Last news in Fakti

4 Юли, 2016 05:30, обновена 4 Юли, 2016 12:00 50 474 36

Загиналият в Tesla-та е гледал филм

  • tesla-
  • model s-
  • автономен режим-
  • инцидент-
  • смъртен случай
Загиналият в Tesla-та е гледал филм - 1

В края на миналата седмица ви разказахме за една катастрофа, станала на 7 май и взела една жертва. Важно е да се отбележи, че когато попада под прицепа на тежкотоварен камион, загиналият се е возел на автономен режим в своята Tesla.

Националната администрация по безопасност на движението в САЩ (NHTSA) започна разследване по случая, а сега стана ясно още нещо любопитно. Автомобилът се е движел на автономен режим, тоест без намесата на водача, въпросният водач е гледал филм на портативно ДВД.

Това заяви пред Associated Press собственика на камиона, като дори назовава филма, който е гледал загиналия по време на катастрофата - "Хари Потър". Полицията потвърди наличието на въпросния ДВД плеър в колата, а от Tesla заявиха, че автопилотът им все още е в бета-версия и при използването му се изисква особено внимание от страна на водача.

Tesla е една от марките, която активно разработва системи за автономно шофиране, но в случая, нито системата, нито водачът са натиснали педала на спирачката. Кой е виновен за смъртта на 40-годишния Джошуа Браун, предстои да се докаже от разследването на NHTSA.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    1 3 Отговор
    Защо по всякакъв начин се мъчат да вменят вина на производителя. Нима не е същото, когато някой говори по телефона и не си гледа пътя. Плюс това, този режим на движение, не е основен а пробен и излишно е споменато за повишено внимание.
  • 2 Разлагане

    3 1 Отговор
    Тези "нови технологии" водят до пълното разложение на цяла една нация. Шофирал и си гледал филм - това е лудост, да се довериш на 100% на едни сензори, които винаги могат да откажат, да дадът дефект и.т.н.. Винаги трябва да си следиш пътната обстановка, за собствената ти безопасност е. А янкито си гледало филм (излишно е да коментираме, че 40 годишен мъж гледа филми за хари потър). Разложението им е пълно!

    Коментиран от #6, #10, #13

  • 3 гост

    3 0 Отговор
    Многократно поясняваха от Тесла да не се злоупотребява с автоматизирането подпомагане, понеже това не е напълно самостоятелен автопилот. Хората са си виновни, че правят глупости, някой спят, други се возят на задната седалка, трети си щтракат телефооните. Технологията на Тесла е най-добрата на пазара, но както казват още се тества и е абсурдно да се твърди, че те са виновни за малоумието на този човек.
  • 4 Идиоти

    2 0 Отговор
    Фолксваген ли е виновен, че идиотите с голфове по нашите пътища се избиват?
  • 5 тупалка

    2 0 Отговор
    Три години затвор за компютъра на теслата!!!
  • 6 На Хари Потър брат му

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Разлагане":

    O не 40 годишен гледа филми за Хари Потър?! Какво безумие, немислимо, върнете казармата, #thanksboyko ! :D :D
  • 7 Ацетабулум

    2 0 Отговор
    Ами света нее загубил много, един покемон по-малко!
  • 8 мъжкар

    1 0 Отговор
    Този автономен режим е пълна порнография.Това нещо е приложимо при самолетите защото небето е широко и въпреки въздушния трафик трудно можеш да се блъснеш в друг самолет отделно пилотите на самолета постоянно наблюдават уредите дори и да са на автопилот отделно и от централата наземята ги информират за нередности и т.н.Но да сложиш такова нещо на кола при наличието на такъв засилен и натоварен трафик по пътищата и да очекваш че някакъв компютър ще те вози пък ти ще си ядеш сандвича през това време е пълна идиотщина.Компютъра колкото и да е прецизен все пак е машина и вероятноста да се повреди никак не е изключена и представете си какво ще стане ако се движите по магистрала със 140 хапвате си сандвича и изведнъж машинарията откаже ами много ясно че ще изхвърчите в някоя канавка.Моето мнение по този въпрос е че технолгоиите се развиват и няма лошо те да бъдат внедяване в автомобилите но специално такъв тип системи трябва да се използват за второстепенни функции като паркиране гариране или пък ако случайно на водача му стане лошо той да включи системата и колата сама да го откара до най-близкото населено място където да получи помощ иначе през останалото време автомобила трябва да се управлява от волана от ЧОВЕК а не от Машина.
  • 9 някойси

    1 0 Отговор
    Тесла не е виновна с нищо. Автономен режим не значи че някой носи отговорност вместо теб. Трябва да се спре тая тенденция да оставяме машините да мислят и решават вместо нас. Шофьора носи отговорност при всички ситуации. Утре като ти излезе внезапно животно на пътя или човек..машината няма как да реагира навреме. И кво Тесла ли е виновна за това?
  • 10 Чупи тъпометъра

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Разлагане":

    "Тези "нови технологии" водят до пълното разложение на цяла една нация" .... По-тъп коментар отдавна не бях срещал... Ти от какво постваш коментари? От на баба си пишещата машина или по как'ти Вера пощаджииката... Ах до каква деградация и разложение водят тези нови технологии... сега си тръшни смартфона в земята, разстреляй си телевизора, набии на кол лаптопа и обратно в пещерата! Иначе от Tesla са си казали, че това е бета версия на която не трябва да се доверяваш на 100%. А какво е гледал не знам какво значение има, ако ще и порно с жирафи да е било все тая ... на оня свят е.
  • 11 Краси

    2 0 Отговор
    Аз в такива случаи винаги си задавам въпроса, как такъв идиот може да си позволи да си купи такава скъпа кола? Какви други толкова ценни умения и качества има, за които някакви други хора му плащат едни немалко пари?

    Коментиран от #12, #14

  • 12 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Краси":

    Да, имам познати, които по първо, второ и трето впечатление може да кажеш само, че са слабоумни, но реално завършиха елитен технически университет и са високо платени инженери, без да има връзкарство. Вършат работата си много добре, макар и да не разбират прости и ежедневни неща и да трябва да им обясняваш като на дете. Да, не се учудвам, особенно в САЩ.
  • 13 ::::::::::::::::::::::::::::::

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Разлагане":

    Ах, този разлагащ се капитализъм! От 1917 г. в Русия го очаквате, чакате, а преди това К. Маркс ви написа да го изчакате този край, залез, унищожение на капитализма и още търсите жадно, с блеснали очи:-). И от всичките чакащи разложението на капитализма само две-три държави останаха комунистически, всичко друго развива капитализъм, та пуши...

    Тези бивши комунистически номенклатурчици явно съвсем са слънчасали и обезводнени :-)...
  • 14 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Краси":

    Краси , колата не е скъпа , спрете да мислите като балканци . 70-80 000 долара за кола която практически няма обезценка до 5-6 година означава лизинг в САЩ от порядъка на 500-600 долара на месец при средна заплата от 2500 долара . Като добавиш и практически липсващи разходи за гориво и поддръжка това е една от най-евтините за притежаване коли там . Единственото което се иска е да си имал акъла навреме да се запишеш в списъка , новия Модел 3 се очаква да има лизинг от 250-300 долара на месец , защо мислиш стояха по два дена на опашки за заявка .

    Коментиран от #15, #16

  • 15 балканецЪ

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    То проблема на всички е че мислят като балканци. Но не заради парите, а поради фактът, че по форумите се скъсват да хвалят ТеслЪ - един напълно несъвършен автомобил, който дори и втора употреба ноФ Фнос, коментиращите тук никога няма да притежават. И какво се получава сега - яко се кефим на нещо, което дори и след 15 г. никога няма да имаме, ама иначе си г о боготворим, като същевременно яко плюем по марки като мерц или бмв, които също никога няма да имаме, българска му работа!

    Коментиран от #22

  • 16 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Умирам от смях като ти чета фанатичните простотии:)))
    Гьобелс ряпа да яде, Тесла не била скъпа - само 80 000$.
    И викаш лизинг за 5 години по 500$ прави 80 000$? Аз пък глупавия го изчислих, че е 30 000$. Но нали не разбирам, та сигурно има освен светлинна година и тесла година с по 28 месеца в нея, че да ти излезе сметката?!
    Човеме, ти си извор на простотии!!!

    Коментиран от #17, #23

  • 17 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Точно толкова е лизинга на Тесла: 600 долара. Имай предвид, че на Запад лизинга не е като у нас и не се изплаща цялата стойност на колата в рамките на срока на лизинга. Там се прави оценка колко ще струва колата след 5г и заплащаш обезценката до реалната сума на колата след този срок. Или Тесла в момента е по 70х.долара, след 5г тя със сигурност ще е повече от 50% понеже гаранцията й е 8г, а амортизацията е основно в батерията. Или заплащайки по 600долара и то без първоначална вноска, след 5г. си изплатил половината кола и остава остатъчна стохност, ако искаш я купуваш, ако искаш сменяш с нов модел.
    Ако имаше у нас такива лизинги и аз щях да карам нова, но няма и само се изсмиват като попитам кога ще имат разумен лизинг насочен към клиента. Не може един сув в Германия да е с 1000евро първ. вноска и месечни по 175евро, а у нас същия сув да е с 4500евро вноска и 250евро месечна, имайки предвид, че там базовата цена е по-висока отколкото при нас. Съгласен съм и да закупя 5г сув, ако струва 20% от първоначалната си цена, както излиза според техните сметки. И в САЩ не биха карали нови коли с нашия лизинг.

    Коментиран от #19

  • 18 Мярка за разстояние

    1 0 Отговор
    По ред причини нашенският "лизинг" не е като в "онези страни", №17 го е обяснил. Нормално е да не знаеш това... не е нормално да смяташ светлинната година за мярка за време.

    Коментиран от #25

  • 19 Morgoth

    0 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Не си го потърсил, не си го намерил, моята кола е на такава схема.
    Казва му се "Оперативен лизинг" и е нещо средно между лизинг и кола под наем. Финансово прилича на заем, а на края на периода имаш правото да откупиш колата на остатъчната и стойност.
    Предлага се от всички по-големи лизингови дружества. Но не очаквай да платиш само обезценяването на колата и да я караш - имаш Каско, ГО, данък, обслужване, консумативи, лихва върху дължимото и кяр за лизингодателя.

    Коментиран от #20

  • 20 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Morgoth":

    Именно застраховките , лихвите и печалбите на лизингодателя и дилъра , които са поне два пъти по-големи от западните правят двойната разлика във вноските , което те оправдават със по-малките обороти , но след няколко години като приемем еврото и дойдат десетина от западните дилъри , ще видим с какво ще се оправдават
  • 21 гост

    2 0 Отговор
    За твое голямо съжаление , освен ако не си на 60-70 години и на теб ще ти се наложи да притежаваш подобен автомобил , по простата причина ,че до 2025-2030 година ще бъдат забранени за регистрация и движение всички ДВГ-та в Европа , което включва и България
  • 22 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "балканецЪ":

    Какво ще кажеш за това например : https://money.bg/travel/shefat-na-uber-sled-10-godini-nikoy-nyama-da-ima-lichen-avtomobil.html
  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    В момента 4 годишни Модел ЕС на по 200-250 000 км се продават за 15-20% по висока цена от нови ,поради голямото търсене естествено, така че всеки дилър в САЩ ще бъде предоволен да ти даде лизинг дори на 400 долара на месец , знаейки че след 4-5 години със сигурност може да вземе 85-90% от цената на нова Тесла
  • 24 гост

    2 0 Отговор
    Въпросът не е дали автомобилът е виновен - ясно е че няма как. Проблемът е че съвременните автомобили правят все по-лесна задачата на водача до момента, в който нещата са необратими. Един съвременен луксозен автомобил е тих и комфортен, а силно наклоненото предно стъкло увлича и заблуждава относно скоростта, като така 200 км/ч се достигат неусетно и без напрягане. Но не всеки си дава сметка че този автомобил е тестван на краштест при 64 км/ч /евроизискване/, или максимум 85 км/ч /мерцедес/. Най-висока скорост използваха сааб /110 км/ч, но те вече не съществуват/ - дори най-луксозният и сигурен автомобил при над 150 км/ч е една гробница, а 150 км/ч за съвременните автомобили е едно нищо. Така е и с останалите електронни помощници - ABS, ESP и т.н. ESP например помага много, но стигне ли до лимита, особено при кола със задно, нещата са необратими. Това е проблемът всъщност - човек се чувства много, много сигурен в съвременният автомобил /и не само/, докато не разбере че не е трябвало.
  • 25 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Мярка за разстояние":

    Малко трябваше да си размърдаш сивото вещество, за да разбереш паралелът който съм направил!
    Пък №17 ако ти е критерий за достоверна информация, разбирам защо и ти пишеш подобни глупости за лизинга!
    Наистина той е неизчерпаем извор на опашати лъжи и последната направо е достойна за златен медал!
    Кола струваща 80 000$ в брой да ти излиза на лизинг 30 000$! Такава чутовна глупост и през комунизма не бяха измисляли!
    Само, че г-н "гост" май ни мисли за малоумни и не може да предположи, че всеки може да види в сайта на Тесла, колко струва тяхна кола за 80 000$ на лизинг за 5 години (60 месеца) в САЩ.
    https://www.teslamotors.com/support/tesla-lending
    Там ясно е написано, че месечната вноска по лизинга е 1327$, а не 600$!!!
    Но някои като ги кефи да ги правят на глупци и да ги лъжат - ок!

    Коментиран от #27, #30, #31

  • 26

    0 1 Отговор
    Ами Тесла са виновни, кой да виновен, защо си играят с огъня като не са напълно уверени в системата.
  • 27 Краси

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Човек, по-полека със сипването с тоз голям черпак, бе! Ще докараш някой пъпчив тийнейджър ("юноша" по нашенски) до сълзи по този начин.

    Не виждаш ли, че тука се говори за висши финанси? Обезценки, оперативен лизинг, Юбер-мюбер и т.н., та чак очаквам някой да изпъкне съвсем и да вкара примерно Net Present Value, че всички останали да ахнем в захлас колко е напред с материала...
  • 28 ЧАПАЕВ

    2 0 Отговор
    САМО НЕ НАМЕСВАЙТЕ МЕН И ПЕТКА В ТОЗ АЛГОРИТЪМ
  • 29 укиъп

    0 0 Отговор
    ХАХА...Казах ви, че тесла ще ви убие от скука!
  • 30 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Умник, като си отворил сайта на Тесла какво пише за най-евтиния модел С:
    https://www.teslamotors.com/models/design
    Естествено, че ако избереш с два електромотора и най-голямата батерия цената на лизинга ще е двойна, но тя струва почти 110х.долара, а 60кв струва 66х.долара. Все пак на мен не ми трябва ускорение за 2,8сек, и 5,5сек е предостатъчно, а батерията е софтуерно ограничена и има по-голям потенциал.
    Извани от тези 660долара стойността на електричеството, което се предоставя безплатно на суперчарджърите, безплатното паркиране, движение в бус ленти.
    Интересувал съм се и затова пиша, това е бъдещето и в САЩ го живеят, а ние умираме от канцерогени и смрад не защото са ни ниски заплатите, а защото държавния апарат е малоумен и подпомага малоумните граждани с ниски доходи. Ясно е, че всеки бедняк иска да му излиза евтоно колата, но той не мисли, че трови много хора и че щом е беден не трябва да мисли за кола. На Запад като си беден ползваш градски транспорт, добър или лош, а у нас всеки цървул е с кола, защото му е позволено. И аз съм живял на Запад и съм карал колело и съм пътувал с атобус и съм нощувал на спирките като го изпусна. Но това е редното и го осъзнавам, за разлика от тукашните полуидиоти с коруби за по 500лв които палят боклука да отидат до кварталния магазин за цигари и бира. Ако не разбирате идотското положение на държавата ни, не четете какво съм написал и може да ме псувате колкото си искате.

    Коментиран от #32, #35

  • 31 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Продължаваш да се правиш на малоумен , пет пъти написаха хората , че говорим за оперативен лизинг с остатъчна стойност , а ти продължаваш да тикаш най-скъпия вариант със 100% заплащане на цената , макар че за Америка и 1300 долара на месец не са голяма сума . А защо не показваш , че след като заплатиш този лизинг за пет години можеш да продадеш веднага изплатената си Тесла за повече отколкото си платил за нея , тоест ще ти струва 0 (нула) долара
  • 32 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Хайде спри да се излагаш повече, че започва да ми става жал!
    Сега нагледно ще ти постна нелепите противоречия:

    "Умник, като си отворил сайта на Тесла какво пише за най-евтиния модел С"

    "Краси , колата не е скъпа , спрете да мислите като балканци . 70-80 000 долара за кола която практически няма обезценка до 5-6 година означава лизинг в САЩ от порядъка на 500-600 долара на месец"

    Започваш да дразниш хората с наглите си лъжи вече! Модел S за 80 000$ твърдеше, че излиза 600$ на месец за 5 годишен лизинг, а в сайта ясно пише, че е 1327$!!!
    Точка на спора - лъжеш като циганин и се опитваш по най-детинския начин да се измъкваш, че имало и по-евтини Тесла, за което никой не спори!!!
    Имай малко доблест и спри да се държиш като фанатик и поне веднъж замълчи!
    Сега разбирам защо не си останал на запад и защо си карал велосипед - едва ли си работил като инженер или конструктор!!!
  • 33 Бай Тошо

    0 0 Отговор
    Пътните превозни средства са за шофьори а не за мързеливи търтеи които ако имам как ще сложат кучето им да кара,не мога да разбера такива кретени не изпитват ли удоволствие от карането или го разбират като нещо досадно и не нужно че се опитват всячески да го отдалечат от човешката намеса
  • 34 гост

    1 0 Отговор
    Не желая да влизам в спорове, но по отношение на лизинга: Много държави имат големи облекчения при покупка на хибрид, или електрически амтомобил. Облекченията варират - от ниски или никакви данъци и такси, до поемане на част от цената от държавата. Някои скандинавски държави, ако не се лъжа, поемат до 40% от цената на чист електромобил /да не се бърка с хибридите/.
  • 35 Бидона

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Чудя ти се нямаш ли си друга работа?На кой му пука за тъпата Тесла ?

    Коментиран от #36

  • 36 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Бидона":

    Ами представи си на доста хора ,основно на тези които мислят с главите си . На тези които ги ползват за входно отверстие за тъпчене , естествено не им пука от нищо