"Усмивката на тигъра" - така наричат третото поколение на Sportge. Всъщност като се вгледа човек в предницата на автомобила и по-конкретно в радиаторната решетка, едва ли ще види усмивка на тигър. С малко повече въображение може да видите крила на пеперуда, даже и измерителен уред тип везна, но тигрова гримаса, дори и във фирмения цвят Techno Orange... едва ли. Това обаче съвсем не означава, че осанката на Sportge е лишена от агресия. В екстериорните черти на новата генерация, динамични и офроуд черти са умело съчетани в една доста атрактивна визия.
Още през есента на миналата година екипът ни имаше възможността да изпита качествата на дизеловия и бензинов вариант на корейския автомобил с повишена проходимост. И двете версии се справиха добре както с умерено тежки пресечени терени, така и с изпитанията на асфалт. На планински път обаче и от дизела с мощност 136 к.с., и от бензиновия мотор имаше още какво да се желае. Ето защо сега решихме да изпитаме новия за модела дизелов мотор със 184 к.с.
Мощният Sportage, както разговорно го наричаме помежду си, определено ни изненада. Това, което впечатлява на първо четене, е спокойният и икономичен агрегат. Абстрахирайки се от техническите данни, дадени от производителя, отчетохме среден разход на гориво 6.6 литра на 100 километра пробег. Трябва да отбележим, че в теста преобладаваше извънградското шофиране, но пресечени местности и управление в големия град също не липсваха.
Що се отнася до динамиката, тя най-добре се усеща на планински път с много завои и силен наклон, а такива шосета в нашата страна, както знаем, определено не липсват. Трябва да признаем, че за разлика от по-слабите версии и доста от преките алтернативи, мощният Sportage се справя отлично. Освен с достатъчна мощност и доста приличен въртящ момент, автомобилът ни впечатли и с още един основен агрегат - шестстепенната автоматична скоростна кутия. Предавките се включват много бързо и липсва характерното за подобни трансмисии "замисляне". Корейците заявяват, че тази трансмисия е достатъчно усилена и без проблем се справя със сравнително големия въртящ момент.
Возията е комфортна - нито мека, нито твърда, като по този начин автомобилът се държи отлично както в неравна пресечена местност, така и в завои с висока скорост. При такива крен неминуемо се усеща, но това е нещо нормално за подобни автомобили с по-висок център на тежестта. Интерес представлява решението предните пружини да се монтират под наклон, което се прави с цел да се намали т.нар. вертикално натоварване в завой. Отзад пружините и амортисьорите са разположени отделно един от друг.
По принципи на действие системата 4х4 е стандартна и аналогична с тази на много от алтернативите. Справя се изключително добре със средни по трудност терени и с всякакви пътни настилки. Системата е наречена AWD Dynamax и е разработена от небезизвестната компания Magna Steyr. Тя е напълно автоматизирана, като водачът може чрез бутон Lock да разпредели предаването на въртящия момент в съотношение 50:50. Твърдата свръзка между двата моста се запазва до скорост от 40 км/ч.
Остана да кажем и няколко думи за интериора. Той е комфортен, но не луксозен. Качеството на материалите и особено тяхната сглобка обаче са на много високо ниво. Уредите са информативни, седалките ергономични, а единственият по-съществен минус е свързан с по-малката остъклена площ. Именно това намалява в голяма степен визуалния простор. От друга страна придава динамика на автомобила и играе съществена роля за отличната безопасност на новия Sportage. Отвътре обаче видимостта назад е леко влошена заради полегатото и малко стъкло на петата врата, както и заради прекалено дебелите задни колонки.
В заключение можем да обобщим, че новят Sportage, особено в най-мощната си разновидност, е много добрър вариант за многофункционален автомобил с повишена проходимост, а атрактивните цена (48 976 лв. с ДДС) и визия определено ще го превърнат в един от бестселърите на корейската марка. Той е предназначен и определено ще задоволи основните изисквания на таргет групата, определяна като "млади хора с активен начин на живот".
5 Май, 2011 10:50 13 130 40
Гримасите на тигъра
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Chicho Vi
16:02 08.09.2011
2 Сашо
16:02 08.09.2011
3 Дошо
16:02 08.09.2011
4 Rock
Коментиран от #5
16:02 08.09.2011
5 Дошо
До коментар #4 от "Rock":
К'во да не ти се повдига?Те в някаква паралелна вселена живеят.Коло млади хора могат да си позволят такова нещо?Нас ни ползват да работим за бе пари и да храним малцинствата.Пари за свестни автомобили нямаме.16:02 08.09.2011
6 име
Коментиран от #10
16:02 08.09.2011
7 Аз
Иначе 6+ за дизайн
16:02 08.09.2011
8 maksito
16:02 08.09.2011
9 diado vi Gele
16:02 08.09.2011
10 име
До коментар #6 от "име":
Братя и сестри.Мод"и"ратори!А свободата на словото?Аз какво съм винов"и"н за вашите правописни грешки, че бидех изтрит? Добре е все пак , че сте се коригирали ....но все таки...?16:02 08.09.2011
11 jikata
Коментиран от #13
16:02 08.09.2011
12 Santa Fe
16:02 08.09.2011
13 Стоянов
До коментар #11 от "jikata":
Цената е много атрактивна предвид мощността на двигателя и оборудването. Иначе базовата започна от 33000 лева. КИА направо ще избият рибата с този модел. Мощен икономичен дизел с автоматик и отлични безопасност и дизайн. Адмирации и за хубавия тест драйв към Мобиле16:02 08.09.2011
14 Юпитер
16:02 08.09.2011
15 bentley
16:02 08.09.2011
16 BENTLEY
16:02 08.09.2011
17 X5
Коментиран от #21
16:02 08.09.2011
18 nsv
16:02 08.09.2011
19 гтжонтж
16:02 08.09.2011
20 Proceed
16:02 08.09.2011
21 DDT
До коментар #17 от "X5":
Ок, ти спокойно можеш да си караш Х5 на 5-10 години или за колкото пари имаш. Мен обаче, като човек който се е трудил за парите или се лишава от нещо за да плаща лизинга друго ме грее. А именно - да не се чудя какво и кога ще се скапе, да не знам дали ми е фалшификат сервизната книжка и да гадая кой възел по колата колко е износен и колко му остава. Не е нужно да засягаме цените на БМВ-частите, всеки знае. А и за около 10 хиляди над БМВ втора употреба на немалко години - чисто нов автомобил. Няма да има същото качество, ама каквото се скапе - хората ще ти го сменят.Мое мнение. Не ангажирам никой. Новото си е ново, стара максима ама вярна.
Коментиран от #24
16:02 08.09.2011
22 Тони
Коментиран от #28
16:02 08.09.2011
23 nasako
16:02 08.09.2011
24 Chicho Vi
До коментар #21 от "DDT":
Novoto si e novo bate!!!16:02 08.09.2011
25 Зиновиев
16:02 08.09.2011
26 X5 do komentar 21
2.Kola az moga da si kupia i za po malko pari ....nova nali,
3.Nikakyv lux otkum interior za taz cena,
4.Lizinga ka4va samo 5 -7000lv...ami kaskoto...........2800lv vsiaka godina...pri oprdelen ot tiah zastrahovatel s po goliama stoinost i procent...
5...taka 4e gospodine pojelavam vi lek lizing s novata si pridobivka...losho mniama...aaa da zabravih nai vajnoto...skupi4koto obslujvane na vsi4ki Kia i lipsata na vuzmojnost 7 godini za gaz....
Коментиран от #40
16:02 08.09.2011
27 laser
16:02 08.09.2011
28 gele
До коментар #22 от "Тони":
Da, prav si prodavaiki avtomobil v garancia za okolo 3g si se nabutal s okolo 15000 lv,4estito...kude izturvah smisula...16:02 08.09.2011
29 DDT
Също да видим и пълното каско на употребяван Х5. Поне в Армеец искат при кола над 4 години да ходиш в техен сервиз.
Ще е интересно предполагам и на другите да посочиш нова кола,пак да е SUV, за по-малко пари и със сходно оборудване.
Никой не е казал, че смятам версията за 33 000. Напротив, гледам тази за около 48 000.
Не ми стана ясно за каква газ накрая става дума. Поне аз не съм от хората тип "Имам S-class и карам на газ".
Коментиран от #34
16:02 08.09.2011
30 Кио
Някой карал ли е изобщо скоро произведена киа/хюндай в по-високия сегмент? :)
Ходете поне лично и направете по 1 кръгче,да се убедите какво изпускате:)
Аз лично очквам новият И40 на хюндай
Коментиран от #33, #39
16:02 08.09.2011
31 Чакащ
Коментиран от #32
16:02 08.09.2011
32 X $E 5
До коментар #31 от "Чакащ":
hahaha ,Gospodine otnosno 4akaneto vi moga samo da vi sy4uvstvam, ne e problem za nikoi,ne zaduljavam nikoi s moeto mnenie, no v sravnenie s drugite marki naistina si kupuvate Suv4e, za dobri parici...moeto X-4e go kupih 2008 do sega samo masla i navta...beshe na 4 godini i 130000km...sega e na 180000...zavisi i ot predishnia sobstvenik vse pak...otnosno cenata togaz si go pozvolih za pove4e pari ot dizelovia vi variant,,,,,i da vi kaja karam slujebna Kia Ceed s toz motor 2010g ...kak da e vseki si pravi sobstbven izbor ...Коментиран от #36
16:02 08.09.2011
33 X4e
До коментар #30 от "Кио":
haha ,,,,,brao oste edin ....KOITO SE MINAL ----- MINAL, nemskoto si e nemsko ....naistina sa smeshni.....Kiikite...Vseki s problemite si ...............................................16:02 08.09.2011
34 tova e
До коментар #29 от "DDT":
stava duma 4 Kia ne razreshava postavianeto na gaz na benzinovite versiii...& godini--- beshe mi priatno...16:02 08.09.2011
35 DDT
Сравнявайте ябълки с ябълки и круши с круши, дами и господа. Не бъдете надменни, защото ако не си мутра, не си продал на дядо си нивите или бабиния апартамент в добър квартал на столицата - съжалявам, но няма как да си позволите добре оборудвано Х-че :), а и базово такова. Да бъдем благодарни, че има такива като Киа да ни дават отлично качество за парите си.
Хайде, със здраве и успех със х-четата :)
16:02 08.09.2011
36 Чакащ
До коментар #32 от "X $E 5":
Няма Сиид с този мотор, ако правилно съм прочел поста Ви. Радвам се за Вас, че сте попаднали на сполучлива бройка. Дано да нямате проблеми и за в бъдеще.16:02 08.09.2011
37 excalibur2
16:02 08.09.2011
38 x 5 only
16:02 08.09.2011
39 Masimo Falcari
До коментар #30 от "Кио":
do kolkoto znaia I 40 ste bude promotirana kraia na avgust...krug4eta .....na vsi4ki liubiteli na Novia Sportage...IX 35 e s absoliutno sushtia dvigatel 1.6 , i s sglabia pak tam v Slovakia - 136 konia....ne e nujno daje da 4akate ...no cenata e 46000....smeshkovci hahaha s x 5...druje da ne stavame i nie za smiah ....nali16:02 08.09.2011
40 Евлоги
До коментар #26 от "X5 do komentar 21":
Каква газ бе - ти си луд. Ще си купя аз нова кола и ще и сложа газ. Това само болен мозък може да го роди. Като нямаш пари не си купувай нова кола.16:02 08.09.2011