Last news in Fakti

29 Април, 2006 10:35 4 369 2

Работна почивка

  • мitsubishi-
  • l200-
  • мitsubishi l200

Всеки си мечтае да си почива по време на работа. Или поне ако не си почива, дейността, която извършва да му доставя удоволствие. Именно за тези, които най-силно желаят това, американските, а в последствие и японските автомобилни компании създадоха превозно средство, наречено SUT (Sport Utility Truck) или в превод спортно-утилитарен камион. В Европа азиатците налагат този сегмент все по-усилено. У нас също се предлагат тези т.нар. “пикапи”, които впечатляват с лукс, функционалност и висока проходимост. От новата генерация пръв на нашия пазар се появи продуктът на Nissan, наречен Navara (АВТОпазар бр. 423). Сега почти едновременно в България се предлагат още две иновации, дело на Mitsubishi и Toyota. В този брой ви представяме SUT-возилото на Mitsubishi, което е обозначено с моделен номер L200. Този пикап се предлага с един 2.5-литров дизелов агрегат и с три модификации на кабината. Нашият тест бе на L200 с двойна кабина, предаване на въртящия момент и на четирите колела и средно ниво на екипировка, или иначе казано Mitsubishi L200 2.5 DI-D 4WD Intense Double Cab. Возилото впечатлява с динамичен и авангарден външен вид, приличен салон, добра проходимост и икономичен турбодизел.

Екстериор

Погледнат отпред, новият L200 силно напомня на Pajero Evolution - легендарния сериен победител в Dakar. Внушителните, зализани форми на каросерията говорят достатъчно красноречиво за иновациите в новия модел, подчертавайки изрично родството на L200 с елегантните, сигурни и комфортни представители на класа SUV. L200 не се отличава с груби и изсечени форми, подсказващи мускули и агресия. Тук е наблегнато на заоблени линии, придаващи повече динамика, отколкото агресия на автомобила. Единствено големите размери придават внушителна осанка на пикапа. Ефектните лети джанти също са различни от тези на типичните всъдеходи и само големите надкалникови арки подсказват за проходимостта, която притежава L200.

Интериор

Допреди няколко години подобен род возила бяха оборудвани съвсем спартански. Сега обаче нещата са доста различни. Луксът в салона на L200 също е на ниво. Е, думата лукс може би е прекалена, но за ниво на комфорт спокойно може да се говори. Първоначално салонът изглежда малко неприветлив, но ако се вгледате по-добре ще забележите, че от всеки детайл лъха удобство и умерена доза спорт. Авангардно изглеждащата арматура е изработена от качествена пластмаса, а сините циферблати на основните уреди и ефектното осветление бързо могат да я превърнат в част от спортния облик на купето. Предните седалки са изключително удобни, с доста прилични размери и на подобаващо разстояние една от друга. На втория ред е разположен малко по-неудобен и твърд триместен диван, в който обаче пасажерите няма да се чувстват много зле.

Освен с тези удобства водачът разполага и с перфектна видимост, която се дължи на високата му позиция и на доста големите предни и странични стъкла. Екстрите, включени в оборудването са достатъчно, за да усетите удобството на кола от горния сегмент на средния клас, но като цяло комфортът отстъпва на този, присъщ за класа SUV. Един от недостатъците е, че воланът се регулира само в посока нагоре-надолу, но не и в дълбочина. Диапазонът на движение на шофьорската седалка също не е голям, което е предпоставка за недотам добра обща настройка на позицията на водача. Освен това отзад разстоянието за краката на пасажерите е по-малко от това при алтернативите. Товарният отсек е функционален и не се различава от този при конкуренцията.

Двигател и ходови характеристики

Новият 2,5-литров турбодизелов двигател с директно впръскване на гориво Common-Rail под предния капак на L200 се отличава с добри показатели по отношение на разход на гориво и се нуждае от редки посещения в сервиза. Освен това агрегатът е уникален и със своята екологичност, изпълнявайки строгите изисквания на нормата EURO 4, която ще стане задължителна от 2007 година. Що се касае до динамика, моторът отстъпва доста от този на Nissan Navara, но в никакъв случай не е маломощен.

Системата Select 4WD на практика съдържа в себе си задно предаване, двойно предаване и двойно предаване с блокиран диференциал, позволявайки на водача да ги избира и превключва ръчно в движение, в зависимост от условията, в които пътува. По този начин автомобилът може да даде най-доброто от себе си при движение с висока скорост по магистрала, при маневриране в градски условия, при преминаване по пътни отсечки с лоша настилка или при преодоляване на мокри, заснежени или заледени планински склонове.

С други думи, проходимостта е на високо ниво, но в града освен габаритите проблем се явява и сервоусилителят, който прави волана малко по-тежък от нормалното.

Цена

Нормална е за автомобили от този род и като се има предвид имиджът на марката, може бързо да се превърне в равностоен конкурент на също толкова именитите си алтернативи. Ако търсите комфорта и високата проходимост на класическия SUV, но не желаете да се лишавате от традиционните предимства на пикапите, новият L200 е една от приличните възможности.

Мitsubishi L200 2.5 DI-D 4WD Intense Double Cab
Плюсове
1. Екстериорът е значително подобрен спрямо този на предшественика, като основните акценти са динамика и спорт.
2. Новият 2.5-литров турбодизелов мотор е със съвременна common rail система и впечатлява с икономичност и перфектни еконорми.
3. Товароносимостта е близо един тон.
4. Пасивната и активна безопасност са на високо ниво.
Минуси
1. Що се касае до градски условия на шофиране от сервото на волана има какво още да се желае.
2. Отзад мястото за пасажерите е по-малко от това на конкурентите.
3. Динамиката на двигателя отстъпва на някои от алтернативите.

 

Мitsubishi L200 2.5 DI-D 4WD Intense Double Cab
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров
два клапана на цилиндър
Работен обем
2 477 куб. см.
Максимална мощност
100 Kw/136 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
314 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
17.5:1
Маса на единица мощност
13.7 кг/к.с. (18.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

5 075
1 800
1 800
Междуосие
3 000
Маса, кг

1 860

Допустимо натоварване, кг
990
Обем на багажника,л.
н.д.
Вместимост на резервоара, л
75

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

10.7 л/100км
7.4 л/100км
8.6 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
14.6
Максимална скорост
167 км/ч.
Гуми
245/70 R 16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 55 990

 

Базово оборудване
ABS, EBD, две въздушни възглавници, серво усилване на волана, регулиране на волана по височина, тонирани стъкла предни и задни ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, хромирани странични огледала, трета стоп светлина, регулиране на фаровете от мястото на водача, задно ел. стъкло, лети джанти, странични степенки, предни и задни калобрани, оборотомер, фарове за мъгла, климатроник, Аудио CD система + шест високоговорителя, блокаж на задния диференциал, предни триточкови пиротехнически колани, усилващи греди в страничните врати, резервна гума със стандартен размер извън купето и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Мitsubishi L200 2.5 DI-D 4WD Intense Double Cab
АЛТЕРНАТИВИТЕ
MAZDA B2500
Работен обем
2 449 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 3 500

Максимален въртящ момент
266Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
5020/1695/1750
Ускорение
25.6 сек
Максимална скорост
147 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

13.9 л/100 км
10.1 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
54 790 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
NISSAN NAVARA
Работен обем
2 488 см3
Мощност

128 кВт/174 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
403 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм
5220/1850/1884
Ускорение
11.2 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.7 л/100 км
7.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
56 093 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
TOYOTA HILUX
Работен обем
2 494 см3
Мощност

75 кВт/102 к.с.
при об/мин 3 600

Максимален въртящ момент
260Нм при об/мин 1 600 - 2 400
Габарити, мм
5255/1810/1835
Ускорение
18.2 сек
Максимална скорост
150 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.7 л/100 км
10.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
53 957 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mitsu

    1 1 Отговор
    ЯВНО АБСОЛЮТНО НЕПОДГОТВЕН ЗА ОТГОВОР СТЕ Г.Н СЛАВЧЕВ. L200 ВЪОБЩЕ ШОФИРАЛИ ЛИ СТЕ!?? ИЛИ НЯКОЙ СУБЕКТ ВИ Е РАЗКАЗВАЛ СУБЕКТИВНО!?? ПОКАРАЙТЕ ГО НАИСТИНА МАЛКО И КОРЕГИРАЙТЕ ПОНЕ 2 ,ОТ 3-ТЕ ЗАБЕЛЕЖКИ. ТЕНДЕНЦИОЗНО И НЕОБЕКТИВНО!
  • 2 Toni

    1 2 Отговор
    Карал съм само Навара и не мога да сравнявам обективно, но от посочените динамични параметри излиза, че по показател ускорение л200 превъзхожда и маздата (25,6 сек.), и тойотата (18,2 сек.). Така наистина увисва поне един от "минусите". Толкова за безпристрастността...