Last news in Fakti

5 Май, 2007 15:10 1 153 0

Стилът преди всичко

  • ts codatronca-
  • spada ts codatronca

За Ерколе Спада може да се разказва дълго, макар обикновено да остава в сянката на останалите светила на италианския автомобилен дизайн. Мнозина даже не подозират, че роденият през 1938 г. стилист е основната движеща сила зад някои от най-известните проекти на Zagato, воглаве с Aston Martin DB4 GT. Дори да не се интересува особено от класически антики обаче, човек би открил с изненада, че дело на Спада са коренни противоположности като BMW 7 (E32), 5 (E34) и Mazda MX-3. В портфолиото му намират място и повечето италиански бестселъри от 90-те - FIAT Tipo/Tempra, Alfa Romeo 155 , Lancia Dedra/Delta II и Kappa.

Днес Еторе наближава 70-ака, но няма никакво намерение да се оттегля. Неотдавна легендарният дизайнер се е захванал с ново предизвикателство заедно със сина си Паоло и поляка Войтех Соколовски. Миналата година тримата са основали ново дизайнерско студио с амбицията да възкресят някогашните романтични времена, когато са се правели единични бройки специални возила за отбрана клиентела, а стилът е доминирал над многомилионната продукция. Spadaconcept няма да се ограничава само с автомобили и ще се изявява във всички области на индустриалния дизайн. Студиото предлага т.нар. “end-to-end” услуги или цялостен проектантски пакет от създаването на сурова концепция до изработката на продукта, включително маркетинговото му позициониране.

Начално ускорение на новото предприятие е призван да даде необичайният концепт TS Codatronca. В превод от италиански името му значи “рязана опашка”, което съответства напълно на същността на возилото и намига закачливо към миналото на Ерколе Спада и неговите серии TZ на базата на Alfa Romeo.

Spada TS Codatronca използва механика от Chevrolet Corvette Z06, но както скромно отбелязват създателите му - “с някои дребни подобрения”. Модифицирани са не само двигателят, а също така окачването и силовото предаване.

Най-забележителната особеност на дизайна определено е задницата с форма на обърната буква Т. От Spadaconcept признават, че стилистичното решение е било продиктувано най-вече от естетични подбуди и няма никакво практическо приложение. Целта е била да почетат по някакъв начин издължения “аеродинамичен” пилон зад водача в състезателните коли от 50-те години, но в съвременното му превъплъщение.Spada TS Codatronca няма да остане само прототип. Новооснованата компания има намерение да произведе ограничена серия, за която дори са предвидени три различни варианта. Точно затова за донор е избран относително достъпен спортен модел, чиято стойност да не оскъпи прекалено много крайния продукт. За цени обаче от Spadaconcept засега предпочитат да не говорят, което е разбираемо - все пак стилът е над всичко.

Технически характеристики

Двигател: V-образен, осемцилиндров, OHV, два клапана на цилиндър;

Работен обем: 7 011 см3;

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: 104.80/101.60 мм;

Степен на сгъстяване: 11.00:1;

Обем на цилиндъра: 876.38 см3;

Пълнене: атмосферно, SFi;

Максимална мощност: 512 к.с. при 6 300 об./мин.;

Максимален въртящ момент: 637 Нм при 4 800 об./мин.;

Литрова мощност: 72 к.с. на литър работен обем;

База: 2 686 мм;

Предна/задна колея: 1 607/1 580 мм;

Трансмисия: шестстепенна механична, задвижване на задните колела;

Спирачки отпред/отзад: дискови/дискови, с диаметър 355/340 мм;

Максимална скорост: 330 км/ч;

Ускорение до 100 км/ч: 3.7 сек.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА