Last news in Fakti

15 Май, 2017 11:16, обновена 15 Май, 2017 12:02 118 462 137

Кои коли са по-добри: бензиновите или дизеловите?

  • бензин-
  • дизел-
  • двигател-
  • автомобил
Кои коли са по-добри: бензиновите или дизеловите? - 1

Този въпрос определено напомня на вечната дискусия "Левски или ЦСКА". Има отявлени фенове, както на дизелите, така и на бензиновите мотори. Сега ще се опитаме да оставим настрана емоциите и да представим само факти в подкрепа на двата типа двигатели.

Дизелът е по-добър. Така ли е?Кои коли са по-добри: бензиновите или дизеловите?

Едва ли някой, който си купува автомобил, се замисля какво може да му се случи при тежко ПТП. Ако обаче се замислите по темата, ще стигнете до извода, че дизелът е по-добър, тъй като бензиновата кола много по-лесно може да се възпламени при удар и изтичане на гориво.

Преди време дизелите имаха още един съществен плюс у нас. На "черния пазар" лесно се намираше нафта почти без пари, но сега с въвеждането на GPS системи във фирмените превозни средства намирането на евтина нафта става все по-трудно, но, естествено, не и невъзможно.

Проблемите с качеството на едното и другото гориво ще оставим за друг материал. Приемайки, че качеството на горивата е в нормите (а то не е), отново можем да кажем, че по много параметри дизеловото гориво определено има с какво да се гордее. На първо място това е чувствително по-ниският разход на гориво.

В средните оборотни режими дизелите работят със значително по-обеднена откъм нафта смес и въпреки това изгарянето е много по-пълно. КПД на дизеловите двигатели е по-висок, отколкото при бензиновите, а степента на сгъстяване също е доста по-голяма при дизелите.

На т.нар. "коефициент на полезно действие" от гледна точка на термодинамиката положително влияние оказва разликата в температурите в началото и в края на такта. Освен това турбокомпресорите при дизеловите мотори се появяват значително по-рано и поради тази причина са технологично по-усъвършенствани

И накрая, самото дизелово гориво би следвало да е доста по-евтино от бензина, най-малкото защото преработката му е по-евтина. Незнайно защо обаче, у нас дизел и бензин са на една цена, така че към момента преимущество от финансова гледна точка може да се търси само заради икономичността на дизелите.

Победа за дизелите с нокаут? Нищо подобно.Кои коли са по-добри: бензиновите или дизеловите?

КПД-то на дизеловите мотори е по-добро. Така е, но това играе в полза на бензиновите през студените месеци на годината, когато именно загубите на топлина от двигателя се използват за загряване на въздуха в салона. По този показател бензиновите автомобили печелят убедително.

Друго следствие от високата степен на сгъстяване и повишената температура в края на такта при дизеловите агрегати и нарастването на съдържание на NOх. У нас това едва ли се смята за кой знае какъв аргумент, но в цивилизования свят определено има значение, което означава, че рано или късно ще се случи и у нас

Независимо дали ви пука за екологията, автомобилните производители са длъжни да я спазват. За целта те са принудени да монтират на дизелите филтри за твърди частици и още куп други технологии, които на финала ги плащаме ние. Именно тези технологии водят до оскъпяване на дизеловите коли.

Високото налягане в цилиндрите води до по-високи нива на шум и вибрации в дизеловите мотори. Това е причината, поради която дизеловият мотор трябва да е по-здрав и респективно води до увеличаване на теглото му.

Към изброеното можем да добавим и че при равни пътни условия дизеловите мотори се нуждаят от много по-често превключване на предавките, защото работният диапазон при тях е доста по-малък отколкото при бензиновите.

Всичко това, заедно с въртящия момент, води до нуждата от усилени и конструктивно по-сложни скоростни кутии, които също са по-скъпи от монтираните на бензиновите двигатели. Цялостната горивна система при дизелите също е доста по-сложна, отколкото аналогичната при бензиновите коли.

А зимата?Кои коли са по-добри: бензиновите или дизеловите?

Е, тогава за мнозина се получава истински нокаут. И работата съвсем не е в лошия подгрев на дизеловите мотори или в някакво друго тяхно несъвършенство. Замръзнал бензин може би са виждали само някои пингвини, но замръзнала нафта... Явлението е често срещано през зимата по нашите географски ширини и въпреки многобройните добавки, които се слагат в нафтата, този проблем остава нерешен.

Зимата дизелите имат още един проблем. Високата степен на сгъстяване и сгъстеното масло водят до нуждата от доста по-голямо усилие за завъртането на коляновия вал. Ето защо дизелите се нуждаят от по-мощен стартер и респективно от акумулатор с по-висок ампераж. А те също са по-скъпи.

Въртящият моментКои коли са по-добри: бензиновите или дизеловите?

"Тягата" на дизелите започва много по-рано от техните бензинови съперници. Това отново играе в полза на дизеловите мотори, като разработчиците на бензинови двигатели непрекъснато се стремят към изравняване в този аспект. С навлизането на даунсайзинга и респективно на турбинираните бензинови двигатели, този проблем е решен донякъде, но все още тягата на дизелите в ниските оборотни режими е по-добра.

И докато вечният спор дизел и бензин продължава, на хоризонта се задават електрическите автомобили, които разполагат с много по-добър въртящ момент, много по-евтини са за поддръжка, а зареждането на батериите отнема време, но много по-малко пари. Те обаче все още са екзотика у нас, а какво ще стане, ще покаже времето.

Естествено е, че ще има много несъгласни с нашето становище по темата. Не е изключено да сме пропуснали и някой важен аспект в подкрепа на единия или другият вид двигатели. Ако има такива или пък различни мнения, не се колебайте да ги споделите в коментарите - вашите размишления по темата ще се превърнат в отлично продължение на материала.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вечнататема

    91 19 Отговор
    Кока кола или Пепси...
  • 2 бай Иван

    37 16 Отговор
    E85

    Коментиран от #9

  • 3 Тони

    189 24 Отговор
    Личната ми кола е дизел 101 конски сили с турбо. Какво да ви кажа удоволствие е да се кара,когато е здрава.Изпреварвания на планински път с ниска скорост без проблем,пъргава,но изключително капризна кола особено в студените месеци. Висока цена на поддръжка сравнена с бензиновите автомобили от този клас. Дизела е капризен като жената. Да радва те,когато е здрав,но влезе ли в сервиз всичко е много по-скъпо от аналогичен бензинов мотор.
  • 4 Gost

    171 97 Отговор
    Dizela e za otoplenie,gasta e za gotvene a benzina za karane :)))

    Коментиран от #14

  • 5 Yep

    178 50 Отговор
    За нашата държава - ГАЗ !

    Коментиран от #19

  • 6 Гоат

    30 71 Отговор
    Има гаражи за зимата и лятото та колата да е нито ледена нито гореща(особено ако е кожа в жегите)😀
  • 7 Гост

    16 59 Отговор
    Има гаражи за зимата и лятото та колата да е нито ледена нито гореща(особено ако е кожа в жегите)😀
  • 8 Гост

    13 61 Отговор
    Има гаражи за зимата и лятото та колата да е нито ледена нито гореща(особено ако е кожа в жегите)😀
  • 9 Random

    45 11 Отговор

    До коментар #2 от "бай Иван":

    Прав си бай Иване, високо октаново гориво, евтино и чисто.
    В Австралия е много популярно, също и в Америка.
  • 10 гост

    153 40 Отговор
    За България е бензина. Макар и да е обратното с 2/3 дизели към момента. Има огромна разлика между стар и нов дизел. Масово у нас дизелите са стари с липсващи пречиствателни уредби, а това е равно на бавно самоубийство. Бензиновия може да отделя повече парникови газове, но това не те убива за разлика от непречистените дизелови канцерогени. Замислете се и не си купувайте изтърбушени дизели, само новия дизел е добър дизел, никой друг не е, отровен е.

    Коментиран от #12, #130

  • 11 ЛЕСЛИКАРУЧКА

    59 18 Отговор
    Ама как изобщо може да се задава подобен въпрос, след като КОНЯ кара Бееенвее524tds
  • 12 User

    32 86 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Какви канцерогени бе?
    Не са виновни хората че някой идиот е решил да намали живота на двигателя с тъпия EGR или че на някой са му отрязали катализатора заради 50лв от ценните метали вътре.
    Чернилката пада по земята, ако се чистеше в градовете няма да има проблеми.

    Коментиран от #15, #31

  • 13 Никой

    105 3 Отговор
    Пълно щастие няма.Поне горивата в България да бяха по добри,ама нейсе.
  • 14 Джон Дори

    54 4 Отговор

    До коментар #4 от "Gost":

    А кирилицата ще ни кажеш ли за какво е?
  • 15 Гост

    91 22 Отговор

    До коментар #12 от "User":

    Трябва да си доста глупав, за да пишеш подобни тъпотии!
    В нормалните държави има наложен ред, точно заради такива самог.зници като теб, които нямат за 5 пари акъл да мислят, че не са сами в градовете и никой не им е длъжен да диша боклуците от дъртите дизели!

    Коментиран от #16

  • 16 User

    15 111 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Ще си правя каквото искам, ела да ми се оплачеш на живо.

    Коментиран от #18, #132

  • 17 гост

    78 25 Отговор
    дизелае за камиони автобуси
    кораби за превозни средстава за дълъг път
    че им излиза скъпо на бензин
    има и коли с дизел за финансово притеснени хора
    ако ролс е кола за согаташи
    е там дизелов модел няма
    сигурно и ферари и ламборджини и бугати нямат
    дизелите са рено WV мерцедес ауди нисан абе знаете ги
    марките за ширпотреба
    превозни средства лукс също са на бензин
    джетове мотоциклети яхти

    Коментиран от #30, #121

  • 18 Гост

    113 10 Отговор

    До коментар #16 от "User":

    Спокойно, такива селски закани не вървят в цивилизованото общество, от което за жалост такива като теб ни дърпат назад. Само кроманьонец като теб, може да си мисли, че няма кой и как да го вразуми - тейзъра много бързо показва каква е ползата от научно-техническия прогрес. Пък да нямам професионален опит с вразумяването на 150 кг австралопитеци, едва ли може да се каже.
    И от 20 компютъра и телефони да си щракаш плюсчета, пак няма да се скриеш какъв голям интелектуален дефицит имаш!

    Коментиран от #21

  • 19 Гост

    22 27 Отговор

    До коментар #5 от "Yep":

    И метан
  • 20 ххх

    53 26 Отговор
    Само газ
  • 21 User

    9 15 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Щом си казал...
  • 22 аматьор

    73 38 Отговор
    Дизелът е доста по-тежък и разбива предното окачване по-бързо.

    Коментиран от #23

  • 23 9000

    20 26 Отговор

    До коментар #22 от "аматьор":

    VErno si amatior
  • 24 Бай Митю от Младежда

    48 5 Отговор
    И аз не мога да реша коя по- ми харесва - русата, черната или умната ... Ще си взема по една от всеки модел ...
  • 25 Комшията на onq s konq

    45 53 Отговор
    Имам един комшия с един кон от 30 години кара една TDS ка и няма никакви проблеми!
    P.S. Само дизел
  • 26 защитник

    100 29 Отговор
    В момента целия свят е повел война срещу дизеловите мотори, поради силно отровните емисии. Прочетете и вникнете малко в истинските проблеми и тенденции на съвременния транспорт. Информирайте се, защо данъците в Европа са по-високи за дизеловите автомобили. Вижте ограниченията, които редица европейски столици въвеждат След това поставяйте на везните двигателите.

    Коментиран от #27, #115

  • 27 deviant

    22 44 Отговор

    До коментар #26 от "защитник":

    Това са твърдения за да замажат очите на овце като тебе.

    Коментиран от #91

  • 28 ЖасминА ИвановА

    48 33 Отговор
    ГАЗ!!!!
  • 29 разбира се

    41 23 Отговор
    Електрическите :P
  • 30 Искрен

    42 22 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Ти колко бензинови яхти си видял?
  • 31 гост

    114 18 Отговор

    До коментар #12 от "User":

    Не се вълнувам от неуки коментари. Въпрос на размисъл и разбиране е.
    Който може нека да отиде в някой голям европейски град и да се убеди сам, че когато по улиците се движат изправни коли то въздуха не е толкова замърсен и тежък, какъвто е у нас. Макар че там трафика е много по-усилен, няма коли които да изпушват и да оставят дълги, черни опашки, било то лични коли или обществен транспорт. И това се усеща, няма задуха, няма отровна миризма.
    Защо раковите заболявания растат успоредно с регистрациите на стари дизели, запитвате ли се? Защо българския шофьор, макар и да може да си позволи да е изправен, мило и драго дава да премахне дпф, егр, кат и да отделя колко се може повече отрова, а не да поддържа пречиствателната система функционираща? Защо Европейците забраняват старите дизели, а у нас броят им расте лавинообразно? Те ли са простите или ние? Около мен всички минаха на дизел, изкормен, манипулиран и са горди до небето, че харчи 2л. по-малко от бензин. А това, че е скъп за поддръжка (турбо, съединители, помпи, егр) спрямо един бензин никой не го интересува, важното е да види мечтаната цифра разход, че бълва отрова и дава същите пари като бензин хич не го интересува. Замислете се, хора.
  • 32 Шаран БГ

    92 17 Отговор
    След като една хубава зима, при -11 градуса по ЦЕЛЗИЙ, с една още по-хубава дизелова машина, точно за един час изминах 11 километра и доволно поизмръзнах, се заклех в България да съм само на бензин. И така вече 25 години..тук на бензин, на други места на дизел .Дизеловото гориво е 6 /шест/ пъти по-евтино при производството си от бензина. НО...но у нашенско /освен приличната цена/си позволяват и да го кръщават с какви ли не щеш гадости.Нямам нищо против дизеловите двигатели. Горивата са отвратителни и ти убиват желанието за живот..............
  • 33 Vasik Atanasova

    49 64 Отговор
    ГАЗТА Е ЗА ГОТВЕНЕ
    НАФТАТА Е ЗА ОТОПЛЕНИЕ
    БЕНЗИНА ЗА КАРАНЕ

    Коментиран от #56

  • 34 YAMAHA

    31 6 Отговор
    Абе а каде е коня?

    Коментиран от #36, #37

  • 35 "фишьор"

    80 7 Отговор
    Аз си се радвам на шестцилиндров бензинов атмосферен и нямам никакво намерение да минавам на газ, метан или дизел. Кой каквото му е кеф да кара, "на цвят и на вкус приятели няма".
  • 36 АХД

    18 7 Отговор

    До коментар #34 от "YAMAHA":

    Хвърлят му салама в коридора!
  • 37 на коня под опашката

    28 5 Отговор

    До коментар #34 от "YAMAHA":

    Отиде да купи нафта на черно.
  • 38 Нено

    63 17 Отговор
    ама че въпрос-естествено че бензиновите коли са по-добри.
    друг е въпросът, че ние сме бедни и гледаме все да ни е по-евтино(коли, дрехи, храна).
    а пък съвсем друг е въпросът, че старите дизелаци се чипосват и кефът за Ганя е голям- върви като самолет, гори по-малко от аналогичния си бензинов еквивалент...
    за*би..
  • 39 Tesla

    60 22 Отговор
    Дизелът е е с много по скъпа поддръжка.А ако отбележим и алтернативата пропан бутан тогава дизелът съвсем изостава.
    Новите двигатели с турбини при бензина имат досатъчен въртящ момент а в съчетание с хибридни установки и при най ниски обороти могат да ускоряват.
    Първата стъпка с плъг ин хибридите а после изцяло електричество.Дизелът отива в историята,вече в Европа става все по трудно да караш дизел.
  • 40 Нафарфорий

    45 59 Отговор
    2/3 от военните джипове са дизелови останалите са бензинови, само щото уж палели зимата! Сами си правете изводите! Преди години никой не се оплакваше от дизела, ся некви меки китки от нпо-тата почнаха да ни поучават колко лош бил дизела, и как трябва да сляза от дизеловото си Дискавъри и да се кача на бензиновата малолитражка дет ще грохне на първата локва.
    P.S. Ако бензиновите двигатели бяха съвършени нямаше да ги има дизеловите!!!!!!!!!
  • 41 Еко-клима

    49 44 Отговор
    До коментар #33 Бензина е за миене на дизеловите части
  • 42 Eibar 75

    40 30 Отговор
    Ф 1 бензин.самолет бензин.мотоциклет бензин.бензина е за каране нафтата за топене газтаза готвене.БЛАГОДАРЯ МНОГО

    Коментиран от #45

  • 43 Виктор

    52 20 Отговор
    Гаражи на село може и да има , но тук в София не преобладават , а и цената им е колкото на апартамент 100 м2 в провинцията.Да не говорим , че температурата в гаража е почти същата , каквато е и на вън , освен ако не си баровец и не ти работи печка в него!Дизел се купува само нов или до 2-3 години с пълна сервизна история и на не повече от 100 000 км , както и само ако смяташ да минаваш поне по 30 000 км на година (цитирам разработка на Аутобилд , която доказва това).Бенизновите двигатели са много по-издръжливи и дори и да се наложи някакъв ремонт по тях , той е в пъти по-евтин от този на дизела.Да не говорим , че в следващите години , дизелите вървят към премахване , а за тези , които все пак искат да си ги карат , до вдигане на всевъзможни такси , данъци и какво ли още не!

    Коментиран от #44

  • 44 бай Иван

    15 4 Отговор

    До коментар #43 от "Виктор":

    Подземен гараж?

    Коментиран от #62

  • 45 Иван

    33 5 Отговор

    До коментар #42 от "Eibar 75":

    Сигурен ли си че самолета е на бензин?
  • 46 бай Иван

    20 1 Отговор
    Е85>Бензин.
    (Да, знам че Е85 е 85% етанол и 15% бензин).
    По-евтино(поне на запад и югоизток(Австралия)), повече мощност(по-високо октаново число, позволява по-голямо налягане на турбото), да малко повече харчи, обаче излиза горе-долу колкото бензина.
  • 47 София 1881

    23 25 Отговор
    екстра пичове колкото по малко карат на дизел толкова по евтин ще стане евалата
  • 48 БОКО

    61 4 Отговор
    Когато колата е нова няма значение.Проблем е когато пристигне в БГ на "реални" 168000км. и собственик е била баба на преклонна възраст!
  • 49 hннн

    43 39 Отговор
    Моя дизел не ми е правил проблем, а го карам 6 год и над 120 000 км. Вече е на над 300 000. Ако и следващите дизели са такива, не искам да чувам вече за бензинова кола. А съм имал немалко такива. Е, вече съм с 2 дизела.
  • 50 Гост

    55 18 Отговор
    Дизеловите автомобили се правят от производители в държави с високи изисквания. Като дойдат километрите се сменят всички катализатори, филтри, налива се AdBlue и т.н. Никой не слага чипове, защото му пада гаранцията и на прегледа няма да мине със саждите от кюнеца. Когато автомобилите от тези чисти страни станат на години където вече започва да е скъпо да се поддържат, те отиват в бедните страни като България. Всеки знае какво става след половината дизелаци по пътищата ни - сажди и пушеци. И въпреки всички мерки в тези ЧИСТИ страни са видяли, че дизелите няма как да продължат да бъдат достатъчно чисти, като газьолите и бензина и започват да ги забраняват, защото ги е грижа какво дишат. Тъй като в бедните райони масата хора не ги е грижа какво дишат и не си дават сметка за следващият ден, ще продължим да имаме най-замърсените градове в ЕС. Вчера в хубав слънчев ден, в който не се палят печки и ТЕЦ-овете работят само за електричество без отопление, от Симеоновско шосе едва се виждаше копитото... Който каквото да ми говори за дизели, аз си карам на газ и не се чувствам като един от масата с кюнците които тровят хората.

    Коментиран от #86

  • 51 СЪР БОБ ФОС

    22 15 Отговор
    НАФТОВА ПЕЧКА НА КОЛЕЛА ... ;-)
  • 52 smolata

    16 21 Отговор
    Дали дизела или бензина? Твърдо мога да кажа, че отговорът е прост - мерцедес 124, възможно най-запазен...
  • 53 КОЙ?

    16 10 Отговор
    Ле лЕ - ами сега - самолет с наф - тичка?
    Дали ще кацне?
  • 54 Киро

    75 3 Отговор
    Много просто - за къси разстояния в града, с често палене и гасене - по-добрия вариант е бензин. Усеща се особено зимата. С доста по-евтина поддръжка от дизела.

    Дизела е за по-дълги разстояния, по-тежки коли.
    За да си "избие" по-скъпата поддръжка чрез по-ниския разход на дълго.

    Така го разбирам аз, аз карам дизел (семейния голям автомобил), а жената - бензин, нейния е малък и градски автомобил, който и трябва да иде на работа, до магазина и да вземе децата.

    Просто двете технологии имат различни приложения.
    И двете са по-добри в едни неща и по-слаби в други, въпрос на нужди.
  • 55 naftova pechka

    10 50 Отговор
    da e az nali s 230 konq pe4ka si leta s tazhod 4.5 pak vie karaite benzinki po 75 konq.kuci magareta.i kogato stigmete 700 000 km na fizela.elate togava kajete benzin palni gluposti sa teq benzinki be hora.dizela e istenata
  • 56 Z12XE

    28 7 Отговор

    До коментар #33 от "Vasik Atanasova":

    Върви си гледай манджата не се занимавай с коли.
  • 57 да бе да

    24 21 Отговор
    интересно защо формула 1 не карат на дизел
    а преминаха от бензин направо на ток
    муахахахаха
  • 58 Извънземен

    51 2 Отговор
    Бих си взел НЛО с антигравитационен двигател, но ги крият от нас, защото не използват никакво гориво.Съответно няма печалби за корпорациите.

    Коментиран от #71

  • 59 mb vs bmw

    38 11 Отговор
    по принцип съм привърженик и на двете горива. Мога да дам пример от личен опит с мерцедес 124 300д чист дизел, 6 цилиндъра редови, зимата е хващал разход 5,5 на 100 на дълъг път, мотора работи много тихо и приятно, не пуши изобщо и няма много вредни газове поради по-пълното изгаряне на дизеловия мотор, не е претенциозен и при добро обслужване този стар дизел може да изкара и 1 000 000 км, без проблем може да се кара и на старо олио за по-голяма екологичност. На 1 предавка тръгва и се движи без газ, благодарение на големия въртящ момент.
  • 60 mb vs bmw

    34 4 Отговор
    дизели се ползват и в автомобилния спорт, но наистина те са по-подходящи за всекидневно каране, дълъг пъти за работни коне, за спорта си е по-добре бензин. карането на газ също е много добър вариант за по-голяма икономичност на бензиновите коли, ако не ни е по джоба да зареждаме бензин
  • 61 ГЕРБ

    20 33 Отговор
    Дизел!
  • 62 Виктор

    27 7 Отговор

    До коментар #44 от "бай Иван":

    Това с гаражите го казах относно един друг коментар.А явно не си запознат , но подземните гаражи струват толкова , колкото и надземните , а именно около 15 000 евро.Има подземни парко места , който са по-евтини , но там цената варира между 5000 и 8000 евро!Обърни тези суми в гориво и виж , кога точно ще я избиеш!А и колата е да ти служи , а не ти да я гледаш като живо същество!

    Коментиран от #63

  • 63 бай Иван

    20 5 Отговор

    До коментар #62 от "Виктор":

    Последното не е задължително.
  • 64 Nuclear

    57 20 Отговор
    В семейството имаме два vw passat b4,единия бензин 2.0 115 коня другия дизел 1.9тди 120 коня.След спор с бащата кое е по-бързо ги пробвахме и бензиновия издуха дизела.На дълго дизеловия гори 5 на 100 нафта при цена 2 лева на нафтата.Бензиновия 8 на 100 при цена 1.03 на газта(газов инжекцион)За обслужване комплект ангренаж струва 60лв за бензиновия и 200лв+ за дизела.При бензина няма турбо,ГНП,дюзи и още куп датчици които вървят с тях и струват торба пари.Моят личен избор е бензинова кола с газов инжекцион :-)
  • 65 TDI 3,2

    6 11 Отговор
    LOKOMOTIV
  • 66 Алфа Ромео

    37 9 Отговор
    Дизела има добра тяга, но газовете му са много вредни и става много скъпо като се повреди, дори и новите дизели не са безобидни въпреки скъпите пречистващи системи. За мен истината е достатъчно мощен бензинов двигател с добра уредба на пропан-бутан, по-лек от дизела, не толкова капризен, много по-екологичен.

    Коментиран от #70

  • 67 Plovdiv

    31 12 Отговор
    Ако нещата трябва да бъдат изразени с формула, тя следва да е" "D+T=P". Като в случая "D" означава дизел, "Т" означава време, тоест години, а "Р" означава проблеми. Колкото повече стават годините на дизеловия мотор, толкова повече стават и проблемите с него.
  • 68 инженер по транспортна техника

    46 3 Отговор
    общо взето темата е безкрайна и колегите тук, които пишат сериозно, са казали почти всичко по въпроса. Имам само да добавя нещо във връзка с цената на горивата бензин/дизел, с което явно авторът не е наясно, аи никой от читателите.... Цената на дизела беше в миналото над два пъти по-ниска от тази на бензина, както може би много от нас си спомнят. Тогава и пропан-бутанът се водеше отпадъчен продукт, и беше безумно евтин. Разликата в днешно време е в това, че съществува безкрайно различна технология за преработка на нефта. Навремето имаше само първична дестилация и вторична дестилация. Като резултат се получаваха бензин, керосин и дизел и отпадък- мазут. Съотношението между количествата им беше много трудно да се промени. Също получената нафта беше в пъти повече от необходимата. Затова и се насърчаваше производството на дизелови леки автомобили за простолюдието.
    В момента технологията на преработка включва освен първична и вторична дестилация, и последващи високотехнологични крекинг и риформинг процеси. Вследствие на това вече можем от едно количество нефт да получим колкото пожелаем /почти/ бензин, колкото пожелаем керосин или дизел. Също така почти безотпадъчно- може да няма въобще мазут, който е най-мръсен и неизползваем понастоящем. Затова в България горивата са некачествени. Най- хубавите горива са тези, получени от първичните дестилати- без добавени биодобавки и крекинг продукти. Или с по- малко такива. Те обаче се изнасят деликатно за Германия,
  • 69 инженер по транспортна техника

    36 4 Отговор
    2.....Германия, Норвегия и т.н... богати страни, които плащат и поръчват музиката. Тук караме с каквото ни забъркат от най- тежките остатъци от нефта, които са разчленени с крекинг- процеси и получени последващи продукти с нужната формула на въглеводороди- т.е. пак бензин и нафта, но вече изкуствено получени. Като добавим към това и забранени и вредни субстанции, които някой слага в горивата нелегално- де за печалба, де за да се отърве от тях безпроблемно, и познайте защо се чупят дюзи, помпи турбини и т.н....
    Та всички тези високотехнологични процеси в нефтопреработването водят до едно- вече няма излишък на нафта или мазут, защото те могат да се сведат до бензин при нужда. Ето защо цената на двата продукта вече е изравнена още при производството и- няма защо да продават евтино нафта или мазут, ако от тях с още малко енергия може да се направи бензин....
  • 70 TDI

    6 9 Отговор

    До коментар #66 от "Алфа Ромео":

    ти па голем еколог и спец по всичко са извъди бе
  • 71 оракул

    11 7 Отговор

    До коментар #58 от "Извънземен":

    НЕ КОЛЕГА, НЕ ГИ КРИЯТ ЗАРАДИ ТОВА. КРИЯТ ГИ ЗАЩОТО МИСИЯТА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО НЕ БИ СЕ ОСЪЩЕСТВИЛА. А В ЕДНАТА СИ ЧАСТ ТЯ Е ДА СВЕДЕ ДО МИНИМУМ ЗАПАСИТЕ ОТ КИСЛОРОД В АТМОСФЕРАТА, В СЛЕДСТВИЕ НА КОЕТО ДА НАСТЪПЯТ ГЛОБАЛНИ КЛИМАТИЧНИ НЕОБРАТИМИ ИЗМЕНЕНИЯ, ПРИ КОЕТО ДА СЕ ЛИКВИДИРА ЦЯЛОСТНО ПОПУЛАЦИЯТА НИ НА ПЛАНЕТАТА И ТЯ ДА СЕ ПОДГОТВИ ЗА СЛЕДВАЩ ВИД..... КОЛКОТО И УЖАСНО ДА ВИ ЗВУЧИ, ВРЕМЕ Е ЗА ИСТИНАТА.
  • 72 бай Митю кварталния

    29 6 Отговор
    Дизела е много точна машина,потдръжката му е много по-скъпа от на бензина!Много пари се наляха в дизеловите двигатели през последните години Комън рейл впръсква до 4 пъти за един такт!!!И дизелите и бензинките са бегачки въпрос на вкус!!
  • 73 босе

    41 10 Отговор
    Голяма е дилемата.....поне за мен-на 50 години съм и съм карал много модели коли с бензинови и дизелови мотори.Ако не живеех в България може би бих избрал дизела,но за нас според мен ,по-добрия избор е бензин или бензин/газ.Купете си бензинова кола поне 200 коня,газифицирайте я(ако има възможност), и се наслаждавайте на това ,което ви предоставя!
  • 74 Вандалисимо

    15 23 Отговор
    D4D дизел който върви като бензин. Не случайно го слагат в най-продаваната марка в цял свят
  • 75 мъжкар

    48 19 Отговор
    Естествено че бензиновата кола е по-добрия вариант.Дизел признавам двигателите произведени преди 2000-та година.Говорим за това че тези двигатели са далеч по-опростени и с сравнително евтини части докато съвременните дизели са страшен боклук НАХАКАН с електроника и един куп необосновано скъпи части които са с потенциал да се скапаят във всеки един момент а точно тези части оказват съществено влияние върху двигателя без тях тойю просто не може да заработи.Примера е следния необосновано скъпи дизелови помпи усложнени до краен предел най-евтините са 600лв до 2000лв ВТОРА УПОТРЕБА а нови са над 5000лв.Другата зверски скъпа част е турбото 600-800лв втора ръка а за ново няма да говориме а без него дизела е като УМРЯЛ КОН.Третата скъпа част са дюзите не е нормално една скапана дюза да струва от 800 до 1000лв в зависимост от марката.Другите части са интерколера и така наречения демпферен маховик.А най голямата простотия на дизела е че като смукне въздух отнякъде и КРАЙ НЯМА ПАЛЕНЕ.Преди време се излъгах да си купя дизелова кола и с това смучене на въздух такива пролеми ми създаде че с радост я продадох.Дизела е кола с която тръгваш на някъде и не е сигурно дали въобще ще стигнеш.Докато при бензиновата кола тия проблеми ги няма щото просто бензиновия двигател ги няма тия части и частите за бензиновия двигател са в пъти по -евтини.Така че вие си направете сметка какво да карате аз карама бензин и докато не дойдат електрическите коли мисля все на бензин да си дж

    Коментиран от #96

  • 76 Александър

    15 21 Отговор
    Дизел 2.0 с ръчни скорости. Това е надеждния мултифункционален семеен автомобил

    Коментиран от #79

  • 77 оня с автосервиза

    63 9 Отговор
    При мен за ремонт на двигател бензинова кола не е влизала много отдавна ,а счупените дизели нямат брой- всеки ден имам дизелова кола с проблем в двигателя или периферията му ! Имам две коли и двете са 2,0 i 115 к.с.на газ(VW) смея да твърдя , че са много здрави и непретенциозни ! TDI-то е много по приятно за каране но и много по скъпо ,но все пак при покупката на автомобил всеки си прави сметката какво му трябва , какво може да си позволи и колко му се простира чергата ! Не мога да не уважавам дизела - все пак той ме храни и дизелджийте запомнете : ЕВТИНА НАФТА-СКЪПИ РЕМОНТИ ! ! ! Айде почвайте да цвъкате минуси !
  • 78 Shmeker

    27 15 Отговор
    Дизелът е просто гориво. Двигателите, които се правят за това гориво са различни, от там е различно и това колко са сполучливи.

    Първият истински икономичен и бърз дизел създава VW, под ръководството на Дядо ви Пийх, който е дал наставления да гори под 5 л. на 100, да има въртящ момент от ниски обороти и да е бърз и надежден.

    Така се ражда 1.9 ТДИ, от начало 90, после 110 коня, след това 1.9 помпа-дюза.

    Други разработват комън-рейла, но като чели 110 коня 1.9 си остава класически ТДИ, с разход и вървеж на комън-рейл, без да е комън рейл. Помпа-дюза има много въртящ момент и за времето си комън-рейл не може да се мери с него.

    Бензиките изостават в развитието си, но все пак има добри такива с турбо, с достатъчно въртящ момент в ниските обороти за да се конкурира с ТДИ... или пък атмосферен, с достатъчно голям обем и цилиднри. Обаче като разход няма достатъчно икономичен бензин...

    Колкото до това дали Дизел не може да е спортна кола - ами историята на Ауди показва, че може. При това почти непобедима.
  • 79 бай Иван

    12 2 Отговор

    До коментар #76 от "Александър":

    Само че 140 коня пукат глави.
    170 обаче не.

    Коментиран от #104

  • 80 Дизела

    14 14 Отговор
    Ектроника има дизела почти същата има и бензиновия Мъжкар! Явно си далеч от истината !Единствено ще се съглася за турбината,но зада върви една кола за мен тя трябва да има турбина!Погледни големите гиганти производители на автомобили и ги питай защо големите класоне са дизелови!не говоря за ферарита и т.н!Ти виждал ли си бензинов кораб ,влак или автобус?Машини които са направени все за големи дълги и тежки пробези!Жив и здрав карай си бензина аз неща ,това ,че не си случил на дизел е друг въпрос!
  • 81 Аз новия6394

    24 22 Отговор
    Колеги,с днешна дата ако изключим проблема с екологията по всички други показатели дизела побеждава бензина с пълен тотален нокаут. Ако електромобилите се наложат /дай боже/ и бензина и дизела си отиват. Това е истината.Всичко друго са празни приказки. И последно- престанете да коментирате стари коли с отживели типове двигатели от рода на Мерцедес 124 с всичките му мотори, VW 1,9 TDI и подобни. Живеем в 2017 год. Айде лека.
  • 82 Данаил

    18 15 Отговор
    Голф 3 с АХУ мотор купен от мен много скъпо 90 к.с.4×4 на абсолютно оригинални 249000,не се чува мотора,мърка като коте,пали на улицата при -19 само с чукването затрупан целия с 50 см.сняг.Не пуши грам,върви учудващо много без да е чипосван.Не знам нито нещо за турбото му нито за дюзи,нито за помпа,нито капка фреон не губи климатика.Магистрала с до 90 под 5,със 130 5,7.В града най-много 9 зимата,лято 7.Аналогичен бензин с 90 коня гори доста повече,а не може да върви.Не знам такова понятие замръзнала нафта.Единствен проблем-влизаш през която врата се отвори през зимата,по-често през задна.Добре,че съм 70 кила,иначе за по-пълни е трудно.Чуден автомобил.Имал съм и бензинови с газови инжекциони,но не бих заменил дизела за нищо.Ако някой не вярва на написаното от мен,показвам на място.Поздрави.
  • 83 ОТ ПЕРНИК СЪМ МИТЮ ГАЗА

    20 18 Отговор
    ПО ДОБРО Е НА ГАЗЧИЦА ПО 80-90 СТИНКИ !!!!!! ОХХ КОТЬООО ТЪНКАТА ЛАЙСНАА ШИРОКО МИ Е БАТКООУ
  • 84 ТОДОР СТОЯНОВ

    23 0 Отговор
    Най-хубавата кола е тази, чиито ключове дрънкат в джоба ти!!!Караш, поддържаш, нямаш проблеми!Най-скъпите ремонти плащат тарикат-глупците!Колкото до качеството на горивата...питайте премиера в сянка и импотентните контролни "органи".Бай Иван е прав Е85 е гориво та дрънка, но...на друго място, в друго време!
  • 85 Жожо

    20 12 Отговор
    И аз ще напиша нещо от моя скромен (20г зад волана) опит :)
    Повечето ми коли бяха на газ,една на бензин и сега карам почти чисто нов дизел....и аз трябва да съм честен на нафта не е зле,но ако колата е новичка.Слаедващата ми обаче живот и здраве ще е или на бензин или газ :). Дизеловите в градски условия се утрепваш от превключване ако не е автоматик,а това е досадно.
  • 86 МАК

    14 19 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Госте обичаш да пишеш винаги 50 на 50,50 % глупости и 50 процента истина.дизела сие дизел и няма бензин който да му бие ниския разход.карам дизел Голф 3 чипосан професионално,премахнати еко глупости гарантирам че мойта кола от това не пуши и без еко простотийте е под нормите !! а аз ти гарантирам че твоя мъртвец на газ няма как да покрие нормите освен ако не е със фабрична газова уредба настроена там.колата ти не е проектирана да работи на газ и това вмешателство веднага съсипва горивната система и деградира от неизползване и се превръща в куц кон от скапаната газ.горивата в България са пълен боклук.гарантирам ,че голяма част от хората не са наясно как се подържа истински турбо дизел - правилните масла и филтри.задължително пълна синтетика трябва да се използва заради хидравличните повдигачи и самата турбина оттам идва и правилната работа на мотора. аман от хора който са зомбирани със глупостите от ранга щот била на 200 000 хиляди трябвало със гъсто масло Голяма грешка!! оттам има пушещи печки каквито и аз не понасям !всичко опира до качествена подръжка!!
  • 87 jp power

    22 18 Отговор
    Имал съм бензин, бензин на газ- това си е ритуално самоубуйство , и дизел. Най- голямата тъпня е газ/метан. Дизела много скъп за поддръжка. Ако сложите разход на клм. За 60хил. Клм. Ще се очудите...бензина излиза по-изгодно. Въпрос на избор, дали ще вусиш по сервизите за ремонт на дизел или газ , или ще ги даваш на бензиностанцията. За мен, най-важно да съм сигурен в колата си, а не да ""спестя"" 5лв за 100км, особенно ако возиш децата си. Най- несигурен съм бил в дизелов автомобил. Никога повече дизел, освен за камион, трактор или комбайна. Даже и за джип не си струва дизела.
  • 88 До авторите

    2 2 Отговор
    Точно 28 секунди (2 -та линка) време да бяхте отделили в правилната посока, щяхте да се убедите колко безпредметна и безсмислена статия e тази и колко излишно е да се коментира темата...

    https://www.youtube.com/watch?v=8nmeFZMxtMg

    https://www.youtube.com/watch?v=YWaNEqLFF0c

    Това последното на какво напомня? Даа, на парен локомотив, а всички знаем къде отидоха те - в музеите и пещите за претопяване.

    Туй то!
  • 89 pankratii788

    10 10 Отговор
    Карам волво с40 двигател 2000 кубика16v 140 коня бензин газ вече12 години ,не е мръднал супер доволен съм ,не съм имал дизел,но и нямам желание да имам.
  • 90 pankratii788

    9 6 Отговор
    Карам волво с40 двигател 2000 кубика16v 140 коня бензин газ вече12 години ,не е мръднал супер доволен съм ,не съм имал дизел,но и нямам желание да имам.
  • 91 ДАЛИ

    3 4 Отговор

    До коментар #27 от "deviant":

    Ти понеже не си овца, дето си внушава, че онова отзад не са черни турлуци, а теменужки, а?

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29297-dizelovite-koli-troviat-10-pyti-poveche-ot-kamionite/
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Дядо поп

    14 5 Отговор
    Дизелите не са много чисти,но и бензиновите не отделят
    розово масло, разликата в отделянето на мръсотия е само
    няколко процента.Там,където живеят много хора не трябва
    да се пускат никакви коли с ДВГ,ако искаме чист въздух.
  • 94 гощо

    9 12 Отговор
    Ако караш много дизеал ако само се возиш бензин! Кратко и ясно!
  • 95 Герб

    10 14 Отговор
    Дизел!!! Обаче след 2005 г.
  • 96 Ицо от Плевен-Берлин и обратно...

    10 7 Отговор

    До коментар #75 от "мъжкар":

    бля бля,карам си аудито 1.9tdi 110ps- купено от Дюселдорф на 420 000км,това е 2012-та.сега е на 575 000км.Два пъти съм сменял ремъци само..!!!?
  • 97 фау ве

    21 2 Отговор
    Тъй, като си купувам само дърти коли ми излиза по-евтино да поддържам бензин, а и не карам на дълго често. В този случай бензина е по изгоден.
  • 98 mediator37

    12 7 Отговор
    2000- та година и дълго време след това цената на дизела беше точно 67% от цената на бензина: бензин- 1,20лв., дизел- 0,80лв.
    Ако не са конспирациите и картелите на производители и търговци сраснали се в едно, категорично печели дизелът, защото и разходът е по-малък (67%) от този при бензина. Като се насъберат тези две предимства, срещата приключва в първи рунд, първа минута.
  • 99 Миро

    9 31 Отговор
    Дизел, много ясно, наш колко ми пука за екологията. Аз си го намирам по 1.50 лв.
  • 100 Ицака

    27 3 Отговор
    Бензинът е за леки коли, дизелът за камиони. Иначе много добре написан материал. Браво.
  • 101 Георги

    11 15 Отговор
    Моето лично мнение е че дизеловите мотори са по добри поради простата причина че с леки модификаций по двигателя разходът на гориво пада значително от дадения заводски разход и това още един плюс в полза на дизеларките.
  • 102 Тодор

    15 11 Отговор
    При всяко положение:Бензинов двигател на газ!Бензиновите коли са по-евтини,по-евтина подръжка,а газта я прави и по-икономична.
  • 103 юлиян

    9 2 Отговор
    след 10 години ни бенз ни нафта.Хората ще катат коли на ток и всичко ще е на 6 и проблема с батериите е решен ама още не го прилагат,ама и там някой треа да са налапа с кинти за целта.и най интересното ще е че ще бъдат финансово достъпни за всички..
  • 104 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #79 от "бай Иван":

    Зависи от годината, т.е. версията на главата. По принцип трябва да са сменени гараниционно.
  • 105 Бай Х@й

    9 1 Отговор
    Пичове, не е важно бензин-дизел!
    Спорите и се ядосвате за глупости. Само в БГ съм чул някой да спори на тази тема.
    Цената на горивото е Важна!!!
    То не бяха скандали, картели простотии, и пак същият х@й го ядете.
    Между другото: В неделя заредих бензин 87 защото е най-евтин за близо 23$ цял резервоар.
    Ако искате смятайте
  • 106 777

    21 11 Отговор
    Трррррррррррррррррррррррррр..... Само като го чуя и ми се преревава с глас... Камо ли да си го купя. Който харесва дизелите, халал да му бъдат, но без мене!
  • 107 Язе

    4 2 Отговор
    В тая статия повечето неща отдавна не са така както ги изкарва автора.
  • 108 13-ят войн

    4 11 Отговор
    Гастарбайтери е за готвене,нафтата за топене а бензина за каране.
  • 109 Wishmaster

    19 3 Отговор
    1. По големи загуби на топлина било плюс :), без коментар.
    2.По голям шум и вибрации, може ако авторът кара дизел от миналият век, напротив дизелът върви на по-ниски обороти и в купето се чуват само гумите дори при 160.
    3.По често превключване на предавки? Дизелът поради високият въртящ момент при ниски обороти, може да го караш и на висока предавка бавно или на голям наклон, но не е задължително то си е за твоя сметка. Освен това няма правило да ги превключваш последователно.
    4.Горивната система била по-сложна, може ако сравняваш нов дизел със стар бензин или бензин на някоя корса. Новите бензини са също истинско чудо на техниката.
    За мен дизелът има един основен недостатък и това е NOx. Бензина обаче има проблем с CO2 така че екологията ще изяде ДВГ-то.

    Коментиран от #111

  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Аз новия6394

    6 1 Отговор

    До коментар #109 от "Wishmaster":

    Бих дал 100+ за този коментар.Поздравления

    Коментиран от #114

  • 112 Сменил 12 коли за 25 г.

    3 3 Отговор
    W 124 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Коментиран от #113

  • 113 124

    4 3 Отговор

    До коментар #112 от "Сменил 12 коли за 25 г.":

    Кой даде минуса не знам , ама явно не знае за какво става въпрос !
  • 114 NSA

    1 2 Отговор

    До коментар #111 от "Аз новия6394":

    Виж Land Cruiser TRD vs Maybach в Конфликти.
    Там има инструкции.
  • 115 до защитник

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "защитник":

    Много си прав.Дизела ''започват да го тормозят яко".Мерките се затягат.Не съм фен на конспирацийте,но мисля,че е с умисъл.Имам и бензин и дизел, можех и аз да напиша статията (от опита който имам)...Факт е,че съм доволен и от двете!!!!
  • 116 до deviant и до всички

    3 0 Отговор
    "ОВНЕ",какво ще кажеш за мерките които взима КАТ за отработените газове???В автомобилните сайтове на 20 дизелови коли, които се продават има 1-2 бензинови???Работя в завод за "кабелни комплекти" (ел. инсталаций)...поръчките за дизелите спаднаха с 80 процента,много хора останаха без работа...Е? "deviant",повече ЧЕТИ по-малко ПИШИ!!!

    Коментиран от #125

  • 117 gost

    1 6 Отговор
    METAN SAMO METAN
  • 118 samo Benzin i Gaz

    3 2 Отговор
    Tapi slojni naftovi pechki i skapi. Dizal bez turbo umrela rabota kvo mi gi falite togava. Shto ne sravnqvate atmosverni dvigateli da vidim togava
  • 119 Калоян

    1 1 Отговор
    Може да напишете разликата в обслужването в сервиза между бензин и дизел. Също така с един ремонт на ГНП, колко бензин ще сипя и ще карам.... Или всички допълнителни агрегати които бензиновия автомобил ги няма а се чупят.
  • 120 Петър

    3 2 Отговор
    Bmw 525 Tds,ако намерите запазен такъв вземете го(колкото и трудно е да се намери)Двигателя работи като бензин,надежден и здрав и мощен! Митове са глупостите със пукането на глави и тем подобни..Главно идват от пубертети които само заварват газта до край! Със кожичка и глезотийки колата е един перфектен семеен автомобил (комби) кеф ти да си дърпаш караванката никви проблеми ..Като цяло преди съм карал само бензини Бмв-та 200куб,3.5,1.8,
    И мога да кажа че дизелака някак си е по вълшебен ,зимата си го паля без проблем само показвам ключа дано така да продължава да е послушна колицата...Който каквото му радва душата това да си кара със здраве! Пък кое е по добро ......... нали:) Но бъдете сигурни че след години това удоволствие от шофирането няма да го има,кой знае със какви летящи чиний ще се придвижват хората може би карани от роботи...Живи и здрави!!
  • 121 Тони

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Пич яхтите са на дизел,особено по старите модели!
  • 122 Американец

    2 2 Отговор
    Бензин газ и 4000кубика 6цилиндров 210коня това в истината
  • 123 Гост

    2 0 Отговор
    Кой е по добър . Това е като спора кое е първо кокошката или яицето . Всеки има прово на мнение аз лично имам и от 2те дизел газ и бензин . За дизела бърз има тяга от ниски обороти но в града си харчи нафта . Бинзиновата - газ куца медуза на с 8 лв та сто е добре. Това е моята преценка .
  • 124 Гост

    1 1 Отговор
    Кой е по добър . Това е като спора кое е първо кокошката или яицето . Всеки има прово на мнение аз лично имам и от 2те дизел газ и бензин . За дизела бърз има тяга от ниски обороти но в града си харчи нафта . Бинзиновата - газ куца медуза на с 8 лв та сто е добре. Това е моята преценка .
  • 125 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #116 от "до deviant и до всички":

    Колега в нашата страна се карат коли на по 15 . След 15 г ще мислим тогава ще ни засегне че няма дизел нов внос .
  • 126 зависи

    4 0 Отговор
    дизел за работа, бензин за удоволствие
  • 127 Ферди

    3 4 Отговор
    направо се разсмях,дизела имал нужда да превключва по често .Защо?Има 2 пъти по голям въртящ момент от бензинов аналог ама превключва по често Скоростните кутий са с по тежки серии лагери защото трябва да издържат по големи въртящи моменти Факт ,но конструктивно нямат друга разлика . Не съм убеден че от към екология нещата са така защото съпоставимо всеки дизел харчи 30% по малко от бензинов аналог Твърдо дизелът е по добър ,то и затова бензинови камиони и автобуси НЯМА
  • 128 Неразбирач

    4 0 Отговор
    Ейй, ама целия български народ да питаш, всеки автомайстор и познавач ще излезе... това е като с тъпите селтаци в София: не им харесва там, ама се блъскат да живеят и да висят по задръстванията, заобиколени с "полезни" и "чисти" автомобили. Ако единственото мнение, което можете да изкажете, е да напсувате едните/другите..... по-добре замълчете. Ще спестите нерви и на Вас, и на другите.
  • 129 Дърадъра

    2 2 Отговор
    Като забележка към статията мога да добава че турбонираните дизели се появяват доста след турбинираните бензинови двигатели , просто навлязоха по бързо , защото дизел без турбо не става за нищо...
  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 DARK

    1 2 Отговор
    Една газова и се возиш незнам какво има да говориме повече , особенно при наличието на течна фаза газови уредби.Турботата при дизелите не са по усъвършенствани а напротив от по калпави материали са в топлата част защото не са подложени на същия термичен стрес като при бензина.Отделно някак си пропуснахте цяла категория бензинови двигатели които са на пазара вече повече от 20 години а именно бензиновия директен инжекцион , който тъй като копира малко или много същата формула като на дизела има същите минуси и плюсове с изключение на замръзването.Старите дизели отпреди комън рейл системите бяха дизелите които спечелиха добрата репутация на тия мотори.От както се появиха комън рейл системите дойдоха и всичките скъпи капризни драми по тия трактори.
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 GTE

    5 0 Отговор
    За къси разстояния дизела е безмислен. Смислен е когато се кара в работен режим, А той идва след поне 15 км в студа и поне 8 в нормално време
  • 134 Epp

    2 0 Отговор
    По-добрата кола,е новата кола.!!
    P.s. Е от същия клас де.!!
  • 135 Иво

    2 3 Отговор
    Смърт за дизела
  • 136 нафта

    3 0 Отговор
    Хора аз пък да ви сравня стария атмосферен дизел със старата бензинка. Аами 1.9д Пежо и 1.8вектра много добри мотори за времето си , само че пежото почва да сдава багажа на 500 000 а вектрата от 300 000 вече харчи масло доволно - екстра за екологията. Днешно време двг то кара 200- 300 хил и аут. Електричките са им многооо еко батериййте ама не ги виждаме нали. Сега карам дизел 25 годишно ауди на година въртя 60-70 хил.км и така вече 8 г. Това прави 2-3 нови коли на боклука. Не знам дали глобално е екологично вие кажете. А забравих харчи 5-6 на. 100км до 140км/ч и масло още не харчи от смяна до смяна. Бъдещето е електрото , но вече 20 години да караш една кола забрави.
  • 137 Иво

    1 2 Отговор
    Дизела е гола вода скъпа подръжка и гори повече отколкото го дават икономията му е в сервизите гарантирано