Auris се произвежда в завода Toyota Manufacturing UK в Бърнастоун, Англия. Както е известно, Toyota прави повечето си модели за Европа на Острова и в южната ни съседка Турция. Според специалистите турската сглобка е по-надеждната, но Auris е модел, който опровергава това твърдение. Новият модел от гамата на Toyota е дело на френското ателие ED2 и е насочено предимно за Европа.Toyota Auris е хечбекът - заместник на популярната Corolla. Тя, както вече е ясно, ще се произвежда само във вариант седан. Компактният Auris пък залага отново на високо качество и е насочен към типичния клиент на Toyota. Приятен дизайн, максимална функционалност и качествена изработка - това са основните козове, на които разчитат японците. Но има и нещо още по-важно - както вече споменахме, Auris е създаден в Европа и е предназначен за европейците. И понеже и ние вече се числим (макар и само на теория) към голямото европейско семейство, автомобилът бързо се появи и на нашия пазар. На първо четене хечбекът не впечатлява особено с дизайн, но е спортно ориентиран и функционален. Тестът, който направихме бе на версия с бензинов агрегат 1.6 Dual VVT-i. Ето и впечатленията ни в детайли.
Екстериор
Външно автомобилът доста наподобява на своя предшественик. Auris обаче притежава и много от новите фирмени черти, появили се за първи път при Avensis, Yaris и Aygo. Всички тези коли имат доста сходни черти - формата на капака и радиаторната решетка, основните светлини и силно скосеното ветроупорно стъкло. При Auris всички тези екстериорни решения присъстват с пълна сила и въпреки това автомобилът не изглежда екстравагантно. Може да се каже, че притежава спокоен външен вид, характеризиращ се със стилни форми без какъвто и да е кич. Що се касае до габарити автомобилът е пораснал 40 мм на дължина и 50 мм на широчина. Теглото му е със 100 кг в повече. Завършвайки външния оглед, неминуемо се стига до отварянето на една от петте врати.
Интериор
Тук се открива съвсем различен свят. От предишния конвенционален стандарт не е останала и следа. Ще започнем разглеждането на салона отзад напред. Багажникът е един от несъществените недостатъци на автомобила. Товарното пространство ще се окаже недостатъчно за много от любителите на автомобили от т.нар. “Голфов клас”. Асиметричната задна седалка обаче компенсира донякъде този минус. За разлика от багажника обаче и двата реда седалки се характеризират с комфорт. Не може да се каже, че отзад е прекалено широко, но в никакъв случай няма да почувствате неудобство. Равният под в задната част на купето е една от най-характерните черти при новата Toyota. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а в регулировките на двете кресла е предвидено всичко. Централната конзола е най-екстравагантният детайл в иначе стилния интериор. Тя е със странни биоформи и е високо изнесена нагоре. Отдолу има празно пространство, а върху почти хоризонталната є част са разположен скоростният лост и ръчната спирачка.
Уредите впечатляват с изключителна информативност. Комплектацията им е стандартна за нов автомобил - съчетание от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Борд компютърът отчита работата на всички по-важни възли и агрегати, като информацията е точна и кратка. Последният е интегриран в средната част на единия от аналоговите циферблати, но минус се явява бутонът, от който се командва. Той е разположен на таблото и е доста неудобен за навигация в движение. Сглобката в салона е на прилично ниво, като не може да се каже, че е перфектна, но не дразни. Материалите не са скъпи, но също така не се набиват на очи в отрицателен аспект. Екстрите са доста и повишават значително комфорта в салона. Като цяло салонът е спортно насочен, сравнително функционален и комфортен, а голямото ветроупорно стъкло и достатъчната височина на тавана го правят приветлив и просторен.
Двигател и ходови характеристики
Auris предлага пет двигателя, три от които са дизелови. Базисен бензинов мотор е този с обем 1.4 литра. По-мощният бензинов двигател с обем 1.6 литра е съвсем нов и обозначен с индекс VVT-i. Именно последният бе обект на нашия тест драйв. Той има спортен характер и се чувства най-добре между 4 и 6 хиляди об./мин. Като се изключи малко по-високото ниво на шум в купето, следствие от различното задвижване на газоразпределителния механизъм, може спокойно да се твърди, че японският агрегат е перфектен. Той е оборудван с по четири клапана на цилиндър, с компютърно управление на фазите на газоразпределение. Това е т.нар. система VVT-i (Variable Valve Ti ing and Lift - intelligent), която осигурява отлична динамика на автомобила. Средният разход на гориво на 100 километра е приблизително седем литра, което съвсем не е много. Благодарение на модерния си двигател новата Corolla е доста икономичен автомобил, който ще ви изненада с характеристики като ускорение и мощ. Многорежимната петстепенна скоростна кутия е нещо средно между автоматична и механична трансмисия. Включва се без съединител, но при автоматичен режим автомобилът не се държи добре на пътя. Предимствата и са свързани с възможността за превключване на предавките от волана и ако се спрете на нея, не трябва да разчитате на автоматичния режим - не е удачен. Иначе по отношение на стабилност Auris превъзхожда доста от конкурентите си. Влизането на скорост в остри завои не е проблем. Воланът е информативен и осигурява отлична обратна връзка. Сервото е с променливо усилие, като едиствено при маневриране на място е малко по-слабо. Спирачките са отлични. ABS-системата се включва рядко, но винаги навреме. В заключение може да се каже, че Auris е динамична спортна кола за градски условия. На магистралата не се чувства съвсем на мястото си, но в града водачът на новия японски хечбек е доста уверен.
Цена
Конкуренцията в този клас е особено тежка, така че ценовите разлики са свързани предимно с различни нива на оборудване. Auris е в златната среда. Прилично, но не отлично качество, поносима функционалност и комфорт, нормален разход на гориво или с други думи кола предимно за градски условия.
Toyota Auris
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 598 куб. см.
|
Максимална мощност
|
91 Kw/124 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
157 Нм при 5 200 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
многорежимна петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.2:1
|
Маса на единица мощност
|
9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 220 1 760 1 515 |
Междуосие
|
2 600 мм
|
Маса, кг
|
1 230 кг |
Допустимо натоварване, кг
|
520
|
Обем на багажника,л.
|
354
|
Вместимост на резервоара, л
|
55 л
|
Разход на гориво:
|
8.5 л/100км
5.9 л/100км 6.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
12.1
|
Максимална скорост
|
190
|
Гуми
|
205/55 R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 32 920 |
Базово оборудване
|
ABS+EBD+BA, Атермични стъкла, Тонирани стъкла с UV-филтър, Странични въздушни възглавници за предните седалки, Устойчива на удар и усукване конструкция на автомобила, Предпазни греди във вратите и подсилени централни колони, “Потъваща” (при удар) кормилна колона, Електрически и подгреваеми странични огледала, Странични въздушни завеси за 1-ви и 2-ри ред седалки, Въздушна възглавница за коленете на водача, Двузонов автоматичен климатик с инфо-дисплей, Isofix система за закрепване на детски седалки, Прекъсване подаването на гориво при злополука, Кожен волан с дистанционно управление на аудиосистемата, Кожена топка на скоростния лост с хром апликация, Волан с електрическо сервоусилване с променливо усилие, Задни електрически стъкла, Радио-CD с 4 тонколони CD-плейър поддържащ MP3 и WMA (Windows Media Audio), Странични огледала в цвета на купето, Централно заключване с дистанционно управление, Предни ел. стъкла, Регулируем във височина и дълбочина (телескопичен) волан, Регулиране във височина на седалката на водача, Бордкомпютър, Оборотомер, Трета стоп-светлина, Имобилайзер, Делима (60:40) и падаща облегалка на задната седалка, Регулируеми във височина предни фарове, Двустепени въздушни възглавници за водача и пътника, Пиротехнически колани с автоматични дообтегачи, поставки за чаши и др.
|
Допълнително оборудване
|
Многорежимна тренсмисия ...................1 690 лв
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Toyota Auris
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
KIA CEE’D
|
|
Работен обем
|
1 591 см3
|
Мощност
|
90 кВт/122 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
154 Нм
при об/мин 4 200 |
Габарити, мм
|
4235/1790/1480
|
Ускорение
|
9.9 сек
|
Междуосие
|
2 650
|
Максимална скорост
|
192 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.0 л/100 км 5.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
30 927 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 307
|
|
Работен обем
|
1 587 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
1470 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4202/1730/1510
|
Ускорение
|
13.0 сек
|
Междуосие
|
2 608
|
Максимална скорост
|
190 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.0 л/100 км 5.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
30 268 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
|
Работен обем
|
1 598 см3
|
Мощност
|
85 кВт/116 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
155 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4204/1759/1485
|
Ускорение
|
10.8 сек
|
Междуосие
|
2 578
|
Максимална скорост
|
192 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.8 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
33 610 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА