Last news in Fakti

27 Февруари, 2016 07:15 13 237 12

Audi Q7 с най-висока оценка за сигурност

  • audi q7-
  • краштест

Второто поколение на най-големия SUV на германския производител - Q7, получи най-високата оценка за сигурност. На краштестовете, извършени от американския институт IIHS, автомобилът е заслужил най-високата оценка Top Safety Pick+. Основният критерий, формиращ оценката, е представянето при челен сблъсък, на който Q7 се представя блестящо, въпреки теглото си от над 2 тона.

Нарушаването на обема на вътрешното пространство е минимално с изменения от само 5 см в областта на краката и 3 см в горната част, като в подобен случай са възможни само леки наранявания на левия крак на шофьора.

Другата важна част от теста е здравината на тавана, като при Q7, той издържа сила равностойна на пет пъти собственото си тегло, преди да бъде смачкан с 13 сантиметра. Това се дължи на комбинация от високоякостна стомана и алуминий.

Системата на автомобила против челни удари също е получила отличен резултат. При скорост от 40 км/ч тя е успяла да намали скоростта на сблъсък с 37 км/ч, а при 20 км/ч Q7 е успяла да спре напълно. Това е първият голям SUV, на който институтът провежда тестове на тази система.

Audi е първият производител получил разрешение за автомобили с автономно управление от щата Калифорния, в който се намира и силициевата долина - центърът на световните технологични компании.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
  • 2 Бляк

    0 4 Отговор
    и тесла модел S издържа това тегло на покрива си преди да поддаде. Изкопирали малко сейфти конструкции от автомобил на 4 години и айде голямата работа.
  • 3 mediator37

    3 0 Отговор
    Затова германският автопром е №1 в света, защото има жестока конкуренция. Сега другите големи газ пикаят и са длъжни да отговорят на ФВ-групата.

    Коментиран от #12

  • 4 Di Stoev

    0 2 Отговор
    Поредната реклама..при такъв вид челен удар подобни резултати дават и другите представители на този клас. Покажете челен удар не само в областта на калника..нека да видим централен челен удар - тогава са тежките наранявания..нека видим какво става с двигателя. Преди време се работеше върху идеята при челен удар двигателя да се “плъзне“ под колата, но не знам дели остана само идея.

    Коментиран от #9

  • 5 Аха

    0 2 Отговор
    Забравихте май да споменете, че Volvo XC90 превъзхожда аудито отвсякъде - "Новото Volvo XC90 е най-сигурният SUV автомобил на планетата – доказано вече в тестовете и на двата континента. От Euro NCAP в Европа автомобилът получи 5 звезди за безопасност и най-високите резултати в историята на агенцията изобщо, а от Агенцията за пътна безопасност в САЩ, IIHS – американската алтернатива, отличието Top Safety Pick. XC90 се предлага с най-богатия и технологично усъвършенстван стандартен пакет за безопасност в индустрията."
  • 6 Di Stoev

    0 1 Отговор
    Най-сигурния SUV е Tesla model X. Във всички категории получава максималните 5 звезди. Вероятност от сериозна травма при катастрофа с висока скорост покрива нормите за 6 звезди, но максимума е 5. Основната причина - няма ДВГ който е най-опасното нещо при челен удар, празния отсек за ДВГ позволява допълнително подсилване на предницата. Другото важно нещо е че на практика е невъзможно да се преобърне заради ниския център на тежестта - батериите са в пода на автомобила.
  • 7 1234

    0 2 Отговор
    В тоя сайт само плюене.Волво били с десет звезди.Тесла били с осем и така нататък.Често казано тия тестове са просто маркетинга да си чеша езика и нищо повече.Ето един прост пример-карам Audi Q7 със 100км челен удар със Смарт-колко звезди.да кажем 4.карам със 100км челен удар със 40-тонна Скания-колко звезди.Та това е в моите очи просто маркетинг най-вече със скоростите с които тестват ударите.
  • 8 Искрен Д Каратанчев

    0 1 Отговор
    Баща ми ми купи кю7 2016,за сега се справя умерено добре на пътя. Куатро системата е уникална, веднъж на светофар се дърпах с камаро сс (мисля че беше 2010) и да ви кажа си го изядох с налъмките :). Гори супер малко, аз си го карам предимно на магистрала, трябваше да отбележа. Поздрави от щата тексас пичове :)
  • 9 Бат Саше

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Di Stoev":

    Това е възможно най-зловещия челен удар, приятелю. Избягват се всички ударопоглъщащи структури и целият удар се поема от пътническата клетка. Подобен тест правят само американците. При централен челен удар с тази скорост, пораженията по автомобила са минимални.
  • 10 Теодор М

    1 0 Отговор
    Този тест се нарича Small Overlap Test, засилват автомоббила с около 64км/ч, и го блъскат в бариера, като сблъсъка е челен, но в левия край (от шофьорската страна) на 25% от ширината на автомобила. Това при повечето коли е в областта на предния фар, а там почти няма какво да погълне удъра. Автомобила се завърта около предната си ос и шофьора се набива между кормилото и стъклата. Това е много важен тест, който европейците не правят за момента. Теста е важен, защото повечето хора се опитват да избегнат удър и бягат от чисто челен сблъсък, само че този сблъсък е по-лош за пасажерите, защото силите са така насочени че всички неща, които са направени да спасят хората в колата са сведени до минимум. Погледнете някои клипчета и тогава се исказвайте. При някои автомобили въздушната възглавница на волана се изкривява така, че манекена просто си разбива главата.
  • 11 Кобрата

    0 0 Отговор
    Не се учудвам, все пак си е Audi
  • 12 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "mediator37":

    +1