Last news in Fakti

16 Април, 2005 12:31 1 863 0

БТР de luxe

  • комбат т98

За политическите и исторически последици от Войната в залива тепърва ще се спори. За автомобилното съсловие обаче нахлуването на Саддам в Кувейт преди 15 години остави едно единствено наследство. Пръв за значението му се сети Арнолд Шварценегер. Откак културистът-губернатор се качи на Hummer, светът пощуря по дялания армейски всъдеход. Истерията стана толкова неудържима, че копия и деривати взеха да се появяват под път и над път, включително и построени на базата на леки коли.

Парадоксално или не, един от най-горещите подиуми на новата мода се оказа бившият Съветски съюз. Някогашните идеологически тарани на комунизма изведнъж мутираха в мастити капиталисти, чиито крупни сделки налагаха основателни страхове за кожицата. В края на 90-те Hummer и бронираните му варианти станаха "хита на сезона". Няколко руски компании патриотично се заеха да пропъдят нашествениците от отечеството, като междувременно опитаха да пробият на военния пазар.

Създателите на Комбат Т98 твърдят, че страшилището им няма много допирни точки с Hummer, макар да признават, че е проектирано по време на пика на неговата популярност и открито копира някои от чертите му. В концептуално отношение обаче руският всъдеход се различава от американката пустинна легенда. Автомобилът е предназначен за тесен кръг купувачи, които имат основания да се страхуват за живота си, и изначално се предвижда да има минимум три нива на бронировка. Дотук - нищо ново, но за разлика от Hummer и подобни динозаври конструкцията на Комбат Т98 е... самоносеща. Такова инжнерно решение звучи налудничаво за всъдеход от този калибър, но се оказва доста практично. Каросерията е разработена от нула и притежава всички нужни характеристики по отношение на здравина, устойчивост на усукване, товароносимост и т.н., с каквито разполага класическата рамна концепция.

Създателите на Комбат Т98, малката компания Автокад, бързат да сравнят качествата на творението си с тези на Hummer още при запознаването на потенциалния клиент с автомобила. От началото на производството преди четири години са продадени десетина бройки, като всеки екземпляр е изработван в съответствие с индивидуалните изисквания на купувача. Един от тях дори използва агрегатната база на Chevrolet Avalanche по простата причина, че клиентът настоявал на рамна конструкция, без дори да иска да чуе за несравнимо по-добрите характеристики на оригиналното самоносещо купе като много по-висока скорост заради ниското тегло, изключителната стабилност и управляемост, резултат от ниския център на тежестта, или нивото на комфорта.Комбат Т98 се произвежда в две модификации изцяло по поръчка. Стандартният модел, показан пред публика през 2000 г. представлява седан, напомнящ доста на Lamborghini LM002. Миналата година Автокад започва да предлага и комби с различен брой и конфигурация на вратите. Общото между всички версии е използването на серийни възли и агрегати от гамата на General Motors, което може би сродява най-близко Комбат и Hummer. Монтират се два бензинови двигателя Vortex с обем 6.0 и 8.1 литра (310 и 340 к.с. съответно) и един 6.6-литров турбодизел Duramax с 300 коня. Купувачът може да избира и между четири типа трансмисии.

Съществени заемки от продукцията на GM има и в оформлението на огромния салон. Интериорът обаче преминава кратък курс по облагородяване с дървени декорации, хром и кожа. За всичко останало се налага купувачът да напрегне въображението си. Не така стои въпросът с бронирането на Комбат Т98. В зависимост от коварството и тактическите възможности на бизнес-партньорите си, клиентът може да избира от три нива на обезопасяване, най-високото от които осигурява защита от клас SG-1 и SG-2. Интересуващите се знаят какво значи това.

Технически характеристики
Комбат Т98 (2004)

Двигател:
осемцилиндров, V-образен, OHV, два клпана на цилиндър, разположен надлъжно зад предния мост, модификация Vortex, производител GM

Работен обем:
8 128 см3

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:
108.0/111.0 мм

Степен на сгъстяване:
9.1:0

Максимална мощност:
250 кВт (340 к.с.) при 4 200 об./мин.

Максимален въртящ момент:
617 Нм при 3 200 об./мин

Скоростна кутия:
четиристепенна автоматична с електронно управление, постоянно задвижване на четирите колела

Габарити, дължина/широчина/височина:
5 631/2 100/2 020 мм

Предна/задна колея:
1 760/1 760 мм

База:
3 302 мм

Клиренс:
315 мм

Маса:
3 000 кг

Специфична маса:
8.8 кг на конска сила

Обем на резервоара:
125 литра

Гуми отпред/отзад:
315 x 70 R 17/315 x 70 R 17 , BF Goodrich

Максимална скорост:
180 км/ч

Ускорение от 0 до 100 км/ч:
около 9.0 сек.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА