24 87940

Mercedes-Benz W123 стана на 40

  • mercedes-benz-
  • w123-
  • e-klasse
Mercedes-Benz W123 стана на 40 - 1

Точно преди четири десетилетия Mercedes-Benz кани автомобилни журналисти на пистата "Пол Рикар", за да им демонстрира новата си лимузина от среден клас. W123 ще се превърне в един от най-успешните модели на щутгартския производител. За 9 години от конвейерите ще слязат почти 2.7 млн. седани, комбита и купета, а предшественикът на E-Klasse ще стане абсолютен еталон за надеждност и символ на германската инженерна мощ.

Mercedes-Benz W123 стана на 40

W123 получава толкова висока оценка от специалисти и обикновени потребители, че цялата продукция за 1976 г. е разпродадена още с дебюта на модела. Търсенето пък достига такива мащаби, че употребяваните екземпляри се продават на цената на нов автомобил.

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Разработката на 123-ката започва през 1968 г. и приключва пет години по-късно, когато предшественикът W114/115 е снет от производство. Конструкторите на Mercedes-Benz са натоварени със задачата да проектират кола с невиждано до този момент равнище на безопасност, комфорт и здравина.

Mercedes-Benz W123 стана на 40

В дизайнерски план W123 заема стилистични черти от S-Klasse W116 и спортния SL R107. Акцентът пада върху елегантността, а предлаганите версии са цели девет - от 200D до 280E. Двигателите са четири-, пет- и шестцилиндрови с мощност от 54 до 185 к.с.

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Германските инженери решават поставената задача да създадат най-безопасния автомобил в класа, проектирайки зони за деформация, изключително здрава клетка на пътническия отсек и чупеща се кормилна колона в случай на челен удар. W123 е първият Benz от среден клас, който се оборудва серийно с еърбег за водача. От 1982 г. в списъка с екстри е включена въздушна възглавница за пътника.

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz използва W123 за някои от първите експерименти със системи за алтернативно задвижване с електричество и водород. В онези години версиите на ток са захранвани от оловно-киселинни акумулатори, а водородът се изгаря в горивните камери вместо да се използва реакцията му с кислород за производство на ток.

Mercedes-Benz W123 стана на 40

W123 с право се смята за един от най-здравите автомобили, произвеждани някога. Качеството на изработката е толкова високо, че немалко екземпляри от модела се движат по пътищата в цял свят и до днес.

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

 

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40

Mercedes-Benz W123 стана на 40


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 111

    9 0 Отговор
    Това е един от най-сериозните автомобили произвеждан някога!
    Всеки, който е шофирал W123 може да потвърди.

    Коментиран от #9

  • 2 xxx

    5 0 Отговор
    Ехх, на този шлеп ми бяха шофьорските курсове едно време.
    Кафяв седан, 2.5 бензин. Много интересна беше ръчната- с педал.
    Огромна предница с която бше неудобно в малките градски улички, но наиситна приятна за каране кола. По едно време свако ми имаше такава, но с 2.0 бенизин (газ).
    Хубави спомени...
  • 3 ЮРИ АЛДИНОВ

    6 0 Отговор
    ikona
  • 4 binjiri

    6 0 Отговор
    Честит рожден ден !

  • 5 max

    5 0 Отговор
    ... отлична кола.Тази която аз имах (2.4D) се кара после като такси от един приятел над 10г, и достигна пробег някъде над 500 хиляди с леки ремонти.
  • 6 опелист

    6 0 Отговор
    да не кажа че тва е най-здравата кола правена някога, милион и половина километра не им е никакъв проблем, особено на дизелите! Прости но толкова здрави и толкова удобни! Правени за да издържат възможно най-дълго, а не сега правени за да издържат до гаранцията... Кво да кажа освен Mercedes-Benz
  • 7 Ярослав Станчев

    4 0 Отговор

    За съжаление никой,никога повече няма да направи такава кола.
  • 8 Vasik Atanasova

    6 0 Отговор
    КЛАСИКА
  • 9 Илиян

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "111":

    W123 240d Тази кола мина през три поколения в нашето семейство,дядо,баща и аз...Уникално здрав автомобил експоатиран по най-бруталния начин (особено от баща ми и мен) навъртяни на 500 000км само от нас (купен втора употреба от Германия) тази кола просто не може и не иска да се счупи.В момента колата е продадена,но продължава да се движи по родните пътища. РЕСПЕКТ W123
  • 10 112

    2 1 Отговор
    Де да бяха така надеждни и наследниците му.
  • 11 Mercedes-Benz

    3 0 Отговор
    Един от автомобилите, които с гордост носят звездата с трите лъча на капака. Много здрав, надежден и комфортен, Мерцедес-Бенц в пълния смисъл, достоен автомобил за залата на славата на марката!
  • 12 Никой

    3 0 Отговор
    Няма 2 мнения за тази кола. Какво се случва, когато не се правят компромиси и не се цели печалба от части
  • 13 OM 617912

    4 0 Отговор
    Имам щастието и удоволствието да притежавам такъв автомобил - 300D с петстепенна механична скоростна кутия. Имам и W124 250D, но предпочитам да карам "японката". Могат да ме разберат само тия, които са управлявали такава кола. Усещането няма равно на себе си. При това не трябва да се забравя, че моделът официално е в т.н. среден клас. "Сомът", а след него "Пурата" са в S-класата. Висок съм 1,78, а като се протегна трудно стигам дясната врата. Видимост прекрасна, за возията въобще няма да коментирам. Що се отнася до окачването, трябва всеки да го види, за да му стане ясно за какво иде реч.С две думи, кола - мечта.
  • 14 Роман Ценов

    2 0 Отговор
    Колко бързо мина времето. Един достоен автомобил.

  • 15 на чукчата Касабов

    1 0 Отговор
    Това е небрежен превод "W123 е първият Benz от среден клас, който се оборудва серийно с еърбег за водача. От 1982 г. в списъка с екстри е включена въздушна възглавница за пътника."
    Еърбег-а за водача е екстра от 1982 г., а пасажерския е чак в W124 също като екстра. Хубаво е да се кара/чете преди да се пише.
  • 16 ghost navigator

    1 0 Отговор
    През 2012 имах 123/200д
    Бях му сложил 18 цола джанти и изглеждаше доста добре но докато вдигне 80 км/ч можеш да брадясаш
  • 17 Тит

    1 0 Отговор
    1986г имах щастието да покарам 220д, впечатленията са ми отлични,особенно возията,обзора и усещането което даваше тази кола.Динамиката на потегляне не бе добра ,но като набереше се държеше отлично!Честит юбилей,класико!
  • 18 Иван

    2 1 Отговор
    Това е от времето, когато Мерцедес беше Мерцедес.
  • 19 пешо

    4 0 Отговор
    На мой много добър приятел баща му имаше такава в гаража, човека пътуваше по кораби и бая сме я вадили от там без да знае той бях на 16 автомобила беше 300D..Когато седнах за първи път и се уплаших от огромните размери то табло то волан то предница обаче той толкова лесно и приятно се управляваше че свикнах много бързо .....тази кола остави трайни спомени в мен няма такова животно то седалката му( като седнех на пасажерското място и краката ми оставаха във въздуха ) то стабилен той залепен за пътя ,маневрен здрав .....ако имам повече кинти бих си взел такъв.....невероятен автомобил и след 20 години имам чувството че още ще се карат....Здраве на всички...p.s.. за първи път виждам че няма хейтъри и злоба сред коментиралите...

    Коментиран от #21

  • 20

    3 2 Отговор
    Вече никога няма да има такива коли, семпли, елегантни и здрави.
  • 21 123 300д

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "пешо":

    точно такъв 300 д карах около 6 години-за всичко което казваш те подкрепям-това е НАЙ-ЗДРАВИЯ автомобил който съм карал,просто невероятна машина....
  • 22 Emil

    1 0 Отговор
    Детството ми мина на един бял лебед 123-йка 300D

    ;(
    https://www.youtube.com/watch?v=rx04YC13R9U

    Когато през 80-те баща ми го подкара за пръв път, се стресна, че воланът се е откачил ... не! Просто феноменално серво, феноменални спирачки, возия и.... товароносимост. Ако щете вярвайте - 15 торби цимент от старите 50кг + 2ма души. При все чупещите носачи отзад и комфорта.
    Един изключителен и надежден 5-цилиндров танк с двигател като на камион, с блестящи лети джанти петолъчки и много завистливи хора наоколо. А вътре - кеф и място за всички! Е тва е "Мерджана" или Мечо - кола с дух!

    P.S.
    Поздрави за всички, които са чували за Бай Симо, известен дизелджия, може би единственият българин, работил някога като механик в Мерцедес в Германия, който дълги години правеше основни ремонти на тези машини в гаража си на ул. Тежкия танк в София до Орион (и тогавашния бул. Работническа класа). Той караше един W112 и за един милион километра му беше сменил една водна помпа...
  • 23 минус

    0 0 Отговор
    Е хайде да има и един негативен коментар. На времето имахме 5 такива закупени и подарени от бившата Балкантурист. Всичките бяха 200д с 60кс. И 5-те пукнаха глави и в порядъка 300 -400 000км. Постепенно останаха само две в движение, които ги продадохме на около 500 000км. Почти тотално амортизирани. Спомням си че горките едвам вдигаха 105-110км.в час

    Коментиран от #29

  • 24 ГОСТ

    2 0 Отговор
    статията е пълна с фактологически грешки.
    - Разработката на 123-ката започва през 1968 г. и приключва пет години по-късно, когато предшественикът W114/115 е снет от производство -
    Модел W 114/115 се предлага на пазара до 1976-та година.
    Еърбег за водача е бил опция за моделите след 1982-ра, но никога не е бил част от серийното оборудване. А пък еърбег за пътника е монтиран само на единични бройки ( да речем за свои хора) и никога не е бил предлаган официално в листата с опции от Мерцедес. А през 1976-та, когато моделът започва да се продава, търсенето е било толкова голямо, че автомобилите втора ръка са се търгували по-скъпо (а не както е написано по-горе - на цената на новите), отколкото е била официалната цена на МБ - точно както ладите у нас едно време. За доставка на поръчания вече 123-ти модел се е чакало до 3 години.
    А и двигателите, които са били предлагани за целия период на производство, са доста повече от девет.
    Иначе колата наистина невероятно здрава.

  • 25 к йочев

    2 0 Отговор
    имах300д и 200д-втората ми я откраднаха на Албена вилна зона 95г -идеала беше
  • 26 тъй

    0 6 Отговор
    джъгара мъгара огромни размери , супер возия и мотор и други бабини измислици, е като го харесвате толкова има, купете си и ги карайте, тук форума заприлича на турска сапунка...лелеле оле малеее амааа като беше тъъъй хубаааав.....айдеее вижда се , че когато сте карали този динозавър, хората на запад вече са карали сегашните ви коли! чукааааай минуса и бълдай по парни локомотиви!

    Коментиран от #30

  • 27 опсмопсус

    2 1 Отговор
    Мда, много здрава кола, а сега давай лъскави еднодневки за смяна на всеки 5г или след 200К км.

    Коментиран от #28

  • 28 тъй

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "опсмопсус":

    е,и каква ти е колата от която толкова не си доволен?
  • 29 прет

    0 5 Отговор

    До коментар #23 от "минус":

    Прав си пълни боклуци, а тук ми ахкат и пъшкат каква супер кола била....айде да ви видя сега утре всички тръгнали да си купуват кошницата, аиде де , а ? нааааайс а?
  • 30 пешо

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "тъй":

    Господине ....виждало се ,турски сериал,джагара магара .....липсват ви сигурно негативизма и неудобрението но уви автомобила си беше номер 1 за времето че и малко след него , това са фактите....много хора в западна европа още си ги карат и ги боли .ура за вашето елементарно писано по долу ...Здраве
  • 31 Gosho Vectrata

    3 0 Отговор
    Mercedes- Benz е фирмата, с която всички останали автомобилни производители се съобразяват. А W123 е уникален автомобил и истински Mercedes.
  • 32 Безпристрастен

    2 0 Отговор
    Една истинска класика. Много здрав, надежден и комфортен автомобил.Такива бяха колите,когато концерна Мерцедес се управляваше от инженери,а сега за съжаление(както Мерцедес така и всички други концерни),се управлява от търговци.А писалите критични коментари,да вземат да се информират малко,преди да пишат това и онова неподготвени.

    Коментиран от #33

  • 33 OM617912

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Безпристрастен":

    Те не са неподготвени. Те са прости и необразовани.
  • 34 Бай Ганю

    0 3 Отговор
    Здрави мотори, комфортно окачване....добър дизайн. Ама то и други хубави коли за се правили в ония години....А за мен най-здравите коли са АУДИ 80 и 100, с поцинкованите купета от средата на 80-те г. насам. Сори, ама Мерцедесите гният и след 2000г...

    Коментиран от #36

  • 35 Фен на Мерцедес

    1 1 Отговор
    Това е най великата кола на всички времена!
  • 36 Сандокан с двата ножа

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Бай Ганю":

    Какможе да сравняваш 123ката със скапаното Алуди?
  • 37 Кобрата

    0 0 Отговор
    Този автомобил е вечен! Класика в жанра!
    Много са здрави, чат пат още ги мяркам по пътя...
  • 38 НикиД

    0 0 Отговор
    ако се продава такава чисто нова, купувам я веднага. автомобил който притежава всичко - комфорт, сигурност, прилична динамика, невероятна надеждност. за съжаление германците осъзнаха, че не е полезно за бизнеса да се произвеждат такива качествени продукти и сега от репутацията на Мерцедес не е останало почти нищо.

    Коментиран от #39

  • 39 ОМ617912

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "НикиД":

    Продава се, Ники. Продава се, но струва много пари. В България има много желаещи, при това млади хора, които искат такъв автомобил, но за.....1000 лева. Съжалявам! За хиляда лева няма подобна кола. Все още се намират прекрасни автомобили, но за 12,15,18, 22 и нагоре хиляди евра.
  • 40 Валентин

    0 0 Отговор
    От 2 години съм горд собственик на тази класика, до сега не се бях возил толкова комфортно.Колата все още е в реставрация мотора и беше 200д пълен мъртвец.След това беше купена още една от Бургас,която е за донор със 240д който върви мноого по добре. Живот и здраве това лято ще излезе от гаража и ми се очертава 1вата кола.