Будапеща, Унгария. Наш екип от мястото на събитието.
Още преди да бъде официално представено, стана ясно, че BMW M2 Coupe няма да бъде оборудвано с двигателя на M3/M4. Песимистите веднага побързаха да заклеймят новия модел, като едва ли не обявиха, че не трябва да носи индекса M. Баварците обаче за пореден път доказаха, че знаят какво правят, а за да ни демонстрират нагледно на какво е способно новото BMW M2 Coupe, направиха тестовото шофиране за журналисти на писта за Формула 1. На трасето "Хунгароринг", позиционирано в близост до Будапеща, главен наш "гид" беше звездата от DTM-шампионата и фирмен пилот на BMW Антонио Феликс да Коща. Самото трасе пък е известно с многото си завои, което беше идеална предпоставка за изпробване качествата на BMW M2 Coupe. Ето и впечатленията ни.
Още от пръв поглед се вижда, че M2 Coupe е просто брутално на външен вид. Всъщност, по него почти няма каросерийни елементи, заимствани от стандартната "двойка". На очи се набиват "хищните" нови брони с огромни въздухозаборници, както и раздутите калници, в които едвам се побират 19-цоловите ковани лети джанти.
Отзад, в двата края на дифузьора блестят две ефектни ауспухни двуцевки, респектиращи с диаметъра на тръбите. Що се отнася до цветовете, то за M2 Coupe са достъпни само четири - синият Long Beach, бял черен и сив. От марката лансират модела със синия цвят, но и останалите, особено модерният бял, му седят много добре.
Вътре M2 Coupe ни посреща с приятна кожа. Седалките са тапицирани с черна Dakota, като впечатление правят сините декоративни шевове. Иначе, интериорът е добре познат на всички фенове на BMW M. Налице е култовият М-волан, седалките са със силно изразена странична поддръжка, а таванът е черен.
Внимание привличат и елементите от карбон, които не са покрити с лак и не са полирани до блясък, а напротив - имат груба и натурална структура. Класика! Всичко това, както и много други опции влизат в базовото оборудване на BMW M2 Coupe, но за екстри като сензор за дъжд, автоматична климатична система и система за парктроник, трябва да се доплати.
Не обърнахме толкова внимание на екстериорните решения, защото те са видни от снимките. Също така бяхме лаконични по отношение на салона, защото той е типичен за автомобил с марката BMW и разполага с всички необходими М-допълнения. Най-интересното от този автомобил е скрито от погледите.
Отказът от използването на двигателя S55 е за сметка на сериозно модернизиране на агрегата с индекс N55, познат ни от версията М235i. По него инженерите са поработили сериозно и така се получава моторът N55B30O0. Изцяло е променена системата за охлаждане на маслото, а запалителните свещи и буталата са заимствани от мотора на M3/M4. Ауспухната система също е изцяло нова, като всичко това води до мощност от 370 конски сили и 465 Нм въртящ момент. Максималната скорост е традиционно ограничена на 250 км/ч, но по-интересно е ускорението - 4.5 секунди от 0 до 100 км/ч. При допълнителната опция M Driver's Package максималната скорост може да нарасне до 270 км/ч.
Още от измененията по мотора N55 включват картер от S55, допълнителна маслена помпа, колянов вал от S55 (с изменен компресионен пръстен), два радиатора за охлаждане на маслото, както и отделен такъв за охлаждане на трансмисионната течност. Турбокомпресорът е с променено налягане, а интеркулерът е взет директно от M235i, без изменения. Така трилитровият шестак на M2 Coupe се превръща в истински звяр, имайки предвид и малко по-ниската маса от тази на M4. И още нещо, моторът разполага с режим overboost, при който максималният въртящ момент може за кратко да достигне 500 Нм. Иначе пиковият момент е наличен в диапазона 1400 - 5560 об/мин. Моторът много леко достига 7000 оборота в минута и удивява с неочаквано басовия си звук. В спортен режим той е още по-осезателен, заслуга за което има и системата Active Sound Design, използваща високоговорителите за подсилване на ефекта. Като цяло обаче звукът на предишните атмосферни М-ки беше по-впечатляващ.
Потеглянето е изключително рязко, но е очаквано. По-интересното идва при доускорението. Автоматичната скоростна кутия (M DCT с два съединителя) превключва изключително бързо предавките, като колата продължава да ускорява и да ускорява. На пета предавка по-неопитен водач може да се зачуди дали още не е на трета.
Поведението на трасето е обусловено от няколко фактора. Междуосието (2693 мм) на BMW M2 Coupe е по-голямо от това на BMW 1 M Coupe с 33 мм и по-късо със 119 мм от това на BMW M3/M4. Именно това, съчетано с оптималното тегло (1570 кг) е в основата на уникалното драйвърско поведение на автомобила (мнение на професионалния пилот Антонио Феликс да Коща. бел.ред.). Спирачките, които са заимствани от BMW M3/M4 са с 380-милиметрови дискове отпред, които се притискат от мощни четирибутални супорти, си вършат работата отлично. Дори и като опция карбон-керамични спирачки не са предвидени, но това не се и налага. Вентилираните перфорирани дискове от по-големите М-ки са без забележки.
Другите "бонуси", които M2 получава от M3/M4 са свързани с окачването - ковани алуминиеви щанги, задните без гумени съединения и прикачени директно към усиленото купе, а така също и активният заден диференциал, който обаче е с изменени настройки. Амортисьорите също са с други характеристики. Всичко това води то твърда, но изключително стабилна возия. Воланът е директен, а контролираното поднасяне - изключително приятно и лесно за управление. Кренът в завои е много малък, а като цяло отличната стабилност на колата се дължи на идеалното разпределение на масата - 49% на заден и 51% на преден мост. Разликата в масата между M2 и M4 е само 20 килограма, но по-късото междуосие на М-двойката я прави по-подвижна и по-жива. Това се усеща особено добре в по-остри завои с висока скорост, каквито имахме в изобилие на пистата "Хунгароринг".
Едва ли някой си мисли, че всички тези високи технологии са евтини. Баварците се отказват от S55 мотора именно заради по-високата крайна цена на колата, но пък са вложили много усилия в модернизирането на N55. Това, наред с всички останали достойнства на автомобила се предлага у нас за 117 000 лв. (базова цена). Бъдете сигурни обаче, че за тези пари ще получите истински баварец, отговарящ изцяло на определението "M".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
14:00 05.07.2016
2 Хикса
14:29 05.07.2016
3 БМВ спец
Коментиран от #8, #13
17:20 05.07.2016
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 nik
22:41 05.07.2016
6 СМЕШКИ
Коментиран от #9
23:04 05.07.2016
7 Марто
23:46 05.07.2016
8 Бавария ауто
До коментар #3 от "БМВ спец":
Явно колко си спец. пише автоматична, което на горублянски за да ти е ясно е климатроник, и пише система парктроник, което е цялостна спомагателна система за паркиране. Какви предни парктроници говориш, просто това са неща от преди 10-ина години за бмв. Идеално си е написана статията. Ама разбирачи у нас, еле пък за БМВ, колкото щеш.23:57 05.07.2016
9 укиъп
До коментар #6 от "СМЕШКИ":
айде де кажи,че и ние простите да разберем, какво за тези пари си заслужава.....слушаме те и те четем....давай02:03 06.07.2016
10 mediator37
Това със звука на двигателя не ми стана ясно. Как така високоговорителите участват ? Нали все се чудим как да обезшумим купето, а сега изведнъж го надуваме с още звук от мотора.
Някой има ли виждане относно "... системата Active Sound Design, използваща високоговорителите за подсилване на ефекта"
Коментиран от #12, #15
05:55 06.07.2016
11
Коментиран от #17
06:08 06.07.2016
12 Ицака
До коментар #10 от "mediator37":
то си пише, работи само при спортен режим, иначе си е тихо, сравнително.09:09 06.07.2016
13 Иво
До коментар #3 от "БМВ спец":
Много интересно , това което е посочено със стрелките сигурно са "капачки на болтовете" с които се държи бронятаКоментиран от #14, #16
15:25 06.07.2016
14 Никой
До коментар #13 от "Иво":
Това е рендър на колата преди да излезе. Личи си как бронята е съвсем различна от на истинското М2. Взета е от М3/4.15:38 06.07.2016
15 Илиян
До коментар #10 от "mediator37":
Разбирай го в буквалния смисъл.Тази "съраунд" система я има в новия LEXUS IS300F SPORT.При активиране на въпросната система звукът който чуваш в купето създава илюзията все едно караш някой V8 (ЛЕКСУС-а е 4 цилиндров) с всичките буботения,пукания и трещене.Общо взето си мислиш че караш нещо от рода на maserati quattroporte (поне по звучене).Въпросните звуци се чуват само в купето,отвън колата е по-тиха и от TESLA.14:41 07.07.2016
16 Илиян
До коментар #13 от "Иво":
Това са паркинг сензори14:43 07.07.2016
17 ъеп
До коментар #11 от " ":
грозно ли грозноооо....лагуната ти сигурно е красавица02:13 09.07.2016