Не веднъж е ставало дума, че руските автомобили от времето на соца се търсят доста усилено на Запад. Това, което за нас българите е морално остаряла Lada, за янките, например, е екзотика. Именно поради тази причина цените на "лади" и "жигулита" зад Океана са в пъти по-високи от тези у нас и в Русия.
Една обява в eBay обаче надхвърля всички очаквания. Става дума за автомобил ВАЗ-2105, познат в САЩ като Lada Riva, който се продава за колосалната сума от... $30 000! За да оправдае високата цена, продавачът подчертава някои подобрения и основни характеристики на автомобила.
Първият акцент пада върху малкия пробег на автомобила, който според обявата е само 18 553 мили (29 685 км). Друг интересен факт е, че Lada-та е претърпяла сериозни доработки. Освен видимото - нови лети джанти с по-голям диаметър и силно тонирани стъкла, промени са правени и по основните възли и агрегати.
Двигателят е снабден с турбокомпресор, а стандартнтата скоростна кутия е заменена с петстепенна механична трансмисия от FIAT Spider. Седалките са от Lexus SC 430, но все пак автомобилът е произведен през далечната 1984 година.
За същите пари в САЩ може да се купи нов Ford Mustang или нов Chevrolet Camaro. Дори огромните култови всъдеходи Hummer H1 и H2 се намират за доста по-малко пари. Както стана ясно обаче в Америка т.нар boxy sedans или в свободен превод ръбести седани определено са на мода.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 garo
12:20 05.11.2011
2 пешо
12:44 05.11.2011
3 ЕМ
12:57 05.11.2011
4 VW&Mercedes
15:46 05.11.2011
5 Nikolay
16:21 05.11.2011
6 ФАИК МЕХМЕДОВ
17:26 05.11.2011
7 Автоуниверс
17:29 05.11.2011
8 skalar
18:03 05.11.2011
9 toni
18:09 05.11.2011
10 GOGO
Вярно, че магазинът беше „Мототехника”, а за колите се чакаше с години! Марките бяха или „Запорожец”, или „Москвич”, или „ВАЗ”, или „Шкода”, или „Вартбург”! Но, колите за тогавашното състояние на техниката, бяха общо взето на сносно ниво. Цените на колите, за тогавашното ниво на заплатите, бяха общо взето на поносимо равнище – нали за някои модели се чакаше по 8-9 години! Но, най-важното, колите миришеха на ново! Без да се брои този, който я е докарал от гара „Пионер” или от пристанищата на Дунав, в колата сядаше първият собственик!
Сега може да псуваме тези бараки! Може да възпяваме предимствата на демокрацията и членството ни в ЕС! Но, защо плачем, че горивата са скъпи? Защо караме колите си на газ? Защо плачем, че данъците за колите са високи? Защо плачем, че трябва да плащаме за винетки? Защо ...?
Може да плюете в кладенеца, от който сте пили вода – вие, или най-малко вашите родители – но едва когато излезете от магазина с чисто нов автомобил! А, до този фантастичен за вас момент, ходете на Горубляне и купувайте бараките на тамошните автоджамбази! Те са лъскави, с „препрана” два.три пъти тапицерия, измит двигател, не „кадят” много и не са кочини!
18:34 05.11.2011
11 kolio
18:43 05.11.2011
12 toni_rs
18:45 05.11.2011
13 Светослав Славчев
18:58 05.11.2011
14 Пешо
19:11 05.11.2011
15 Алтай
Мойта лада е на 15 хиляди километра и няма грешка, а тая е като кочина!
19:40 05.11.2011
16 bbb
19:59 05.11.2011
17 bateto
21:04 05.11.2011
18 EastPower
"че руските автомобили от времето на соца се търсят доста усилено на Запад."
Който и да е трябва да се прегледа при психиатър.
Нито доста, нито усилено нито се търсят.
Которници си имат и без да събират руските.
А че журналистие изкарват шизофренията на някой идиот масова тенденция си е проблем на нивото
21:12 05.11.2011
19 ЧичкоПаричко
От 6 години карам нова кола, предишните две бяха тойота, сега БМВ 525хд. На заплата съм и не съм дори близко до дефиницията за мутра. Но новата кола не е нищо особено... Добре запазан автомобил на старо е дори за предпочитане.
А за романтичните соц години: 2009 са били продадени 25 705 нови автомобила, 2010 18820. Не знам колко са били такива до 89та. Като си спомня за какви бараки и сделано качество става въпрос, направо ми е смешно и тъжно за 1/3 работен живот което отнело на повечето хора от онова време за да дочаката "привилегията" за автомобил.
Малко статистика за момента: при средна заплата от 435 лв и отделяне на 30% за автомобил, това е към 145 лв, което означава, че повечето хора в момента, могат да си купят "мечтаната" лада нива пак за 10 години, ако све пак искат да платят 16590 лв за руската мечта... С една дума в момента има повече разнообразие и далеч повече възможности за финансиране от времената преди 89та.
21:14 05.11.2011
20 Marko
Само за протокола: когато баща ми през 80-те успява да си купи нова Лада след 10 г. чакане, той дава близо 10 000 при заплата от около 250. Четиридесет месечни заплати. Последната ми кола не е нищо особено, струва 28 000 и я купих с около 12 свои заплати. Сравнение между моята и неговата кола обаче просто е смешно да се прави!
Така че - вземете си соца, драги другари, и си го сложете на подходящото място!
Коментиран от #21
21:42 05.11.2011
21 pacoran
До коментар #20 от "Marko":
@20 kva ti be6e logikata da se pohvali6 4e zima6 2333 leva na mesec li 6oto niama logika v primera ti ami ako zima6e zaplata 300 leva ia smetni kolko zaplati 6e ti struva tvoiata sega6na kola prosto neznam s kva cel napravi tva si pisanie toest si napisal 13 reda i vsu6nost ne si kazal ni6to21:54 05.11.2011
22 б.б.б
22:27 05.11.2011
23 GOGO
Хората чакаха 10 години, а не спестяваха 10 години!
По лошите тоталитарни времена „Мототехника” продаваше 60-70 хиляди автомобили годишно! Вярно, че бяха от лоши марки!
Може би е истина, че „добре запазен автомобил на старо е дори за предпочитане”, както е истина, че лисицата казала, че гроздето, което не може да достигне е кисело!
Истина е, че който може да живее с 290лв/мес. и спестява по 145лв/мес., ако случайно оживее след 10 год., и ако цените са още на това ниво – ще може да бъде горд собственик на „мечтаната” „Лада Нива”!
Марко,
Вярно е, че за човек не бива да се съди по името или по псевдонима му.
Но въпреки това, трябва да знаеш, че не сме ти никакви „драги другари”, а сме хора, които сме видели меда и жилото и на „соца”, и на демокрацията! А да се отричат хубавите неща и идиотщините и на „соца”, и на демокрацията е просто смешно! Дано твоята интелигентност не отговаря на името, под което пишеш, за да не оспорваш и тази истина! Ако я оспорваш – сложи си я на подходящото място!
22:38 05.11.2011
24 дивако
23:07 05.11.2011
25 краси
23:28 05.11.2011
26 Ченко
07:37 06.11.2011
27 Стоян Александров
09:52 06.11.2011
28 EastPOwer
Втора употреба Лада стигаше 20 000 лева заради дефицита на леки коли.
Един учител вземаше около 260 лева
Сега нова Лада струва 15 000 (за Лада Калина)
а един учител взема около 500 лева
Така че спрете да ми приказвате за хубавото на соца - евтин беше хляба и градския транспорт.
Иначе соца си беше равенство в мизерията.
Затова и фалира
Коментиран от #29
09:54 06.11.2011
29 Jesika
До коментар #28 от "EastPOwer":
@2810:07 06.11.2011
30 gest
Коментиран от #33
13:15 06.11.2011
31 Гост2
"Те такова дживотно нема" :)))
14:27 06.11.2011
32 красимир узунов
14:32 06.11.2011
33 Jesika
До коментар #30 от "gest":
@30 По-скоро ти се излагаш!http://www.esportscarparts.com/Fiat/SpiderHistory.htm
Ето на този адрес виж какво е това животно FIAT Spider))))
Ама българинът е свикнал плюе по всичко и по всички.
15:33 06.11.2011
34 Пешо
15:54 06.11.2011
35 Марко
Драги Пешо, вероятно не знаете, ама средната заплата през 1962 не е 120, а някъде между 60 и 70. Така че сметката леееееко не излиза - 6800 лева са поне 100 средни заплати. При положение, че днес един квалифициран човек получава като абсолютен минимум поне 1200-1500 лв., определено с подобен доход може да се купи прилично жилище в диапазона 80-100 000 евро. Това пак е от порядъка на 100 заплати!
Други съображения имате ли, г-н Червен Неудачник С Ниски Доходи Поради Некадърност / ЧННДПН/?
16:09 06.11.2011
36 Марко
Точно така - беше автомобил-мечта, хората по 15 години мечтаеха за него, преди да им дойде реда, за да им позволят да си го купят. За срока на мечтанията Ладите успяваха да се превърнат в антични по концепция и изпълнение автомобили....
;)
16:12 06.11.2011
37 selqnin
16:44 06.11.2011
38 ЖЖЯ
19:46 06.11.2011
39 Явор Иванов
20:55 06.11.2011
40 Марко
Много сте скромен, за 260 лв през 1989-а са се правели сватби за по най-малко 5000 души! В "Шератон", разбира се, сватбите в хоремазите са били на половин цена!!!
;)
21:40 06.11.2011
41 Христо Комитов
22:38 06.11.2011
42 awffsdsd
22:45 06.11.2011
43 капитен
10:22 07.11.2011
44 omega
11:19 07.11.2011
45 Marco Simonceli
13:48 07.11.2011
46 Mechanic
19:46 07.11.2011
47 Георги Георгиев
20:27 07.11.2011
48 nadin7766
22:31 07.11.2011
49 Eastpower
Първо колите НЕ бяха евтини, както вече се разбрахме.
Хляба беше субсидиран и пак беше 42ст, при средна заплата от около 260лв
Бензина беше 80ст, но драги ми ЖЖЯ, нали знаеш че от тогава петрола поскъпна 10 пъти.... и Георги ДИмитров да стане, бензина пак ще е 2.50
Луканката 14 лева, сиренето 5 лева....нито евтини нито налични. В магазина имаше само хляб и вмирисани вафли.
Цветен телевизор 1200 лева при заплата 260....
И чакане... да за телевизор се чакаше месеци
За мотор - година-две.
За кола -8-10 години
За апартамент - 10-15 години
Хубав соц, няма що
Да не забравяме че соца фалира. Нямаше пари да се плащат безумните икономически глупости.
А и соц величията нямаха желание - станаха набързо олигарси и им е по-добре. Не се сещат затеб - верния фен на соца
00:25 08.11.2011