Новото предложение на японците от Suzuki е проектирано специално за европейските пазари. Наречено е Splash (пръскам, изпръсквам), а името му говори красноречиво за предназначението му. Идеята е този автомобил да е свеж, енергичен и предназначен за младото поколение с активен начин на живот. Автомобилът се сглобява в Унгария като плюсовете му са, че е достатъчно компактен и маневрен за паркиране в тесни пространства, а в същото време осигурява просторен интериор, който позволява транспортиране на обемиста екипировка за спорт и свободно време. Произвежданите модификации са три - две бензинови и една дизелова. Тестът, който направихме, третира най-маломощната и същевременно най-евтина бензинова версия, оборудвана с еднолитров трицилиндров двигател и ниво на екипировка GL.
Екстериор
Не е тайна, че този автомобил е “близнак“ на Opel Agila. И двете коли са правени върху една и съща платформа, която всъщност се явява съкратен вариант на тази използвана при Swift.
Габаритите на Splash веднага подсказват, че се движи безпроблемно в натоварения градски трафик, като от друга страна японците са компенсирали малките дължина и широчина с по-голяма височина. Визията, сравнена с първообраза Wagon R+, е значително подобрена.
Новите предни светлини, радиаторна решетка и броня определено правят “мъника” по-симпатичен, особено за нежните половинки. Задните светлини са доста големи, вертикално разположени и вдигнати високо, което е леко залитане към модерните напоследък миниванове. Във външния вид липсва агресия и този ефект е търсен умишлено. Екстериорът е свежарски и именно на това залагат японците.
Интериор
Естествено, при подобен род автомобили комфортът в салона не е на върхово ниво. Въпреки това простор има. Той се усеща най-вече във вертикална посока, но предвид доста голямата остъклена площ, визуалното му възприятие е много добро. Иначе седалките са малки, твърди и недотам удобни. Отпред мястото за краката на водача и пасажера до него е много прилично, но отзад интимността между пътниците е задължителна. Това обаче едва ли е недостатък, тъй като е характерна черта за всички автомобили от долния сегмент на субкомпактния клас. Страничните огледала са големи и информативни, което е още един плюс, особено що се касае до натоварения градски трафик.
Екстрите в базовото оборудване са сведени до минимум, но като опции се предлага почти всичко необходимо. Естествено това повишава крайната цена. Уредите са информативни, като се характеризират с конвенционалност. Лек екстравагантен облик придава изнесеният над таблото оборотомер, както и белите циферблати. Материалите не са скъпи, но сглобката е много добра. Поскърцвания и разни други паразитни шумове не се чуват. Шумоизолацията не е от най-добрите, но децибелите в купето са на прилично ниво. Багажникът, естествено е доста малък, но пък предвид делимата задна седалка е функционален. Недостатък се явява управлението на борд компютъра, което представлява малко бутонче, излизащо директно от основния циферблат. Навигацията му по време на движение е крайно неудобна. Иначе, предвид цената и най-вече класа на автомобила, салона предлага всичко необходимо.
Двигател и ходови характеристики
Основното достойнство на малкия трицилиндров агрегат е неговата икономичност. За динамика, ускорение и т.н. няма смисъл да говорим. В града обаче малкото автомобилче определено е в свои води - пъргавина, добро начално ускорение и отлична маневреност са качествата, което правят Splash отлична градска кола. Магистралата определено не е свойствено място за малкия Splash. Голямата височина на купето и от там по-високият общ център на тежестта са причина за доста голям крен в завои. Освен това при баир малкото двигателче определено се задъхва, а ако е включен климатикът нямате шанс да изпреварите някой. Иначе спирачките са на ниво, а клиренса позволява безпроблемно движение по черни пътища. Що се отнася до активна и пасивна безопасност, Splash отстъпва с едни гърди зад конкуренцията. Малкият японец остава с четири звезди, въпреки че за престижните пет не му достигат само две точки. Критиката на EuroNCAP засяга най-вече възможността за наранявания в ниската част на арматурното табло.
Цена
Цената е една от ниските за нови автомобили у нас. Все пак тя е аналогична с тази на преките конкуренти, но високото качество на сглобката, отличната маневреност в града и доста икономичният двигател превръщат Splash в едно от свежите предложения.
Радослав Славчев
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА