23 Март, 2017 13:14 17 344 24

Нов електромобил за под 13 000 лв. Възможно ли е?

  • електромобили-
  • карлос гон-
  • renault-nissan
Нов електромобил за под 13 000 лв. Възможно ли е? - 1

Едно изказване на шефа на алианса Renault-Nissan разбуни духовете относно бъдещето на електрическите превозни средства. Карлос Гон заяви, че електромобилите трябва да струват $7 000 - сума равняваща се на малко под 13 000 лева. Възможно ли е това?

Според Гон след две години се очаква появата на зарядни станции за електромобили от ново поколение, чрез които акумулаторните блокове на ел. колите ще се зареждат значително по-бързо. Самите батерии също ще станат по-съвършени и по-достъпни, а електромобилите ще са по-евтини от бензиновите и дизелови аналози.

По думите на президента на Renault-Nissan всички тези фактори ще доведат до сериозно търсене на електрически коли, а от там поевтиняването им ще стане неизбежно. Това Гон смята да постигне с обединените усилия на специалистите от Renault, Nissan и Mitsubishi.

Трите марки работят усилено по създаването на бюджетен електромобил. Задачата не е никак проста, но според Гон е напълно осъществима, защото и трите марки имат сериозен опит в разработката на автомобили на електро тяга. Гон, който е известен като "Убиец на излишни разходи" има план за бъдещия бюджетен електромобил.

Той предлага евтината електрическа кола да се откаже от всички излишни екстри. Електромобилът за $7 000 трябва да е максимално опростен, без всякакви модерни системи и ненужна електроника от типа на автономни системи и други такива. Батериите също трябва да са с малък капацитет, достатъчен за предвижване в града.

Основната цел на Гон е базовата версия на бюджетната кола да варира в диапазона 6800 - 7600 щатски долара, като тогава автомобилът ще има шанс да се наложи на всички световни пазари, включително и на тези в Китай и Индия. Именно там ежегодно могат да се продават десетки хиляди електромобила.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зорлем

    27 2 Отговор
    15-20 хил. лв. за електрически автомобил, вместо 60хил. (Рено Зоуи), а не за Рено Туизи, вече звучи доста по-обнадеждаващо.

    Коментиран от #4

  • 2 реномразец

    6 8 Отговор
    Поредното тафто
  • 3 бай Иван

    11 29 Отговор
    Миксери тъпи.
    Замине ли батерията пиши го бегало.
    Пийте си водата от ВЕЦ-овете и дишайте въздуха от ТЕЦ-овете и си плащайте скъпия ток за вятърните и соларните октоподи.
  • 4 кроко

    7 5 Отговор

    До коментар #1 от "Зорлем":

    Реното ЗОЕ струва малко над 40 хил. на запад. Провери .co.uk - повечето говорят английски, затова, но и в Германия или Франция да проверите сайта на Рено, пак е около тази сума. В България е с 25 хил.по-скъпо. А иначе пожеланията на това шефче са хубави, но едва ли ще се сбъднат. Правили са го и пак нищо не им пречи на самите автопроизводители да си направят картел и да смучат колкот си искат, или дори да не са те, ще го направят производителите на батерии.

    Коментиран от #7, #21

  • 5 991

    33 3 Отговор
    Разбира се, че е възможно. Направете едно просто сравнение с нова кола за 20-30 хил. лева с бензинов/дизелов двигател. Двигателя с вътрешно горене има няколко хиляди части, много от които движещи се, докато електрически мотор има много по-малко части, от които движещите се могат да се преброят на пръстите на една ръка. В ел. автомобилите тотално липсва скоростна кутия и горивна система. Най-скъпия компонент на един ел. автомобил е неговата батерия, но в тази посока има много развитие в последните години. Като изключим развитието на технологиите, батериите ще поевтинеят само поради факта, че започват да се произвеждат масово.
  • 6 onq s konq

    14 4 Отговор
    Е къф е проблема почти безплатно "превозно средство"-стар акумулатор на гърба,стар електромотор вързан за колелото на тратинетка и гас...!Зависи кой какво търси...и с какви пари разполага
  • 7 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "кроко":

    Бе, аз знам, че цените на Зоуи-то "на Запад" са по-ниски, което в съчетание с факта, че обикновено е обратното, ме навежда на мисълта, че тези 60хил. лв с ДДС е по-скоро истинсктата цена на този автомобил, а онези "западните" са някакви субсидирани. Ама, знам ли...
  • 8 гост

    9 4 Отговор
    Не, не е възможно. Такава цена ще е нещо от сорта на Тата Нано с оловно-цинкови акумулатори и пробег 50км. Друго няма как да стане за толкова пари. Не се зачита един много важен фактор: цена на литий и други редки метали, които се използват при батериите - покачват се при засилено търсене на батерии, а това оскъпява батерията.

    Коментиран от #18

  • 9 Найденов

    10 0 Отговор
    За такава цена си заслужава. Аз лично бих се възползвал, но само ако мога да си зареждам автомобила във собственият гараж или двор.Щото да не стане така че станцията за зареждане да струва още 10 000 лева отделно. или едно зареждане на станция за 1,5 часа да струва 20 кинта
  • 10 Скептик

    5 5 Отговор
    Публикувано във факти.бг: евтината електрическа кола да се откаже от всички излишни екстри. Електромобилът за $7 000 трябва да е максимално опростен, без всякакви модерни системи и ненужна електроника от типа на автономни системи и други такива. Батериите също трябва да са с малък капацитет, достатъчен за предвижване в града.
    В града ходя пеш, но с тази консерва няма да мога да стигна нито до морето, нито до планината. Да не говорим за пътуване зад граница. Така за по-еФтинко трябва да имам две коли.
    Да се снимат.
  • 11 незнайко

    4 1 Отговор
    Това китайците отдавна са го разбрали и го правят.
  • 12 незнайко

    4 8 Отговор
    Цената на тока ще скочи с около 40%, ако затворят ТЕЦ-овете у нас . Наскоро имаше такава статия. Движението на електрическа тяга тогава няма да е по евтино !

    Коментиран от #20

  • 13 гост

    14 0 Отговор
    хора, не е нужно колата да е евтина, а да има използваем пробег, дълговечна батерия и да има бързи зарядни станции. Тогава нека да струва 25х.лв пак ще се купува. Сега както виждате Тесла не смогва да си продава произведеното и има огромна листа с чакащи само защото е най-практичната кола, а не защото е евтина. Има толкова много едтини малки коли, но не се продават масово защото никой не ги иска, те не са желан продукт на пазара. Направете Лийф с 60кв батерия, за да може да минава 400км с един заряд и да има достатъчно зарядни из страната, тогава и 25-30х.лв да струва пак ще се купува. Ала у нас няма зарядни или са от най-първобитните, няма сервизно обслужване, няма облекчения (или поне ефективни) и затова няма и търсене. Та у нас енергото не знае как да си сложиш фотоволтаик, какви документи ти трябват и др., какво остава за такива далновидни мисли.
  • 14 Кирил

    5 1 Отговор
    Има интересни предложения и иновации за вграждане при батериите, като нанотехнологии и многопосочното зареждане на батерията, но засега е скъпо и то доста да се внедрят и използват в масов автомобил. Стандартната батерия се зарежда само през един проводник линейно, така да се каже, но преди две години на американска студентка в известен университет ѝ бе хрумнало да постави батерията в нещо като кутия, която да вкарва потока от електрони от всички страни в батерията и бързото зареждане бе факт. Знаете, че електрическият ток е поток от насочени електрони - основен постулат във физиката.

    Нанотехнологиите пък биха позволили да се намали теглото и размерите на батерията, така че да не возите 500 кг излишно тегло, но и това подлежи на развитие.

    Реално, бих се радвал на един базов и евтин модел електромобил, стига да се изгради и съпътстващата инфраструктура, разбира се - електростанции, паркинги с контакти - например се отбиваш до МЕТРО и като поркираш си включваш колата в контакта. 15-16 хил. лева е нелоша цена и забравяш за сервиза.
  • 15 гост

    2 3 Отговор
    Актуалните цени на конвенционални коли в момента са от 15020х.лв за бюджетни до 35-50х.лв за по-реномирани марки. Така че каквато и кола да направят няма никаква логика тя да е по-евтина от най-евтината на пазара или под 20х.лв никой мениджър не би я пуснал. Така че този коментар се отнася за Китай и Индия, страни без сериозни стандарти (абс, есп, краштестове, климатици и др.). Те и Тата Нано го продават за 2500долара, ала кола ли е и има ли място у нас? Спрямо 2500 за бюджетна в Индия, тази ще е 3 пъти по-скъпа или прехвърлено у нас това значи към 40х.лв спрямо дачия логан.
  • 16 brigante

    6 0 Отговор
    пак ще чакаме французите да ни направят евтини хубави коли т'ва е положението... индийците го правят, но за тях си, а и не са качествени...
    и благодарение на прозиводствените мощности на китай, то ще има евтини коли... другите нацийки да гледат...

    Коментиран от #17

  • 17 незнайко

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "brigante":

    Прав сте, ние имахме електропроизводство в лицето на електрокарите, но никоя фирма не се нае да произвежда електромобил ! Сега вече изоставаме от другите страни.
  • 18 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Тата Нано с оловно-цинкови батерии и пробег 150 (сто и петдесет) км струва само 3200 долара : https://fakti.bg/avto/229082-mercedes-benz-za-kakavto-v-shtutgart-dori-ne-sa-chuvali , а лития в една батерия около 40 квч е под 150г (грама не килограма) и до пет години ще има батерии без редки метали , а дори за тези очакваните цени тогава са 60-70 долара на кв , тоест 2400-2800 долара , тоест с около 1000 долара за електромотор и управление цялото задвижване става 3500-3800 долара , плюс купе от Сандеро примерно и с три пъти по-малки разходи за сглобяване не виждам какво пречи за цена 7000-7500 .
  • 19 жигитайците

    3 0 Отговор
    Идеята да се махна секва излишна електроника си е яка. Но приложените цени едва ли ще важат за страни вън от Третия свят. То не че ние не сме на ръба да влезем у третия свят ама цените ни не са тамошни...
    Има и твърде много други неща недомислени и няма да стане лесно тая работа. Ако се напълни с толкова коли, па били те и еко, улиците и движението ще стане още по-голям ад и у нас и у страна като Индия да кажем... ще поживеем и ще видим кво ще стане.
  • 20 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "незнайко":

    Даже цената на тока да скочи два ПЪТИ , което няма да стане , цената на 100 км ще бъде 4-6 лв , тоест от 2 до 5 ПЪТИ по-ниска от всяко ДВГ и то без да смятаме обслужването му , а всъщност цената на тока в по-дългосрочен период (15-20)години ще пада
  • 21 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "кроко":

    Картел се образува когато има 3-5 господстващи фирми на даден пазар , при 30-50 производителя няма как да се стигне дотам , винаги ще има несъгласни , а прехода на електромобили точно дава шанс за поява на нови играчи , което при ДВГ беше почти невъзможно и те се появяват всяка година по три четири поне . По тая логика черната , бялата техника , компютрите и смартфоните трябва да си повишават цените , а мисля че сам виждаш , че падат и то в пъти с годините

    Коментиран от #24

  • 22 KRIS

    0 1 Отговор
    KAKVOTO I DA NAPRAVJT HORATA PO SVETA ZA BALGARINA NIKOGA NJMA DA E IZGODNO .
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 госта се е напушил

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    На кое му пада цената?Спри да пиеш и пушиш каквото ти падне,че пишеш глупости.Всичко в този свят поскъпва освен сиренцето в капана.Ти май си се хванал вече.+