Last news in Fakti

25 Януари, 2017 14:02 104 874 56

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124

  • mercedes-benz-
  • w124-
  • daimler
1 млн. километра с Mercedes-Benz W124 - 1

Служител на фабриката на Daimler AG в Зинделфинген навъртя един милион километра със своя Mercedes-Benz E 200 D за четвърт век. Михаел Никл купил 124-ката през пролетта на 1992 г. и от тогава не е слизал от колата, хвалят се от компанията.

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124

Седанът струвал на Михаел около 40 000 дойче марки. Въпреки че ползвал корпоративна отстъпка, хер Никл можел да си позволи най-скромната дизелова версия на W124 с мощност 75 к.с., механична трансмисия, радио и шибедах.

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124

През отминалите 25 години немецът обмислял неведнъж да продаде Benz-а си. В началото на новия век обаче, когато старите дизели бяха анатемосани като вредни за здравето и природата, цените на вторичния пазар рязко спаднали, което го разубедило.

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124

Михаел продължил да си кара колата въпреки липсата на климатик и други екстри. Когато наскоро теглил чертата, изчислил, че средният разход е бил 6 л/100 км.

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124

За четвърт столетие 124-ката се строшила сериозно само веднъж. Когато километражът показвал 445 000 км, се предал съединителят. Повредата се случила на магистрала недалеч от Щутгарт и се наложило да бъде викан репатрак.

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124

Като типичен германец г-н Никл започнал да си записва всички разходи по поддръжката на колата от дена, в който я купил. От педантично водените записки става ясно, че за 25 години е похарчил €58 000 за сервизно обслужване и €53 000 за гориво.

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124

Въпреки дългогодишната си връзка със стария Benz Михаел Никл твърди, че гледа на него чисто и просто като на вещ. Нещо повече - признава, че въпреки благодарността за достойната служба дори не го мие.

1 млн. километра с Mercedes-Benz W124


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гоуст

    96 5 Отговор
    Това не е никаква новина. Тук м...лите карат на по почти 40г. разни 300D нема сервиз нема миене пълен батак и кочина ама си вървят още.
  • 2 мдам

    81 3 Отговор
    Опростен двигател. Няма чупливи части. 2000 кубика 75 коня. Сега от 2000 кубика двойно и тройно повече водят. Тогава политиката им беше друга.
  • 3 Гост

    50 10 Отговор
    Приятел кара 124 2.5 чист дизел като преди бая време мина един милион км. За жалост му прегря двигатела дърпйки автобус закъсал в кал, но все още си го кара 😁
  • 4 Бате Цецо

    83 4 Отговор
    "за 25 години е похарчил €58 000 за сервизно обслужване",
    Това прави по 4500 лв на година за подръжка. Ако в БГ някой харчи за нормална кола толкова за подръжка тя трябва да върви и да пее.

    Коментиран от #36, #56

  • 5 пак гост

    80 4 Отговор
    Новина беше когато гръцкия таксиметров шофьор навъртя 4 милиона километра и му подариха нов Бенц от завода. 1 милион е стандартен пробег за 124-ка

    Коментиран от #11

  • 6 гостенче

    24 5 Отговор
    2320 Евро средно на година за сервизно обслужване ???? И то при положение че нищо сериозно не се е чупило....... Малко ми големее тази сума, за 40 000км/год. средно.
    Вярно че е скъпо обслужването в германия, но дори и по 1000 на година да дава за масла и филтри, има още едни 1000 които..... незнам къде да ги сложа ако са само дреболий.

    Относно състоянието на колата, ми се вижда повече от запазена отвътре. Тук имаме по-изморени на по 150-200 хиляди.

    Коментиран от #24

  • 7 гошто

    54 23 Отговор
    1 млн. километра с Mercedes-Benz W124, а не с някакво калпаво "бееенве".

    Коментиран от #19

  • 8 Петър

    20 21 Отговор
    Още един пример, че е абсолютна измама, че дизела излиза по-изгодно. И то при нечуплива кола, като 124. А сегашните дизели?

    Коментиран от #15

  • 9 Бай село

    12 14 Отговор
    До гост ! А бе твоя приятел явно е много слаб шофьор! Аз с моя мерцедес издърпах окопал се багер на пресевната , и нищо не му стана , а той с някакъв си автобус да прегрее машинката! Брееей какви жестоки шофьори са се навъдили!!
  • 10 боссхосс

    12 42 Отговор
    Е кво ми ги фалите тия колиби за толко пари всяка кола би минала 1000000км.префалени коли
  • 11 тадд

    23 1 Отговор

    До коментар #5 от "пак гост":

    На Крит това от 1,6 до 2 милиона клм за са нещо обичайно за тази марка. Познавам един, който си продаде колата на около 2,5 мил. за сума която ако спомена тука, ще ме линчуват ;) Никога не сме я виждали със спуснати прозорци, сервиз- само във фирмения, от външния и вътрешния вид - като от автосалон, абе маниак!
  • 12 Гостун

    16 7 Отговор
    За 1000000 км е изгорил около 60000 литра нафта!!! Как го сметнаха 53000евра ???
  • 13 мъжкар

    25 20 Отговор
    53 000 евро платени за поддръжка за 25 години екплоятация това не е никак малко идва по 2000 евро или 4000лв на година.При такава поддръжка тая бракма може да измине още толкова километри.Не виждам какво толкова го хвалят тоя стар гробник.Освен това поддръжката в Германия не е като поддръжката в България.Там се слагат само чисто нови и качествени части.

    Коментиран от #29

  • 14 onq s konq

    7 71 Отговор
    Дизеловото БМВ е много по-добро и не иска толко расходи!От опит го знам!Моито е черно и всява респект!!!

    Коментиран от #33, #42, #55

  • 15 Msux

    28 29 Отговор

    До коментар #8 от "Петър":

    Аз пък да ти кажа, че никога повече през живота си няма да си взема бензин. Имал съм 4 бензинови коли, разхода им на бензин беше покъртителен (не искам да карам на метан или газ). В момента търкалям клио 2004та и разхода ми е 3.5 извънградско - 1.5dCi (знам, че няма да ми повряваш, и на мен ми беше "трудно"). Толкова пари съм хвърлил за бензин, че направо си е кощунство. Като сипя 30 лева и забравям къде е бензиностанцията. Не съм правил никакви ремонти по колата. Каквото и да вземете 1.9 TDI, 1.9 JTD, 1.5dCi, 1.9dCi 2.2CDI няма да сбъркате. Ако имате много излишни пари си купете бензин , на мен ми дойде акъла , след като C180 градско ми даваше 16 разход същата C220 му даваше 8 градско и 2мата не бяхме пипапли нищо по колите, само дето аз като сипя 40 лева той сипва 20. Като спрат дизелите ще карам електричка, но бензин никога повече.
  • 16 волен сидеров

    13 4 Отговор
    Точно 2000 кубиковият дизел издържа толкова ,че и повече-а за останалите 2.5 или 3.0 ....айде да намалим малко лъжите-ама вие може да си вярвате де не е проблем .....а относно парите за подръжка-в книжката има точно какво и кога се прави и трябва да се направи-сумата е измислена-но по прицип човеко-часовете са много скъпи дори само за оглед да е колата...която понякога е задължителна
  • 17 шибЕдах

    8 8 Отговор
    шибЕдах - Правилно е да се пише шибидах. Думата е заета от немски – Schiebedach

    Коментиран от #18

  • 18 газ форевер

    12 43 Отговор

    До коментар #17 от "шибЕдах":

    Стига с тия дизели. Някога са ги правели издръжливи ама истинския двигател е бензина(ако е на газ е перфектен)Слагаш 10лв 120км с дизела слагаш 4.7л и кво минаваш-нищо.А като си иде турбото майка плаче.
  • 19 БМВ

    28 2 Отговор

    До коментар #7 от "гошто":

    Хубав е Мерцедесът.
  • 20 минало заминало

    69 1 Отговор
    Каквото и да е такива мерцедеси БЯХА !!! Няма вече такива коли не се правят, защото корпорациите нямат нужда от това. Целта е да се направи конфекция да се продаде на безумни пари често на лизинг да се кара 5 г докато почне да се разпада и й изтече гаранцията и да се шитне в 3-я свят, където някой местен абориген да се прави на баровец и можач пред местните амазонки готови да удушат с уста всеки питон, който търка седалката на такова возило... Такава е тя съвременната действителност !

    Коментиран от #54

  • 21 Стан

    32 0 Отговор
    Мой приятел търкаля 190-ка 2.0D от 1985 лето, която е карал през 90-те като такси, а до скоро като учебна кола. Без никакви сериозни ремонти, колата е на над 800 000км в момента. Дизела наистина е здрав. Защото е ПРОСТ. Защото няма какво да му се счупи. Защото няма никаква електроника, няма турбокомпресор. Но и ускорението до 100 е равно на знака за безкрайност. Става да се кара по магистрали със 100-120, но на пътища с едно платно се кара зад ТИР-овете, докато не отбият някъде. Изпреварването е много сложна задача.

    Не така стоят нещата със скапаните механични инжекциони.
    Проблемите им на стари години нямат край, няма и читави майстори за тях. И как можаха да ги оставят в производство до 1992г.? Има читави и безпроблемни Motronic инжекциони още от началото на 80-те.
  • 22 въх

    11 3 Отговор
    голям мундар тоя бе - много му мръсна седалката..
  • 23 Гост

    6 3 Отговор
    Сега пак ще почнат да им търсят неадекватни суми по сайтовете за продажба
  • 24 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "гостенче":

    Аз карах дизелов мерцедес няколко години и една смяна на масло ми струваше 450 евро. Ако тоз сменя по 4х годишно, ето къде са 2000-те на година. А обслужването на двигателя на 100.000 ми костваше около 800 евро.
  • 25 Тъпи шваби

    8 49 Отговор
    Тоя убитак е дал 2 чувала с пари за потдръжка на тоя гробник, а в София Дачиите на бакшишите вече наближават милиона с подръжка макс 50 лева разходи на година хаха ай моля ви се, тоя дръглив кон го карай на скраб. Ако го вземат викай Ура

    Коментиран от #28

  • 26 ооооооо

    28 2 Отговор
    Велика кола!
  • 27 Azzzzzzz

    16 1 Отговор
    Имам и аз една такава красавица, но е Е200 бензин. Колата е изключително здрава, но за съжаление електрическата й система е с изолация, която с времето се разпада и започва да прави проблеми. Имат проблеми и с комутаторите, които често горят, стари работещи трудно се намират, а нови струват повече от колата. Окачването, обаче е дуракоустойчиво, а возията... без коментар, който се е возил знае!
  • 28 гост

    17 1 Отговор

    До коментар #25 от "Тъпи шваби":

    Вие май не се сещате, че тия пари включват застраховки и други такива разходи, които в Германия не са по под 100Е, както е тук.
    Баланс на гума ти е 20Е.
    При 40х километра годишно, човека има няколко смени на масло.
  • 29 фонзи

    12 3 Отговор

    До коментар #13 от "мъжкар":

    Които части предполагам знаеш че не са ментета а оригинални на много по висока цена от боклука в България ! Аджеба разликата между цената на труда в автосервиз в Германия и в Бг предполагам знаШ че е огромна - ако тук за смяна на спирачни дискове или амортисьор плащаш по 30-40 лева на колело там ще е в пъти по скъпо да речем едни 200 евро не ти мърда минимум .И накрая кво се оказа - че човека не е сменял кой знае какво а че ЦЕНИТЕ В ГЕРМАНИЯ ЗА ПОДРЪЖКА НА МПС СА МНОГО ГОЛЕМИ - ФЕРЩЕЕН
  • 30 Гост

    18 5 Отговор
    Остават ми по-малко от 3000 км и Land Cruiser 120ката ми, купена чисто нова 2005та година, дизел 3ка 173кончета, автомат, ще стане на 900 000км и ще направи 6та смяна на ангренаж. Единствено дюзите са и сменяни по мотора на около 400 хил, скорости и двигател НЕ СА отваряни!
    Харесвам Мерцедес много, особено легедарен автомобил като 124ката, но това не е нищо "ново", нито пък толкова рядко!
  • 31 f16

    14 1 Отговор
    Браво на човека .
  • 32 W124

    21 0 Отговор
    Това е страхотна кола ! Имахме същия E200 D и мога да твърдя ,че по-здрава кола не съм карал. Беше на над 1 000 000 км ,съединителя никога не беше сменян,ел.стъклата и ел.огледалото си работеше до края. Наистина двигателя е много муден ,но пък за сметка на това липсата на електроника и голямата кубатура с малко коне удължава живота на това двигателче! Вече няма,няма и да има такива коли.
  • 33 Бе не ве

    9 1 Отговор

    До коментар #14 от "onq s konq":

    Единственият респект на черното ти БМВ е ,че като го напече слънцето и като влезеш в него 70 градусовата температура ти изпържва т...ците.Ако пък е кожа си върха.
  • 34 фау ве

    25 4 Отговор
    Тоя немец е егати скръндзата, в Мерцедес минималната заплата на месец е 5000 ЕВРО, в Щутгард!
    Това е заплащане за работа на конвейра, за най нискоквалифицираната работа.
    Михаел сигурно прави към 10-тина! :)
    Иначе Мерцедеса си е Мерцедес, евала, спокойно могат да го пуснат на Горубляне на 150 000 км, УНИКАТ, ЧИСТО НОВА, НОВ ВНОС, НА РЕАЛНИ КИЛОМЕТРИ! :)

    Коментиран от #47

  • 35 реалиста

    26 1 Отговор
    Мрецедеса е надежден, защото е прост, няма електроника, вече няма как да има такива коли, защото са пълни с електроника, просто няма как, за да покрият изискванията за екология, динамика, разход и комфорт.
    Колкото по сложно е едно нещо, толкова е по-голяма вероятността да се развали.
  • 36 кара Лада

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "Бате Цецо":

    Колко си прав не е истина!
  • 37 Гост

    3 9 Отговор
    Здравейте! От 10 години карам тойота cynos1.3 модел1999г.За целия период разходите ми са не повече от 1000евро вклучително гуми и масло навартял сам около 100000км
  • 38 Морски

    18 2 Отговор
    1 милион за 124-ка е нещо напълно нормално
  • 39 Бензин

    0 10 Отговор
    Спират двама приятили (дизелаци) на сфетофара.
    - Пешо трака ти калника.
    - Каквооо каза?
    - Трака ти калника!!!
    - Моля?!? Не те разбрах!
    - Казах - ТРАКА ТИ КАЛНИКА!!!
    - Нищо не чувам! Чакай ще изгася, че ми трака калника и не мога да те чуя!!!
    --- БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ-1.4, 16v с метанова - 9,30лв./208 км градско или 246 извънградско!!! Нарочно не споменавам марка и модл!!!
    ЗАБЛУДЕНИТЕ ДА ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СИ КАРАТ НАФТОВИТЕ ПЕЧКИ!!!
  • 40 Бензин

    4 9 Отговор
    Спират двама приятили (дизелаци) на сфетофара.
    - Пешо трака ти калника.
    - Каквооо каза?
    - Трака ти калника!!!
    - Моля?!? Не те разбрах!
    - Казах - ТРАКА ТИ КАЛНИКА!!!
    - Нищо не чувам! Чакай ще изгася, че ми трака калника и не мога да те чуя!!!
    --- БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ-1.4, 16v с метанова - 9,30лв./208 км градско или 246 извънградско!!! Нарочно не споменавам марка и модл!!!
    ЗАБЛУДЕНИТЕ ДА ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СИ КАРАТ НАФТОВИТЕ ПЕЧКИ!!!
  • 41 Каруцар

    14 2 Отговор
    Добре, че има W124, та да се гордеят швабите с Мерцедес-Бенц!!! А, на днешните модели, що не се кефят така???
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Ikarus

    7 5 Отговор
    Наскоро видях едно Рено Меган, пострадало от паднало дърво. Ламарината му на предния десен калник беше по-малко от 0,5 мм дебела. За сравнение, ламарините върху каросерията на Икарус 280, както и на 283, който карам за кеф, са 3 мм. Предницата има 4 мм дебела ламарина, а на вратите е 5 мм листовия материал. Машината е с присаден двигател ДАФ от влекач, би-турбо, 442 кс. Нямам идея какъв въртящ момент има, но е много голям, нали е автобус. Ако изключим ускоряването от 0 до 100 за 83 секунди, тая машина е досущ като W124. Корава, проста, много непридирчива, само водещият мост на втора ос тежи 388 кг корава съветска стомана. Тва животно не знае чупене, въпреки че съм къртил мантинела с него, правил съм и още един куп глупости с тоя автобус. Гада е на ~810000 км
  • 44 Пръдня

    10 4 Отговор
    Ма много сте смешни с тия пръдливи бомби в колите .. карал на метан минал 200км за 9лв ... за сметка на живота на двигателя и за сметка на скоростта ... че по светофарите Ви чакам по 2 минути да потеглите , на баир се изкачвате по-бавно от тир , а като избухнете много Ви е гот ..
  • 45 Константин

    2 7 Отговор
    Тоя сигурно само с оригинални части си е поддържаш колата и я е карал със скъпа нафта...Тоя е луд... Аз за тия пари ще карам АМГ с два вида газ за под 10 лв 100 км градско...
  • 46 Кракра

    3 3 Отговор
    Голяма новина. Тука бакшишите с Hyundai Sonata ги правят тия 1 милион километра за 10 години. И със сигурност не дават 110 000 лева за поддръжка.
  • 47 Кракра

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "фау ве":

    5000 Евро месечено в Мерцедес може да взима някой инженер. Старши. Обикновените бичкии на конвейра са на по 2000 Евро. Бруто.
    Стига сте писали измишльотини и откровени глупости и лъжи.

    Коментиран от #52

  • 48 Гостьо

    4 1 Отговор
    Тоя Хюндай Соната може да си го бутнеш някъде!!!!

    Коментиран от #53

  • 49 tyrcina

    1 0 Отговор
    Breiii kolko mnogo razbiraci se poyaviha. Te pove eto nyamat knijki ama brb.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Дрисльо

    0 3 Отговор
    92 г. Без климатик и с радио. Айде не ми хвалете.
  • 52 Vladi

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Кракра":

    Izkazvash se nepodgotven ,2000evro chisto si vzimat che i poveche
  • 53 Мадар

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Гостьо":

    Аз карам на спирт и си живея живота. С една водка минавам два дена
  • 54 Янчо

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "минало заминало":

    Карам Е 200 и е на 492700 км. Едва сега почвам да сменям неща по ходовата част . Колата гори 8.1 L на 100 км.95 нензин
  • 55 tyngus

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "onq s konq":

    6tom si s konq i s BMW zna4i si mangal
  • 56 Шики

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Бате Цецо":

    За тези пари и св*рки трябва да прави...