15 Декември, 2016 13:00 33 420 8

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

  • nissan-
  • zagato-
  • autech-
  • stelvio-
  • az1
Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo - 1

Японските производители никога не са имали навика да търсят помощта на италианските светила в дизайна. Дълго преди Стелвио да даде името си на първото SUV в историята на Alfa Romeo обаче, от Zagato избират алпийския проход за кръстник на нов ексклузивен модел на Nissan.

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

В края на 80-те години на миналия век ръководството на японската компания одобрява проект за разработката на купе от клас GT, което да се изправи срещу Maserati Biturbo и Porsche 928. По онова време автомобилите от Страната на изгряващото слънце вече са си създали репутация на здрави и качествени продукти, но дизайнът им не допада особено на западняците.

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Верни на екстравагантния си стил, от Zagato създават необичайна каросерия с изпъкнали предни калници, в които са вградени страничните огледала. Години по-късно характерните черти на Nissan Autech Stelvio AZ1 ще бъдат пренесени във външността на Aston Martin V8 Vantage Zagato, но японското купе изглежда по-радикално.

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

"Джобовете" над предните калници служат не само за обтекатели на огледалата. Решетките в тях имат съвсем функционално предназначение да отвеждат топлината от моторния отсек.

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

За техническата част на проекта отговаря тунинг компанията Autech. Трилитровият V6 с два турбокомпресора развива 280 к.с. - максимума, който джентълменско споразумение между японските производители позволява по онова време. Тягата се предава към задните колела през четиристепенна автоматична трансмисия. Максималната скорост е 245 км/ч.

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Nissan Autech Zagato Stelvio AZ1 е произведен в ограничена серия от 200 екземпляра. Всички те са с десен волан и са разграбени като топъл хляб.

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo

Когато Stelvio бе Nissan, а не Alfa Romeo


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сами

    16 2 Отговор
    не ги правят вече тези зверове японците.Какви коли правеха преди,нямаха равни.Жалко!
  • 2 YAMAHA

    5 2 Отговор
    Мда а тази не от тях!
  • 3 Коцкатус или още ми викат кактуса

    4 18 Отговор
    Щом е нисан за нищо не става.
  • 4 Слим

    12 4 Отговор
    Харесвам класиките запазващи чара си във времето... но в това нещо няма грам естетика!

    Коментиран от #6

  • 5 Крилья Советов

    14 2 Отговор
    Особено задницата дава характерните черти на 164 Алфа и дори 156.
  • 6 Име:

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "Слим":

    Загато имат доста грозотии, според мен.
  • 7 кольо

    2 0 Отговор
    Интересна играчка. Със сигурност е била нещо специално за времето си.
  • 8 талянец

    0 0 Отговор
    Всъщност твърдението в началото е доста невярно. Има доста японски автомобили с италиански дизайн.