Несъмнено запалените по зрелището Формула 1 няма как да не направят аналогия между болида на McLaren-Mercedes и новото поколение на модела SLK. Тази прилика съвсем не е случайна. Идеята на щутгартци е малкият роудстър да прилича на хитовата резачка SLR McLaren, която от своя страна ползва доста детайли от състезателния болид на компанията. Идеята съвсем не е лоша, но по-хубавото е, че и изпълнението е на ниво - нещо нормално за автомобил с трилъчева звезда на решетката. Освен че с авангардния си нов дизайн SLK привлича динамично настроеното младо поколение, конструкторите запазват схемата купе-кабриолет, която още повече засилва желанието на човек да седне зад волана на малкия роудстър. Освен това прекият конкурент на BMW Z4 е запазил дължината си от четири метра, но е пораснал на ширина и междуосие. Това облагодетелства по-голямото вътрешно пространство, а твърдият таван е още едно предимство пред алтернативите. В обектива на нашата рубрика попадна версията 200 Kompresor, която се явява оптимален вариант, имайки предвид съотношението цена/динамика. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Дизайнът на SLK е доста по-добре изпипан от този на предшественика. Автомобилът изглежда едновременно компактен и агресивен. Не остава скрито и вдъхновението от по-класните спортни модели на компанията. Вече стана дума, че предницата на практика е заимствана от McLaren SLR, а в задната част се долавят сходства с модела SL. Въпреки всички тези прилики новата серия има подчертано собствен стил, като едновременно с това са запазени фирмените елементи. С други думи новият SLK сериозно дразни конкурентите си. С динамичния си стил, клиновидната линия на каросерията и характерната задна част, новият SLK съчетава класическите спортни линии с модерните иновациии, като навява и асоциации с болидите от Ф1.
Спортната кола изглежда еднакво добре и в двата варианта - открит и закрит. За кратко време SLK може да се превърне от закрито спортно купе в открит двуместен роудстър. Само едно натискане на бутон е достатъчно и в рамките на 22 секунди можете да се слеете с природата или да намерите защита от студа и дъжда.
Интериор
Благодарение на интелигентната конструкция на сгъваемия твърд покрив, SLK може да предложи по-голям багажен обем от своя предшественик, като при сгънат таван използваемото пространство достига 208 литра. Въпреки това товарният отсек отстъпва по обем и функционалност на алтернативите. По желание управлението на твърдия сгъваем покрив може да се извърши и дистанционно с инфрачервеното устройство на контактния ключ. Всъщност едва ли обемът на багажника е от толкова голямо значение за почитателите на подобен род возила.
Пространството за водача и пасажера до него обаче е от съществено значение. И то е значително по-голямо от това на предшественика. Седалките се характеризират със силно изразена странична поддръжка, твърди са, но не причиняват дискомфорт. Интерес представлява една от екстрите, включени в допълнителното оборудване. Уникалната по рода си нова система за отопление airscarf в областта на врата на пътниците дава възможност управлението на открития автомобил да става и през по-хладните годишни времена.
Двигател и ходови характеристики
Включената в серийното оборудване на SLK електронна програма за стабилност ESP реагира автоматично при възникване на опасност от поднасяне вследствие на хлъзгава, нестабилна или мокра настилка, осигурявайки светкавично необходимото сцепление и стабилност в поведението на колата. Високотехнологичният електронен управляващ блок на системата определя колко спирачно усилие и колко мощност от двигателя са необходими във всеки един момент, за да се осигури максимален контрол върху поведението на автомобила и да се гарантира стабилността му дори в екстремни ситуации на пътя.
Новата система за известяване за загуба на налягане в гумите също допринася за повишаване на сигурността на пътя, отчитайки значителното спадане на налягането в дадена гума и информирайки водача за възникналата опасност с индикация на арматурното табло. Това са само част от многото опции за повишаване на безопасността при шофиране.
Спирачките си вършат добре работата, благодарение на системата ABS. Един от недостатъците им е липсата на вентилирани дискове отзад. Докато ABS-ът се грижи за предотвратяване на блокирането на колелата в режим на спиране с цел да осигури максимален контрол и управляемост на автомобила, ASR предотвратява приплъзването на задвижващите колела при ускорение или завиване върху хлъзгави или нестабилни повърхности. При задействане на системата ASR водачът бива информиран от жълта светлина на арматурното табло, че автомобилът наближава границата на сцеплението с пътната настилка.
Двулитровият бензинов двигател е с мощност 163 к.с., което е точно на границата на акциза. Тя осигурява на сравнително лекото купе отлична динамика. Въртящият момент се предава през шестстепенна механична скоростна кутия на задните колела, нещо характерно за повечето модели на марката. Трансмисията се отличава с кратък и точен ход на скоростния лост, което води до бързо и прецизно превключване на предавките.
Цена
На фона на конкуренцията е доста атрактивна, но не е ниска. Все пак говорим за марка, която в повечето случаи се разграничава от всички останали автомобили. И ако не ви притеснява липсата на втори ред седалки и малкото багажно пространство, малкият роудстър ще ви доближи до манията Формула 1.
Mercedes-Benz SLK 200 Kompresor
|
Плюсове
|
1. Новият дизайн на малкия роудстър е далеч по-динамичен и агресивен от този на предшественика. 2. Включените в базовото оборудване системи за сигурност и безопасност са на върхово ниво. 3. Пространството за водача и пасажера до него е значително по-голямо. 4. Двигателят е безшумен и предлага отлична динамика. |
Минуси
|
1. Един от недостатъците на спирачната система е липсата на вентилирани дискове на задните колела 2. Въпреки че може да предложи по-голям багажен обем от своя предшественик, товарният отсек на новия SLK отстъпва по обем и функционалност на алтернативите. |
Mercedes-Benz SLK 200 Kompresor
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров, редови
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 796 куб. см.
|
Максимална мощност
|
120 Kw/163 к.с. при 5 300 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
240 Нм при 3 000 - 4 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
9.5 : 1
|
Маса на единица мощност
|
8.5 кг/к.с. (11.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 082 1 777 1 296 |
Междуосие
|
2 430
|
Маса, кг
|
1 390
|
Допустимо натоварване, кг
|
315
|
Обем на багажника,л.
|
300
|
Вместимост на резервоара, л
|
70
|
Разход на гориво: |
12.6 л/100км
6.5 л/100км 8.7 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
7.9
|
Максимална скорост
|
230 км/ч.
|
Гуми
|
205/55 R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 69 627 |
Базово оборудване
|
ABS + ESP - електронна система за стабилност, включваща ASR - система срещу буксуване, спирачна система със SBCTM – управелние със сензотроник и BAS - спирачен асистент, сервизен асистент ASSYST PLUS със сервизен компютър, темпомат, автоматизирана климатична инсталация THERMATIC, фронтални въздушни възглавници за шофьора и седящия до шофьора с многостепенна логика на отваряне, странични въздушни възглавници в облегалките на предните седалки, въздушни възглавници за страничните стъкла, електронен имобилайзер, дистанционно централно заключване, автоматични светлини, ел. регулиране на ел. отопляемите външни огледала с вградени мигачи, противопрахов филтър за купето, термометър за външната температура, чистачки със сензор за дъжд, електрически стъкла, ел. регулируеми облегалки и височина на предните седалки, механично регулируема ос на волана, мултифункционален волан с управление на мултифункционалния дисплей на борд-компютъра, сервоуправление, оборотомер, фарове за мъгла, тонирани стъкла, аудиосистема + CD + 10 тонколони + антена - вградена в задното стъкло, аптечка, сигнален триъгълник, извод 12 V в задната част на купето, подготовка за вграждане на багажник на покрива, TIREFIT-система за поправяне на спукани гуми на път и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
Mercedes-Benz SLK 200 Kompresor
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
AUDI TT
|
|
Работен обем
|
1 781 см3
|
Мощност
|
132 кВт/180 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
235 Нм
при об/мин 1 950 |
Габарити, мм
|
4041/1764/1348
|
Ускорение
|
7.4 сек
|
Максимална скорост
|
228 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.9 л/100 км 6.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
63 694 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
DSC
|
серийно
|
BMW Z4
|
|
Работен обем
|
2 171 см3
|
Мощност
|
125 кВт/170 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
210 Нм
при об/мин 3 500 |
Габарити, мм
|
4091/1781/1299
|
Ускорение
|
7.7 сек
|
Максимална скорост
|
225 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.8 л/100 км 6.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
66 000 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
DSC
|
серийно
|
PORSCHE BOXTER
|
|
Работен обем
|
2 680 см3
|
Мощност
|
168 кВт/230 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
270 Нм
при об/мин 4 700 |
Габарити, мм
|
4320/1780/1290
|
Ускорение
|
6.4 сек
|
Максимална скорост
|
253 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.2 л/100 км 7.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
94 476 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
DSC
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Benz №1
15:43 08.09.2011