Last news in Fakti

25 Май, 2007 14:39 49 832 9

Mercedes-Benz C-klasse W203

  • mercedes-benz-
  • c-klasse-
  • mercedes-benz c-klasse

Да си на върха не е леко. Всички те сочат за пример за подражание, но и се взират в най-дребните недостатъци. В Mercedes-Benz знаят това по-добре от всеки друг. За престижната позиция на немската марка се борят много конкуренти - особено в долния сегмент на средния клас, където щутгартската компания навлезе прз 1982 г. със 190-ката. С времето автомобилът смени името си и еволюира до третото си издание, което от тази година окончателно премина на вторичния пазар. На него обаче W203 получава доста по-противоречиви оценки от предшествениците си.

Колкото по-сложна става конструкцията, толкова повече по нея може да се обърка. C-klasse дава нагледното доказателство за това. Mercedes-Benz ревниво пази реномето си на технологичен лидер дори при най-малкия модел в гамата си, но стремежът да произвежда по-добър автомобил с всяко следващо поколение невинаги се възнаграждава с очакваните резултати. Мнозина, например, са разочаровани от возията на W203 - аспект, на който германците винаги са наблягали. Критики отнася и друг повод за немска гордост - качеството на сглобката. Моделът се произвежда както в Бремен, така и в Южна Африка. Изработката невинаги съответства на високите стандарти, които Mercedes-Benz определя от десетилетия.

Каросерия

Почитателите на марката вече бяха неприятно изненадани от недостатък, който никой не бе допускал за автомобил с трилъчева звезда на предния капак. За жалост незадоволителната антикорозионна подготовка на E-klasse W210 се повтаря и при по-малкия W203. Неприятното е, че ръждата започва да се развива отвътре навън. Ето защо при оглед на употребяван екземпляр задължително трябва да се погледне под мокета в багажника и в долната част на вратите. В повечето случаи става дума за повърхностна корозия, но понякога ръжда се появява около мигачите, дръжките на вратите, заварките и т.н.

Обикновено се смята, че BMW е колата за каране, а Mercedes-Benz за возене. W203 обаче опровергава шофьорскя фолклор и то не защото се представя особено бляскаво на пътя. Мястото пред задната седалка би било достатъчно за компактен хечбек, но не и за лимузина от този клас. От качеството на материалите също може да се очаква повече. Това не означава по никакъв начин, че са евтини или сглобката куца. Просто нагласата за супер изработка и невероятни материали не се потвърждава в реалността.

При избор на употребявана C-klasse непременно трябва да бъде установен произходът на колата. Ако е произведена в Южна Африка, купувачът трябва да се подготви за доста по-компромисно качество. Както африканските, така и бременските 203-ки се нуждаят от периодично смазване на механизма на чистачката, което не е предвидено в указанията за регулярно сервизиране.

По отношение на гамата от

двигатели

Mercedes-Benz не изневерява на традициите. C-klasse W203 се екипира с огромна гама от мощни и икономични мотори за всякакви вкусове. Предлагат се общо 12 агрегата, четири от които са дизелови. Най-малкият бензинов двигател има ходов обем от 1 796 см3 и развива 143, 163 или 192 к.с. в зависимост от модификацията. Следва го двулитровият мотор със 129 или 163 коня, а във версията с директно впръскване на горивото и със 170. Толкова развива и 2.6-литровият агрегат. Бензиновата гама допълват двигатели с обем 2 496 см3 с 204 к.с., 3 199 см3 с 218 к.с. (354 в изпълнението на AMG), 2 996 см3 с 231 к.с. и 3 498 см3 с 273 к.с. Върха є заема 5 439-кубиковата ламя на AMG с 367 коня. За първи път фирменият тутинг се захваща и с дизелов мотор. Трилитровият Common rail, подготвен от AMG, мобилизира цели 231 к.с. Незначително по-малко развива стандартният дизелак с 2 987 см3 - 224 коня. Онези, които ценят най-вече икономичността, но все пак държат на динамиката, биха останали доволни и от модификацията с 2 685-кубиков CDi (170 к.с.). Най-голяма част от продажбите обаче се падат на 2.2-литровия дизел със 116, 122, 143 или 150 к.с.

Всички двигатели са известни с механичната си здравина и огромния ресурс, но все пак не са безупречни. За жалост най-капризни се оказват любимите на много почитатели на марката дизели. Най-много слабости показва горивната система на Common rail-ите и по-специално помпата. През 2002-ра Mercedes-Benz вземат мерки и надежността є се повишава чувствително. Проблемни са и турбокомпресорите, макар че не е ясно дали става дума за конструктивен дефект или неправилна експлоатация. Първото предположение обаче със сигурност намира потвърждение при подгряващите свещи и отвратителната им склонност да се трошат при опит за демонтаж. Операцията по останалата в главата част може да се превърне в истински ад за душевното здраве на механиците и да опразни сериозно портфейла на собственика.

Водачите с по-активен стил на шофиране обикновено остават разочаровани от настройките на C-klasse. В сравнение с предишното поколение на модела кормилната уредба на W203 показва по-директна реакция, но на фона на Audi A4 и особено BMW 3er е прекалено лека и не осигурява почти никаква орбатна връзка.

Мнозина собственици се оплакват от странно неравномерно износване на предните гуми, заради което реглаж се налага по-често от обичиайното. Някои от тях дори съветват да се разменят предните и задните гуми поне по два пъти годишно, за да се осигури еднакво изтриване на протектора. По стандартите на Mercedes-Benz качествата на

окачването

на W203 могат да се определят по-скоро като скромни. Ресурсът му също говори за известен отстъп от традициите, но все пак остава на ниво, което не може да се каже за електрическата инсталация

Неприятните изненади при нея са толкова много, че няма смисъл да се изброяват. Достатъчно би било да се спомене, че заради капризите на комплексната електроника C-klasse може да остане без фарове посред нощ. Особено неприятна заради цената е и склонността на течнокристалният дисплей, отчитащ километража, външната температура и друга информация, да избледнява.

Въпреки недостатъците C-klasse W203 си остава истински Mercedes-Benz. Доказват го най-малко цените на вторичния пазар. Изброените слабости изобщо не са задължителни за всеки употребяван екземпляр, но купувачът би постъпил разумно, ако се спре на кола, произведена след 2002 г., когато повечето от тях са отстранени.

Справка за модела
Mercedes-Benz C-klasse (W203)
История
Март 2000 Mercedes-Benz представя новото поколение на C-klasse със заводски индекс W203. Предлагат се бензиновите модификации C 180 (129 к.с.), С 200 Kompressor (163 к.с.), С 240 (170 к.с.) и С 320 (218 к.с.). Дизелите са представени от C 200 CDi (116 к.с.), С 220 CDi (143 к.с.) и С 270 CDi (170 к.с.)
Януари 2001 Дебютира комбито Т
Март 2002 C 180 Kompressor с мощност 143 к.с. допълва гамата
Юли 2002 Модификациите C 240 и С 320 започват да се предлагат във вариант с четири задвижващи колела 4Matic
Септември 2002 Дебютира версията С 200 CGi (170 к.с.) с директно впръскване на горивото

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател
8 600 EUR
Скоростна кутия (механична)
1 750 EUR
Динамо
670 EUR
Стартер
540 EUR
Водна помпа
170 EUR
Ауспух (без катализатор)
370 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
260 EUR
Накладки (предни дискови)
120 EUR
Фар (комплект)
340 EUR
Калник
500 EUR

Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Mercedes-Benz C 220 CDi /143 к. с./, произведен 2000 г.

 

Mercedes-Benz C-klasse (W203)
Модел
Вр.
кВ/к.с.
Нов
2004
2003
2002
2001
2000
Mercedes-Benz C 180 Classic
4
95/129
26 448
-
-
14 750
13 850
12 650
Mercedes-Benz C 180 Elegance
4
95/129
28 246
-
-
15 750
14 800
13 500
Mercedes-Benz C 180 Kompressor Classic
4
105/143
26 970
18 300
16 700
15 150
-
-
Mercedes-Benz C 180 Kompressor Elegance
4
105/143
28 780
19 550
17 800
16 150
-
-
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Classic
4
120/163
28 536
18 850
17 400
15 600
-
-
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance
4
120/163
30 346
20 150
18 650
16 700
-
-
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Classic
4
120/163
28 304
-
-
15 750
14 450
13 100
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance
4
120/163
30 102
-
-
16 750
15 300
13 800
Mercedes-Benz C 200 CGi Classic
4
125/170
29 696
19 700
18 200
-
-
-
Mercedes-Benz C 200 CGi Elegance
4
125/170
31 506
20 900
19 300
-
-
-
Mercedes-Benz C 240 Classic
4
125/170
32 944
21 000
19 250
17 150
15 850
14 300
Mercedes-Benz C 240 Elegance
4
125/170
34 754
22 200
20 350
18 050
16 700
15 100
Mercedes-Benz C 320 Classic
4
160/218
38 628
-
-
19 150
18 100
16 400
Mercedes-Benz C 320 Elegance
4
160/218
40 426
-
-
20 100
19 050
17 250
Mercedes-Benz C 320 Classic
4
160/218
36 888
23 000
20 500
18 500
-
-
Mercedes-Benz C 320 Elegance
4
160/218
38 698
24 100
21 500
19 400
-
-
Mercedes-Benz C 32 AMG
4
260/354
57 536
34 650
31 500
27 700
24 200
-
Mercedes-Benz C 200 CDi Classic
4
85/116
27 608
-
17 350
15 800
14 450
13 000
Mercedes-Benz C 200 CDi Elegance
4
85/116
29 418
-
18 400
16 750
15 300
13 800
Mercedes-Benz C 220 CDi Classic
4
105/143
29 696
20 550
18 750
16 850
15 300
13 950
Mercedes-Benz C 220 CDi Elegance
4
105/143
31 506
21 750
19 800
17 800
16 200
14 750
Mercedes-Benz C 270 CDi Classic
4
125/170
33 640
23 250
21 100
18 750
17 300
15 700
Mercedes-Benz C 270 CDi Elegance
4
125/170
35 450
24 500
22 250
19 800
18 300
16 600
Mercedes-Benz C 30 CDi AMG
4
170/231
49 590
32 500
29 900
-
-
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke



Mercedes-Benz C-klasse (W203)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Mercedes-Benz C-klasse (W203)
Работен обем
1 998-5 439 куб. см
Мощност

78-367 к. с.

Максимална скорост
203-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
11.9-5.2 сек.
Audi A4 (8E)
Работен обем
1 595-4 163 куб. см
Мощност

100-420 к. с.

Максимална скорост
186-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
13.0-4.8 сек.
BMW 3er (E46)
Работен обем
1 895-3 246 куб. см
Мощност

105-106 к. с.

Максимална скорост
199-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
12.4-4.9 сек.
Lexus IS (XE1)
Работен обем
1 988-2 997 куб. см
Мощност

155-218 к. с.

Максимална скорост
205-232 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
11.2-7.6 сек.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 chris

    2 2 Отговор
    lele male
  • 2 Българина

    4 12 Отговор
    Не случайно фифтх геар и топ геар имат доста отрицателно мнение за мерцедес. Сравняват го с Рено. Аз също мисля така!! С изключение на върховите им изпълнения всичко друго е боза. Тези автомобили ако не се казваха мерцедес или например бяха на някоя корейска марка щяха да са не продаваеми. Да не говорим за дизайна, който в повечето случай си е направо корейски!!!

    Коментиран от #5, #6

  • 3 Sasho

    11 1 Отговор
    Познавам няколко човека с W203 и чесно казано нямат такива проблеми с колите си. Не го казвам защото съм фен, всъщност никога не бих си купил Mercedes, а казвам само какво виждам.
  • 4 ВИП АМГ

    10 2 Отговор
    Benza si e Benz derzaite lapeta
  • 5 ВИП АМГ

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "Българина":

    lichi si che si balgarin jlachen i uzloben.grozdeto e kiselo haha
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.