Last news in Fakti

15 Април, 2006 11:45 2 153 0

Разходка в бъдещето

  • volkswagen-
  • golf vi

Петото поколение на най-продавания модел на Volkswagen - Golf, се оказа доста голямо разочарование за волфсбургския концерн, тъй като приходите от продажби дори трудно биха могли да бъдат определени като задоволителни. Фирменият мениджмънт обаче явно няма желание да се примирява за дълго с този факт, като промяната е планувана за първата половина на 2008 година, когато би следвало да се появи

шестата генерация

на компактния автомобил. С негова помощ германците се надяват да възвърнат позициите си в този пазарен сегмент, предлагайки оптимизирано като цена и качество четириколесно. Всъщност новакът няма да бъде нито много по-голям, нито много по-тежък от своя предшественик, но за сметка на това ще бъде далеч по-красив и стилен. Нещо повече - с появата му ще се случи това, което почитателите на Golf очакват от доста време - класическите форми на модела да бъдат обогатени с нужната доза нови и изцяло съвремени стилистични компоненти. Досега “умните глави” в концерна упорито отстояваха тезата, че това не е наложително и дори би могло да доведе до отлив на клиенти, но слабите продажби на Golf V, който отчайващо силно приличаше на всички предходни поколения, извади и най-отявлените консерватори във Волфсбург от дълбоката им заблуда.

Друг сериозен проблем, който също спомогна за свалянето на бестселъра от лидерската позиция, са и прекалено големите производствени разходи. Според анализа на немците основна “заслуга” за това се пада на сложното многолостово окачване отзад. В крайна сметка направата на един екземпляр Golf V отнема 50 трудочаса, докато конкуренцията произвежда един от своите бойци за половината от това време. Въпреки това обаче във Волфсбург са категорични, че и при новака няма да се откажат от нито едно добро технологично решение, което означава, че в техническо отношение Golf VI ще е почти напълно идентичен със своя предшественик. Свидетелство за това е и фактът, че дори шасито и платформата само ще бъдат доусъвършенствани, но няма да бъдат кардинално променяни. Габаритите също ще бъдат почти същите. За сметка на това обаче икономии и поевтиняване на продукта ще има, тъй като се предвижда нова система на монтаж, която ще предлага много по-бързо и евтино създаване на един автомобил, без от това да страда неговото качество.

Дизайнът

на новия Golf очевидно също доста ще спомогне за възвръщането на шампионската титла. Отличните пропорции на четириколесното, издължената предница и плавния преход между покрива и задната част, придават на младока подчертано спортно и динамично излъчване. Новите форми на радиаторната решетка, на предните и задните светлини също допълват този ефект. В салона също настъпват редица подобрения като сред тях са далеч по-доброто разпредление на отделните детайли, повече свободно пространство и функционалност. Въпреки икономиите, които се предвиждат, категорично може да се твърди, че материалите и начинът на изработка на всеки един компонент в салона ще бъдат на същото впечатляващо равнище както и сега.

Гамата от двигатели, от която клиентите ще могат да избират “сърце” за своя любимец, отново се отличава с богат избор и най-модерни върхови технологии в този жанр. Така например компресорният TSI-агрегат, който досега се предлага само във вариант с мощност 170 к.с., тогава ще може да бъде поръчан във вариант 150 кончета. При дизелите се очаква Common-Rail-технологията да навлезе изцяло, като моторите ще осигуряват мощност между 100 и 170 к.с. Топ-модификацията на модела пък ще се предлага с бензиновaта 3.6-литрова VR6 хала, която при нужда предоставя с готовност своите 280 к.с.

Към настоящия момент е прекалено рано да се говори за цени, но едно е сигурно - Golf VI несъмнено ще струва по-малко от своя предшественик.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА