Този въпрос определено напомня на вечната дискусия "Левски или ЦСКА". Има отявлени фенове, както на дизелите, така и на бензиновите мотори. Сега ще се опитаме да оставим настрана емоциите и да представим само факти в подкрепа на двата типа двигатели.
Едва ли някой, който си купува автомобил, се замисля какво може да му се случи при тежко ПТП. Ако обаче се замислите по темата, ще стигнете до извода, че дизелът е по-добър, тъй като бензиновата кола много по-лесно може да се възпламени при удар и изтичане на гориво.
Преди време дизелите имаха още един съществен плюс у нас. На "черния пазар" лесно се намираше нафта почти без пари, но сега с въвеждането на GPS системи във фирмените превозни средства намирането на евтина нафта става все по-трудно, но, естествено, не и невъзможно.
Проблемите с качеството на едното и другото гориво ще оставим за друг материал. Приемайки, че качеството на горивата е в нормите (а то не е), отново можем да кажем, че по много параметри дизеловото гориво определено има с какво да се гордее. На първо място това е чувствително по-ниският разход на гориво.
В средните оборотни режими дизелите работят със значително по-обеднена откъм нафта смес и въпреки това изгарянето е много по-пълно. КПД на дизеловите двигатели е по-висок, отколкото при бензиновите, а степента на сгъстяване също е доста по-голяма при дизелите.
На т.нар. "коефициент на полезно действие" от гледна точка на термодинамиката положително влияние оказва разликата в температурите в началото и в края на такта. Освен това турбокомпресорите при дизеловите мотори се появяват значително по-рано и поради тази причина са технологично по-усъвършенствани
И накрая, самото дизелово гориво би следвало да е доста по-евтино от бензина, най-малкото защото преработката му е по-евтина. Незнайно защо обаче, у нас дизел и бензин са на една цена, така че към момента преимущество от финансова гледна точка може да се търси само заради икономичността на дизелите.
КПД-то на дизеловите мотори е по-добро. Така е, но това играе в полза на бензиновите през студените месеци на годината, когато именно загубите на топлина от двигателя се използват за загряване на въздуха в салона. По този показател бензиновите автомобили печелят убедително.
Друго следствие от високата степен на сгъстяване и повишената температура в края на такта при дизеловите агрегати и нарастването на съдържание на NOх. У нас това едва ли се смята за кой знае какъв аргумент, но в цивилизования свят определено има значение, което означава, че рано или късно ще се случи и у нас
Независимо дали ви пука за екологията, автомобилните производители са длъжни да я спазват. За целта те са принудени да монтират на дизелите филтри за твърди частици и още куп други технологии, които на финала ги плащаме ние. Именно тези технологии водят до оскъпяване на дизеловите коли.
Високото налягане в цилиндрите води до по-високи нива на шум и вибрации в дизеловите мотори. Това е причината, поради която дизеловият мотор трябва да е по-здрав и респективно води до увеличаване на теглото му.
Към изброеното можем да добавим и че при равни пътни условия дизеловите мотори се нуждаят от много по-често превключване на предавките, защото работният диапазон при тях е доста по-малък отколкото при бензиновите.
Всичко това, заедно с въртящия момент, води до нуждата от усилени и конструктивно по-сложни скоростни кутии, които също са по-скъпи от монтираните на бензиновите двигатели. Цялостната горивна система при дизелите също е доста по-сложна, отколкото аналогичната при бензиновите коли.
Е, тогава за мнозина се получава истински нокаут. И работата съвсем не е в лошия подгрев на дизеловите мотори или в някакво друго тяхно несъвършенство. Замръзнал бензин може би са виждали само някои пингвини, но замръзнала нафта... Явлението е често срещано през зимата по нашите географски ширини и въпреки многобройните добавки, които се слагат в нафтата, този проблем остава нерешен.
Зимата дизелите имат още един проблем. Високата степен на сгъстяване и сгъстеното масло водят до нуждата от доста по-голямо усилие за завъртането на коляновия вал. Ето защо дизелите се нуждаят от по-мощен стартер и респективно от акумулатор с по-висок ампераж. А те също са по-скъпи.
"Тягата" на дизелите започва много по-рано от техните бензинови съперници. Това отново играе в полза на дизеловите мотори, като разработчиците на бензинови двигатели непрекъснато се стремят към изравняване в този аспект. С навлизането на даунсайзинга и респективно на турбинираните бензинови двигатели, този проблем е решен донякъде, но все още тягата на дизелите в ниските оборотни режими е по-добра.
И докато вечният спор дизел и бензин продължава, на хоризонта се задават електрическите автомобили, които разполагат с много по-добър въртящ момент, много по-евтини са за поддръжка, а зареждането на батериите отнема време, но много по-малко пари. Те обаче все още са екзотика у нас, а какво ще стане, ще покаже времето.
Естествено е, че ще има много несъгласни с нашето становище по темата. Не е изключено да сме пропуснали и някой важен аспект в подкрепа на единия или другият вид двигатели. Ако има такива или пък различни мнения, не се колебайте да ги споделите в коментарите - вашите размишления по темата ще се превърнат в отлично продължение на материала.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вечнататема
12:05 15.05.2017
2 бай Иван
Коментиран от #9
12:06 15.05.2017
3 Тони
12:10 15.05.2017
4 Gost
Коментиран от #14
12:17 15.05.2017
5 Yep
Коментиран от #19
12:21 15.05.2017
6 Гоат
12:24 15.05.2017
7 Гост
12:24 15.05.2017
8 Гост
12:24 15.05.2017
9 Random
До коментар #2 от "бай Иван":
Прав си бай Иване, високо октаново гориво, евтино и чисто.В Австралия е много популярно, също и в Америка.
12:32 15.05.2017
10 гост
Коментиран от #12, #130
12:37 15.05.2017
11 ЛЕСЛИКАРУЧКА
12:39 15.05.2017
12 User
До коментар #10 от "гост":
Какви канцерогени бе?Не са виновни хората че някой идиот е решил да намали живота на двигателя с тъпия EGR или че на някой са му отрязали катализатора заради 50лв от ценните метали вътре.
Чернилката пада по земята, ако се чистеше в градовете няма да има проблеми.
Коментиран от #15, #31
12:41 15.05.2017
13 Никой
12:42 15.05.2017
14 Джон Дори
До коментар #4 от "Gost":
А кирилицата ще ни кажеш ли за какво е?12:45 15.05.2017
15 Гост
До коментар #12 от "User":
Трябва да си доста глупав, за да пишеш подобни тъпотии!В нормалните държави има наложен ред, точно заради такива самог.зници като теб, които нямат за 5 пари акъл да мислят, че не са сами в градовете и никой не им е длъжен да диша боклуците от дъртите дизели!
Коментиран от #16
12:46 15.05.2017
16 User
До коментар #15 от "Гост":
Ще си правя каквото искам, ела да ми се оплачеш на живо.Коментиран от #18, #132
12:48 15.05.2017
17 гост
кораби за превозни средстава за дълъг път
че им излиза скъпо на бензин
има и коли с дизел за финансово притеснени хора
ако ролс е кола за согаташи
е там дизелов модел няма
сигурно и ферари и ламборджини и бугати нямат
дизелите са рено WV мерцедес ауди нисан абе знаете ги
марките за ширпотреба
превозни средства лукс също са на бензин
джетове мотоциклети яхти
Коментиран от #30, #121
13:02 15.05.2017
18 Гост
До коментар #16 от "User":
Спокойно, такива селски закани не вървят в цивилизованото общество, от което за жалост такива като теб ни дърпат назад. Само кроманьонец като теб, може да си мисли, че няма кой и как да го вразуми - тейзъра много бързо показва каква е ползата от научно-техническия прогрес. Пък да нямам професионален опит с вразумяването на 150 кг австралопитеци, едва ли може да се каже.И от 20 компютъра и телефони да си щракаш плюсчета, пак няма да се скриеш какъв голям интелектуален дефицит имаш!
Коментиран от #21
13:03 15.05.2017
19 Гост
До коментар #5 от "Yep":
И метан13:05 15.05.2017
20 ххх
13:07 15.05.2017
21 User
До коментар #18 от "Гост":
Щом си казал...13:14 15.05.2017
22 аматьор
Коментиран от #23
13:14 15.05.2017
23 9000
До коментар #22 от "аматьор":
VErno si amatior13:24 15.05.2017
24 Бай Митю от Младежда
13:25 15.05.2017
25 Комшията на onq s konq
P.S. Само дизел
13:35 15.05.2017
26 защитник
Коментиран от #27, #115
13:35 15.05.2017
27 deviant
До коментар #26 от "защитник":
Това са твърдения за да замажат очите на овце като тебе.Коментиран от #91
13:48 15.05.2017
28 ЖасминА ИвановА
13:48 15.05.2017
29 разбира се
13:59 15.05.2017
30 Искрен
До коментар #17 от "гост":
Ти колко бензинови яхти си видял?14:02 15.05.2017
31 гост
До коментар #12 от "User":
Не се вълнувам от неуки коментари. Въпрос на размисъл и разбиране е.Който може нека да отиде в някой голям европейски град и да се убеди сам, че когато по улиците се движат изправни коли то въздуха не е толкова замърсен и тежък, какъвто е у нас. Макар че там трафика е много по-усилен, няма коли които да изпушват и да оставят дълги, черни опашки, било то лични коли или обществен транспорт. И това се усеща, няма задуха, няма отровна миризма.
Защо раковите заболявания растат успоредно с регистрациите на стари дизели, запитвате ли се? Защо българския шофьор, макар и да може да си позволи да е изправен, мило и драго дава да премахне дпф, егр, кат и да отделя колко се може повече отрова, а не да поддържа пречиствателната система функционираща? Защо Европейците забраняват старите дизели, а у нас броят им расте лавинообразно? Те ли са простите или ние? Около мен всички минаха на дизел, изкормен, манипулиран и са горди до небето, че харчи 2л. по-малко от бензин. А това, че е скъп за поддръжка (турбо, съединители, помпи, егр) спрямо един бензин никой не го интересува, важното е да види мечтаната цифра разход, че бълва отрова и дава същите пари като бензин хич не го интересува. Замислете се, хора.
14:28 15.05.2017
32 Шаран БГ
14:35 15.05.2017
33 Vasik Atanasova
НАФТАТА Е ЗА ОТОПЛЕНИЕ
БЕНЗИНА ЗА КАРАНЕ
Коментиран от #56
15:11 15.05.2017
34 YAMAHA
Коментиран от #36, #37
15:11 15.05.2017
35 "фишьор"
15:15 15.05.2017
36 АХД
До коментар #34 от "YAMAHA":
Хвърлят му салама в коридора!15:16 15.05.2017
37 на коня под опашката
До коментар #34 от "YAMAHA":
Отиде да купи нафта на черно.15:19 15.05.2017
38 Нено
друг е въпросът, че ние сме бедни и гледаме все да ни е по-евтино(коли, дрехи, храна).
а пък съвсем друг е въпросът, че старите дизелаци се чипосват и кефът за Ганя е голям- върви като самолет, гори по-малко от аналогичния си бензинов еквивалент...
за*би..
15:22 15.05.2017
39 Tesla
Новите двигатели с турбини при бензина имат досатъчен въртящ момент а в съчетание с хибридни установки и при най ниски обороти могат да ускоряват.
Първата стъпка с плъг ин хибридите а после изцяло електричество.Дизелът отива в историята,вече в Европа става все по трудно да караш дизел.
15:23 15.05.2017
40 Нафарфорий
P.S. Ако бензиновите двигатели бяха съвършени нямаше да ги има дизеловите!!!!!!!!!
15:25 15.05.2017
41 Еко-клима
15:27 15.05.2017
42 Eibar 75
Коментиран от #45
15:28 15.05.2017
43 Виктор
Коментиран от #44
15:52 15.05.2017
44 бай Иван
До коментар #43 от "Виктор":
Подземен гараж?Коментиран от #62
15:59 15.05.2017
45 Иван
До коментар #42 от "Eibar 75":
Сигурен ли си че самолета е на бензин?16:02 15.05.2017
46 бай Иван
(Да, знам че Е85 е 85% етанол и 15% бензин).
По-евтино(поне на запад и югоизток(Австралия)), повече мощност(по-високо октаново число, позволява по-голямо налягане на турбото), да малко повече харчи, обаче излиза горе-долу колкото бензина.
16:04 15.05.2017
47 София 1881
16:10 15.05.2017
48 БОКО
16:36 15.05.2017
49 hннн
17:11 15.05.2017
50 Гост
Коментиран от #86
17:35 15.05.2017
51 СЪР БОБ ФОС
17:50 15.05.2017
52 smolata
17:51 15.05.2017
53 КОЙ?
Дали ще кацне?
17:55 15.05.2017
54 Киро
Дизела е за по-дълги разстояния, по-тежки коли.
За да си "избие" по-скъпата поддръжка чрез по-ниския разход на дълго.
Така го разбирам аз, аз карам дизел (семейния голям автомобил), а жената - бензин, нейния е малък и градски автомобил, който и трябва да иде на работа, до магазина и да вземе децата.
Просто двете технологии имат различни приложения.
И двете са по-добри в едни неща и по-слаби в други, въпрос на нужди.
17:59 15.05.2017
55 naftova pechka
18:10 15.05.2017
56 Z12XE
До коментар #33 от "Vasik Atanasova":
Върви си гледай манджата не се занимавай с коли.18:12 15.05.2017
57 да бе да
а преминаха от бензин направо на ток
муахахахаха
18:34 15.05.2017
58 Извънземен
Коментиран от #71
18:38 15.05.2017
59 mb vs bmw
18:46 15.05.2017
60 mb vs bmw
18:53 15.05.2017
61 ГЕРБ
19:05 15.05.2017
62 Виктор
До коментар #44 от "бай Иван":
Това с гаражите го казах относно един друг коментар.А явно не си запознат , но подземните гаражи струват толкова , колкото и надземните , а именно около 15 000 евро.Има подземни парко места , който са по-евтини , но там цената варира между 5000 и 8000 евро!Обърни тези суми в гориво и виж , кога точно ще я избиеш!А и колата е да ти служи , а не ти да я гледаш като живо същество!Коментиран от #63
19:07 15.05.2017
63 бай Иван
До коментар #62 от "Виктор":
Последното не е задължително.19:18 15.05.2017
64 Nuclear
19:20 15.05.2017
65 TDI 3,2
19:42 15.05.2017
66 Алфа Ромео
Коментиран от #70
21:23 15.05.2017
67 Plovdiv
21:24 15.05.2017
68 инженер по транспортна техника
В момента технологията на преработка включва освен първична и вторична дестилация, и последващи високотехнологични крекинг и риформинг процеси. Вследствие на това вече можем от едно количество нефт да получим колкото пожелаем /почти/ бензин, колкото пожелаем керосин или дизел. Също така почти безотпадъчно- може да няма въобще мазут, който е най-мръсен и неизползваем понастоящем. Затова в България горивата са некачествени. Най- хубавите горива са тези, получени от първичните дестилати- без добавени биодобавки и крекинг продукти. Или с по- малко такива. Те обаче се изнасят деликатно за Германия,
21:29 15.05.2017
69 инженер по транспортна техника
Та всички тези високотехнологични процеси в нефтопреработването водят до едно- вече няма излишък на нафта или мазут, защото те могат да се сведат до бензин при нужда. Ето защо цената на двата продукта вече е изравнена още при производството и- няма защо да продават евтино нафта или мазут, ако от тях с още малко енергия може да се направи бензин....
21:32 15.05.2017
70 TDI
До коментар #66 от "Алфа Ромео":
ти па голем еколог и спец по всичко са извъди бе21:35 15.05.2017
71 оракул
До коментар #58 от "Извънземен":
НЕ КОЛЕГА, НЕ ГИ КРИЯТ ЗАРАДИ ТОВА. КРИЯТ ГИ ЗАЩОТО МИСИЯТА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО НЕ БИ СЕ ОСЪЩЕСТВИЛА. А В ЕДНАТА СИ ЧАСТ ТЯ Е ДА СВЕДЕ ДО МИНИМУМ ЗАПАСИТЕ ОТ КИСЛОРОД В АТМОСФЕРАТА, В СЛЕДСТВИЕ НА КОЕТО ДА НАСТЪПЯТ ГЛОБАЛНИ КЛИМАТИЧНИ НЕОБРАТИМИ ИЗМЕНЕНИЯ, ПРИ КОЕТО ДА СЕ ЛИКВИДИРА ЦЯЛОСТНО ПОПУЛАЦИЯТА НИ НА ПЛАНЕТАТА И ТЯ ДА СЕ ПОДГОТВИ ЗА СЛЕДВАЩ ВИД..... КОЛКОТО И УЖАСНО ДА ВИ ЗВУЧИ, ВРЕМЕ Е ЗА ИСТИНАТА.21:40 15.05.2017
72 бай Митю кварталния
21:42 15.05.2017
73 босе
21:46 15.05.2017
74 Вандалисимо
22:03 15.05.2017
75 мъжкар
Коментиран от #96
22:11 15.05.2017
76 Александър
Коментиран от #79
22:37 15.05.2017
77 оня с автосервиза
22:43 15.05.2017
78 Shmeker
Първият истински икономичен и бърз дизел създава VW, под ръководството на Дядо ви Пийх, който е дал наставления да гори под 5 л. на 100, да има въртящ момент от ниски обороти и да е бърз и надежден.
Така се ражда 1.9 ТДИ, от начало 90, после 110 коня, след това 1.9 помпа-дюза.
Други разработват комън-рейла, но като чели 110 коня 1.9 си остава класически ТДИ, с разход и вървеж на комън-рейл, без да е комън рейл. Помпа-дюза има много въртящ момент и за времето си комън-рейл не може да се мери с него.
Бензиките изостават в развитието си, но все пак има добри такива с турбо, с достатъчно въртящ момент в ниските обороти за да се конкурира с ТДИ... или пък атмосферен, с достатъчно голям обем и цилиднри. Обаче като разход няма достатъчно икономичен бензин...
Колкото до това дали Дизел не може да е спортна кола - ами историята на Ауди показва, че може. При това почти непобедима.
22:49 15.05.2017
79 бай Иван
До коментар #76 от "Александър":
Само че 140 коня пукат глави.170 обаче не.
Коментиран от #104
22:56 15.05.2017
80 Дизела
22:58 15.05.2017
81 Аз новия6394
23:30 15.05.2017
82 Данаил
23:35 15.05.2017
83 ОТ ПЕРНИК СЪМ МИТЮ ГАЗА
23:37 15.05.2017
84 ТОДОР СТОЯНОВ
23:41 15.05.2017
85 Жожо
Повечето ми коли бяха на газ,една на бензин и сега карам почти чисто нов дизел....и аз трябва да съм честен на нафта не е зле,но ако колата е новичка.Слаедващата ми обаче живот и здраве ще е или на бензин или газ :). Дизеловите в градски условия се утрепваш от превключване ако не е автоматик,а това е досадно.
23:59 15.05.2017
86 МАК
До коментар #50 от "Гост":
Госте обичаш да пишеш винаги 50 на 50,50 % глупости и 50 процента истина.дизела сие дизел и няма бензин който да му бие ниския разход.карам дизел Голф 3 чипосан професионално,премахнати еко глупости гарантирам че мойта кола от това не пуши и без еко простотийте е под нормите !! а аз ти гарантирам че твоя мъртвец на газ няма как да покрие нормите освен ако не е със фабрична газова уредба настроена там.колата ти не е проектирана да работи на газ и това вмешателство веднага съсипва горивната система и деградира от неизползване и се превръща в куц кон от скапаната газ.горивата в България са пълен боклук.гарантирам ,че голяма част от хората не са наясно как се подържа истински турбо дизел - правилните масла и филтри.задължително пълна синтетика трябва да се използва заради хидравличните повдигачи и самата турбина оттам идва и правилната работа на мотора. аман от хора който са зомбирани със глупостите от ранга щот била на 200 000 хиляди трябвало със гъсто масло Голяма грешка!! оттам има пушещи печки каквито и аз не понасям !всичко опира до качествена подръжка!!00:07 16.05.2017
87 jp power
00:39 16.05.2017
88 До авторите
https://www.youtube.com/watch?v=8nmeFZMxtMg
https://www.youtube.com/watch?v=YWaNEqLFF0c
Това последното на какво напомня? Даа, на парен локомотив, а всички знаем къде отидоха те - в музеите и пещите за претопяване.
Туй то!
04:19 16.05.2017
89 pankratii788
04:45 16.05.2017
90 pankratii788
04:46 16.05.2017
91 ДАЛИ
До коментар #27 от "deviant":
Ти понеже не си овца, дето си внушава, че онова отзад не са черни турлуци, а теменужки, а?http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29297-dizelovite-koli-troviat-10-pyti-poveche-ot-kamionite/
04:47 16.05.2017
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Дядо поп
розово масло, разликата в отделянето на мръсотия е само
няколко процента.Там,където живеят много хора не трябва
да се пускат никакви коли с ДВГ,ако искаме чист въздух.
07:22 16.05.2017
94 гощо
07:46 16.05.2017
95 Герб
07:49 16.05.2017
96 Ицо от Плевен-Берлин и обратно...
До коментар #75 от "мъжкар":
бля бля,карам си аудито 1.9tdi 110ps- купено от Дюселдорф на 420 000км,това е 2012-та.сега е на 575 000км.Два пъти съм сменял ремъци само..!!!?07:50 16.05.2017
97 фау ве
08:48 16.05.2017
98 mediator37
Ако не са конспирациите и картелите на производители и търговци сраснали се в едно, категорично печели дизелът, защото и разходът е по-малък (67%) от този при бензина. Като се насъберат тези две предимства, срещата приключва в първи рунд, първа минута.
09:01 16.05.2017
99 Миро
11:17 16.05.2017
100 Ицака
11:17 16.05.2017
101 Георги
13:45 16.05.2017
102 Тодор
14:38 16.05.2017
103 юлиян
16:00 16.05.2017
104 Shmeker
До коментар #79 от "бай Иван":
Зависи от годината, т.е. версията на главата. По принцип трябва да са сменени гараниционно.18:45 16.05.2017
105 Бай Х@й
Спорите и се ядосвате за глупости. Само в БГ съм чул някой да спори на тази тема.
Цената на горивото е Важна!!!
То не бяха скандали, картели простотии, и пак същият х@й го ядете.
Между другото: В неделя заредих бензин 87 защото е най-евтин за близо 23$ цял резервоар.
Ако искате смятайте
22:30 16.05.2017
106 777
22:33 16.05.2017
107 Язе
23:04 16.05.2017
108 13-ят войн
10:35 17.05.2017
109 Wishmaster
2.По голям шум и вибрации, може ако авторът кара дизел от миналият век, напротив дизелът върви на по-ниски обороти и в купето се чуват само гумите дори при 160.
3.По често превключване на предавки? Дизелът поради високият въртящ момент при ниски обороти, може да го караш и на висока предавка бавно или на голям наклон, но не е задължително то си е за твоя сметка. Освен това няма правило да ги превключваш последователно.
4.Горивната система била по-сложна, може ако сравняваш нов дизел със стар бензин или бензин на някоя корса. Новите бензини са също истинско чудо на техниката.
За мен дизелът има един основен недостатък и това е NOx. Бензина обаче има проблем с CO2 така че екологията ще изяде ДВГ-то.
Коментиран от #111
14:47 17.05.2017
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Аз новия6394
До коментар #109 от "Wishmaster":
Бих дал 100+ за този коментар.ПоздравленияКоментиран от #114
22:10 17.05.2017
112 Сменил 12 коли за 25 г.
Коментиран от #113
03:53 18.05.2017
113 124
До коментар #112 от "Сменил 12 коли за 25 г.":
Кой даде минуса не знам , ама явно не знае за какво става въпрос !22:52 18.05.2017
114 NSA
До коментар #111 от "Аз новия6394":
Виж Land Cruiser TRD vs Maybach в Конфликти.Там има инструкции.
01:02 19.05.2017
115 до защитник
До коментар #26 от "защитник":
Много си прав.Дизела ''започват да го тормозят яко".Мерките се затягат.Не съм фен на конспирацийте,но мисля,че е с умисъл.Имам и бензин и дизел, можех и аз да напиша статията (от опита който имам)...Факт е,че съм доволен и от двете!!!!19:15 24.05.2017
116 до deviant и до всички
Коментиран от #125
19:56 24.05.2017
117 gost
11:05 15.07.2017
118 samo Benzin i Gaz
17:17 15.07.2017
119 Калоян
18:30 15.07.2017
120 Петър
И мога да кажа че дизелака някак си е по вълшебен ,зимата си го паля без проблем само показвам ключа дано така да продължава да е послушна колицата...Който каквото му радва душата това да си кара със здраве! Пък кое е по добро ......... нали:) Но бъдете сигурни че след години това удоволствие от шофирането няма да го има,кой знае със какви летящи чиний ще се придвижват хората може би карани от роботи...Живи и здрави!!
12:53 03.01.2018
121 Тони
До коментар #17 от "гост":
Пич яхтите са на дизел,особено по старите модели!12:54 03.01.2018
122 Американец
20:40 11.01.2018
123 Гост
14:51 05.08.2018
124 Гост
14:52 05.08.2018
125 Гост
До коментар #116 от "до deviant и до всички":
Колега в нашата страна се карат коли на по 15 . След 15 г ще мислим тогава ще ни засегне че няма дизел нов внос .14:57 05.08.2018
126 зависи
16:22 05.08.2018
127 Ферди
17:00 05.08.2018
128 Неразбирач
16:09 17.12.2018
129 Дърадъра
20:57 01.03.2019
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 DARK
02:11 02.03.2019
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 GTE
13:35 02.03.2019
134 Epp
P.s. Е от същия клас де.!!
19:53 02.03.2019
135 Иво
23:50 27.04.2019
136 нафта
11:48 25.05.2019
137 Иво
22:31 02.07.2019