2 3690

Корейска звезда

  • kia-
  • sportage-
  • kia sportage

В началото на 2004 година от KIA започнаха с истинска моделна офанзива, която няма аналог в досегашната история на корейския концерн. Още през януари триумфира компактната лимузина Cerato, която намери радушен прием от страна на публиката по време на Детройтското автомобилно изложение. В Женева пък бе показана версията на модела с пет врати. През април в Европа вече можеше да бъде закупен и малкият чаровник Picanto.

По време на изложението в Париж през октомври ще дебютира и нов компактен SUV, който според ръководството на корейската фирма би следвало да се превърне в

по-малък брат

на всъдехода Sorento. Освен това новакът ще се появи в дилърските центрове още до края на тази година. Очаква се автомобилът да носи названието Sportage, като по този начин ще се превърне и в наследник на появилия се през 1993 година с това име екземпляр. В техническо отношение създателите на KIA Sportage гласуват доверие на четиристепенна електронно управляема автоматична скоростна кутия или петстепенна механична такава, която може да бъде “вързана” по желание на клиента с два различни агрегата. На разположение ще бъдат четирицилиндров редови двигател с работен обем 2.0 литра, мощност 141 к.с. и въртящ момент от 220 Нм, както и V-образен шестцилиндров мотор с работен обем 2.7 литра, мощност 141 к.с. и максимален въртящ момент от 272 Нм.

Серийно автомобилът ще бъде оборудван с двойно предаване, като за сигурността и стабилността ще се грижат антиблокираща система, система за разпределение на спирачното усилие, както и електронно стабилизираща система.

Ако пък съдбата случайно ви срещне очи в очи с корейското четириколесно, то определено няма да изпитате сериозни затруднения при разпознаването на родовата му принадлежност.

Няма как да сбъркате типичната в дизайнерско отношение за новите автомобили на KIA радиаторна решетка, трите впечатляващи въздухозаборника отпред, както и специфичното оформление на дъгите на калниците и серийно монтираните осемнадесетцолови алуминиеви джанти.

На фона на тези типични белези обаче дизайнерите съумяват да придадат на Sportage и негова собствена идентичност, като при това по-скоро е търсено спортно-елегантното внушение, а не грубата сила типична за повечето SUV-ове.

Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА