25 Февруари, 2006 17:03 619 0

Островен суперспортист

  • prodrive-
  • prodrive p2

В средата на януари британските майстори в направата на суперспортни возила от компанията Prodrive разбуниха духовете на Острова, представяйки прототип на “горещо” расово суперспортно купе с две места. Официалният дебют на “хищника” се състоя в рамките на престижното моторшоу, ежегодно организирано в град Бърмингам.

Именно там посетителите имаха възможността да се насладят отблизо на скоростната машина, която нямаше как да не изкуши мъжките сърца с компактните си габарити и ярко идентичната си и запленяваща външност. Точно такава цел си поставя и главният “виновник” за създаването на прототипа, носещ названието Р2. В случая пристрастените към високите скорости и бензиновите изпарения би следвало да благодарят на изпълнителния директор на Prodrive - Дейвид Ричардс, който инициира създаването на въпросното четириколесно, което за пореден път да докаже високата класа на управляваната от него компания.

Отличният дизайн на шампиона пък става възможна мисия, след като в задачата се инвестират стотици часове упорит труд от страна на британския специалист Питър Стивънс и подбрания лично от него екип от специалисти. Инженерите решават да разположат създадената от тях каросерия върху шаси от популярния в Страната на изгряващото слънце дребосък R1 на Subaru. И преди да решите, че въпросен подход при направата на суперспортен автомобил е лишен дори от капчица здрав разум, е добре да се загледате в перфектните пропорции на P2, неговата компактност и едновременно с това атрактивен екстериор, който недвусмислено подсказва за отлична динамика и приятни мигове на пътя.

За последното се грижи и подходящият избор на британците по отношение на двигателя, задвижващ студията. След кратък размисъл островитяните отново протягат ръка към инженерните хрумвания на самураите от Subaru, като спират избора си на двулитров турбоагрегат, намиращ се на въоръжение при модела WRX STi. От същата компания e заимствана и системата за перманентно задвижване на четирите колела. Естествено и моторът, и системата за задвижване са подложени на щателни доработки и подобряване на параметрите. В резултат на лечебните процедури четирицилиндровото сърце на Prodrive P2 генерира мощност от 320 к.с., на които се полага да задвижват тегло от едва 1 100 килограма. Доказателство за отличната спортна форма на атлета е и това, че рутинно упражнение като ускорение от 0 до 100 км/ч се извършва от британеца със завидна лекота за по-малко от четири секунди. Натискът на педала на газта определено дава резултат и стрелката на скоростомера прекрятява триумфалното си шествие нагоре, едва след като достигне впечатляващата стойност от 280 км/ч.

При Prodrive P2 бихте могли да откриете и интересни технически решения като специално разработената от британците система ALS (Anti Lag System). С нейна помощ конструкторите съумяват да гарантират достигането на пиковата стойност на въртящия момент от 575 Нм още при много ниски обороти. Другата новост е усъвършенстваната система за перманентно задвижване на четирите колела, наречена ATD (Active Torque Dynamics). Основното при нея се изразява в това, че освен централен диференциал, инженерите монтират още един такъв на задния мост. По този начин двата диференциала управляват разпределението на въртящия момент между предната и задната ос, както и между левите и десните колела. Резултатът - още по-добра динамика, стабилност и сигурност. При поднасяне на автомобила, например, идващо от предните колела, системата автоматично прехвърля по-голямата част от въртящия момент на задния мост и се запазва желаната траектория на движение.

Към настоящия момент няма конкретни данни, които да свидетелстват за намерението на британците да внедрят P2 в серийно производство, макар че желание от страна на потенциалните купувачи със сигурност има. Явно обаче възможността не е напълно изключена, тъй като говорителят на компанията заяви, че при евентуална поява на автомобила в дилърските центрове неговата цена би била около 40 000 британски паунда или 58 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА