За политическите и исторически последици от Войната в залива тепърва ще се спори. За автомобилното съсловие обаче нахлуването на Саддам в Кувейт преди 15 години остави едно единствено наследство. Пръв за значението му се сети Арнолд Шварценегер. Откак културистът-губернатор се качи на Hummer, светът пощуря по дялания армейски всъдеход. Истерията стана толкова неудържима, че копия и деривати взеха да се появяват под път и над път, включително и построени на базата на леки коли.
Парадоксално или не, един от най-горещите подиуми на новата мода се оказа бившият Съветски съюз. Някогашните идеологически тарани на комунизма изведнъж мутираха в мастити капиталисти, чиито крупни сделки налагаха основателни страхове за кожицата. В края на 90-те Hummer и бронираните му варианти станаха "хита на сезона". Няколко руски компании патриотично се заеха да пропъдят нашествениците от отечеството, като междувременно опитаха да пробият на военния пазар.
Създателите на Комбат Т98 твърдят, че страшилището им няма много допирни точки с Hummer, макар да признават, че е проектирано по време на пика на неговата популярност и открито копира някои от чертите му. В концептуално отношение обаче руският всъдеход се различава от американката пустинна легенда. Автомобилът е предназначен за тесен кръг купувачи, които имат основания да се страхуват за живота си, и изначално се предвижда да има минимум три нива на бронировка. Дотук - нищо ново, но за разлика от Hummer и подобни динозаври конструкцията на Комбат Т98 е... самоносеща. Такова инжнерно решение звучи налудничаво за всъдеход от този калибър, но се оказва доста практично. Каросерията е разработена от нула и притежава всички нужни характеристики по отношение на здравина, устойчивост на усукване, товароносимост и т.н., с каквито разполага класическата рамна концепция.
Създателите на Комбат Т98, малката компания Автокад, бързат да сравнят качествата на творението си с тези на Hummer още при запознаването на потенциалния клиент с автомобила. От началото на производството преди четири години са продадени десетина бройки, като всеки екземпляр е изработван в съответствие с индивидуалните изисквания на купувача. Един от тях дори използва агрегатната база на Chevrolet Avalanche по простата причина, че клиентът настоявал на рамна конструкция, без дори да иска да чуе за несравнимо по-добрите характеристики на оригиналното самоносещо купе като много по-висока скорост заради ниското тегло, изключителната стабилност и управляемост, резултат от ниския център на тежестта, или нивото на комфорта.Комбат Т98 се произвежда в две модификации изцяло по поръчка. Стандартният модел, показан пред публика през 2000 г. представлява седан, напомнящ доста на Lamborghini LM002. Миналата година Автокад започва да предлага и комби с различен брой и конфигурация на вратите. Общото между всички версии е използването на серийни възли и агрегати от гамата на General Motors, което може би сродява най-близко Комбат и Hummer. Монтират се два бензинови двигателя Vortex с обем 6.0 и 8.1 литра (310 и 340 к.с. съответно) и един 6.6-литров турбодизел Duramax с 300 коня. Купувачът може да избира и между четири типа трансмисии.
Съществени заемки от продукцията на GM има и в оформлението на огромния салон. Интериорът обаче преминава кратък курс по облагородяване с дървени декорации, хром и кожа. За всичко останало се налага купувачът да напрегне въображението си. Не така стои въпросът с бронирането на Комбат Т98. В зависимост от коварството и тактическите възможности на бизнес-партньорите си, клиентът може да избира от три нива на обезопасяване, най-високото от които осигурява защита от клас SG-1 и SG-2. Интересуващите се знаят какво значи това.
Технически характеристики
|
|
Комбат Т98 (2004)
|
|
Двигател: Работен обем:
Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: Степен на сгъстяване: Максимална мощност:
Максимален въртящ момент: Скоростна кутия: Габарити, дължина/широчина/височина: Предна/задна колея: База: Клиренс: Маса: Специфична маса: Обем на резервоара: Гуми отпред/отзад: Максимална скорост: Ускорение от 0 до 100 км/ч: |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА