Интересна статистика на МВР показва колко нови и колко стари автомобили са регистрирани в България през изминалата година. Едва ли ще изненадаме някой като кажем, че старите коли са в пъти повече от новите. На всеки 13 регистрирани употребявани автомобила се пада по една чисто нова кола. Статистиката на МВР сочи още, че през изминалата година у нас са регистрирани 20 500 нови автомобила, а за същия период возилата "нов внос" са 266 458.
Така всички регистрирани в България моторни превозни средства стават малко над четири милиона, като само 15% от тях са на възраст под десет години. Над 40% от леките коли у нас са на възраст над 20 години.
Що се отнася до продажбите на нови автомобили, не е изненада, че Dacia е пазарният лидер у нас. Ето и десетте автомобилни марки, които са регистрирали и съответно продали, най-много коли в България през изминалата година. В скоби е отбелязан броят на регистрирани возила.
1. Dacia (3 600)
2. Renault (3 491)
3. Toyota (2 430)
4. Skoda (2 274)
5. Ford (2 067)
6. Kia (1 822)
7. Nissan (1 807)
8. Peugeot (1 780)
9. Volkswagen (1 696)
10. Opel (1 162)
Излиза, че българите предпочитат сравнително евтини европейски марки, като азиатски в десетката са само Toyota, Nissan и Kia. Не така обаче стои въпросът с регистрацията и респективно продажбата на автомобилите "втора ръка". В тази най-масова ниша се наблюдава силно търсене на т.нар. премиум марки. След лидерите VW и Opel се нареждат Mercedes-Benz, Audi и BMW. Ето и своеобразната класация при колите "втора ръка".
1. Volkswagen (31 720)
2. Opel (22 939)
3. Mercedes-Benz (20 895)
4. Audi (17 389)
5. BMW (16 387)
6. Peugeot (11 484)
7. Ford (11 268)
8. Renault (9 733)
9. Toyota (9 621)
10. Citroen (6 622)
Ако съберем цифрите, изнесени от МВР в двете класирания, ще получим общата картина на продадените коли през 2016 на територията на България. А ето и класация на всички регистрирани у нас коли, валидна към днешна дата. Естествено, лидер е Volkswagen, а цялата челна десетка изглежда така:
1. Volkswagen (515 796)
2. Opel (441 995)
3. Mercedes-Benz (299 776)
4. Ford (263 474)
5. Renault (258 017)
6. Peugeot (194 924)
7. Audi (181 034)
8. BMW (160 667)
9. Fiat (148 687)
10. Citroen (108 791)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Аз си карам стар баварец и съм си доволен. Не ми трябва нова кола
Коментиран от #31
11:59 12.01.2017
2 Драго
А Toyota за европейска марка ли я броите вече?
12:00 12.01.2017
3 Митака
12:00 12.01.2017
4 гощо
Коментиран от #9
12:24 12.01.2017
5 всички
12:27 12.01.2017
6 Shmeker
Коментиран от #8
12:33 12.01.2017
7 Роман Маверика Ценов
12:45 12.01.2017
8 Dino
До коментар #6 от "Shmeker":
Не че Дачията е добър избор за нова кола, ама като ги гледам старите БМВ-та в тоя сняг как се гърчат, трябва да си много куха лейка за да си го купиш.Да не говорим, че годишната поддръжка на и на старо БМВ ти излиза повече от вноската за нова кола :)
12:46 12.01.2017
9 гост
До коментар #4 от "гощо":
Аз пък предпочитам обикновена, и останалите пари да ми е комфортно да си ги харча. Марковата няма да направи така, че нещо да порасне, а преди няколко години имах инцидент и се наложи да не работя 6 месеца. Грам притеснения не съм имал.Ако си бях купил скъпа кола, щях да имам. След тия 6 месеца просто не можех вече да си купя толкова скъпа кола :)
И понеже похарчих като за две коли пари по-разумно, сега ако събера някой лев повече, ще си правя кефа.
12:49 12.01.2017
10 Ланус за всеки
13:16 12.01.2017
11 До Dino
13:16 12.01.2017
12 japanese
Интелигентите,стойностни хора с правилно мислене,карат единствено и само японско!!!!!!!!
Коментиран от #37, #47
13:44 12.01.2017
13 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ
13:55 12.01.2017
14 Грую
14:25 12.01.2017
15 Julio
14:35 12.01.2017
16 Lexus IS220d 2009
14:41 12.01.2017
17 Лупи
Смяна на дискове, накладки, масла, филтри, и други дреболии 1800 лв с ДДС за Сузуки SX4 2013-та... как е а? Карай нова кола и плащай лимузината на дилъра!
Коментиран от #20, #23, #24
14:54 12.01.2017
18 virgin
14:59 12.01.2017
19 бор
ааааа на щанда за детски стоки
15:14 12.01.2017
20 Julio
До коментар #17 от "Лупи":
Друго си е викаш да платиш наполовината на ново и да не стигнеш там където отиваш. Примерно.Готино е като се качваш в "икономичният" си избор и да биеш молитви да не става като последният път в който пътната помощ те одра на тарифа на бакшиш...
Или да търсиш заварчик за гърнето из балканксите села в неделя щото е изпаднало контра на пътя...
Коментиран от #21, #25
15:19 12.01.2017
21 шокри
До коментар #20 от "Julio":
ам каруци оти са не продават ва.или то туй беенветта са каруци15:34 12.01.2017
22 Гоуст
Нормално е новите коли да са с такива показатели. Сигурно и голяма част за закупени от фирми
15:37 12.01.2017
23 123
До коментар #17 от "Лупи":
Сега Лупи,принципно си прав, ама гледаш от собствената си камбанария. И освен това примерите, които си дал си противоречат взаимно.
1. Какво те интересува средната заплата в страната, като си избираш колата? Гледай си твойта заплата..
2. Много ми е интересно, със средна заплата 6-700 лева, как точно ще си купиш Тойота или Хонда на 5 години - те са си по 20 000 лева средния клас. Едно семейство с двама работещи, ако получават такива заплати, може и да успеят да отделят 1-200 месечно за кола. Тоест за тях е подходящ автомобил до 5000 лева.
3. Както ти си осъзнал, тъй като явно прихода ти е около 2-3000 лева месечно, че можеш да отделиш по 7-800 лева всеки месец за кола на 4-5 години, така и хората, които имат по-големи възможности са осъзнали, че могат да плащат двойно и и това не ги притеснява и да си карат нов автомобил с гаранция.
Тоест, всичко е въпрос на стандарт. Няма по-хубаво от нов автомобил, стига да имаш пари за него, но като не можеш да си го позволиш, купуваш такъв на 4-5 години за 20 000, но ако ти е по-нисък дохода - купуваш такъв на 10 години за 10-тина хил. лева. Ако вземаш средния доход за страната - караш кола за 4-5 хил., а надолу са колите за 1000 лева, които са пред разпад и всеки ремонт ти струва, колкото колата.
Та според твоята логика, най-добре да се возиш с градския транспорт - 50 лева на месец и се возиш на воля...
Тоест - ово е стандарт. Този който е дал 50 000 за автомобил, едва ли ще се впечатли, че на 2 години един път
Коментиран от #27
15:39 12.01.2017
24 123
До коментар #17 от "Лупи":
...Че на 2 години един път е дал 2000 лева за смяна на дискове, накладки и други.Коментиран от #30
15:43 12.01.2017
25 незнайко
До коментар #20 от "Julio":
Чисто нова генерация (ауспухна система) за BOLBO S40- 1997г. струва 180 лева. Това изобщо не трябва да се мисли. Ще изкара още 10 години.15:47 12.01.2017
26 интересни размисли чета
16:05 12.01.2017
27 65 не стигат
До коментар #23 от "123":
Браво! Пиша ти шестица!Не знам защо повечето тук се стараят да вкарат всички под един знаменател. Ами различни сме и различни са ни доходите и оттам колите, къщите, развлеченията и т.н.
Че дереджето ни е лошо, лошо е и то си личи по броя на старите коли, но защо да убеждавам тези, които могат да си го позволят да не си купуват нови коли, а стари?
Дори и при 6000 лв. средна заплата ще има хора, които ще си купуват коли на старо, НО ТОВА СИ Е ТЯХНА РАБОТА!
Аз нямам и една шеста от такъв доход и по принуда карам стара кола (на 8 години), която ще изплащам в следващите 5 години, но ако можех да си позволя в тези следващи 5 години да изплащам нова кола щях да си взема нова.
Два пъти съм си купувал нова кола от магазина (по соц. време) и новото си е ново, но няма да тръгна да убеждавам инакомислещите. Всеки сам си решава, според чергата си.
А колко пък въобще не могат да си помислят за кола а?
16:17 12.01.2017
28 Toyota
16:20 12.01.2017
29 гост
Промяна номер 1: лизинга отчита остатъчна стойност от 40-50% на автомобил до 5г, тогава вноската от 600лв пада на 300лв.
Промяна номер 2: данъци, такси и прегледи за коли до 3г се премахват напълно щом покриват еко-нормите.
Промяна номер 3: ГТП активно измерва газовете и спира от движение коли с наднорменно отделяне, технически неизправни(спирачки, амортисьори, купета, гърнета, гуми и светлини)
Промяна номер 4: ГО прилага коефициент за сигурност спрямо Н-КАП тестовете: новите коли плащат по-малко от старите.
Докато Ганьо безпроблемно кара барутници с данък 20лв и никой нищо не му казва, то Ганьо ще властва над интелигенцията. Ганьо ще си изреже егр, катализтор и ще кара на мазут, та да отрови повече пешеходци, Ганьо не разбира, че това е проблем. Ганьо се радва, че си е купил дизел в туба и не го интересува, че снега не е почистен заради това шофьора на снегорина да може да икономиса и да продаде на Ганьо. Лошото е, че и правителството очевидно е пълно с Ганьовци щом не действат в насока подобряване на условията.
ПС: ако се разпознаваш като Ганьо - сложи ми минус
Коментиран от #36
16:40 12.01.2017
30 Renault Captur TCe 120hp
До коментар #24 от "123":
И от мен палец нагоре. Пожелавам на всеки да изживее това: харесва си кола, влиза в салона, сяда с дилъра и си прави колата както му е кеф. След месец собственoръчно маха найлоните от седалките.Всичко опира до стандарт и претенции. Като по-млад карах 20 годишни коли и бях доволен. Работех за шефове и се учех. Дойде момент, когато реших, че това не ми е достатъчно и не ме удовлетворява. В момента работя за себе си и доходът ми позволява да плащам лизинг и разходи по поддръжка.
16:59 12.01.2017
31 БМВ
До коментар #1 от "onq s konq":
Какъв по точно?Иначе по темата по добре кола от премиум марка в добро състояние втора ръка отколкото някоя нова шкода грейтлол дачия и какъвто и да е друг дарак направен от най евтините и некачествени матеряли.Коментиран от #41
17:09 12.01.2017
32 Фирма
Нови коли нямам намерение да вземам. Че са по-добре от някви неизвестни трошляци е ясно ама не ми се занимава повече и не искам и да чуя даже за официалните сервизи.
А те и новите коли се чупят от време на време щото се карат служебни и като ги видиш кво ти ги правят и ти става хубаво на душата... То и затова ако зимаш кола на 3-6 години е толко на късмет понякога, щото те и официалните връщат километри, лъжат за сервизна история и абе направо...
Коментиран от #33
17:17 12.01.2017
33 Друга фирма
До коментар #32 от "Фирма":
Публикувано във факти.бг: официалните връщат километри, лъжат за сервизна история и абе направо...---
Защо не ги съдите за измама? Вероятно сте ползвали повече от 3 автомобила... За по-малко няма смисъл да се купуват нови.
Коментиран от #34
17:36 12.01.2017
34 Фирма
До коментар #33 от "Друга фирма":
Ами няма за какво да ги съдя тъй така и не се купиха - отказах се. И сте много прав/а за малка бройка(2-3 автомобила) няма смисъл от нови.17:41 12.01.2017
35 S500
19:25 12.01.2017
36 hmhmhm
До коментар #29 от "гост":
Нали знаеш че си трагедия. Какви лизингови условия? Какъв но автомобил? Какво замърсяване? Какво спиране след имерване на газовете при ГТП. Пожелавам ти да си купиш нова кола. Аз няма да дам пари на някакви измамници Лизинг. някакви Застрахователи- пак измамници пари пътища под всякаква критика. Крадци нахални шофиори които те притискат. За първите измамници никакви пари за вторите(застрахователите) също пари за нови части само ако е необходимо за наглите колеги директно се блъскам в тях без да се замисля с мойта кола. Така че аз ще купувам стар автомобил (нов внос) и не ме интересува нищо и катализатор ще махна и ДПФ ще махна и каквото може ще олекотя колата а за замърсяването не го мислете промишленото замърсяване е кофти. И да не забравяме има кръговрат нищо не се губи или печели за сега кои от където е дошъл там отива. И се молете да не настанат други времена и това да не е така19:51 12.01.2017
37 Японска ръжда
До коментар #12 от "japanese":
Карай си ръждата и не се обаждай уМНО японче.То да караш тоалет не е лесно избива на комплекси.
19:59 12.01.2017
38 ссс
20:12 12.01.2017
39 Msux
Другите казват, че да си купиш нов автомобил е прахосване на пари.
Ами да ви кажа, като имаш много пари ще си караш нови коли и ще ги сменяш на всеки 5 години , като нямаш пари ще караш кола нисък клас Golf, Focus, Megane и т.н. и Поло, Клио, Фиеста и т.н.
И едните са прави и другите се прави , имам 2 коли които са на 12 години Фиеста 2004та и Клио 2004та и да ви кажа никакви проблеми нямам с тях, ама никакви , само дето форда харчи много за разлика от реното. От друга гледна точка, ако имах много пари защо да не си купя нов автомобил, един път се живее. Както са казали хората всеки според чергата. Ама това някой да обеснява как е тъпо да си вземеш нова кола е чиста пробва завист и себеуспокояване защото не може да си я позволи.
Коментиран от #40
20:22 12.01.2017
40 ЛЧГ
До коментар #39 от "Msux":
Един американски икономист (не се сещам как му беше името), предлага много вярна сметка - за да ти е по джоба една кола, годишните разходи за нея не трябва да надхвърлят 10% от годишния доход. Т.е. при заплата 1000 лв, колата не трябва да ти струва повече от 1200 лв. годишно за данъци, застраховки, консумативи и евентуално вноска лизинг. Колегата с 500 S, ако работи за 1000 лв, ще му е малко тегаво да поддържа такъв автомобил.21:51 12.01.2017
41 селянин
До коментар #31 от "БМВ":
Да вземат да оправят данъците за стари коли, техническите прегледи да станат като немските... и не на последно място да проверяват дали имаш работещ катализатор. Е тогава ще проверим колко ще си караш дъртата "премиум кочина". По улиците не може да се диша от луксозни дараци които харчат масло повече от двутактов Вартбург и облака зад тях е непрогледна черна и/или синкава мъгла!Коментиран от #51
22:05 12.01.2017
42 Ямато
22:13 12.01.2017
43 Toto
Коментиран от #44
23:00 12.01.2017
44 onq s konq
До коментар #43 от "Toto":
Че за кво ти е да я сменяш тая кола,след като половинката ти те приема и с нея?Да не говорим че дори ако ти подарят някакъв мощен звяр,ТОЙ ПРОСТО НЯМА ДА ТИ ОТИВА и ще го върнеш не защото ще се вслушаш във общото мнение,а защото ЩЕ ГО ПОЧУВСТВАШ САМ!Нищо лично-единствено неангажиращо откровение :)23:23 12.01.2017
45 Стара Загора
00:22 13.01.2017
46 Гост
01:05 13.01.2017
47 гощо
До коментар #12 от "japanese":
Дълги години бях като теб,японско та японско,само да не е немско!!!! Указа се съм бил много ТЪП!!! Събуди се,харесай си своята марка и скачай!!! Немската техника си е яката работа!!!!Коментиран от #58
07:55 13.01.2017
48 FAKE
08:24 13.01.2017
49 Пешо
09:53 13.01.2017
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 BMW
До коментар #41 от "селянин":
Първо моето БМВ е много хубаво и добре поддържано има евро 3 катализатор(Не замърсява околната среда, ти и разни други "разбирачи" замърсявате коментарите с еНтелегентност) дори и по нова кола да караш това не е гаранция че не е кочина или че не ти гори масло даже ще видим дали нивите боклуци ще излезнат толкова здрави колкото старите автомобили или ще връщаш на скрап купето с блокиралия двигател за 250лв хаха.Коментиран от #57
11:16 13.01.2017
52 Дръндю
13:31 13.01.2017
53 бобо
15:44 13.01.2017
54 Някой
Коментиран от #55
19:53 13.01.2017
55 BMW
До коментар #54 от "Някой":
Съгласен съм,всеки си има определени изисквания към автомобилът и неща на които държи никой няма право да обижда световната премиум марка БМВ доказала се като абсолютен лидер в автомобилостроенето.Поздрави за коментара.Коментиран от #60
20:54 13.01.2017
56 Миньор
21:26 13.01.2017
57 селянин
До коментар #51 от "BMW":
Карам кола Евро 6.. така че. Най старата която притежавам в момента е Евро 4... купена също нова.00:02 14.01.2017
58 СЪБУДИ СЕ
До коментар #47 от "гощо":
И АЗ.... Дълги години бях като теб БРАТ,немско та немско,само да не е японско!!!! Оказа се съм бил много ПРОСТ!!! Японската техника си е яката работа...повярвай!!!!00:29 14.01.2017
59 Ciganina
01:01 14.01.2017
60 motoman
До коментар #55 от "BMW":
И кога точно се доказа като лидер?21:05 13.10.2017