Японските производители никога не са имали навика да търсят помощта на италианските светила в дизайна. Дълго преди Стелвио да даде името си на първото SUV в историята на Alfa Romeo обаче, от Zagato избират алпийския проход за кръстник на нов ексклузивен модел на Nissan.
В края на 80-те години на миналия век ръководството на японската компания одобрява проект за разработката на купе от клас GT, което да се изправи срещу Maserati Biturbo и Porsche 928. По онова време автомобилите от Страната на изгряващото слънце вече са си създали репутация на здрави и качествени продукти, но дизайнът им не допада особено на западняците.
Верни на екстравагантния си стил, от Zagato създават необичайна каросерия с изпъкнали предни калници, в които са вградени страничните огледала. Години по-късно характерните черти на Nissan Autech Stelvio AZ1 ще бъдат пренесени във външността на Aston Martin V8 Vantage Zagato, но японското купе изглежда по-радикално.
"Джобовете" над предните калници служат не само за обтекатели на огледалата. Решетките в тях имат съвсем функционално предназначение да отвеждат топлината от моторния отсек.
За техническата част на проекта отговаря тунинг компанията Autech. Трилитровият V6 с два турбокомпресора развива 280 к.с. - максимума, който джентълменско споразумение между японските производители позволява по онова време. Тягата се предава към задните колела през четиристепенна автоматична трансмисия. Максималната скорост е 245 км/ч.
Nissan Autech Zagato Stelvio AZ1 е произведен в ограничена серия от 200 екземпляра. Всички те са с десен волан и са разграбени като топъл хляб.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сами
13:46 15.12.2016
2 YAMAHA
17:00 15.12.2016
3 Коцкатус или още ми викат кактуса
17:12 15.12.2016
4 Слим
Коментиран от #6
17:54 15.12.2016
5 Крилья Советов
20:48 15.12.2016
6 Име:
До коментар #4 от "Слим":
Загато имат доста грозотии, според мен.13:21 18.12.2016
7 кольо
17:51 24.04.2017
8 талянец
16:05 13.10.2018