Last news in Fakti

9 Юли, 2005 22:09 14 301 0

Спор между близнаци...?!

  • hyundai tucson-
  • kia sportage

През последните няколко години пълна сила отново набира явление, особено популярно през 60-те и 70-те години на миналия век. Англичаните наричат тази фирмена стратегия при автомобилостроенето “badge engineering” или казано описателно на роден език “политика на логото”. По този начин четириколесни с почти напълно идентични качества се продават под различна марка, с различна цена и целят да обхванат различна група потребители. Класически представители на тази маркетингова стратегия са и двамата корейски герои, които ще премерят сили в настоящия двубой. Оборудвани с двулитров дизелов агрегат, Hyundai Tucson и Kia Sportage оставят приблизително толкова място за съмнение кой е по-добър от двамата, колкото и кой от двама еднояйчни близнаци е по-красив, но все пак корейските офроудъри се продават като различен продукт на пазара с различна цена, а това прави въпроса, кой е по-изгодната покупка, съвсем нормален. По отношение на

двигателя

“политиката на логото” се развихря с пълна сила, тъй като под предния капак и на двата автомобила “тупти” абсолютно едно и също сърце - двулитров четирицилиндров дизелов агрегат, снабден със система за директно впръскване на горивото Common-Rail. Осигуряваната от него мощност е 113 к.с. Разликата между Hyundai Tucson и Kia Sportage в този случай е единствено в това, че върху пластмасовия маншон, който скрива двигателя, в единия случай стои емблемата на Hyundai, а в другия на Kia... Когато техническите елементи стават прекалено еднакви, повечето хора започват да се съсредоточават върху цената. По този показател все пак съществуват известни различия между двата полуостровни екземпляра. За дизелова модификация с прилично оборудване и емблема на Hyundai ще трябва да се бръкнете с около 24 600 евро, докато Кia-та ще ви струва с около 1 000 евро повече.

Иначе и двата автомобила са типични представители на класа на “паркетните всъдеходи”, което означава, че която и от двете алтернативи да изберете, манипулациите към тях трябва да бъдат щадящи. Всъщност “нежната” и елегантна форма на каросериите на Hyundai Tucson и Kia Sportage сама подсказва, че естествената им среда са поддържаните градски улици и магистралите, а не скалистите пресечени местности. Изпълнения в стил “Париж-Дакар” или щурмуването на “нецивилизовани” планински местности никак не се вписват във визитката на двете возила. Сериозно би следвало да се замислите и при спускане по път с голям наклон, особено ако е заснежен.

Всъдеходните качества и при двата екземпляра се гарантират от независимото окачване с предно задвижване, което в съчетание с електронно изключващия се заден мост посредством многодисково сцепление, би трябвало да е достатъчно според корейските инженери. Практиката обаче показва, че това стига, колкото да се доберете до най-близкия селски микроязовир и да хвърлите въдиците без да си разваляте кефа, налагайки ви се да ви теглят с трактор от калта. Дотук с мечтите за преодоляване на трудните терени. Всъщност дори преминаването през по-голяма неравност на пътя или по мокра настилка с висока скорост включват веднага електрониката (ESP-системата), която полага неистови усилия да запази траекторията на движение, като опитите са почти толкова сериозни колкото и при човек с астматичен пристъп, който се бори за малко въздух... Добре е също така да знаете, че дизеловият двиагтел също е доста нежен и ако го претоварите в неразумен опит да доказвате нещо на някого си, гарантирате минимум няколко дни на съзерцание в най-близкия сервиз.

Дизеловите Hyundai Tucson и Kia Sportage изглеждат във висша степен представителни и комфортни и всъщност по нормален път и с нормална скорост не предлагат никак лоша возия, но определено са лишени от спортна емоция. Мъглявата работа на петстепенната механична трансмисия никак не спомага да се чувствате като Шумахер зад волана. Предлаганият като екстра автоматик също не подобрява ситуацията - дори напротив. Той доубива и последните нотки на темперамент на двулитровия дизел. Що се отнася до стабилността, то по-големият размер гуми при Kia си казват думата и в завои тя определено е по-надежна от своя събрат Tucson. По отношение на

товарния отсек

и двете возила не са шампиони в класа си, но и не стоят зле на общия фон. Ако пък “приберете” задните седалки място вече има предостатъчно, като по този показател Kia Sportage отново разполага с известно предимство.

Като използвани материали при направата на интериора и краен резултат Kia също води в класацията. Създателите му очевидно са търсили постигането на значително по-голяма доза лукс, комфорт и удобство, което все пак се отразява и на цената. Така или иначе обаче Hyundai Tucson няма особен шанс да заблести с евтината сива пластмаса в интериора, която създава усещането за покупка на автомобил, вече понатрупал стаж по пътищата.

Серийното оборудване и при двамата корейци е повече от прилично. Hyundai Tucson и Kia Sportage разполагат с електрически пакет, борд-компютър, фарове при мъгла, държачи за чаши, чекмедженца и цял куп други глезотии. Компромис в никакъв случай не е правен и по отношение на безопасността на пасажерите. И двата автомобила предлагат серийно предни и странични еърбегове. Въпреки малко неубедителната си работа електронно-стабилизиращата система все пак държи автомобила в избраната траектория на движение.

В крайна сметка се оказва, че различията между Hyundai Tucson и Kia Sportage са доста малко, но все пак везните натежават в полза на Kia, тъй като тя предлага значителоно по-голяма доза представителност и удобство. Ако обаче нямате излишни 1 000 евро за харчене, бихте могли да спрете избора си и на Tucson, като се примирите с по-посредствения интериор и незначително по-малкото багажно пространство.

Станислав Гавазов


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА