Служител на фабриката на Daimler AG в Зинделфинген навъртя един милион километра със своя Mercedes-Benz E 200 D за четвърт век. Михаел Никл купил 124-ката през пролетта на 1992 г. и от тогава не е слизал от колата, хвалят се от компанията.
Седанът струвал на Михаел около 40 000 дойче марки. Въпреки че ползвал корпоративна отстъпка, хер Никл можел да си позволи най-скромната дизелова версия на W124 с мощност 75 к.с., механична трансмисия, радио и шибедах.
През отминалите 25 години немецът обмислял неведнъж да продаде Benz-а си. В началото на новия век обаче, когато старите дизели бяха анатемосани като вредни за здравето и природата, цените на вторичния пазар рязко спаднали, което го разубедило.
Михаел продължил да си кара колата въпреки липсата на климатик и други екстри. Когато наскоро теглил чертата, изчислил, че средният разход е бил 6 л/100 км.
За четвърт столетие 124-ката се строшила сериозно само веднъж. Когато километражът показвал 445 000 км, се предал съединителят. Повредата се случила на магистрала недалеч от Щутгарт и се наложило да бъде викан репатрак.
Като типичен германец г-н Никл започнал да си записва всички разходи по поддръжката на колата от дена, в който я купил. От педантично водените записки става ясно, че за 25 години е похарчил €58 000 за сервизно обслужване и €53 000 за гориво.
Въпреки дългогодишната си връзка със стария Benz Михаел Никл твърди, че гледа на него чисто и просто като на вещ. Нещо повече - признава, че въпреки благодарността за достойната служба дори не го мие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гоуст
14:18 25.01.2017
2 мдам
14:39 25.01.2017
3 Гост
14:43 25.01.2017
4 Бате Цецо
Това прави по 4500 лв на година за подръжка. Ако в БГ някой харчи за нормална кола толкова за подръжка тя трябва да върви и да пее.
Коментиран от #36, #56
14:54 25.01.2017
5 пак гост
Коментиран от #11
14:56 25.01.2017
6 гостенче
Вярно че е скъпо обслужването в германия, но дори и по 1000 на година да дава за масла и филтри, има още едни 1000 които..... незнам къде да ги сложа ако са само дреболий.
Относно състоянието на колата, ми се вижда повече от запазена отвътре. Тук имаме по-изморени на по 150-200 хиляди.
Коментиран от #24
14:57 25.01.2017
7 гошто
Коментиран от #19
14:59 25.01.2017
8 Петър
Коментиран от #15
15:00 25.01.2017
9 Бай село
15:41 25.01.2017
10 боссхосс
15:42 25.01.2017
11 тадд
До коментар #5 от "пак гост":
На Крит това от 1,6 до 2 милиона клм за са нещо обичайно за тази марка. Познавам един, който си продаде колата на около 2,5 мил. за сума която ако спомена тука, ще ме линчуват ;) Никога не сме я виждали със спуснати прозорци, сервиз- само във фирмения, от външния и вътрешния вид - като от автосалон, абе маниак!15:53 25.01.2017
12 Гостун
16:18 25.01.2017
13 мъжкар
Коментиран от #29
16:24 25.01.2017
14 onq s konq
Коментиран от #33, #42, #55
16:51 25.01.2017
15 Msux
До коментар #8 от "Петър":
Аз пък да ти кажа, че никога повече през живота си няма да си взема бензин. Имал съм 4 бензинови коли, разхода им на бензин беше покъртителен (не искам да карам на метан или газ). В момента търкалям клио 2004та и разхода ми е 3.5 извънградско - 1.5dCi (знам, че няма да ми повряваш, и на мен ми беше "трудно"). Толкова пари съм хвърлил за бензин, че направо си е кощунство. Като сипя 30 лева и забравям къде е бензиностанцията. Не съм правил никакви ремонти по колата. Каквото и да вземете 1.9 TDI, 1.9 JTD, 1.5dCi, 1.9dCi 2.2CDI няма да сбъркате. Ако имате много излишни пари си купете бензин , на мен ми дойде акъла , след като C180 градско ми даваше 16 разход същата C220 му даваше 8 градско и 2мата не бяхме пипапли нищо по колите, само дето аз като сипя 40 лева той сипва 20. Като спрат дизелите ще карам електричка, но бензин никога повече.17:03 25.01.2017
16 волен сидеров
17:23 25.01.2017
17 шибЕдах
Коментиран от #18
17:49 25.01.2017
18 газ форевер
До коментар #17 от "шибЕдах":
Стига с тия дизели. Някога са ги правели издръжливи ама истинския двигател е бензина(ако е на газ е перфектен)Слагаш 10лв 120км с дизела слагаш 4.7л и кво минаваш-нищо.А като си иде турбото майка плаче.18:33 25.01.2017
19 БМВ
До коментар #7 от "гошто":
Хубав е Мерцедесът.18:42 25.01.2017
20 минало заминало
Коментиран от #54
19:21 25.01.2017
21 Стан
Не така стоят нещата със скапаните механични инжекциони.
Проблемите им на стари години нямат край, няма и читави майстори за тях. И как можаха да ги оставят в производство до 1992г.? Има читави и безпроблемни Motronic инжекциони още от началото на 80-те.
19:47 25.01.2017
22 въх
20:22 25.01.2017
23 Гост
20:28 25.01.2017
24 Гост
До коментар #6 от "гостенче":
Аз карах дизелов мерцедес няколко години и една смяна на масло ми струваше 450 евро. Ако тоз сменя по 4х годишно, ето къде са 2000-те на година. А обслужването на двигателя на 100.000 ми костваше около 800 евро.20:38 25.01.2017
25 Тъпи шваби
Коментиран от #28
20:41 25.01.2017
26 ооооооо
20:55 25.01.2017
27 Azzzzzzz
21:50 25.01.2017
28 гост
До коментар #25 от "Тъпи шваби":
Вие май не се сещате, че тия пари включват застраховки и други такива разходи, които в Германия не са по под 100Е, както е тук.Баланс на гума ти е 20Е.
При 40х километра годишно, човека има няколко смени на масло.
22:02 25.01.2017
29 фонзи
До коментар #13 от "мъжкар":
Които части предполагам знаеш че не са ментета а оригинални на много по висока цена от боклука в България ! Аджеба разликата между цената на труда в автосервиз в Германия и в Бг предполагам знаШ че е огромна - ако тук за смяна на спирачни дискове или амортисьор плащаш по 30-40 лева на колело там ще е в пъти по скъпо да речем едни 200 евро не ти мърда минимум .И накрая кво се оказа - че човека не е сменял кой знае какво а че ЦЕНИТЕ В ГЕРМАНИЯ ЗА ПОДРЪЖКА НА МПС СА МНОГО ГОЛЕМИ - ФЕРЩЕЕН22:45 25.01.2017
30 Гост
Харесвам Мерцедес много, особено легедарен автомобил като 124ката, но това не е нищо "ново", нито пък толкова рядко!
23:39 25.01.2017
31 f16
23:57 25.01.2017
32 W124
10:54 26.01.2017
33 Бе не ве
До коментар #14 от "onq s konq":
Единственият респект на черното ти БМВ е ,че като го напече слънцето и като влезеш в него 70 градусовата температура ти изпържва т...ците.Ако пък е кожа си върха.11:26 26.01.2017
34 фау ве
Това е заплащане за работа на конвейра, за най нискоквалифицираната работа.
Михаел сигурно прави към 10-тина! :)
Иначе Мерцедеса си е Мерцедес, евала, спокойно могат да го пуснат на Горубляне на 150 000 км, УНИКАТ, ЧИСТО НОВА, НОВ ВНОС, НА РЕАЛНИ КИЛОМЕТРИ! :)
Коментиран от #47
15:30 26.01.2017
35 реалиста
Колкото по сложно е едно нещо, толкова е по-голяма вероятността да се развали.
16:37 26.01.2017
36 кара Лада
До коментар #4 от "Бате Цецо":
Колко си прав не е истина!21:49 27.01.2017
37 Гост
07:54 28.01.2017
38 Морски
04:44 30.01.2017
39 Бензин
- Пешо трака ти калника.
- Каквооо каза?
- Трака ти калника!!!
- Моля?!? Не те разбрах!
- Казах - ТРАКА ТИ КАЛНИКА!!!
- Нищо не чувам! Чакай ще изгася, че ми трака калника и не мога да те чуя!!!
--- БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ-1.4, 16v с метанова - 9,30лв./208 км градско или 246 извънградско!!! Нарочно не споменавам марка и модл!!!
ЗАБЛУДЕНИТЕ ДА ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СИ КАРАТ НАФТОВИТЕ ПЕЧКИ!!!
10:25 03.03.2017
40 Бензин
- Пешо трака ти калника.
- Каквооо каза?
- Трака ти калника!!!
- Моля?!? Не те разбрах!
- Казах - ТРАКА ТИ КАЛНИКА!!!
- Нищо не чувам! Чакай ще изгася, че ми трака калника и не мога да те чуя!!!
--- БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ-1.4, 16v с метанова - 9,30лв./208 км градско или 246 извънградско!!! Нарочно не споменавам марка и модл!!!
ЗАБЛУДЕНИТЕ ДА ПРОДЪЛЖАВАТ ДА СИ КАРАТ НАФТОВИТЕ ПЕЧКИ!!!
10:26 03.03.2017
41 Каруцар
10:27 03.03.2017
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Ikarus
18:32 03.03.2017
44 Пръдня
21:55 31.03.2017
45 Константин
22:19 31.03.2017
46 Кракра
17:16 05.05.2017
47 Кракра
До коментар #34 от "фау ве":
5000 Евро месечено в Мерцедес може да взима някой инженер. Старши. Обикновените бичкии на конвейра са на по 2000 Евро. Бруто.Стига сте писали измишльотини и откровени глупости и лъжи.
Коментиран от #52
17:24 05.05.2017
48 Гостьо
Коментиран от #53
11:02 06.05.2017
49 tyrcina
20:09 08.07.2017
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Дрисльо
23:34 08.07.2017
52 Vladi
До коментар #47 от "Кракра":
Izkazvash se nepodgotven ,2000evro chisto si vzimat che i poveche09:19 09.07.2017
53 Мадар
До коментар #48 от "Гостьо":
Аз карам на спирт и си живея живота. С една водка минавам два дена17:58 08.04.2018
54 Янчо
До коментар #20 от "минало заминало":
Карам Е 200 и е на 492700 км. Едва сега почвам да сменям неща по ходовата част . Колата гори 8.1 L на 100 км.95 нензин21:32 08.04.2018
55 tyngus
До коментар #14 от "onq s konq":
6tom si s konq i s BMW zna4i si mangal22:20 28.08.2018
56 Шики
До коментар #4 от "Бате Цецо":
За тези пари и св*рки трябва да прави...16:11 18.08.2020