8 Февруари, 2010 12:44 35 485 44

Renault Grand Scenic 1.9 dCi 130 Privilege

  • renault grand scenic-
  • renault

Болшой театър

Новото поколение на френския миниван се характеризира с просторен и функционален салон, икономичен двигател и авангарден дизайн

Лично за нас срещата с второто поколение на Grand Scenic беше като посещение на Болшой театър, при това не само заради сходството с името. Този път обаче сме не само зрители, а и критици. Какво видяхме: комедия или драма, сценичен шедьовър или скучна постановка?

Нашият главен герой беше оборудван с 1.9-литров дизелов агрегат, а нивото на екипировка беше най-високото. Ето и отзивите след представлението.

Грим (екстериор)
Новото поколение на седемместният миниван Grand Scenic е по-дълго от стандартния Scenic с 230 милиметра. Иначе дизайнът е силно авангарден, но въпреки това е фирмено узнаваем. За последното допринасят характерната странична линия, пропорциите на каросерията и специфичната форма на стъклата. Авангардните решения, които всъщност са типични за френската марка, личат най-вече от странната форма на задните светлини. Дозата солидност е постигната чрез сравнително високите фарове и ефектния преден въздухозаборник, а хромираните елементи внасят нужното количество лукс. Като цяло интересен, нестандартен и в същото време стилен външен вид, който неминуемо ще намери почитатели.

В залата (интериор)
Ако продължим с театралната аналогия, трябва да отбележим, че салонът е доста по-различен от този в Театър 199, например. Тук качествените материали се набиват на очи още от пръв поглед. Седалките са разположени по класическата за миниван схема 2-3-2. Предните кресла са удобни, а задните - функционални. Трите седалки на втори ред се регулират независимо една от друга. Третият ред не предлага такъв комфорт, но пък е идеален за непълнолетни пасажери, а в прибрано положение прави пода абсолютно равен. Интериорът впечатлява още с множество жабки и чекмеджета, както с масички самолетен тип, монтирани на гърба на предните седалки. Стъкленият таван още повече увеличава визуалния простор в купето.

Арматурното табло е силно авангардно, но отново е присъщо за френски автомобил. Прибори всъщност няма. Има един широкоекранен централен LCD дисплей, който визуализира всички функции на автомобила. Водачът може да избира в какъв цвят и в каква форма да са виртуалните уреди на дисплея. От една страна е интересно, но според нас централното разположение на дисплея не е най-удачното място за тази информация. Основен аргумент е това, че в повечето случаи вниманието на шофьора трябва да е насочено напред и дори леко вляво и подобно разположение на уредите може да разконцентрира.

Иначе качеството на материалите и самата сглобка са на много високо ниво. Салонът е комфортен и същевременно функционален.

Зад кулисите (двигател и ходови характеристики)
Renault са добре известни със своите икономични и същевременно динамични агрегати. Използват малко поостарялата схема с по два клапана на цилиндър, но това по никакъв начин не влияе на качествата на мотора. 1.9-литровият дизел е достатъчно мощен и еластичен. Сравнително безшумен е и в комплект с шестстепенната механична трансмисия върши работата си отлично. Основното му предимство е икономията на гориво.

Друго, което ни направи впечатление е, че Grand Scenic разполага с доста нисък за миниван център на тежестта. Това води до по-малък крен в завоите и по-добра стабилност при висока скорост.

Пасивната и активна безопастност са на върхово ниво, а останалите възли и агрегати се справят стандартно и безпроблемно със задачите си. Единственият лек недостатък е по-слабо шумоизолираното купе, заради което външните шумове в салона са повече.

Епилог (цена)
Парите, необходими за новия Grand Scenic, са напълно съизмерими с повечето алтернативи. Ценово новото предложение на французите се позиционира в т.нар. златна среда. За тази цена обаче получавате качествен, различен и функционален семеен автомобил.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател   Редови четирицилиндров
        два клапана на цилиндър
 Работен обем   1 870  куб. см
 Максимална мощност   96 Kw/ 131  к.с. при 3 750 об/мин.
 Максимален въртящ момент   300 Нм при  1 750 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване    16.6:1
 Маса на единица мощност   12.2 кг/к.с. (16.7 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 560 мм
  широчина 1 845 мм
   височина 1 645 мм
 Междуосие   2 770 мм
 Маса   1 605 кг
 Допустимо натоварване    н.д.
 Обем на товарния отсек
  564 / 1 863 / 208 л
 Вместимост на резервоара      60 л
 Разход на гориво:    
   градско    6.9 л/100км
   извънградско 4.9 л/100км
   комбинирано 5.6 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   н.д.
Максимална скорост  км/ч.    195
Гуми отпред/отзад   205/60 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                              45 900 лв.

Базово оборудване

ABS с електронна система за екстремно спиране AFU, Eлектронна система за динамичен контрол на траекторията (ESP),  Тракшън контрол (ASR), Система против недозавиване (CSV), Осем въздушни възглавници, Аларма за откопчаване на колан по време на движение за пътниците на 2-ия и 3-ия ред, Автоматична паркинг спирачка, Автопилот - регулатор и ограничител на скоростта, Паркинг асистент, Ел. блокировка на задните врати, Ел. стъкла, Електрохромно огледало за обратно виждане, Огледало за следене на децата отзад, Сензори за дъжд и светлина, Отопляеми ел. огледала, Функция Follow me home,
Електронен имобилайзер, Централно заключване, Карта Renault тип „Свободни ръце”, Борд компютър, Регулируем по височина и в дълбочина волан, 2-ри ред: три отделни плъзгащи се седалки със сгъваеми накланящи се подвижни облегалки, Регулируема във височина седалка на водача с ломбална настройка, Двузонален климатроник, Масички самолетен тип на гърба на предните седалки, Аудио RadioSat Classic Bluetooth 80W CD MP3 + Plug & Music, Цветна GPS навигационна система Carminat TomTom с 5.8’’ екран управляема с джойстик, Лети джанти, Салон текстил/кожа, Кожен волан и маншон на скоростния лост и др.

Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег

Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС

 


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Жицата

    27 5 Отговор
    Кефи ме и ренцето и статийката. Браво :-)))
  • 2 kucun

    2 13 Отговор
    Страшно много прилича на NISSAN Almera Tino.Почти еднакви са
  • 3 innio

    12 3 Отговор
    абе кукун има хапчета за висока температура-ползвай ги.А иначе чудесно за малко пари
  • 4 mvb

    5 25 Отговор
    Не ми хвалете колата,след 6-7 години ще и се покажат кирливите ризи и bye bye.Това е по трошливо от всяка една кола.
  • 5 Renault

    27 1 Отговор
    Колата е много хубава.
  • 6 fan

    10 2 Отговор
    mvb ги разбира нещата - специалист е, отдалеч му личи.
  • 7 mvb

    0 10 Отговор
    базикаш ли се с мен? или наистина говориш? към fan
  • 8 francee

    13 3 Отговор
    kolata e hubava golqma idealna za semeistvo pak i za 4ovek koito patuva za tezi parii pak i da te stro6i kvo da nee sa i skupi 4astitee 6 7 godini za tova vreme 6te si izbiee paritee
  • 9 And1

    17 2 Отговор
    естествено че се базика :) рената са мн здрави коли
  • 10 bmw

    5 16 Отговор
    renault-to kato cqlo e pikliwa i nedomislena kola.ewtina niskoka4estwena i niskostandartna otrazqwa6ta nekadurnostta na frenskoto injenerstwo
  • 11 Joro I

    26 3 Отговор
    Ти BMW ли караш бе bmw. Качвал ли си се някога на Renault ако веднъж се качиш ще си хвърлиш трошляка със сигурност. Пък сигурно такъв караш и е стар най- вероятно.
  • 12 60w

    6 18 Отговор
    ЕЕЕ Joro I , ти изби рибата бе човече.Как можеш да кежеш такава глупост аз съм се возил на рено еспейс 3 2.2дт,купих го за 12000лв. и хвърлих още 6000лв. за ремонт и то пак се строши и го предадох на моргата за скраб.Сега карам Фолксваген Тоуран 2.0tdi.11000км само 1 смяна на масло сега ми предстои 2-ра.Рено е най-пикливата кола.
  • 13 HELLBOY COD2

    12 4 Отговор
    kolata e funkcionalna ne za gonki,kato cena kacestvo edna ot nai dobrite v klasa + ekstri
  • 14 automontyora

    5 3 Отговор
    kojto e remontiral reno 6te razbere istinata, a kojto znae da brakuva koli - to toj moje da brakuva vsi4ko okolo sebe si
  • 15 60w

    1 7 Отговор
    Ей ти автомонтьора , подкрепяш ли моето мнение,то даже не е мнение аз съм го преживял този ад със Еспейса.
  • 16 Mina

    12 1 Отговор
    Колата ми харесва ми на външен вид,но изключително много ме радва аналогията на автора с болщой театър.Много е оригинално
  • 17 JIM

    7 1 Отговор
    ve4e e neseriozno da obob6tava6- BMV e qko, a Renault-bokluk.Ka4estvo,moderni texologii i KPD mnogo se izravniavat a i zavisi ot pati6ta, 6ofior ,gorivo servizi i t. n. Istoriata oba4e dokazva qki ne tolkova marki a MODELI - Askona,eskort 1,golf 2,primera 1,reisar,renault 21 ,polo i mnogo drugi ot koito celokupnia bg narod e ostanal ob6to vzeto dovolen.Ta za tozi Scenik sled 5-10 godini 6te ima obektivna ocenka.
  • 18 neutralen

    15 2 Отговор
    Смянтам, че формула 1 е достатъчен тест за марките. Реното каквото и да се говори за него е водещ в технологиите както се е коментирало много пъти в много от състезанията.... Не само това но и 90% от всички модели са с 5 звезди при краш тестовете. Голяма част от тях(новите технологии от F1) се вкарват в новите модели. Смятам че марката е доста хубава пък статистиката е че се продава много и като чели повече от гореспоменатите марки.... Не е хубаво да се изказва човек толкова критично повлиян от моментно емоционално сътояние. Всеки има право на избор и сам решава какъв автомобил му подхожда. P.s Собственик съм и на Рено и Субару......
  • 19 Hicho

    15 2 Отговор
    Този материал ми дойде като манна небесна, много се двуомях между това рено и зафирата, но сега мече съм твърдо за сценик. Блягодаря на тестера и на автора.
  • 20 N1

    13 2 Отговор
    Здравейте, само да добавя няколко факта на незапознатите ;) 1997 кола/ван на годината е Рено Сценик 1 фаза 2003 излиза Рено Меган 2/Сценик 2 и печели приза кола/ван на годината Мога да спомена още няколко модела на Рено - (Трафик, Еспейс, Канго и Мастер) които през годините са печелили приза за ван на годината в различни европейски държави !!! Сега излиза Сценик 3 .... и традицията продължава ! ;)
  • 21 chobi

    15 2 Отговор
    Вече 2 години карам Сценик 2 и със сигурност мога да кажа че за мен това е идеалният семеен автомобил. Добър и икономичен двигател, добра возия, голямо вътрешно пространство, удобен за експлоатация. За 2 години само смяна на консумативи и нищо друго. Дано и в Сценик 3 французите да са запазили същото качество и наложените антикризисни мерки във вид на икономии не са за сметка на качеството. Времето ще покаже.
  • 22 Хаджи Генчо

    10 2 Отговор
    Недейте прави изводи за цяла марка от един модел! Зноете, че всеки модел се прави в отделен завод, дори в различни държави. И така всяка нация си оставя ръцете, а лошото е , че си пати марката. Накратко Рено има много рестриктивна политика спрямо асемблиращите си предприятия извън Франция, поради което дори румънските и турските модели са на ниво. Което не може да се каже за нито една германска кола, а за останалите просто няма място за сравнение.
  • 23 vaskoreno

    3 1 Отговор
    Колата е добра на опис и екстри,но не е по джоба на доста българи.Може би след 10години ще си я позволим,но дано да си държи...качеството.Аз карам 10годишен Сценик и си показва доста магарии но се преглъшат.Относно седалките не са чак толкова добри и колата се държи доста твърдо.Дано при новият Сценик това е преодоляно.
  • 24 peters75

    4 10 Отговор
    Кажи му "Рено" и не го обиждай повече...Имам приятел собственик на сервиз за Рено,който никога не си е купувал и няма да си купи тази марка...какво да кажа повече.....
  • 25 m1ro

    3 1 Отговор
    6toto takava ni e skapanata darjava ve i skapani p1ti6ta te francuzite ako trqq praqt kola za BG. trqq napraqt broniran vsadehod kvo iskate... te si praqt super dobri koli mnoo si e gotino tva reno tuka sam siguren 6e se stro6i ama q hodi go karav v istinskiq smisal na evropa franciq ,germaniq it.n.t.
  • 26 РеноМе

    3 2 Отговор
    Колеги, по принцип съм за Рено/карам Рено и ми харесва/, но имам известни забележки към дизайна: муцуната му много тромаво изглежда и вътре дизайна нещо предното, като че ли по-ми харесва. Иначе за колегата където се колебае между Зафира и Сеник-и двата автомобила са ОК. Гледай какъв мотор те интересува и сравнявай между двете коли, но и двата автомобила са със сходни параметри и на двигетили: бензин и дизел.
  • 27 MEISAN

    0 12 Отговор
    ЗНАЕТЕ ЛИ КАКВО ИЗОБРАЗЯВА ЕМБЛЕМАТА НА РЕНО.САМИ СИ ОТГОВОРЕТЕ.ДА ЛИ ТОВА Е КОЛА!!!
  • 28 N1

    14 0 Отговор
    Логото на марката изразява - триизмерен стилизиран диамант - символ на качеството на Renault. Това е истината за поставянето на този символ. Най-изтъркания мохабет е за емблемата !!!
  • 29 Ivo R-19

    0 0 Отговор
    Vapros kam VASKORENO - Vasko kakvi sam mu magariite na Scenika? To4no takav mislq da si osinoviavm 8 -10 godi6en.Ta zatova pitam.Mersi.
  • 30 icko

    3 0 Отговор
    Tova si e to frenskata kola druga kato neq NQMAA!!!!!
  • 31 Tony_t_t

    12 1 Отговор
    Все се намират майстори, които да оплюят марката Рено. Не разбирам откъде черпят вдъхновение, може би от яда си в моментите, когато рената ги изпреварват по пътищата или им подсвиркват докато те си бутат на ръка прехвалените немски автомобили в опит да ги запалят. Лично аз съм навъртял над милион километра само на Рена ( и сега ги имам 4 , между които разбира се и Сценик). Нито едно не ме е предало, както и нито един двигател или скорстна кутия не можах да строша ( а съм пробвал, в интерес на истината). Мога само да кажа следното: - двигатели - много здрави, пъргави , икономични под въпрос ( не и в моите ръце ), ремонтно пригодни и с евтина подръжка, но леко по шумни ( факт ) - скоростна кутия - здрава ( дори и автоматика ), добре изчислена спрямо въртящите моменти и диференциал - спирачки - повече от отлични - конфорт, удобства и функционалност - почти несравними - за всеки един клас от моделите. - безопасност - без сравнение. Обща оценка - много над средното ниво, за мен лично - идеалната марка за средностатистическия българин. Относно модела Сценик - Без Конкуренция!!!
  • 32 Гешев

    6 0 Отговор
    Много ми хареса материала. Колата изглежда наистина много добра, а това за средноразположените уреди наистина не е удачно, но пък няма автомобил без недостатъци.
  • 33 Ogi

    13 0 Отговор
    Стане ли дума за френски автомобил, веднага се появяват едни ганьовци, които са потрошили луди пари да кърпят таратайки в последните 20 години. Ей, смешници, за Рено или добро, или нищо. Безупречна и стабилна марка във всяко отношение - надеждност, технологии, дизайн, спортни традиции. Ганювците си личат най-вече от изказваниятна на двама от тях по-горе. Единият си купил Еспас на един милион километра и реве, че имал нужда от ремонти. После си купил нов Туран и нямал проблеми цели 11 хил. км. Ега ти логиката, нямам думи! А другият смешник пък имал приятел със сервиз на Рено и се оплаквал, че му карат все развалени коли. Пак идиотска логика - ами нали сервизът е за това, бе сельо! Кой кара здрава кола в сервиза? Във всеки сервиз за всяка марка ще ви кажат същото7 Това не ти трябва, страшно се разваля! Прекръствам се с две ръце, че съм чувал същите неща за БМВ и Мерцедес. Особено за Мерцедес - жив ужас!
  • 34 forca italy

    2 0 Отговор
    bravo ogi evala az sam fen na italiankite no i frenskite gi haresvam zaradi dizaina i tehnologiite koito vkarvat a za ekstrite koito se predlagat kato bazovo tapite 6vabi mogat samo da si me4tajt ti to4no go kaza bai ganio sa6to taka i govorjt i za italiankite kone s kapaci samo tova moga da kaja bravo
  • 35 forca italy

    3 0 Отговор
    Интересувайте се от история на техниката и от това кои са Панард,Левасор и други такива.А иначе първата кола,която е спечелила Ф1 това е Алфа 159!Като каже някой спортен мерцедес,това ми напомня "млад старец".Приятно каране на безразличните дойч-возила!Аз не искам да карам здрава кола.Здравите коли са по сервизите,а собствениците им ги е срам да си кажат,ма плюят останалите автомобили.
  • 36 forca italy

    0 0 Отговор
    mobile.bg не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.
  • 37 forca italy

    1 1 Отговор
    a toi e frenska kola ha ha ha
  • 38 джони

    7 0 Отговор
    Ние, българите сме страшно племе-на българския мъж му кажи по-добре, че не може да...., отколкото, че не разбира от коли! Много се радвам на такива галоши, дето карат раздрънкан Голф и пломбите им падат непрекъснато, но иначе обясняват надълго и нашироко какво представлява емблемата на Рено. Ей, Селооо, кога слезе от Москвича и кога стана човек? Няма лоша кола, има лоши ползватели-от дедо си да го знаете...
  • 39 pisi

    2 0 Отговор
    здравейте съвсем случайно попаднах на разсъжденията ви.утре мисля да си купя рено сценик,но понеже съм малко боса в знанията си за автомобилите като цяло,реших да се допитам до вас,ясно е че повечето сте наясно с тази кола.интересува ме дали сделката ще е удачна или да помисля още.става дума за сценик 1998,всички екстри,газова уредба,174000км,уж мяма забележки,искат ми 4400.благодаря и чакам коментарите ви
  • 40 pisi

    3 0 Отговор
    здравейте съвсем случайно попаднах на разсъжденията ви.утре мисля да си купя рено сценик,но понеже съм малко боса в знанията си за автомобилите като цяло,реших да се допитам до вас,ясно е че повечето сте наясно с тази кола.интересува ме дали сделката ще е удачна или да помисля още.става дума за сценик 1998,всички екстри,газова уредба,174000км,уж мяма забележки,искат ми 4400.благодаря и чакам коментарите ви
  • 41 Rendo

    5 0 Отговор
    карам новия сценик-3000км. Централно разположеното табло не е никак лошо или нефункционално.Дразни ме само това, че всеки може да гледа с колко караш, не винаги е приятно.Возията е доста добра за нашите пътища, сравнително комфортна, не много твърда,прилично пътно поведение.Седалките от пред са отлични.Колата е за хора, които искат да се наслаждават на комфортно и спокойното шофирането. При по-динамично каране цсеника не е най-добрия избор, но се държи съвсем прилично.
  • 42 Ico 77

    2 1 Отговор
    Ogi sloji krai na komentarite spored men. Ina4e markata si e dobra i mnogo izdryjliva. Az pone sym probval 8 Rena do sega i problemite na prysti da gi broi6 PS - minavam sredno 50-60000km na godina
  • 43 тодо

    0 1 Отговор
    Подсказка: Ако завъртите последната снимка на 180 градуса ще видите централната конзола на Реното! :)
  • 44 Коко

    0 0 Отговор
    Като се появи новото Рено Сценик един френски журналист писа, че купето е дело на сексуален маняк-отпред емблената приличала на женски полов орган, а отзад колата приличала на задник.Лично аз се кефа и на френския хумор и на френските коли,карам си реното и си слушам шансони.