Last news in Fakti

12 Май, 2007 12:16 10 996 0

Градски легенди

  • toyota-
  • auris-
  • toyota auris

Auris се произвежда в завода Toyota Manufacturing UK в Бърнастоун, Англия. Както е известно, Toyota прави повечето си модели за Европа на Острова и в южната ни съседка Турция. Според специалистите турската сглобка е по-надеждната, но Auris е модел, който опровергава това твърдение. Новият модел от гамата на Toyota е дело на френското ателие ED2 и е насочено предимно за Европа.Toyota Auris е хечбекът - заместник на популярната Corolla. Тя, както вече е ясно, ще се произвежда само във вариант седан. Компактният Auris пък залага отново на високо качество и е насочен към типичния клиент на Toyota. Приятен дизайн, максимална функционалност и качествена изработка - това са основните козове, на които разчитат японците. Но има и нещо още по-важно - както вече споменахме, Auris е създаден в Европа и е предназначен за европейците. И понеже и ние вече се числим (макар и само на теория) към голямото европейско семейство, автомобилът бързо се появи и на нашия пазар. На първо четене хечбекът не впечатлява особено с дизайн, но е спортно ориентиран и функционален. Тестът, който направихме бе на версия с бензинов агрегат 1.6 Dual VVT-i. Ето и впечатленията ни в детайли.

Екстериор

Външно автомобилът доста наподобява на своя предшественик. Auris обаче притежава и много от новите фирмени черти, появили се за първи път при Avensis, Yaris и Aygo. Всички тези коли имат доста сходни черти - формата на капака и радиаторната решетка, основните светлини и силно скосеното ветроупорно стъкло. При Auris всички тези екстериорни решения присъстват с пълна сила и въпреки това автомобилът не изглежда екстравагантно. Може да се каже, че притежава спокоен външен вид, характеризиращ се със стилни форми без какъвто и да е кич. Що се касае до габарити автомобилът е пораснал 40 мм на дължина и 50 мм на широчина. Теглото му е със 100 кг в повече. Завършвайки външния оглед, неминуемо се стига до отварянето на една от петте врати.

Интериор

Тук се открива съвсем различен свят. От предишния конвенционален стандарт не е останала и следа. Ще започнем разглеждането на салона отзад напред. Багажникът е един от несъществените недостатъци на автомобила. Товарното пространство ще се окаже недостатъчно за много от любителите на автомобили от т.нар. “Голфов клас”. Асиметричната задна седалка обаче компенсира донякъде този минус. За разлика от багажника обаче и двата реда седалки се характеризират с комфорт. Не може да се каже, че отзад е прекалено широко, но в никакъв случай няма да почувствате неудобство. Равният под в задната част на купето е една от най-характерните черти при новата Toyota. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а в регулировките на двете кресла е предвидено всичко. Централната конзола е най-екстравагантният детайл в иначе стилния интериор. Тя е със странни биоформи и е високо изнесена нагоре. Отдолу има празно пространство, а върху почти хоризонталната є част са разположен скоростният лост и ръчната спирачка.

Уредите впечатляват с изключителна информативност. Комплектацията им е стандартна за нов автомобил - съчетание от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Борд компютърът отчита работата на всички по-важни възли и агрегати, като информацията е точна и кратка. Последният е интегриран в средната част на единия от аналоговите циферблати, но минус се явява бутонът, от който се командва. Той е разположен на таблото и е доста неудобен за навигация в движение. Сглобката в салона е на прилично ниво, като не може да се каже, че е перфектна, но не дразни. Материалите не са скъпи, но също така не се набиват на очи в отрицателен аспект. Екстрите са доста и повишават значително комфорта в салона. Като цяло салонът е спортно насочен, сравнително функционален и комфортен, а голямото ветроупорно стъкло и достатъчната височина на тавана го правят приветлив и просторен.

Двигател и ходови характеристики

Auris предлага пет двигателя, три от които са дизелови. Базисен бензинов мотор е този с обем 1.4 литра. По-мощният бензинов двигател с обем 1.6 литра е съвсем нов и обозначен с индекс VVT-i. Именно последният бе обект на нашия тест драйв. Той има спортен характер и се чувства най-добре между 4 и 6 хиляди об./мин. Като се изключи малко по-високото ниво на шум в купето, следствие от различното задвижване на газоразпределителния механизъм, може спокойно да се твърди, че японският агрегат е перфектен. Той е оборудван с по четири клапана на цилиндър, с компютърно управление на фазите на газоразпределение. Това е т.нар. система VVT-i (Variable Valve Ti ing and Lift - intelligent), която осигурява отлична динамика на автомобила. Средният разход на гориво на 100 километра е приблизително седем литра, което съвсем не е много. Благодарение на модерния си двигател новата Corolla е доста икономичен автомобил, който ще ви изненада с характеристики като ускорение и мощ. Многорежимната петстепенна скоростна кутия е нещо средно между автоматична и механична трансмисия. Включва се без съединител, но при автоматичен режим автомобилът не се държи добре на пътя. Предимствата и са свързани с възможността за превключване на предавките от волана и ако се спрете на нея, не трябва да разчитате на автоматичния режим - не е удачен. Иначе по отношение на стабилност Auris превъзхожда доста от конкурентите си. Влизането на скорост в остри завои не е проблем. Воланът е информативен и осигурява отлична обратна връзка. Сервото е с променливо усилие, като едиствено при маневриране на място е малко по-слабо. Спирачките са отлични. ABS-системата се включва рядко, но винаги навреме. В заключение може да се каже, че Auris е динамична спортна кола за градски условия. На магистралата не се чувства съвсем на мястото си, но в града водачът на новия японски хечбек е доста уверен.

Цена

Конкуренцията в този клас е особено тежка, така че ценовите разлики са свързани предимно с различни нива на оборудване. Auris е в златната среда. Прилично, но не отлично качество, поносима функционалност и комфорт, нормален разход на гориво или с други думи кола предимно за градски условия.

Toyota Auris
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 598 куб. см.
Максимална мощност
91 Kw/124 к.с. при 6 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
157 Нм при 5 200 об/мин.
Скоростна кутия
многорежимна петстепенна
Степен на сгъстяване
10.2:1
Маса на единица мощност
9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 220
1 760
1 515
Междуосие
2 600 мм
Маса, кг

1 230 кг

Допустимо натоварване, кг
520
Обем на багажника,л.
354
Вместимост на резервоара, л
55 л

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.5 л/100км
5.9 л/100км
6.9 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.1
Максимална скорост
190
Гуми
205/55 R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 32 920

 

Базово оборудване
ABS+EBD+BA, Атермични стъкла, Тонирани стъкла с UV-филтър, Странични въздушни възглавници за предните седалки, Устойчива на удар и усукване конструкция на автомобила, Предпазни греди във вратите и подсилени централни колони, “Потъваща” (при удар) кормилна колона, Електрически и подгреваеми странични огледала, Странични въздушни завеси за 1-ви и 2-ри ред седалки, Въздушна възглавница за коленете на водача, Двузонов автоматичен климатик с инфо-дисплей, Isofix система за закрепване на детски седалки, Прекъсване подаването на гориво при злополука, Кожен волан с дистанционно управление на аудиосистемата, Кожена топка на скоростния лост с хром апликация, Волан с електрическо сервоусилване с променливо усилие, Задни електрически стъкла, Радио-CD с 4 тонколони CD-плейър поддържащ MP3 и WMA (Windows Media Audio), Странични огледала в цвета на купето, Централно заключване с дистанционно управление, Предни ел. стъкла, Регулируем във височина и дълбочина (телескопичен) волан, Регулиране във височина на седалката на водача, Бордкомпютър, Оборотомер, Трета стоп-светлина, Имобилайзер, Делима (60:40) и падаща облегалка на задната седалка, Регулируеми във височина предни фарове, Двустепени въздушни възглавници за водача и пътника, Пиротехнически колани с автоматични дообтегачи, поставки за чаши и др.
Допълнително оборудване
Многорежимна тренсмисия ...................1 690 лв
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Toyota Auris
АЛТЕРНАТИВАТА
KIA CEE’D
Работен обем
1 591 см3
Мощност

90 кВт/122 к.с.
при об/мин 6 200

Максимален въртящ момент
154 Нм
при об/мин 4 200
Габарити, мм
4235/1790/1480
Ускорение
9.9 сек
Междуосие
2 650
Максимална скорост
192 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.0 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
30 927 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 8 бр.

серийно
Климатроник
серийно
PEUGEOT 307
Работен обем
1 587 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 5 800

Максимален въртящ момент
1470 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4202/1730/1510
Ускорение
13.0 сек
Междуосие
2 608
Максимална скорост
190 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.0 л/100 км
5.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
30 268 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
серийно
VOLKSWAGEN GOLF
Работен обем
1 598 см3
Мощност

85 кВт/116 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
155 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4204/1759/1485
Ускорение
10.8 сек
Междуосие
2 578
Максимална скорост
192 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.8 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
33 610 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА