Франция винаги е била духовна родина на луксозния автомобил. Доста преди Чарлз Ройс да срещне Хенри Ролс Panhard&Levassor вече се слави като производител на най-престижните возила в света. Галското наследство се допълва от Delahaye, Delage, Talbot-Lago и, разбира се, Bugatti. Самите франсета имат собствен термин за голям шикозен автомобил. Под "Grand routiere" те разбират лимузина със свръхелегантна външност, безсрамно висока мощност и потенциал да измине разстоянието между два града преди пътниците да са усетили кога е станало това.
Facel Vega FV1 (1954–1955)
Прът в колелата на тази отколешна традиция слага Втората световна война, която и бездруго съсипва националното самочувствие на петлите. След края є някогашните велики марки агонизират, притиснати от разрухата, завещана от германците, и зловещата данъчна политика на собственото си правителство.
Facel Vega Excellence (1958–1961)
Facel Vega Excellence (1958–1961)
Facel Vega Excellence (1958–1961)
Колкото и странно да звучи, надежда за възраждането на някогашната слава на френския суперлуксозен автомобил обаче намира фирма, която никога преди това не се е занимавала с производство на коли. За периода между 1954 и 1964 г. Forges et Ateliers de Construction d'' Eure-et-Loirе или FACEL връща на галите тяхната Grande routiere, пък било то и с американско сърце.
Facel Vega Facellia (1959–1963)
Facel Vega Facellia (1959–1963)
Facel Vega HK500 (1959–1961)
Facel Vega HK500 (1959–1961)
Facel Vega HK500 (1959–1961)
Facel Vega HK500 (1959–1961)
Амбициите на Данино обаче се простират доста по-далеч и през 1954 г. дебютира първият собствен суперлуксозен модел на марката Vega FVC, чийто дизайн изненадва и впечатлява не по-малко от съдържанието на моторния отсек - 4.5-литров V-осмак De Soto Firedome със 180 к.с. Мнозина смятат FVC за прекалено претенциозен, тежък и грандомански, но каросерията от неръждаема стомана и разкошното оборудване привличат клиенти.
Facel Vega Facel II (1962–1964)
Моделът има успех и утвърждава концепция, която позволява на компанията да се задържи на гребена на вълната още десетилетие. Формулата "Френски стил, американски мускули" намира доста почитатели с дълбоки джобове. При цена от $7 000 през 1954 г. броят им не е умопомрачителен, но дава самочувствие на Facel да се ориентира към все по-мощни и луксозни модели, задвижвани от легендарния Chrysler Hemi V8 - Exellence (''58, 355 к.с.), HK500 (''59, 360 к.с.)...
Facel Vega Facel II (1962–1964)
Делата на компанията вървят прекрасно, докато Данино не допуска голямата си грешка Facellia. Идеята да продава по-малък масов модел срива имиджа на марката, а катастрофалният опит на бившия конструктор на Panhard Карло Маркети да разработи собствен 1.6-литров двигател довежда компанията до ръба на фалита.
Facel Vega Facel II (1962–1964)
През Ноември 1961 г. Facel Vega представя последната си Grand routiere - Facel II. С над 390 коня под капака, четири дискови спирачки, сервоволан, всевъзможни атрибути на лукса и цена $12 800 френското купе кара публиката и специалистите да си глътнат езика. Продажбите обаче така и не успяват да компенсират финансовите загуби от авантюрата Facellia и Данино обявава банкрут. За 10-те години на съществуването си Facel Vega привлича клиенти като Ава Гарднър и Ринго Стар. На 4 Януари 1960 г. пък по пътя Сан - Париж близо до Пти-Вилблевен със 140 км/ч в дърво се удря чисто нов HK500. Единият от загиналите на място във Facel-а се казва Албер Камю...
Технически характеристики
|
Двигател: осемицилиндров, V-образен, OHV, два клапана на цилиндър, полусферични горивни камери, водно охлаждане, Chrysler Hemi Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: 107.95/85.85 мм Работен обем: 6 286 см3 Обем на цилиндъра: 785.75 см3 Горивна система: два четирикамерни карбуратора Carter Степен на стъстяване: 10.00:1 Максимална мощност (SAE): 291 (261*) кВт / 396 (355*) к.с. при 5 400 об./мин. Максимален въртящ момент: n/a Специфична мощност: 62 к.с. на литър Габарити, дължина/широчина/височина: 4 750/1 760/1 280 мм База: 2 660 мм Предна/задна колея: 1 420/1 422 мм Клиренс: 180 мм Диаметър на завой: 10.4 м Трансмисия: четиристепенна, автоматична/тристепенна автоматична Chrysler Torqueflight, задвижване на задните колела Маса: 1650 кг Специфична маса: 236.6 к.с на тон Спирачки отпред/отзад: дискови/дискови Максимална скорост: 240 (214*) км/ч Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.0 (8.3*) сек. Ускорение от 0 до 160 км/ч: 16.5 (18.0*) сек. Четвърт миля със старт от място: 15.0 (16.5*) сек. * - с автоматична трансмисия |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1
12:25 04.04.2016
2 бургас
18:00 04.04.2016
3 Джими
19:55 04.04.2016
4 прост
20:44 04.04.2016
5 Никола
21:02 04.04.2016
6 Пешеходец
Днешните коли се правят от роботи без душа за бездушни роботи и зомбита.
22:12 09.04.2016