Last news in Fakti

25 Октомври, 2008 12:13 5 446 9

ГАЗ М20 – кабриолет

  • газ м20-
  • м20

Автомобилите с марка Волга все още слизат от руските конвейери, но по една или друга причина вече не са в полезрението на българския пазар за нови моторни превозни средства. В миналото обаче те бяха доста популярни на територията на нашата страна. Въпреки че автомобилът, който е тема на този материал е руско производство, той не е много популярен в България. Първо защото е много стар, второ защото през 60-те години на миналия век са внесени много малко коли от този модел и трето защото модификацията на която акцентираме, е кабриолет.

Става дума за ГАЗ М20 - кабриолет. Тази кола всъщност не се ползва с особена популярност и в Съветския съюз. Открития вариант никога не е бил приоритет за руснаците. Цената на нов М20 с гюрук е 14 500 рубли, което е с 1 500 по-малко от закрития вариант и въпреки това кабриото остава на заден план. Като цяло то не е много различно от стандартната версия. За разлика от истинските открити коли, тук рамката на тавана е запазена. Всъщност е отрязана само ламарината, усилени са страничните колонки и е премахнато стандартното задно стъкло. Мекият таван се плъзга като по релси, задвижва се механично и се прибира в задната част на автомобила. Идеята на конструкторите е с този вариант да бъдат „захранени” южните части на Съветския съюз.

Двигателят е четирицилиндров с мощност 52 к.с. Този агрегат е почти изцяло заимстван от модел на американската компания Dodge, като просто са премахнати два от цилиндрите на оригинала. Към него е монтирана доста примитивна, но и прилично функционална тристепенна механична скоростна кутия. Трансмисията е без синхронизатор за първа предавка и на най-високата - трета може да се кара от 20 до максималните 120 км/ч.

От тази разновидност на М20 са произведени само 14 222 бройки и както вече стана ясно са били предназначени за съветския юг. Сега от кабриолетите са останали много малко бройки, а географското им местонахождение е съсредоточено в гаражите на по-заможните ретро колекционери.

Радославъ Славчевъ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    11 5 Отговор
    А бе ей тъпи прости българи!!!!!! Волга не е марка бе смотаняци....Волга е модел - Нарича се Марка ГАЗ 24 - ВОЛГА - както например Фолцваген Голф 4.Автомобилите на ГАЗ бяха и ще бъдат най-добрите автомобили!!!!!!!!
  • 2 sashko

    3 7 Отговор
    tebe sigorno sa te pravili v gaz 24 ,ta ti e liubima,prostak takuv.sigorno si ot nekoe perni6ko selo, ta znae6 samo volga i golf
  • 3 tedo

    2 5 Отговор
    selo,selo go6o ne widelo...s takiwa kato tebe(koito prirodata e li6ila ot wsqkakaw intelekt)prosto nqma za kwo da spori 4owek...kolkoto do statiqta ne za parwi pat horata se maitap s injenernite podigrawki na rusiq(i s prawo)
  • 4 hamsalak

    0 6 Отговор
    Goshe, mn si tap moito mom4e kak she si ostanat nai dobrite avtomobili ae sravni mi 1 toyota ili kvato i da e s volga nito i e na ekstrite nito na zdravinata i naistina volga e model na GAZ moje da sa 4udesni avtomobili ama samo v stranite ot SOC lagera ako me razbirate pove4eto hora izpitvat nqkakva nostalgiq kum tqh ina4e nazapad ne se smqtat za nishto
  • 5 dulgiq

    5 1 Отговор
    ne se izkazvaite nepodgotveni ako obi4ate.vsqka kola e dobra za vremeto si,sravnqvate toyota,golf i drugi s volga-za6to barkate godinite? kakvo i e na volgata? 6to se zablujdavate 4e golfa e perfekten-drusa kato karuca,tro6i se mnogo i mu bili evtini 4astite-zapitaite se za6to? 6toto nestruva-zatova.a dali se tarsqt volgi na zapad-DA tarsqt se kolkoto i da ne vqrvate.....
  • 6 МЗМА

    1 4 Отговор
    И "умния" българин от 1-ви коментар пише ФолКСваген с Ц хахахахаха бегай от тука бе
  • 7 Ицо

    4 0 Отговор
    Като прочетох статията, първо ми стана неприятно, че в издание като "Автопазар" публикуват статии от некомпетентни автори. Автомобилът "Газ-М-20" е предшественикът на "Волгите" и другото му название е "Победа". Произвежда се в СССР не както твърди автора през 60-те години, а от края на 40-те до средата на 50-те години, след което целият завод се подарява на Полша, която започва производството на същия автомобил под марката "Варшава". След това, от 1956 г. започва производството на "Волга" в СССР, а поляците си произвеждат "Варшава" до 1970 г., когато е преустановено производството му след няколко незначителни модернизации през годините. Това е положението, приятели. Колкото до Гошко Тъпото, под нивото ми е да го коментирам, горкия. Та той няма мозък дори да пази равновесие ...
  • 8 bai Ganio

    0 0 Отговор
    Za6to se karate za podobni drebolii,nima tova e nai-nabolqlata tema...
  • 9 biv6 fen na bmw

    0 1 Отговор
    do komentar 5.ne znam koi ti e kazal tva za volgite ama ili e bil qko pros ili e bil nai golemiq lujec na sveta ili po malko i ot dvete.purvo golfa ne se tro6i osobeno 2kata i vtoro 4astite ne se komentirat 150lv cela prednica daje sa nogo.i har4i kato zapalka.a taq volga kade vidi gracko samo greee tro6i se har4i da ne govorime ruski avtomobil kvo stava s nego pri udar .nqmam komentar.a 4astite edno kare 68lv e tva ako e evtino i zdravo.ta malko sa te poizlugali ama nema zna4enie.aide 4aikata e zdrava ma tq polovinata ne6ta ne sa ruski po neq a i tq e savsem ni6to ob6to s volgata.