В началото на 80-те е подписан договор за съвместно производство между компанията Volkswagen и бившото вече испанско подразделение на FIAT. Малко по-късно германците изцяло поглъщат Seat. Volkswagen веднага налага промени в насока подобряване на качеството и рационализиране на производството. Горе-долу по това време начело на германския концерн застава Ф. Пиех. Той решава, че спортната перла в неговата корона може да бъде с марка Seat. Започва усилено изграждане на новия имидж. Привлечен е дори дизайнерът на Alfa Romeo, който да вдъхне спортната страст във външността на испанските автомобили. Всичко това личи много добре и в последните модели на марката Toledo и Leon. Теманата ни засяга “испанския лъв” Leon и по-конкретно неговата дизелова модификация 1.9 TDI.
Екстериор
След моделите Altea и Тoledo, Leon е третото возило от моделното семейство на испано-германския концерн, който в дизайнерско отношение е издържан в стила на дебютиралата през 2000 година студия Salsa, като именно “Лъвът” се доближава най-много до нея. Като цяло отвсякъде прозират присъщите на майстора в автомобилния дизайн Валтер де Силва щрихи. Между другото Seat Leon е значително нараснал като габарити в сравнение със своя предшественик. На дължина е по-голям със 132 мм, на широчина с 22 мм, а височината му е приблизително същата. Междуосието също е по-голямо с 65 мм. С това си решение конструкторите на практика осигуряват изключително комфортно и удобно пътуване за петима пасажери, което не се отразява пагубно на външния вид. Характерна черта в екстериора на новия Leon е страничната линия, която наподобява емблемата на концерна за спортни стоки Nike. Заоблените форми са навсякъде, а като цяло автомобилът има силно изразена капковидна форма. Агресията идва от предницата, като основна роля за това имат “изтеглените” многосекторни предни светлини, както и разделеният на три голям въздухозаборник, намиращ се в долната част на масивната броня.
Интериор
Навсякъде в купето личи стремежът към перфектна изработка. Използваните материали не са от склада на Rolls-Royce, но са много прилични за автомобил от този клас. Добро впечатление оставят седалките, които са по-удобни и по-големи от тези на предшественика.По отношение на пространството Leon много точно се вмества в категорията компактни возила. За двама пасажери отпред е широко и комфортно, а отзад нещата са поносими. Въпреки впечатляващите габарити има какво още да се желае в задния пасажерски отсек както около коленете и раменете, така и над главите.
Багажникът е функционален и с доста приличен обем, а оборудването предлага всичко необходимо. Уредите са смесица от електронен дисплей и аналогови циферблати, като проблемът е, че информацията не е на върхово ниво и може да се твърди, че като цяло приборите не са достатъчно информативни. В цялостния интериорен облик отново са загатнати чертите от Alfa Romeo. Пластмасата обаче е малко груба и е в разрез с цялостния стилен облик на салона.
Двигател и ходови характеристики
Темата ни, както вече стана ясно, третира 1.9-литровия турбодизелов мотор с мощност 105 к.с. - култово немско творение, което се монтира на почти всички автомобили с марка VW. Концепцията с по два клапана на цилиндър е малко поостаряла, но пък от друга страна е изпитана. Още след привеждането му в действие се усеща лекотата, с която задвижва автомобила. Лек старт, ниско ниво на шум в купето, и уверено ускорение от място. Проблемът при този мотор е свързан с неговата еластичност при високи обороти. На пета предавка агрегатът е малко муден. Останалите възли и агрегати са на ниво, пасивната и активна безопасност - също.
Трябва да се отбележи фактът, че по отношение на безопасност на пешеходците новият Leon е сред лидерите. Окачването също заслужава адмирации. Въпреки че возията не е много мека, стабилността в завоите е доста прилична.
Цена
Тук Leon отстъпва на алтернативите, но за повече пари получавате прецизно немско качество, авангарден италиански дизайн и спортен иберийски нрав. Този “коктейл” или т.нар. “Корида с лъв” вече се харесва на пословично претенциозния европейски вкус.
Seat Leon 1.9 TDI 8V Stylance
|
Плюсове
|
1. Качеството на изработка е на много високо ниво. 2. Екстериорът е авангарден и динамичен . 3. Двигателят е икономичен и сравнително безшумен. 4. Пасивната и активна безопасност е на доста високо ниво. |
Минуси
|
1. Цената е по-висока от тази на повечето алтернативи. 2.Пластамасата в купето изглежда евтина и груба и е в разрез с останалата част от салона. 3. Двигателят е малко муден на високи обороти. 4. Въпреки увеличените габарити, отзад трима ръстови пасажери не се чувстват комфортно. |
Seat Leon 1.9 TDI 8V Stylance
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 896 куб. см.
|
Максимална мощност
|
77 Kw/105 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
250 Нм при 1 900 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
19.0:1
|
Маса на единица мощност
|
12.3 кг/к.с. (16.7 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 315 1 768 1 458 |
Междуосие
|
2 578
|
Маса, кг
|
1 290
|
Допустимо натоварване, кг
|
570
|
Обем на багажника,л.
|
341 - 1 166
|
Вместимост на резервоара, л
|
55
|
Разход на гориво: |
6.7 л/100км
4.5 л/100км 5.4 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
12.3
|
Максимална скорост
|
183 км/ч.
|
Гуми
|
205/55 R 16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 35 170 |
Базово оборудване
|
ABS, тракшън контрол TCS, двузонален климатроник, шест въздушни възглавници, централно заключване с дистанционно управление, ел. стъкла, ел. регулируеми отопляеми странични огледала с паркинг позиция, допълнителни фарови за мъгла, борд компютър, темпомат, радио CD-система + осем високоговорителя, лети джанти, кожен волан и ръкохватка на скоростния лост, електромеханичен усилител на волана, регулируем по височина и в дълбочина волан, регулиране на седалката на водача и по височина, сензор за налягането в гумите, сензор за дъжд, автоматично включва на фаровете при нужда, аларма, независимо от вратите отваряне на багажника с дистанционно управление, тонирани стъкла, оборотомер, 12V изводи на централната конзола отпред и отзад и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
12 години срещу корозия |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Seat Leon 1.9 TDI 8V Stylance
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROEN C4
|
|
Работен обем
|
1 560 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм при об/мин 1 750
|
Габарити, мм
|
4273/1769/1458
|
Ускорение
|
11.2 сек
|
Максимална скорост
|
192 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.1 л/100 км 4.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: SX pack
|
33 134 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
FORD FOCUS
|
|
Работен обем
|
1 560 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм при об/мин 1 750
|
Габарити, мм
|
4342/1840/1447
|
Ускорение
|
11.1 сек
|
Максимална скорост
|
188 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.2 л/100 км 4.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Trend
|
29 408 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 686 см3
|
Мощност
|
74 кВт/100 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм при об/мин 2 300
|
Габарити, мм
|
4249/1753/1460
|
Ускорение
|
12.3 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.4 л/100 км 4.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:Essentia
|
30 120 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 MD
15:43 08.09.2011