Във връзка с намаляването на отделянето на вредни вещества от дизеловите си мотори Mercedes-Benz планира да модифицира 3 милиона от превозните си средства в Европа, съобщи информационното издание „Шпигел“. По данни на концерна става дума за почти всички автомобили със стандарт за емисии на изгорели газове Euro 5 и Euro 6.
Сервизната акция ще струва около 220 милиона евро и се очаква да започне идната седмица. Подобрението, което се изразява в надграждане на софтуера, ще бъде безплатно за собствениците на автомобилите и ще отнема около един час.
Чак преди няколко дена от Daimler решиха да се защитят от упреците, че са създали нелегален софтуер, който крие реалните стойности на отделените вредни емисии. Възможно е над един милион автомобили Mercedes-Benz да са програмирани с манипулиращ софтуер , съобщи миналата седмица доклад на „Зюддойче Цайтунг“. Прокуратурата в Германия се е самосезирала и събира доказателства за евентуална измама с отделянето на вредни вещества.
От Daimler винаги са подчертавали, че спазват законите. Съмнението в този случай, както и при другите обвинени автопроизводители, е свързано с така наречения „термопрозорец“ - температурния диапазон, в който азотните оксиди се филтрират най-ефикасно.
Подобно на другите големи немски концерни в индустрията, от Daimler са постигнали съгласие с КБА (немската служба за МПС-та) да изтеглят доброволно определени превозни средства и да им инсталират нужния софтуер. Броят на подобрените досега автомобили, възлизащ на 270 000, ще се увеличи през следващите месеци на 3 милиона.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Eee
Коментиран от #9
15:00 19.07.2017
2 бай Киро
Коментиран от #5, #8, #12
15:08 19.07.2017
3 Язе
15:09 19.07.2017
4 Петко
Коментиран от #6, #7
15:38 19.07.2017
5 Еее
До коментар #2 от "бай Киро":
За БМВ -то немога да кажа същото.Коментиран от #34
15:56 19.07.2017
6 гост
До коментар #4 от "Петко":
Никой не претендира, дори изтърбушените дизели се множат и не разбирам защо хората с лека ръка се снабдяват и кормят всякакви пречиствателни системи. Те са дори горди, че са изрязали всичко възможно, което може да им направи проблем. Това е висша форма на идиотизъм. Тези системи са, за да намалят отровите, а българите се гордеят, че ги увеличават. Макар и да караш колата, на следващия ден покрай теб и детето ти ще минат 100 такива коли и ще си инхалирате канцерогените. Защо българите, на фона на интеграцията в ЕС, остават толкова плиткоумни относно здраве, норми, закони и изисквания. И най-вече какво е морално и етично и какво не. Всяка една кола на газ се кара само заради парите, същото е и за дизелите - само разхода е водещ, което означава, че няма мислъл по-висока от парите.16:00 19.07.2017
7 гост
До коментар #4 от "Петко":
Никой не претендира, дори изтърбушените дизели се множат и не разбирам защо хората с лека ръка се снабдяват и кормят всякакви пречиствателни системи. Те са дори горди, че са изрязали всичко възможно, което може да им направи проблем. Това е висша форма на идиотизъм. Тези системи са, за да намалят отровите, а българите се гордеят, че ги увеличават. Макар и да караш колата, на следващия ден покрай теб и детето ти ще минат 100 такива коли и ще си инхалирате канцерогените. Защо българите, на фона на интеграцията в ЕС, остават толкова плиткоумни относно здраве, норми, закони и изисквания. И най-вече какво е морално и етично и какво не. Всяка една кола на газ се кара само заради парите, същото е и за дизелите - само разхода е водещ, което означава, че няма мислъл по-висока от парите.16:00 19.07.2017
8 Петко
До коментар #2 от "бай Киро":
BMW са ясни, дизелите им са топ.Коментирайте нещо за японските кошове, как не могат да направят дизел да покрива Евро 6 нормата и ги махнаха от дилърската мрежа.
Последния Авенсис се произвежда вече с дизелов двигател от BMW 135KW
Коментиран от #16, #19, #31
16:04 19.07.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 112
Коментиран от #18
16:27 19.07.2017
11 Пазарен Либерализатор
16:57 19.07.2017
12 Наш пенчо
До коментар #2 от "бай Киро":
забранете да се произвежда дизел Пишете само глупости918:30 19.07.2017
13 незнайко
Коментиран от #14
19:48 19.07.2017
14 Shmeker
До коментар #13 от "незнайко":
Става въпрос за ъпдейт на софтуера. В бъдеще ще се ъпдейтват като лаптопа ти през интернет. Ама за сега тия манипулации на тия модели са ръчни на място.Коментиран от #17
19:53 19.07.2017
15 Jack Bauer
20:15 19.07.2017
16 гост
До коментар #8 от "Петко":
''BMW са ясни, дизелите им са топ''топ са да, да късат вериги са №1..............и новия собственик после реве като лъв ;)
Коментиран от #30
20:25 19.07.2017
17 незнайко
До коментар #14 от "Shmeker":
Ъпдейт на софтуера, защо не е направен в завода ? Може би защото емисиите нямя как да се изпарят със СОФТУЕР ! А сравнението с лаптоп е смешно !21:35 19.07.2017
18 113
До коментар #10 от "112":
Защото френската и японската индустрия са направили дизели за чудо и приказ! Ужаст!22:11 19.07.2017
19 КАТ
До коментар #8 от "Петко":
ХА ХА ХА ЯПОНСКИ КОШ РАЗБИРАЧО СУБАРО Е СУПЕР НЯМА БМВ И МЕРЦЕДЕС22:58 19.07.2017
20 Jack Ballard
Коментиран от #33
23:59 19.07.2017
21 Vasik Atanasova
ЗА ИСТИНСКИ МЪЖЕ
Коментиран от #22
02:13 20.07.2017
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Гутлака
04:53 20.07.2017
25 Гутлака
04:53 20.07.2017
26 Гутлака
04:57 20.07.2017
27 гост
Коментиран от #28
10:32 20.07.2017
28 знайчев
До коментар #27 от "гост":
прав сиако продължаваме да лижем г.зовете на европейците скоро ще сме толкова зле че не само циганите ще ровят по кофите а всички заедно ...
12:23 20.07.2017
29 Бай Иван
15:01 20.07.2017
30 guest
До коментар #16 от "гост":
И при сваляне на двигателя от колата за смяна на вериги, се оказва, че и зъбното колело на коляновия вал е за смяна. То, обаче е неразделна част от коляновия вал и се налага клетия собственик да се сдобие и с нов колянов вал.15:04 20.07.2017
31 Сузикито
До коментар #8 от "Петко":
Японците не могат да покрият Евро 6,защото не могат да лъжат като швабите..00:18 21.07.2017
32 CLS 320 CDI
08:04 21.07.2017
33 stukar
До коментар #20 от "Jack Ballard":
100% съгласен! Извинявам се за спам-а, но изключително грамотно обяснено! И да не забравяме, че сега ние, европейците, смазани от данъци, изисквания и забрани, преоткриваме колелото, метрото и междуградските автобус и влакове, а повечето (население) в Китай, Индия и Африка сега откриват автомобила. И "вервайте" всичко което се е провалило на "Евро- нам к'во си" отива там- при другите, дето за никв'о "Евро" не са конструирани... По- полека с тия дръзки мерки, "че ше почнат да ни избиват чувиите" от забрани, а "ма"галята" в целия свят да правят каквото си искат!14:09 22.07.2017
34 stukar
До коментар #5 от "Еее":
В интервюто със служителите от американската служба (университетска комисия ли, там каквото беше! - простете за небрежността ), "открили" манипулациите на ФВ, те споделят, че при изследването "учудващо БМВ покриват всички изисквания, а дори са с по- ниски показатели на вредни емисии". Ако те лъжат, и това е заговор срещу любимеца на Гошо- VAG, то и аз лъжа.14:15 22.07.2017