Last news in Fakti

8 Април, 2006 13:48 2 492 1

Корида с лъв

  • seat-
  • leon-
  • seat leon-
  • seat leon 1.9 tdi 8v stylance

В началото на 80-те е подписан договор за съвместно производство между компанията Volkswagen и бившото вече испанско подразделение на FIAT. Малко по-късно германците изцяло поглъщат Seat. Volkswagen веднага налага промени в насока подобряване на качеството и рационализиране на производството. Горе-долу по това време начело на германския концерн застава Ф. Пиех. Той решава, че спортната перла в неговата корона може да бъде с марка Seat. Започва усилено изграждане на новия имидж. Привлечен е дори дизайнерът на Alfa Romeo, който да вдъхне спортната страст във външността на испанските автомобили. Всичко това личи много добре и в последните модели на марката Toledo и Leon. Теманата ни засяга “испанския лъв” Leon и по-конкретно неговата дизелова модификация 1.9 TDI.

Екстериор

След моделите Altea и Тoledo, Leon е третото возило от моделното семейство на испано-германския концерн, който в дизайнерско отношение е издържан в стила на дебютиралата през 2000 година студия Salsa, като именно “Лъвът” се доближава най-много до нея. Като цяло отвсякъде прозират присъщите на майстора в автомобилния дизайн Валтер де Силва щрихи. Между другото Seat Leon е значително нараснал като габарити в сравнение със своя предшественик. На дължина е по-голям със 132 мм, на широчина с 22 мм, а височината му е приблизително същата. Междуосието също е по-голямо с 65 мм. С това си решение конструкторите на практика осигуряват изключително комфортно и удобно пътуване за петима пасажери, което не се отразява пагубно на външния вид. Характерна черта в екстериора на новия Leon е страничната линия, която наподобява емблемата на концерна за спортни стоки Nike. Заоблените форми са навсякъде, а като цяло автомобилът има силно изразена капковидна форма. Агресията идва от предницата, като основна роля за това имат “изтеглените” многосекторни предни светлини, както и разделеният на три голям въздухозаборник, намиращ се в долната част на масивната броня.

Интериор

Навсякъде в купето личи стремежът към перфектна изработка. Използваните материали не са от склада на Rolls-Royce, но са много прилични за автомобил от този клас. Добро впечатление оставят седалките, които са по-удобни и по-големи от тези на предшественика.По отношение на пространството Leon много точно се вмества в категорията компактни возила. За двама пасажери отпред е широко и комфортно, а отзад нещата са поносими. Въпреки впечатляващите габарити има какво още да се желае в задния пасажерски отсек както около коленете и раменете, така и над главите.

Багажникът е функционален и с доста приличен обем, а оборудването предлага всичко необходимо. Уредите са смесица от електронен дисплей и аналогови циферблати, като проблемът е, че информацията не е на върхово ниво и може да се твърди, че като цяло приборите не са достатъчно информативни. В цялостния интериорен облик отново са загатнати чертите от Alfa Romeo. Пластмасата обаче е малко груба и е в разрез с цялостния стилен облик на салона.

Двигател и ходови характеристики

Темата ни, както вече стана ясно, третира 1.9-литровия турбодизелов мотор с мощност 105 к.с. - култово немско творение, което се монтира на почти всички автомобили с марка VW. Концепцията с по два клапана на цилиндър е малко поостаряла, но пък от друга страна е изпитана. Още след привеждането му в действие се усеща лекотата, с която задвижва автомобила. Лек старт, ниско ниво на шум в купето, и уверено ускорение от място. Проблемът при този мотор е свързан с неговата еластичност при високи обороти. На пета предавка агрегатът е малко муден. Останалите възли и агрегати са на ниво, пасивната и активна безопасност - също.

Трябва да се отбележи фактът, че по отношение на безопасност на пешеходците новият Leon е сред лидерите. Окачването също заслужава адмирации. Въпреки че возията не е много мека, стабилността в завоите е доста прилична.

Цена

Тук Leon отстъпва на алтернативите, но за повече пари получавате прецизно немско качество, авангарден италиански дизайн и спортен иберийски нрав. Този “коктейл” или т.нар. “Корида с лъв” вече се харесва на пословично претенциозния европейски вкус.

Seat Leon 1.9 TDI 8V Stylance
Плюсове
1. Качеството на изработка е на много високо ниво.
2. Екстериорът е авангарден и динамичен .
3. Двигателят е икономичен и сравнително безшумен.
4. Пасивната и активна безопасност е на доста високо ниво.
Минуси
1. Цената е по-висока от тази на повечето алтернативи.
2.Пластамасата в купето изглежда евтина и груба и е в разрез с останалата част от салона.
3. Двигателят е малко муден на високи обороти.
4. Въпреки увеличените габарити, отзад трима ръстови пасажери не се чувстват комфортно.

 

Seat Leon 1.9 TDI 8V Stylance
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър
Работен обем
1 896 куб. см.
Максимална мощност
77 Kw/105 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
250 Нм при 1 900 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
19.0:1
Маса на единица мощност
12.3 кг/к.с. (16.7 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 315
1 768
1 458
Междуосие
2 578
Маса, кг

1 290

Допустимо натоварване, кг
570
Обем на багажника,л.
341 - 1 166
Вместимост на резервоара, л
55

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

6.7 л/100км
4.5 л/100км
5.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.3
Максимална скорост
183 км/ч.
Гуми
205/55 R 16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 35 170

 

Базово оборудване
ABS, тракшън контрол TCS, двузонален климатроник, шест въздушни възглавници, централно заключване с дистанционно управление, ел. стъкла, ел. регулируеми отопляеми странични огледала с паркинг позиция, допълнителни фарови за мъгла, борд компютър, темпомат, радио CD-система + осем високоговорителя, лети джанти, кожен волан и ръкохватка на скоростния лост, електромеханичен усилител на волана, регулируем по височина и в дълбочина волан, регулиране на седалката на водача и по височина, сензор за налягането в гумите, сензор за дъжд, автоматично включва на фаровете при нужда, аларма, независимо от вратите отваряне на багажника с дистанционно управление, тонирани стъкла, оборотомер, 12V изводи на централната конзола отпред и отзад и др.
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
12 години срещу корозия
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Seat Leon 1.9 TDI 8V Stylance
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN C4
Работен обем
1 560 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
240 Нм при об/мин 1 750
Габарити, мм
4273/1769/1458
Ускорение
11.2 сек
Максимална скорост
192 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

6.1 л/100 км
4.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС: SX pack
33 134 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 8 бр.

серийно
Климатроник
серийно
FORD FOCUS
Работен обем
1 560 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
240 Нм при об/мин 1 750
Габарити, мм
4342/1840/1447
Ускорение
11.1 сек
Максимална скорост
188 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

6.2 л/100 км
4.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Trend
29 408 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
няма

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма
OPEL ASTRA
Работен обем
1 686 см3
Мощност

74 кВт/100 к.с.
при об/мин 4 400

Максимален въртящ момент
240 Нм при об/мин 2 300
Габарити, мм
4249/1753/1460
Ускорение
12.3 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

6.4 л/100 км
4.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:Essentia
30 120 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
няма

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 MD

    1 0 Отговор
    много готина и добра кола! заслужава си!