Last news in Fakti

5 Август, 2006 17:10 2 373 0

Give me five

  • mazda-
  • mazda5-
  • mazda5 2.0 cd/110 tx

За средностатистическия българин покупката на нов автомобил винаги е била нещо повече от обикновена придобивка, да не кажем, че в много от случаите си е просто мечта. Но когато това стане реалност, всичко опира не до удобство, а до престиж.

Така наречените многофункционални автомобили вече набират известна скорост. Те не привличат клиента с привлекателен външен вид, а най-вече с пространство и практичност. Едно от малкото приятни изключения на пазара за нови коли у нас е японският миниван Mazda5. Това четириколесно е идеалната алтернатива за улегналия семеен мъж, като съчетава в себе си пространство, функционалност и динамика, при това и относително атрактивен външен вид. С други думи обобщава понятието семейна кола. Иначе творението с моделен номер 5 се прави на базата, на която са изградени вече доказалите се до известна степен возила като Mazda3, Ford Focus и Focus C-max. Въпреки че Mazda 5 е вече почти година на пазара тя трудно достига лидерите Toyota Corolla Verso и Opel Zafira. Последните два модела са най-широко разпространени у нас, но освен в ценово отношение “петицата” не им отстъпва много. Акцентът в този материал падна на версията с ниво на оборудване TX и двулитров дизелов common-rail двигател.

Екстериор

На външен вид возилото се различава доста от стандартните многофункционални транспортни средства. В сравнение със Scenic и компания (виж алтернативите) новата Mazda5 е значително по-хармонична и с подчертано спортна осанка. Отвън автомобилът изглежда стегнат и компактен, а хубавото е, че това не е за сметка на вътрешно пространство. Предницата е силно скосена и напомня на субкомпактно спортно ориентирано возило, а благодарение на допълнителните фарове и ефектните въздухозаборници, обликът є наподобява този на почти расов спортист. Отзад многофункционалната кола се отличава с модерни високо качени светлини, които представляват няколко овала, покрити с общо червено пластмасово покритие. При най-наточената версия GTA луксозният и динамичен външен вид се допълва и от 17-цоловите алуминиеви джанти, заден спойлер, различни брони и кристалното “стъкло” на задните свитлини. Иначе погладнато отстрани, Mazda5 впечатлява с плъзгащите се задни врати и силно напомня на една френска автомобилна реклама с мото “Сезам отвори се”. С други думи, конструкторите на Mazda са водени от идеята да се създаде автомобил за цялото семейство, без да се прави компромис с динамичния външен вид. Е, трябва да признаем, че определено са успели.

Интериор

Схемата е 2-3-2, като трите места в средния ред седалки не са идентични. Страничните две са пълноразмерни кресла, но това в средата определено изпитва нужда от доста повече комфорт. Предните са удобни и широки, снабдени с всички необходими регулировки, но тези най-отзад също са причина за дискомфорт. Все пак спортният облик изисква жертви. Но именно с тези недотам удобни столчета отзад можете да намалите значително цената, като си вземете данък добавена стойност. Това, както и при останалите седемместни автомобили, може да стане само ако имате фирма регистрирана по ДДС. Средната седалка на втория ред лесно се превръща в масичка. Освен това на гърба на облегалките на предните кресла са монтирани малки, практични масички, подобни на тези в самолетите. Отпред разстоянието за водача и пасажера до него също е много прилично. Интерес представляват и семплите циферблати на арматурното табло, които са доста информативни. Продължението на средната конзола не слиза до пода, а подобно на някои бусове изпъква напред. Точно там е монтиран скоростният лост. Багажникът е функционален, но при разгънат трети ред кресла е доста малък. Ако трябва да обощим интериора на Mazda5, трябва да кажем, че качеството на материалите и самата сглобка са на познатото ни прецизно японско ниво, екстрите са повече от тези на алтернативите, но по отношение на функционалност и простор “японската петица” отстъпва на конкурентите.

Двигател и ходови характеристики

Вече стана дума, че разглежданата от нас модификация разполага с модерен и икономичен турбодизелов агрегат с обем два литра и мощност 110 к.с. Динамиката е много прилична, ускорението също. Доускорението на пета и шеста предавки обаче е мудно и недостатъчно, което общо взето е единственият по-сериозен недостатък на мотора. Иначе като цяло се характеризира с доста ниско ниво на шум, средна по сила турбо-дупка и оптимален въртящ момент. Окачването е твърдо, но не повече от нормалното за подобен род автомобили, а кренът в завои е много добър, като се има предвид височината на купето. Спирачната система превъзхожда тази на европейските алтернативи и е едно от най-големите достойнства на модела. Като цяло Mazda5 ще задоволи и капризните най-вече по отношение активна и пасивна безопасност.

Цена

Висока! Качеството обаче е почти без забележки, защото тези автомобили се сглобяват в Япония. За тези пари иновациите и екстрите, които получавате, също не са никак малко. Освен това японската надежност е всеизвестна. От друга страна от функционалността има още какво да се желае, но всичко е въпрос на вкус и приоритети. И ако вашите съвпадат с тези на конструкторите на модела и парите са ви в джоба, тичайте при дилъра и изречете небезизвестната фраза “Give me five”.

Mazda5 2.0 CD/110 TX
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 998 куб. см.
Максимална мощност
81 Kw/110 к.с. при 3 500 об./мин.
Максимален въртящ момент
310 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
16.7:1
Маса на единица мощност
14.6 кг/к.с. (19.9 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 505
1 755
1 615
Междуосие
2 750
Маса, кг

1 540

Допустимо натоварване, кг
685
Обем на багажника,л.
112 - 426 - 857
Вместимост на резервоара, л
60

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

7.3 л/100км
5.7 л/100км
6.3 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.9
Максимална скорост
179 км/ч.
Гуми
195/65 R 15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 47 500

 

Базово оборудване
Антиблокираща система на спирачките (ABS), Електронно разпределение на спирачното усилие (EBD), Електронна асистенция на спирачното усилие при екстремно спиране (EBA), Електронна система за динамичен контрол на траекторията (DSC), Система за контрол на сцеплението (TCS), Две фронтални въздушни възглавници за предните места и Smart-Airbag-System, Странични въздушни възглавници, Въздушни възглавници тип “завеса” за трите реда седалки, Автоматични колани, Многослойни стъкла, Регулируеми по височина подглавници за предните седалки, Система ISOFIX за закрепване на детска седалка, Сгъваем педал на спирачката за предотвратяване на травми в случай на пътен инцидент, Високомонтиран трети стоп, Климатроник с поленов филтър, Електроуправляеми и отопляеми странични огледала, Електоуправляеми стъкла с “one-touch” функция, Тонирани стъкла, Регулируем по височина и дълбочина волан, Лумбално регулиране на седалката на водача, Серво усилител на волана, Оборотомер, Сензор за външна температура, Борд компютър, Дигитален часовник, Отваряне на резервоара от купето, Филтър за твърди частици, Звуков сигнал за забравени включени светлини, Странични плъзгащи се врати, Система за гъвкаво конфигуриране на седалките на втори ред, Допълнително пространство за багаж под лявата седалка, Сгъваеми масички на гърба на облегалките на предните седалки, Двустепенно отваряне на петата врата, Сгъваемо покривало на багажника с възможност за навиване на руло, Централна конзола между предните седалки с допълнителна жабка и две поставки за чаши, Поставка за очила над огледалото за обратно виждане, Релси за багажник на покрива и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Mazda5 2.0 CD/110 TX
АЛТЕРНАТИВИТЕ
OPEL ZAFIRA
Работен обем
1 910 см3
Мощност

88 кВт/120 к.с.
при об/мин 3 500

Максимален въртящ момент
280 Нм при об/мин 2 000 - 2 750
Габарити, мм
4467/1810/1635
Ускорение
12.2 сек
Максимална скорост
186 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.7 л/100 км
5.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
39 115 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатик
серийно
RENAULT SCENIC GRAND
Работен обем
1 870 см3
Мощност

88 кВт/120 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
300 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
4493/1810/1636
Ускорение
12.1 сек
Максимална скорост
188 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.4 л/100 км
5.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
41 388 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатик
серийно
TOYOTA COROLLA VERSO
Работен обем
1 995 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 3 600

Максимален въртящ момент
280 Нм при об/мин 2 000 - 2 600
Габарити, мм
4360/1770/1620
Ускорение
12.6 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.8 л/100 км
5.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
45 579 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 9 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА