ТЕМА: Тест драйв

Тествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг"

Публикувана: 5 Юли, 2016 13:51
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12504

Будапеща, Унгария. Наш екип от мястото на събитието.

Още преди да бъде официално представено, стана ясно, че BMW M2 Coupe няма да бъде оборудвано с двигателя на M3/M4. Песимистите веднага побързаха да заклеймят новия модел, като едва ли не обявиха, че не трябва да носи индекса M. Баварците обаче за пореден път доказаха, че знаят какво правят, а за да ни демонстрират нагледно на какво е способно новото BMW M2 Coupe, направиха тестовото шофиране за журналисти на писта за Формула 1. На трасето "Хунгароринг", позиционирано в близост до Будапеща, главен наш "гид" беше звездата от DTM-шампионата и фирмен пилот на BMW Антонио Феликс да Коща. Самото трасе пък е известно с многото си завои, което беше идеална предпоставка за изпробване качествата на BMW M2 Coupe. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Още от пръв поглед се вижда, че M2 Coupe е просто брутално на външен вид. Всъщност, по него почти няма каросерийни елементи, заимствани от стандартната "двойка". На очи се набиват "хищните" нови брони с огромни въздухозаборници, както и раздутите калници, в които едвам се побират 19-цоловите ковани лети джанти.

Отзад, в двата края на дифузьора блестят две ефектни ауспухни двуцевки, респектиращи с диаметъра на тръбите. Що се отнася до цветовете, то за M2 Coupe са достъпни само четири - синият Long Beach, бял черен и сив. От марката лансират модела със синия цвят, но и останалите, особено модерният бял, му седят много добре.

Интериор

Вътре M2 Coupe ни посреща с приятна кожа. Седалките са тапицирани с черна Dakota, като впечатление правят сините декоративни шевове. Иначе, интериорът е добре познат на всички фенове на BMW M. Налице е култовият М-волан, седалките са със силно изразена странична поддръжка, а таванът е черен.

Внимание привличат и елементите от карбон, които не са покрити с лак и не са полирани до блясък, а напротив - имат груба и натурална структура. Класика! Всичко това, както и много други опции влизат в базовото оборудване на BMW M2 Coupe, но за екстри като сензор за дъжд, автоматична климатична система и система за парктроник, трябва да се доплати.

Двигател

Не обърнахме толкова внимание на екстериорните решения, защото те са видни от снимките. Също така бяхме лаконични по отношение на салона, защото той е типичен за автомобил с марката BMW и разполага с всички необходими М-допълнения. Най-интересното от този автомобил е скрито от погледите.

Отказът от използването на двигателя S55 е за сметка на сериозно модернизиране на агрегата с индекс N55, познат ни от версията М235i. По него инженерите са поработили сериозно и така се получава моторът N55B30O0. Изцяло е променена системата за охлаждане на маслото, а запалителните свещи и буталата са заимствани от мотора на M3/M4. Ауспухната система също е изцяло нова, като всичко това води до мощност от 370 конски сили и 465 Нм въртящ момент. Максималната скорост е традиционно ограничена на 250 км/ч, но по-интересно е ускорението - 4.5 секунди от 0 до 100 км/ч. При допълнителната опция M Driver's Package максималната скорост може да нарасне до 270 км/ч.

Още от измененията по мотора N55 включват картер от S55, допълнителна маслена помпа, колянов вал от S55 (с изменен компресионен пръстен), два радиатора за охлаждане на маслото, както и отделен такъв за охлаждане на трансмисионната течност. Турбокомпресорът е с променено налягане, а интеркулерът е взет директно от M235i, без изменения. Така трилитровият шестак на M2 Coupe се превръща в истински звяр, имайки предвид и малко по-ниската маса от тази на M4. И още нещо, моторът разполага с режим overboost, при който максималният въртящ момент може за кратко да достигне 500 Нм. Иначе пиковият момент е наличен в диапазона 1400 - 5560 об/мин. Моторът много леко достига 7000 оборота в минута и удивява с неочаквано басовия си звук. В спортен режим той е още по-осезателен, заслуга за което има и системата Active Sound Design, използваща високоговорителите за подсилване на ефекта. Като цяло обаче звукът на предишните атмосферни М-ки беше по-впечатляващ.

Ходови характеристики

Потеглянето е изключително рязко, но е очаквано. По-интересното идва при доускорението. Автоматичната скоростна кутия (M DCT с два съединителя) превключва изключително бързо предавките, като колата продължава да ускорява и да ускорява. На пета предавка по-неопитен водач може да се зачуди дали още не е на трета.

Поведението на трасето е обусловено от няколко фактора. Междуосието (2693 мм) на BMW M2 Coupe е по-голямо от това на BMW 1 M Coupe с 33 мм и по-късо със 119 мм от това на BMW M3/M4. Именно това, съчетано с оптималното тегло (1570 кг) е в основата на уникалното драйвърско поведение на автомобила (мнение на професионалния пилот Антонио Феликс да Коща. бел.ред.). Спирачките, които са заимствани от BMW M3/M4 са с 380-милиметрови дискове отпред, които се притискат от мощни четирибутални супорти, си вършат работата отлично. Дори и като опция карбон-керамични спирачки не са предвидени, но това не се и налага. Вентилираните перфорирани дискове от по-големите М-ки са без забележки.

Другите "бонуси", които M2 получава от M3/M4 са свързани с окачването - ковани алуминиеви щанги, задните без гумени съединения и прикачени директно към усиленото купе, а така също и активният заден диференциал, който обаче е с изменени настройки. Амортисьорите също са с други характеристики. Всичко това води то твърда, но изключително стабилна возия. Воланът е директен, а контролираното поднасяне - изключително приятно и лесно за управление. Кренът в завои е много малък, а като цяло отличната стабилност на колата се дължи на идеалното разпределение на масата - 49% на заден и 51% на преден мост. Разликата в масата между M2 и M4 е само 20 килограма, но по-късото междуосие на М-двойката я прави по-подвижна и по-жива. Това се усеща особено добре в по-остри завои с висока скорост, каквито имахме в изобилие на пистата "Хунгароринг".

Цена

Едва ли някой си мисли, че всички тези високи технологии са евтини. Баварците се отказват от S55 мотора именно заради по-високата крайна цена на колата, но пък са вложили много усилия в модернизирането на N55. Това, наред с всички останали достойнства на автомобила се предлага у нас за 117 000 лв. (базова цена). Бъдете сигурни обаче, че за тези пари ще получите истински баварец, отговарящ изцяло на определението "M".

  • Тествахме BMW M2 Coupe на пистата "Хунгароринг" снимка #1
  • Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Теменужка Петкова
    Министърът на енергетиката Теменужка Петкова в изказване пред Глобалния форум на жените лидери:
    Присъствието на жена в енергетиката се отрази в опита ми да „подредя къщата“ на българската енергетика да има някакъв ред и мисля, че този ред дава резултати."

    Още бисери