Американската агенция J.D. Power публикува ежегодния си рейтинг за надеждността на леките коли на възраст три години в Съединените щати. Класацията е съставена въз основа на допитване сред 33 560 собственици. На фона на близо 17.5 млн. автомобила в страната извадката не може да се определи като напълно представителна, но много потребители се доверяват на изводите от изследването, а производителите на челните места в различните класове рядко пропускат да изтъкнат тази статистика в рекламните си брошури.
Toyota и Lexus отдавна са абонирани за върха в рейтинга на J.D. Power и 2015-а не прави изключение от традицията. Диаграмата по-долу отразява броя на неизправностите на 100 автомобила от различните марки. Анкетираните собственици на коли, произведени след 2013 г., са посочвали измежду 177 типични проблема, с които са се сблъсквали през последните 12 месеца.
Lexus оглавява класацията за пета поредна година, но броят на повредите на сто автомобила е нараснал от 89 на 95. При Porsche се наблюдава обратната тенденция - дефектите са намалели от 116 на 97, благодарение на което немската марка се изкачва от шесто място през 2014-а на втора позиция през 2015 г. Изненада поднася Buick, който изпреварва Toyota.
За година средният брой неизправности при тригодишните автомобили в САЩ се е увеличил от 147 на 152. Под този праг изпада Mitsubishi, в което има известна доза ирония, тъй като японците поставят особен акцент върху качеството в рекламите си.
Повече повреди от средното се отчитат при марките на FCA, в което няма нищо странно предвид множеството сервизни акции на италианско-американския концерн през изминалата година. Приятно изключение са пикапите Ram, при които дефектите са намалели от 134 на 129.
В дъното на класацията за надеждност постарому се подвизава Land Rover, макар че повредите по британските всъдеходи са намалели от 258 на 198. Още по-голям напредък - макар и с резултати далеч под средното равнище - отбелязва Fiat, при чиито автомобили дефектите са спаднали от 273 на 171.
Най-надеждните модели по класове според рейтинга на J.D. Power (2016)
Клас
|
Победител
|
Клас
|
Победител
|
Градски автомобил
|
Fiat 500
|
Компактен ван
|
Toyota Prius v
|
Мини автомобил
|
Honda Fit
|
Компактно SUV
|
Chevrolet Equinox
|
Компактен автомобил
|
Buick Verano
|
Компактно премиум SUV
|
Mercedes-Benz GLK
|
Компактен спортен автомобил
|
Mini Cooper
|
SUV със средни размери
|
Nissan Murano
|
Компактен премиум автомобил
|
Lexus ES
|
Премиум SUV със средни размери
|
Lexus GX
|
Автомобил със средни размери
|
Chevrolet Malibu
|
Миниван
|
Toyota Sienna
|
Спортен автомобил със средни размери
|
Chevrolet Camaro
|
Голям всъдеход
|
GMC Yukon
|
Премиум автомобил със средни размери
|
Lexus GS
|
Лек пикап
|
Toyota Tundra
|
Голям автомобил
|
Buick LaCrosse
|
Тежък пикап
|
Chevrolet Silverado
|
Малък кросоувър
|
Buick Encore
|
|
|
Сравнете техническите характеристики на избраните от Вас марки и модели ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пичове
13:54 26.02.2016
2 Фо
Всъщност нека да споделя нещо.Преди 2-3 години,на мой много стар познат,чичо му се върна от Белгия с Порше Кайен 2011г.Половината от автомобила скърцаше.
13:59 26.02.2016
3 stefan
Suzuki
Honda
Mazda
Skoda
Toyota
Hyundai
Nissan
Citroen
Ford
Kia
14:48 26.02.2016
4 лебед
14:52 26.02.2016
5 опсмопсус
15:20 26.02.2016
6 gpopov
16:18 26.02.2016
7 Я и Г
Ай 'ся германски фенове цъкайте ми и на мен минуси без да сте карали и подържали никога японка, а съдите само "по картинка".
Аз поне говоря от дългогодишен опит с коли производство и на 2-те държави.
18:27 26.02.2016
8 опсмопсус
Японците са ви минали още през 1970, като се возихте гърбаво в костенурката на оня нацист порше!
21:47 26.02.2016
9 hienata
Тойота (моята е Авенсис) 2004г - здрава , но с изключително евтин интериор и може би най-скучния автомобил който съм карал, но е бетон ,подръжката и е малко по-скъпа от на Пасат, но държи цена.
Поло 2006г - здраво, с малко скъпо обслужване, интериора му е по-качествен от на повечето японски коли от същия клас, а и не ръждясва,хич не е икономично, клати се в завой, но е много корав автомобил.
В момента най-големия недостатък на повечето японски коли (втора употреба) е корозията, като най-много се среща при Хонда и Мазда.
Всеки да кара каквато му е кеф кола (или кавато може да си позволи),стига с това японските по-добри, всички имат кусури, важното е да ви прави кеф докато ги отстранявате.
22:09 26.02.2016
10 MB GL450
Коментиран от #11, #12
10:38 27.02.2016
11 чочо
До коментар #10 от "MB GL450":
карай си немските печки12:13 27.02.2016
12 ТК
До коментар #10 от "MB GL450":
Е ти толкова ли нямаше пари да си я купиш с едни алуминиеви джанти или си взе железни за да ходиш с тях по къра.Аз от всичко разбрах, че освен железните джанти се оплакваш само от малки дефекти по бутоните на таблото !?!?
А дюзи на много от лукс джиповете са много скъпи, но не е причината в производителя, а в горивата които се сипват, т..е от това не е застрахована никоя марка.
За това време от 8 години тази кола остави ли те някъде, строши ли се нещо и т.н. И е съвсем нормално на навъртени вече 140 000 км да и направиш обслужване дори и на Тойота джип.
Само не знам защо си решил, че ако имаш немски джип обслужването, ще ти е по-евтино !?
18:41 28.02.2016
13 тъй де
G-класи, GL-та, Кайенчета, Q-та е това са коли за батки, явно това е проблема !
18:46 28.02.2016