За разлика от Venga, моделът Sportage си има не един, а цели двама предшественици. Интересното е, че още от първата генерация този модел е определян като здрав и надежден. Трансформациите от тогава до днес са много, като те минават от визия на обикновено комби с повишена проходимост до модерен кросоувър.
Основният минус на предшествениците обаче беше невзрачния вънен вид.Сега на ход е третото поколение Sportage, а ние ще започнем именно от външният му вид, защото този път той определено е доста впечатляващ.
Футуристичният облик на третата генерация Sportage прави модела авангарден. Той съчетава динамика и оф-роуд характеристики в една изключително атрактивна визия. Интерес представляват иновативните LED дневни светлини, които вече се монтират на много автомобили, но не пасват на всеки от тях. При Sportage те са доста добре "пипнати" и се вписват идеално в цялостната авангардна визия.
От марката заявяват, че просторният интериор на модела кореспондира с неговата външност. Ние обаче не сме съвсем съгласни с това. Пространството в салона е наистина голямо, но по-малката остъклена площ намалява в голяма степен визуалния простор. От друга страна придава динамика на автомобила. Отвътре обаче видимостта назад е леко намалена заради полегатото и малко стъкло на петата врата, както и заради прекалено дебелите задни колонки.
Иначе всичко останало по отношение на вътрешно обзавеждане е без забележки. Модерно и същевременно информативно арматурно табло, ергономични седалки и достатъчно място за багаж.В обобщение може да се каже, че новия Sportage е по-дълъг, по-широк и по-нисък от своя предшественик. Клиренсът също е намален от 19.5 на 17.3 см, но си остава в нормите на компактните кросоувъри.
Що се отнася до динемичните и ходови характеристики трябва да отбележим, че на нашия пазар модела се предлага, и само с предно предаване, и със система 4х4. Естетвено първият вариант е по-евтин, но според нас втория определено е за препоръчване.
Тестовият екземпляр беше 4х4 и оборудван с двулитров бензинов двигател. Този мотор си върши добре работата, но дизеловия е може би по-подходящ за подобен род автомобили. Иначе возията е прилично твърда, но по-важното е, че благодарение на това решение и на по-ниския общ център на тежестта, Sportage е много стабилен в завои. Крен почти не се усеща и характеристиките на асфалт силно се доближават до тези на леките автомобили.
Що се отнася до поведението на кросоувъра извън асфалта, трябва да кажем, че то е напълно задоволително. Системата 4х4 е електронна, като предаването на момента към задните колела става посредством ел. управляема многодискова муфа - с други думи много добър вариант за хора с активен начин на живот.
В зависимост от избраното ниво на оборудване, тип двигател и система 4х2 или 4х4, цените варират в диапазона от 32 000 до 53 000 лева с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kolio
15:55 08.09.2011
2 иван
с нетърпение го очаквам
15:55 08.09.2011
3 ицо
15:55 08.09.2011
4 maksito
Коментиран от #5
15:55 08.09.2011
5 Живков
До коментар #4 от "maksito":
Много си ограничен, да знаеш. Иначе дипката направо кърти. Много ми харесваV На живо сигурно ще е още по-готина.15:55 08.09.2011
6 SLR
Коментиран от #8
15:55 08.09.2011
7 uomo
Коментиран от #9
15:55 08.09.2011
8 irko
До коментар #6 от "SLR":
Първо прочети добре материала и тогава си давай некомпетентното мнение. Това не е кола за тежък терен, а е автомобил за ски риболов и всякакви такива. освен това върви на асфалт като лека кола15:55 08.09.2011
9 Racer_BG
До коментар #7 от "uomo":
прав си нещо между Куга и Мондео от 201015:55 08.09.2011
10 Смешника
15:55 08.09.2011
11 Max
15:55 08.09.2011
12 баце ЧОЧКО
15:55 08.09.2011
13 diado vi G
tva puk shto e....kolica ili ...lunaparkovete sa za parkovete...
otnosno kiata e dosta skupa predvid ekstrite i ka4estvoto...
Коментиран от #14
15:55 08.09.2011
14 aigo
До коментар #13 от "diado vi G":
tova e tric na moderatori da draznat s neshto cato aigo15:55 08.09.2011
15 bmw fan
15:55 08.09.2011
16 mechka
15:55 08.09.2011
17 баце ЧОЧКО
15:55 08.09.2011
18 BATJ
15:55 08.09.2011
19 случаен
15:55 08.09.2011
20 Дошо
Дизайн и инериор на ниво.Много удобно се седи в купето.Простор за размерите му колкото иска човек.В следващия си живот ще имам такъв.
15:55 08.09.2011
21 врачанинЪТ
15:55 08.09.2011
22 айгуту
15:55 08.09.2011
23 Леонардо
00:18 12.12.2012