Last news in Fakti

5 Ноември, 2011 10:48 88 992 49

ВАЗ-2105 за... $30 000!

  • lada-
  • ваз 2105-
  • ebay

Не веднъж е ставало дума, че руските автомобили от времето на соца се търсят доста усилено на Запад. Това, което за нас българите е морално остаряла Lada, за янките, например, е екзотика. Именно поради тази причина цените на "лади" и "жигулита" зад Океана са в пъти по-високи от тези у нас и в Русия.

Една обява в eBay обаче надхвърля всички очаквания. Става дума за автомобил ВАЗ-2105, познат в САЩ като Lada Riva, който се продава за колосалната сума от... $30 000! За да оправдае високата цена, продавачът подчертава някои подобрения и основни характеристики на автомобила.

Първият акцент пада върху малкия пробег на автомобила, който според обявата е само 18 553 мили (29 685 км). Друг интересен факт е, че Lada-та е претърпяла сериозни доработки. Освен видимото - нови лети джанти с по-голям диаметър и силно тонирани стъкла, промени са правени и по основните възли и агрегати.

Двигателят е снабден с турбокомпресор, а стандартнтата скоростна кутия е заменена с петстепенна механична трансмисия от FIAT Spider. Седалките са от Lexus SC 430, но все пак автомобилът е произведен през далечната 1984 година.

За същите пари в САЩ може да се купи нов Ford Mustang или нов Chevrolet Camaro. Дори огромните култови всъдеходи Hummer H1 и H2 се намират за доста по-малко пари. Както стана ясно обаче в Америка т.нар boxy sedans или в свободен превод ръбести седани определено са на мода.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 garo

    0 3 Отговор
    Тези са наркомани
  • 2 пешо

    1 2 Отговор
    а аз копнея за тяхните ретро бегачки
  • 3 ЕМ

    1 1 Отговор
    булшит
  • 4 VW&Mercedes

    1 1 Отговор
    S sushtiq selski tunning v nqkoe BG selo moje da si q sakupish za 1000LV.V USA sa izperkali za tozi grobnik tolkova pari.
  • 5 Nikolay

    2 1 Отговор
    деее.а и кочината... 30000 $ ?!?!?! =)))
  • 6 ФАИК МЕХМЕДОВ

    1 0 Отговор
    ЧОВЕК МЕЧТАЕ ЗА ТОВА КОЕТО НЕ ПРИТЕЖАВА !!!
  • 7 Автоуниверс

    1 1 Отговор
    ЕГА ТИ?!(ЯНКИТЕ)
  • 8 skalar

    1 1 Отговор
    Egati prostotiata
  • 9 toni

    1 1 Отговор
    trqbva da xodi v nqkoq psixiatriq 30 000 $ egati barutnika
  • 10 GOGO

    4 2 Отговор
    90% от тези, които плюят по возилата от тоталитарно време никога не са мислели, че ще имат, и никога няма да имат възможност да влезнат в магазин, да седнат и да си купят нов личен автомобил.
    Вярно, че магазинът беше „Мототехника”, а за колите се чакаше с години! Марките бяха или „Запорожец”, или „Москвич”, или „ВАЗ”, или „Шкода”, или „Вартбург”! Но, колите за тогавашното състояние на техниката, бяха общо взето на сносно ниво. Цените на колите, за тогавашното ниво на заплатите, бяха общо взето на поносимо равнище – нали за някои модели се чакаше по 8-9 години! Но, най-важното, колите миришеха на ново! Без да се брои този, който я е докарал от гара „Пионер” или от пристанищата на Дунав, в колата сядаше първият собственик!
    Сега може да псуваме тези бараки! Може да възпяваме предимствата на демокрацията и членството ни в ЕС! Но, защо плачем, че горивата са скъпи? Защо караме колите си на газ? Защо плачем, че данъците за колите са високи? Защо плачем, че трябва да плащаме за винетки? Защо ...?
    Може да плюете в кладенеца, от който сте пили вода – вие, или най-малко вашите родители – но едва когато излезете от магазина с чисто нов автомобил! А, до този фантастичен за вас момент, ходете на Горубляне и купувайте бараките на тамошните автоджамбази! Те са лъскави, с „препрана” два.три пъти тапицерия, измит двигател, не „кадят” много и не са кочини!
  • 11 kolio

    1 0 Отговор
    kogato naprawite ili wuobshte se kachite na takowa chudo s tezi dorabotki drugo shte goworite ;)
  • 12 toni_rs

    1 1 Отговор
    stiga pisahte gluposti ! ruskite mashini sa N:1 !
  • 13 Светослав Славчев

    0 0 Отговор
    напълно съм съгласен
  • 14 Пешо

    2 1 Отговор
    Браво Гого! Стоиш здраво на земята. Трезви разсъждения. Баш си е така. Българинът това за кладенеца никога не го разбра. Сега ни говорят за "европейски ценности". Добре, но след интересите на Франция, Германия и Англия. Всъщност аз не съм наясно, дали Англия е европейска държава. Аз карах 23 години ВАЗ 2103 - базовия модел със смукач отляво. Върната партида от Гърция. Беше с гуми "Дънлоп". Що язовири е видяла, що товар е видяла. Никога не ме остави. Когато я продадох ми се плачеше. Тогава всичко се правеше от метал и качествени материали, купето беше калайдисано, комфортът за времето си - много прличен.
  • 15 Алтай

    0 1 Отговор
    Ахахаха на 27 хиляди километра била, ама я гледам, че я е китослвал, а праговете са сменяни.
    Мойта лада е на 15 хиляди километра и няма грешка, а тая е като кочина!
  • 16 bbb

    0 1 Отговор
    @Алтай .Голям разбирач си бе бате!!!!Твойта тогава сигурно е 60000$
  • 17 bateto

    1 1 Отговор
    Джантите струват повече от ладарника ;dd
  • 18 EastPower

    1 2 Отговор
    Кой е автора на тая изумрудена премудрост:
    "че руските автомобили от времето на соца се търсят доста усилено на Запад."
    Който и да е трябва да се прегледа при психиатър.
    Нито доста, нито усилено нито се търсят.
    Которници си имат и без да събират руските.
    А че журналистие изкарват шизофренията на някой идиот масова тенденция си е проблем на нивото
  • 19 ЧичкоПаричко

    1 1 Отговор
    До всички нормални хора: Мислете как да искарвате пари, а не как да пестите!
    От 6 години карам нова кола, предишните две бяха тойота, сега БМВ 525хд. На заплата съм и не съм дори близко до дефиницията за мутра. Но новата кола не е нищо особено... Добре запазан автомобил на старо е дори за предпочитане.
    А за романтичните соц години: 2009 са били продадени 25 705 нови автомобила, 2010 18820. Не знам колко са били такива до 89та. Като си спомня за какви бараки и сделано качество става въпрос, направо ми е смешно и тъжно за 1/3 работен живот което отнело на повечето хора от онова време за да дочаката "привилегията" за автомобил.
    Малко статистика за момента: при средна заплата от 435 лв и отделяне на 30% за автомобил, това е към 145 лв, което означава, че повечето хора в момента, могат да си купят "мечтаната" лада нива пак за 10 години, ако све пак искат да платят 16590 лв за руската мечта... С една дума в момента има повече разнообразие и далеч повече възможности за финансиране от времената преди 89та.
  • 20 Marko

    3 4 Отговор
    "Цените на колите, за тогавашното ниво на заплатите, бяха общо взето на поносимо равнище – нали за някои модели се чакаше по 8-9 години! Но, най-важното, колите миришеха на ново! "

    Само за протокола: когато баща ми през 80-те успява да си купи нова Лада след 10 г. чакане, той дава близо 10 000 при заплата от около 250. Четиридесет месечни заплати. Последната ми кола не е нищо особено, струва 28 000 и я купих с около 12 свои заплати. Сравнение между моята и неговата кола обаче просто е смешно да се прави!
    Така че - вземете си соца, драги другари, и си го сложете на подходящото място!

    Коментиран от #21

  • 21 pacoran

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Marko":

    @20 kva ti be6e logikata da se pohvali6 4e zima6 2333 leva na mesec li 6oto niama logika v primera ti ami ako zima6e zaplata 300 leva ia smetni kolko zaplati 6e ti struva tvoiata sega6na kola prosto neznam s kva cel napravi tva si pisanie toest si napisal 13 reda i vsu6nost ne si kazal ni6to
  • 22 б.б.б

    0 0 Отговор
    е гати чудовище, тва е като обич към жените - накои хресват и крокодили :)
  • 23 GOGO

    2 1 Отговор
    Чичко Паричко,
    Хората чакаха 10 години, а не спестяваха 10 години!
    По лошите тоталитарни времена „Мототехника” продаваше 60-70 хиляди автомобили годишно! Вярно, че бяха от лоши марки!
    Може би е истина, че „добре запазен автомобил на старо е дори за предпочитане”, както е истина, че лисицата казала, че гроздето, което не може да достигне е кисело!
    Истина е, че който може да живее с 290лв/мес. и спестява по 145лв/мес., ако случайно оживее след 10 год., и ако цените са още на това ниво – ще може да бъде горд собственик на „мечтаната” „Лада Нива”!

    Марко,
    Вярно е, че за човек не бива да се съди по името или по псевдонима му.
    Но въпреки това, трябва да знаеш, че не сме ти никакви „драги другари”, а сме хора, които сме видели меда и жилото и на „соца”, и на демокрацията! А да се отричат хубавите неща и идиотщините и на „соца”, и на демокрацията е просто смешно! Дано твоята интелигентност не отговаря на името, под което пишеш, за да не оспорваш и тази истина! Ако я оспорваш – сложи си я на подходящото място!
  • 24 дивако

    0 0 Отговор
    е аз едно време за тия пари си продадох ладюхата на един турчин които беше тръгнал да бага за турция ...ама това за тогава си беше а и беше новичка само на 4700км беше та за това и даде парите без да се замисля
  • 25 краси

    0 0 Отговор
    Ами,аз прочетох и коментарите,поогледах и колата,мисля,че просто не е Луд този който я е обявил за тези пари,а дали изобщо някой ще я купи!Та дори и в Щатите!Пък ,знае ли човек,колекционери всякакви!!!
  • 26 Ченко

    2 0 Отговор
    Невежи изказвания.Първо руснаците избраха Фиат 124 защото беше перфектен автомобил- КОЛА НА ГОДИНАТА 1965!За времето беше автомобил-мечта, най-проходимата, икономична, пъргава издържлива.Те купиха правата и италианците им построиха завода за този модел като преименуваха "Жигули", по късно "Лада".Таксиджиите в София навъртаха по 300 хиляди км. без ремонт!Това си беше перфектен звтомобил на свтовно равнище.Но световната автомобилна индустрия вървеше напред, колите се усъвършенствуваха технически и като дизайн, докато днес двигател 1200 см2 разходва по 4л/100 с внедрени турбо,инжекцион постига 100км за 10-12 сек. руснаците за 40 г. промениха само мощноста на двигателя- 1300, 1500, 1600см2 конструкцията оставаше същата, без каквото и да е усъвършенстване на ходова част, дизайн.В края на 50/ 60-те години на Мототехника складовете бяха претъпкани с коли, нямаше мераклий, хората бяха луди по мотоциклети- Ява, ЕмЗет, ЧеЗет, Аво, Иж.Едва 70те години народа се юрна да купува автомобили и естествено се яви недостиг, започна да се чака с вноска отначало 1, 2 г. и така до 5/6.Не говорете глупости че нямало Мерцедеси и Опели на пазара, тяхната цена беше недостижима за нашият стандарт- 30/40000 в дойче марк, което атоматично се равняваше на същата стойност в лева или колкото 4/5 жилища навремето.
  • 27 Стоян Александров

    0 0 Отговор
  • 28 EastPOwer

    4 4 Отговор
    В края на соца 88-89 г нова лада Самара струваше 13500 лева
    Втора употреба Лада стигаше 20 000 лева заради дефицита на леки коли.
    Един учител вземаше около 260 лева

    Сега нова Лада струва 15 000 (за Лада Калина)
    а един учител взема около 500 лева
    Така че спрете да ми приказвате за хубавото на соца - евтин беше хляба и градския транспорт.
    Иначе соца си беше равенство в мизерията.
    Затова и фалира

    Коментиран от #29

  • 29 Jesika

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "EastPOwer":

    @28
  • 30 gest

    0 2 Отговор
    Тези от ''факти бг'' много се излагат никога не съм чувал за ''FIAT Spider"

    Коментиран от #33

  • 31 Гост2

    0 0 Отговор
    Е, щом ти не си чувал, значи няма!

    "Те такова дживотно нема" :)))
  • 32 красимир узунов

    0 0 Отговор
    mi koito ne e chuval za fiat spider,vse pak ima internet
  • 33 Jesika

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "gest":

    @30 По-скоро ти се излагаш!
    http://www.esportscarparts.com/Fiat/SpiderHistory.htm
    Ето на този адрес виж какво е това животно FIAT Spider))))
    Ама българинът е свикнал плюе по всичко и по всички.
  • 34 Пешо

    3 1 Отговор
    коментар за тоя ,дето лае срещу соца. Тате си купи апартамент в София-монолитна кооперация, през 1962 година за 6800 лева-117 кв.м.Беше чиновник и заплатата му беше 120 лв.Това прави 57 заплати.Сега би вземал 500 лв-т.е.57 заплати са 28500 лв.А сега, многознаещ ,кажи ми ,откъде за тия пари да си купя такъв апартамент?
  • 35 Марко

    2 2 Отговор
    "Тате си купи апартамент в София-монолитна кооперация, през 1962 година за 6800 лева-117 кв.м.Беше чиновник и заплатата му беше 120 лв.Това прави 57 заплати.Сега би вземал 500 лв-т.е.57 заплати са 28500 лв.А сега, многознаещ плиткоумчо,кажи ми ,ткъде за тия пари да си купя такъв апартамент?"

    Драги Пешо, вероятно не знаете, ама средната заплата през 1962 не е 120, а някъде между 60 и 70. Така че сметката леееееко не излиза - 6800 лева са поне 100 средни заплати. При положение, че днес един квалифициран човек получава като абсолютен минимум поне 1200-1500 лв., определено с подобен доход може да се купи прилично жилище в диапазона 80-100 000 евро. Това пак е от порядъка на 100 заплати!
    Други съображения имате ли, г-н Червен Неудачник С Ниски Доходи Поради Некадърност / ЧННДПН/?
  • 36 Марко

    1 1 Отговор
    "Първо руснаците избраха Фиат 124 защото беше перфектен автомобил- КОЛА НА ГОДИНАТА 1965!За времето беше автомобил-мечта"

    Точно така - беше автомобил-мечта, хората по 15 години мечтаеха за него, преди да им дойде реда, за да им позволят да си го купят. За срока на мечтанията Ладите успяваха да се превърнат в антични по концепция и изпълнение автомобили....
    ;)
  • 37 selqnin

    4 0 Отговор
    Ако пратиме у щатско некой зелен москвич дванайсетак тунингован с теглич, китеник и багажник от арматурно железо на покрива сигурно ще го лапнат за нула време за минимум 100 бона.
  • 38 ЖЖЯ

    1 2 Отговор
    EastPOwer не ми говори глупости. Във времето на социализма ВСИЧКО беше евтино не само хляба ако щеш и сиренето и бензина и всичко за което се сетиш бешее евтино !! Аз за тия пари дето взимам от 260 лв дето казваш правя сватба с 400-500 човека а сега за такава сватба ми трябват сигурно 6600
  • 39 Явор Иванов

    0 0 Отговор
  • 40 Марко

    1 0 Отговор
    "Аз за тия пари дето взимам от 260 лв дето казваш правя сватба с 400-500 човека "

    Много сте скромен, за 260 лв през 1989-а са се правели сватби за по най-малко 5000 души! В "Шератон", разбира се, сватбите в хоремазите са били на половин цена!!!
    ;)
  • 41 Христо Комитов

    0 0 Отговор
  • 42 awffsdsd

    0 0 Отговор
    Toq drygel shte ima da si go prodava do 105-toto prishetvie.
  • 43 капитен

    0 0 Отговор
    30000 за целият завод ли?
  • 44 omega

    0 0 Отговор
    za lada tolkova pari az ot 200 nemati dam pove4e
  • 45 Marco Simonceli

    1 0 Отговор
    Когато Ладата наказва и боговете мълчат.
  • 46 Mechanic

    1 0 Отговор
    Защо не я намирам в еБай не мога да разбера ... сигурно са я купили ... или някой си измисля новини ...
  • 47 Георги Георгиев

    1 3 Отговор
    Баце Марко, напълно си прав, Лада е наказание ... за собственика си!!!
  • 48 nadin7766

    0 0 Отговор
    като гледам коментарите май никой от вас не е карал такова соц возило! 5 години карах лада1600 без никакви забележки! Непусках гювеч даже и на"мускулистите"коли и то без добавки като тази! няма такава кола!!!!!!!!!!
  • 49 Eastpower

    1 2 Отговор
    Всичко било евтино при соца...
    Първо колите НЕ бяха евтини, както вече се разбрахме.
    Хляба беше субсидиран и пак беше 42ст, при средна заплата от около 260лв
    Бензина беше 80ст, но драги ми ЖЖЯ, нали знаеш че от тогава петрола поскъпна 10 пъти.... и Георги ДИмитров да стане, бензина пак ще е 2.50
    Луканката 14 лева, сиренето 5 лева....нито евтини нито налични. В магазина имаше само хляб и вмирисани вафли.
    Цветен телевизор 1200 лева при заплата 260....
    И чакане... да за телевизор се чакаше месеци
    За мотор - година-две.
    За кола -8-10 години
    За апартамент - 10-15 години
    Хубав соц, няма що
    Да не забравяме че соца фалира. Нямаше пари да се плащат безумните икономически глупости.
    А и соц величията нямаха желание - станаха набързо олигарси и им е по-добре. Не се сещат затеб - верния фен на соца