Last news in Fakti

10 Юни, 2016 07:15 1 776 0

Тестдрайв на MINI cabrio

  • тест-
  • тестдрайв-
  • mini jcw cabrio
Тестдрайв на MINI cabrio - 1

Един от най-отличителните малки автомобили, станали култови през годините, получи и открита версия за най-новото си поколение и имахме възможността да я разходим из покрайнините на столицата. В случая попаднахме зад волана на най-мощната от тях - John Cooper Works, която носи неимоверна доза удоволствие. Звуците, които излизат от този малък дявол в комбинация с поврътливостта и управлението, директно ни препращат към рали отсечките, но по стилен и дискретен начин. "Картинг усещането" - пословично за този автомобил - не е загубено въпреки размерите му и недозавиването, типично за мощните автомобили с преден задвижващ мост, е много слабо и предсказуемо, като лесно може да бъде контролирано. Всичките тези позитиви са допълнени от липсата на покрив, която се извършва напълно електрически за по-малко от половин минута. 

Автомобилът е пораснал, но запазва характера на модела, като размерите му са увеличени с 98 до 3 821 мм на дължина (3 850 мм за Cooper S/JCW Cabrio поради по-издадената предната броня), с 44 до 1 727 мм на широчина и със 7 до 1 415 мм на височина. Междуосието е удължено с 28 до 2 495 мм, а колеята на автомобила е разширена с 42 мм отпред и 34 мм отзад до 1 501 мм (1 485 мм за Cooper S/JCW Cabrio). Предната броня, която споменахме, е може би най-отличаващият детайл за поколението. Другият елемент са новите опционални 18-цолови джанти, както и големите спирачки отпред - съвкупност от 335 милиметрови дискове и четирибутални апарати от специалистите Brembo. Електрическият мек покрив има две функции и може да се използва и като панорамен люк - само малка част от него се прибира назад, като това може да се извършва при всякакви скорости. Изпълнението MINI Yours пренася емблематичния за таваните на мини флаг Union Jack върху мекия покрив, като логото не е отпечатано, а е втъкано и по този начин е значително по-издръжливо.

За новото Cabrio се предлага избор от 15 цвята, сред които е и новият син - Caribbean Aqua, като всички те могат да бъдат комбинирани със серийния вариант на мекия покрив и с MINI Yours варианта. Другите възможности за индивидуализация включват корпусите на страничните огледала и лентите на предния капак в различни цветове и варианти.

Нарастването на външните размери е довело и до по-просторен интериор, като подредбата вътре е насочена основно към мястото на задната седалка. В автомобила присъстват типичните неща за хотхеч - дълбоки спортни седалки и удобен спортен волан. Новата размяна тук е, че оборотомерът и скоростомерът вече са при волана, докато в средната част е инфомрационният дисплей, а около него обикаля лед светлина, която също показва оборотите цветно. Вече има и HeadUp дисплей, а и уредите в централната конзола също са променени, но тези неща са стандартни и за S варианта и всички други модели от това поколение.

Тестовата кола бе оборудвана и с "гласовитата" аудиосистема Harman Cardon, която също допринася за по-класния вид на MINI cabrio JCW. Един от най-важните фактори - шумът в купето - е като на всеки друг средноразмерен хечбек с нормална конструкция. При затворен таван имахме чувството, че гърлените звуци и хубави припуквания от изпускателната система се чуваха дори по-отявлено.

Вместимостта на багажника на новото Cabrio достига 160 литра при отворен и 215 литра при затворен покрив или увеличение с близо 25 % в сравнение с предходния модел. Благодарение на серийната сгъваема задна седалка в съотношение 50:50, както и на разширения с 8 до 734 мм отвор за дълги предмети е възможно транспортиране на оборудване за ски, сноуборд и други обемисти предмети, свързани с ежедневието, като то се облекчава и от функцията Easy-Load, която при затворен покрив позволява повдигане на рамката на гюрука и горната част на багажника.

Управляваният от нас JCW cabrio разполага с 2.0-литров twinpower турбодвигател с достатъчните за много усмивки 231 конски сили и 320 Нм, достъпни още на 1 250 оборота, като при стария 1.6-литров двигател пикът на въртящия момент започва от 1 850 оборота и е само 260 Нм.

Сцеплението на JCW е значително, като главният виновник за това е електронният блокаж на диференциала. Твърдостта на шасито е запазена и автомобилът се държи изключително предвидливо без да има чувствителни усуквания въпреки липсата на таван, като за това спомагат торсионни греди в предната част на автомобила. Увеличеното междуосие в комбинация с разширената колея превръшат автомобила в малко по-комфортен и по-стабилен. Автоматичната Steptronic трансмисия превключва мигновенно и преминаването на по-ниска предавка веднага рефлектира с усмивката на лицето ви поради звуците наподобяващи анти-лаг системите на рали автомобилите.

Като допълнение към спортното окачване на S/JCW се предлага и динамичен контрол на амортисьорите. Във връзка с икономичността старт/стоп системата е стандартна за модела. Сигурността на пътниците се изразява в интергирана система за защита при преобръщане - две дъги изработени от високоякостен алуминий се издигат за 150 милисекунди с пиротехнически механизъм. Рамката на предния прозорец също е значително усилена. Автомобилът използва и повечето от асистиращите системи, като предупреждението за челен сблъсък комбинирано със спирачна функция, активния автопилот, системата за разпознаване на пътните знаци, както и асистента за паркиране, комбиниран с камера за обратно вижадне. 

Цената на единствения открит и луксозен средноразмерен хечбек започва от 46 900 за стандартната версия, 50 900 за D, 58 300 за спортния S вариант и достига 69 300 за върховния John Cooper Works. Възможностите за персонализация са необятни, така че тези стойности лесно могат да бъдат надхвърлени, но автомобилът определено ще ви кара да се отличите от масата и положителните емоции ще са сигурни. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА