Last news in Fakti

6 Септември, 2008 17:43 2 302 0

Индиански вожд

  • peugeot partner-
  • peugeot partner tepee-
  • peugeot partner tepee 1.6 hdi

В последните години, автомобилите, наричани в разговорния език “баничарки”, заеха голям пазарен дял у нас. Хората бързо разбраха, че тези сравнително непретенциозни автомобили са подходящи както за работа, така и за семейна кола. Автомобилните производители съзряха в това една нова възможност и веднага измениха дизайна на “баничарките”.

Един от най-ярките примери за гореописаното твърдение е новото поколение на Peugeot Partner Tepee (от англ. индианска колиба ). Отскоро то е на нашия пазар и впечатлява с нов външен вид, отлично качество и оптимална функционалност. Нашият екип направи доста обстоен тест-драйв на пътническата версия, оборудвана с дизелов агрегат Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Предната част носи всички белези на стила на марката, но може да бъде различна във всяко ниво на изпълнение чрез персонализиране на елементи от бронята, фаровете за мъгла и “носа” на предния капак. Това е част от прословутия френски авангардизъм по отношение на автомобилите. Всъщност точно този модернизъм е високо ценен от почитателите на марката. Основната промяна спрямо предходното поколение е оприличаването на новия Partner Tepee по-скоро като миниван, отколкото като “баничарка”. Необходимо е да се отбележи и прецизното интегриране на релсите на плъзгащите врати в профила на автомобила, както и на защитните лайстни, които са в пълна хармония с цялостната линия на стъклата.

Трябва да признаем, че франсетата са успели и са постигнали един наистина интересен външен вид - динамична предна част, обтекаема странична линия и солидна задница.

Интериор

Арматурното табло се характеризира с широка и доста високо разположена централна конзола. Това и цялостната висока позиция на водача създават усещане за сигурност и комфорт на борда на Partner Tepee. Уредите, индикаторите и бутоните са удобно подредени, а скоростният лост в таблото - удобен за използване. Цялостното оформление на арматурата е практично, но и стилно. Аераторите и отделенията за вещи в него придават индивидуалност на интериора. Прави впечатление сглобката, която е на доста високо ниво. Това обаче е нещо нормално за новите автомобили на Peugeot, но по-интересно е качеството на материалите. Обикновенно за подобен род автомобили се използват доста евтини пластмаси. Тук обаче използваните материали са подобни на тези при автомобилите от среден клас и създават доста добър комфорт в салона.

Седалките не са големи, но са удобни и ергономични. Багажното пространство е огромно, като в зависимост от сгънатите седалки обемът му може да варира. Задният капак осигурява лесен достъп до багажника. Високо монтираните стоп светлини са добре защитени от удар, а формата им позволява възможно най-широко отваряне на капака. Единственият по-съществен минус по отношение на интериор е по-слабата шумоизолация на автомобила спрямо пътната настилка.

Двигател и ходови характеристики

Платформата с индекс 2, която е създадена от PSA, гарантира силно устойчивата цялостна структура на Partner Tepee. По отношение на пасивната безопасност, третият участък за поемане на енергията на удара предпазва още по-ефективно купето. Шестте въздушни възглавници и ESP-системата също увеличават сигурността на пътниците. Ходовата част, където е вложен целият опит на марката Peugeot, гарантира динамично и стабилно поведение на пътя, което не е за сметка на возия. Последната не е мека, но е достатъчно комфортна.

Що се отнася до основните агрегати, моделът се предлага с два бензинови и три дизелови мотора. Всички са с обем от 1.6-литра, като мощността им е различна. Дизеловите модификации, според нас, са по-удачния вариант, заради изключителната си икономичност. Освен това дизелът е сревнително безшумен, а динамиката му е много прилична.

Цена

На пръв поглед изглежда по-висока от тази на алтернативите, но това е заради по-богатото базово оборудване. Иначе е идентична с алтернативите, като качеството е на много прилично ниво, а дизайнът причислява автомобила към т.нар. миниванове.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА