Last news in Fakti

10 Юни, 2006 21:32 708 0

Схватка между хищници

  • bmw-
  • bmw z4 m coupe-
  • porsche-
  • cayman s

В рамките на автомобилното изложение във Франкфурт през месец септември миналата година, германският производител на спортни возила Porsche демонстрира завидната си класа, представяйки расовия модел Cayman S. По всичко изглеждаше, че специалистите от Цуфенхаузен са намерили Ахилесовата пета на родната конкуренция, още повече, че продажбите на “крокодила” вървяха отлично още от първия ден. Оказа се обаче, че безгрижното ежедневие отмина със светкавична скорост, тъй като вечният съперник от Бавария в лицето на BMW реши също да ускори темпото и само преди няколко месеца внесе нова интрига във вечната схватка, вдигайки цената на залога с помощта на съвсем “прясното” Z4 M Coupe, което всички очакваха да се появи далеч по-късно тази година. Първите коментари на специалистите пък без съмнение са довели до появата на поне няколко нови бръчки по лицата на шефовете в Porsche - автомобилните наблюдатели по света категорично отсъдиха, че BMW в случая са съумели да разработят и произведат съвършения “поршеубиец”.

В интерес на обективната истина и двата “хищника” разполагат с дълъг списък от позитивни качества, превръщащи ги в притегателен магнит за гаражите и спестовните книжки на преуспялата част от човечеството, но все пак остава въпросът кое от возилата в по-голяма степен оправдава вложените в него средства.

Погледнати отзад, и двамата атлети са достойни да украсят корицата на който и да е учебник по автомобилен дизайн, а ако “случайно” съдбата е отредила да управлявате подобна машина, то при изпреварване гарантирано ще вливате струйка отрова в сърцето на всеки друг водач. С агресивното оформление на задната част обаче се изчерпват общите черти при екстериора на двата автомобила. От там нататък властват различията, като несъмнено BMW Z4 M Coupe изглежда далеч по-мускулест и властен в сравнение с меките и овални класически форми на Porsche-то. Баварецът определено предлага силно запомнящо се излъчване - няма как лесно да забравите изглеждащата безкрайно дълга предница, късите преходи от един компонент към друг, като и редуващите се “спадове” и “възвишения” по релефа. В противовес на това в Цуфенхаузен залагат на рафинираните, класически форми. Дизайнът е максимално изчистен и отчита десетилетните традиции на концерна. Изводът - по-младите и необузданите по дух със сигурност биха се насочили към BMW, докато почитателите на респекта и тежкарското излъчване все пак ще си останат клиенти на Porsche.

Що се отнася до вътрешното оформление, то двамата съперници отново са избрали да вървят по различни пътища. В BMW Z4 M Coupe пилотът, сядайки, получава усещането, че е разположен малко над пътното платно и почти на задната ос. Изживяванията леко се приближават до тези при пътуване с подводница, тъй като скромните по размер предно, задно и странични стъкла допринасят съществено за мрачната атмосфера в салона и успешно наподобяват илюминатори... Компенсация за причинените неудобства предлага изключително голямото свободно пространство. Въпреки че е с 230 мм по-късо, 20 мм по-тясно и 18 мм по-ниско, Z4 M Coupe гарантира повече място и повече комфорт от своя съперник в това направление. Като цяло обаче в салона на Porsche-то като че ли веднага човек усеща, че е попаднал на по-точното място. Позицията на седалките е по-висока, а и видимостта е на далеч по-добро ниво. Качеството и красотата на изображението, което предлагат информационните символи пък е достатъчно, за да се убедите за пореден път, че не без основание в Цуфенхаузен се радват на подобен имидж. Разположеният в средата оборотомер гарантира нужното усещане за спорт и адреналин, а като цяло дисплеите са отлично четими при всякакви условия. Единственото, което смущава при Cayman S, е буквално “обсипаната” с прибори за навигация и управление средна конзола, което изисква отвличането на вниманието на пилота (минус, когато става дума за спортен автомобил и големи скорости) или продължителна и упорита предварителна тренировка за оцеляване в технологичната джунгла от копчета и ръчки, с цел по-лесното им изнамиране при движение. В това отношение BMW се справя по-успешно, като там почти всичко е съсредоточено компактно и предлага бърз и максимално функционален достъп. Леко смущаващи са само няколко детайла от очевидно по-евтинка пластмаса, които никак не се вписват в баворската атмосфера на салона, но като цяло въпросният недостатък лесно се преживява. Особено когато стиснете здраво волана, който перфектно пасва на по-ячка ръчица. В сравнение с него кормилото на “крокодила” е по-скоро дамски формат, но тук всичко е изцяло подвластно на навика и личните предпочитания.

Със сигурност обаче като “яко напомпан” би могъл да се определи агрегатът, който ръмжи свирепо в задната част на Cayman S. Чудовището е с работен обем 3.4 литра и с лекота и готовност предоставя “имплантираните” в него 295 конски сили. Въпросният мотор показва характер само на сантиметри зад водача, а звукът е в състояние да развълнува дори и най-равнодушните към автомобили хора. И сякаш навява спомени за най-славните времена на германския концерн.

При BMW Z4 M Coupe нещата стоят по-иначе. Там редовият шестцилиндров двигател още на пръв поглед убеждава, че е представител на съвременния хай-тек. Изключително рафиниран звук, в чието гъргорене бихте доловили закана, но не и агресия, работа при доста високи обороти без следа от напрежение - истински съвременен агрегат с марка BMW. Кой ще пасне повече на характера ви обаче е изцяло въпрос на личен вкус.

Като поведение на пътя смело бихте могли да се доверите и на двамата съперници в настоящия материал, но съвсем естествено, отчитайки и разликите. Z4 M Coupe се държи стабилно на пътя и дори малко нервно на моменти. Леко движение на волана е достатъчно, за да промените траекторията на движение в желаната посока - голям плюс при спортно каране в серия от завои. Porsche-то също проявява подобен апетит, но е малко по-мудно в движението си, което се дължи на не толкова директното управление. Очевидно при него воланът има по-голям свободен ход. Трансмисията също е по-малко прецизна в сравнение с тази на “бавареца”. Като цяло обаче и двата автомобила ще ви предложат почти еднаква и наистина достатъчна доза спорт на пътя.Погледнато като цена, Porsche-то би могло да бъде наречено дори евтино, тъй като 58 529 евро са умерена сума за емблемата и качеството, което получавате. Въпреки това обаче със своите 55 900 евро, Z4 M Coupe остава по-евтината алтернатива, като освен това в серийното оборудване при него са включени и климатроник+биксенонови фарове, които при Cayman S ще ви струват с още две хиляди евро отгоре.

В крайна сметка се оказва изключително сложна задача да бъде посочен безспорен фаворит в надпреварата между двата хищника, още повече, че и двамата предлагат приятни мигове и спорт в изобилие. Едно обаче може да се твърди със сигурност - BMW безспорно съумя да създаде автомобил, който пълноправно да оспори славата и имиджа на Porsche, за което баварците заслужено получават искрен комплимент.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА