Last news in Fakti

23 Април, 2005 18:49 942 0

Дърво с корен

  • duesenberg-
  • duesenberg ii

Този автомобил е монументален отговор на настойчивата жажда на благоденстваща Америка за най-доброто, което модерният инженеринг и артистичен талант могат да предложат... Разбира се, той блазни само малцина. Всеки шедьовър може да бъде оценен единствено от онези, които разбират принципите, на които се основава неговото величие. Ето защо притежаването на Duesenberg отразява вкус далеч над обикновения.." Така започва каталогът на легендарната марка от Индианаполис за 1929 г. Същият откъс посреща посетителите на уебсайта на Duesenberg Custom Coach LLC, която днес притежава търговските права върху митичното име.

В периода от 1978 до 2000 г. малката фирма произвежда и продава поръчкови автомобили от пет модела под марката Duesenberg II. Един от тях се прави и днес по всички правила и традиции, завещани от предтечата. Murphy Roadster повтаря дизайна на класическите "дюзита" от 30-те, но под ретро външността се крие модерна техника. Подкопаващ авторитета на готовия продукт с космическа цена е само донорът на повечето възли и агрегати. Както структурната рама на шасито, така и хай-тек двигателят V10 се доставят от Ford, което не звучи особено благороднически на богаташите. Въпреки това пазар за подобни возила очевидно има, защото за 22 години компанията е успяла да пласира 480 автомобила. Цифрата може и да не изглежда особено впечатляваща, но все пак става дума за неокласика, пък било то и с законни права над запазена марка с толкова славна история.

Оживлението на фронта на свръхскъпите и ултралуксозни автомобили в последно време обаче явно е събудило амбициите на Duesenberg Custom Coach LLC да се намеси в разпределението на парчетата от новоизпечената торта, покрай която Maybach, Bugatti и останалите призраци от миналото точат ножове. В американската автомобилна история надали има марка с по-основателни претенции за акредитация за това първенство. Точно затова хиляди автоманиаци по цял свят взеха да се кръстят с надежда новината за възраждането на Duesenberg, която обиколи агенциите преди няколко дни, да не се окаже поредният силно надут балон.Според проектните параметри бъдещият Duesenberg Torpedo Coupe трябва да върне Щатите на връха в най-луксозния сегмент на световното автомобилостроене. За двувратото купе все още се споменават твърде оскъдни данни, но дори те са достатъчни да разпалят въображението на целокупната общност от фанатици на тема класика. Duesenberg Custom Coach LLC са наели за стилист на суперкара Джеф Тийг, син на легендарния Дик Тийг и бивш главен дизайнер на Volkswagen. През 80-те топспециалистът е работил също така за Mitsubishi и Ford, а сред творенията му са Mercury Sable и Lincoln Continental. Тийг вече е готов с първите скици на Torpedo Coupe, от които си личи пряка идейна взаимовръзка с новото Bentley Continental GT.

По план възроденият Duesenberg трябва да се появи на пазара до две години. В конструктивно отношение Torpedo Coupe ще се базира на Mercedes-Benz CLS, като ще използва голяма част от възлите и шасито на германския бестселър, но за разлика от него ще бъде двуместно. Принципно нов ще бъде двигателят, с чиято разработка са натоварени корифеите от E.P. Industries, прочули се като основен доставчик на реквизит за двете серии на "Бързи и яростни". Този революционен във всяко отношение 12-цилиндров агрегат ще бъде с въздушно (!) охлаждане, самостоятелно смазване (каквото и да значи това), турбокомпресор, с два изходни вала в двата края на блока, ще работи на всякакви горива и ще бъде с габарити от порядъка на 600 мм дължина и 450 мм в диаметър при тегло под 50 кг. Не по-малко втрещяващи са останалите параметри на мотора. При мощност от 300 к.с. Duesenberg Torpedo Coupe ще изминава по 70 мили с един галон (приблизително 3.5 литра на 100 км пробег). Duesenberg Custom Coach LLC заявяват още, че изумителното купе ще бъде екипирано с окачване от коренно ново поколение с линейни електромагнитни мотори, разработено от Bose.

Димитър ДИМИТРОВ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА