ФАКТИ.БГ

1.1 млн км с такси Skoda Octavia

Публикувана: 23 Ноември, 2017 15:49
79 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23687
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Неведнъж сме ви разказвали за автомобили с огромен пробег, но това се случва или в западните страни на Европа, или в САЩ. А сега ще стане дума за още един автомобил "милионник", който обаче е изминал над милион километра, но като такси при това по доста разбитите пътища на Украйна.

Шофьорът на такси от Украйна управлява Skoda Octavia и без особени проблеми изминава по 200 000 километра годишно. В момента неговата кола е на 1.1 млн. километра и все още не и е правен генерален ремонт. В какво се крие издръжливостта на чешката кола?

Оказва се, че няма някакъв особен секрет. Водачът споделя, че никога не тръгва преди двигателят да загрее, много рядко вкарва оборотомерът в червената зона и полза само качествени масла и консумативи. Автомобилът е с бензинов двигател 1.6 MPI и не е снабден с газова уредба.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
калекс
1 Отговор
шкода фабия 1.4 тди - чести и скъпи ремонти след 100 000 км, не го препоръчвам, втори път шкода - не!

Коментиран от #3, #5, #34, #46


Оценка:
-52 +51

фонзи
2 Отговор
Публикувано във факти.бг: качествени масла и консумативи

В Украйна - ахахах мечти мечти

Коментиран от #37


Оценка:
-31 +31

до калекс
3 Отговор

До коментар #1 от "калекс":


Не са скъпи ремонтите ами ти си шушлек и си броиш стотинките ... :)
И тия горублянски 100 000 нищо чудно да са с още една нула отзад като на шкодата от статията ...

Коментиран от #16


Оценка:
-7 +64

Бойко Тиквата
4 Отговор
Същата имах, само че 2.0 TDI. Не излезна от сервиза. За гаранцията от 2 години до 100 000км сменяха горивни маркучи, дюза, помпа на съединител. Продадох я на 140 000 и вече турбото се чуваше. Шкода вече - Не. Плащаш фолксваген, караш нешо неопределено...

Оценка:
-39 +42

тадд
5 Отговор

До коментар #1 от "калекс":


то така е до 600 000 км., после се отваря и нямаш грижи до 1,6 млн. ;)

Оценка:
-5 +35

Гост
6 Отговор
Публикувано във факти.бг: икога не тръгва преди двигателят да загрее

Що за простотия е това! Във всяка книжка на кола, която съм имал пише, че щом запалиш- потегляш. Освен икономически нерентабилно, подгряването на съвременния автомобил е и технически неефективно. Освен това на място колата не може да подгрее качествено... Простотии само! Караш лекичко и без да даваш зор докато достигне нормална работна температура. Туй то! Какво щя подгрявам с палети, свещи ще й паля, с родопско одяло ще я завивам. Простотия! Ако седи в гараж и я палиш на +10 градуса, а не на -10 на улицата е друго!

Коментиран от #21, #29, #49, #50


Оценка:
-22 +66

7
Този коментар е премахнат от модератор
OOF
8 Отговор
И после на Дупница на 120 000км - като нова!

Оценка:
-0 +57

dmxl
9 Отговор
ето ви ключа от бараката: не е снабден с газова уредба.

Коментиран от #15, #75


Оценка:
-21 +57

Наско
10 Отговор
Баща ми имаше 2002 година чисто нова Фабия 1.9 SDI 64 коня. навъртя и 150 000 км за 3г. без нито един проблем или ремонт буквално. Този двигател е изключително здрав и икономиче.

Оценка:
-7 +40

Kostadin
11 Отговор
Imam 2013 godina Octavia predposlednata maska imam navartqni pochti 200 000 km zasega samo problem sas skorostnata kutiq koqto e avtomatichna na 1.6 dsg tdi 105 konq

Коментиран от #17


Оценка:
-8 +9

12
Този коментар е премахнат от модератор
Тони
13 Отговор
Преди няколко години нов румстер, купен от дилъра, с около 120 хил.км. предимно градско, беше пред разпад двигателя и колата. Говоря за пазен автомобил. Пак шкода не!
Забелязалили сте че единствено собственици на шкода викат тя, е фолксваген, как пък вдин път някой с vw или ауди не каза то си е шкода. Вие си отговорете защо.

Коментиран от #14, #24


Оценка:
-27 +17

Хахаха
14 Отговор

До коментар #13 от "Тони":


Тончо,шушинка, рева ахахаххх. Малко се стегни мъжкарче и малко прочети - Шкода е собственост на VW а не обратното - за това никой с VW не казва, че е шкода йахахахаха.

Коментиран от #22


Оценка:
-8 +18

Язе
15 Отговор

До коментар #9 от "dmxl":


Това въобще не е ключа от бараката.Почети малко повече как работи газовата уредба(АГУ)и след това пиши.

Оценка:
-18 +12

Пешо
16 Отговор

До коментар #3 от "до калекс":


Като пък не са горублянски,та ще светнеш. Явно нищо не разбираш от коли - колата е до състояние,а не откъде е. Впрочем да те светна,че търговците на коли в България често дори нямат нужда да връщат километража,защото колегите им в Западна Европа вече са направили това.

Коментиран от #42


Оценка:
-3 +15

Пешо
17 Отговор

До коментар #11 от "Kostadin":


"Само" ... :) Че то по-голям проблем е само двигателя. Има коли на половин милион, на които автоматика не е мръднал, но ,разбира се, това са коли на по над 15 години. Новите ги правят,за да се развалят,така че наистина 200 000 на нов боклук да изкара автоматика си е геройство.

Оценка:
-1 +16

fabia n
18 Отговор
Много са си хубави шкодите колкото и да ги плюете,по пътищата си се движат доста бройки.Аз лично имам фабия 1 и съм си доволен.

Оценка:
-5 +26

Фабия
19 Отговор
Карам от14 години фабия 1.9 sdi и е на 740 000 км и то такси никакви проблеми смених кутия и серво апарат другото са консумативи

Оценка:
-4 +30

Свободен
20 Отговор
Като навърти още 100-200 000, някой джамбазин от горубляни ще я вземе и ще каже, че е на 50 000 и някоя баба от швейцария е ходила в петък до старческия дом.

Оценка:
-6 +17

21
Този коментар е премахнат от модератор
Яхахахах
22 Отговор

До коментар #14 от "Хахаха":


Йохохохохо
Мислиш ли че не знам?
Просто ви се иска да карате нещо по-така и по тази причина се самозаблуждавате че било vw.
А шкодата си в евтина бюджетна еднодневка от която не може да се очаква нищо повече както и от великата стена , Дачия, Сеат и други подобни.
Хахахахаахх

Коментиран от #31


Оценка:
-16 +11

до 1
23 Отговор
Пич явно си си купил яко превърта кола.или ако е била нова явно не знаеш какво е разработка или просто си никадърен шофьор.карах такава от нова до 330000 кмет. Нито турбина хвърлих нито съединител сменях. Единствено леки ремонт чета по окачването.

Коментиран от #51, #65


Оценка:
-3 +8

В.И
24 Отговор

До коментар #13 от "Тони":


Щото ако баща ти е Иванов , на теб ти викат тоя е от Иванови , ама на вашите не викат че са от Тони, ако можеш да разбереш какво съм ти написал ще разбереш и защо на Шкодата викат че си е VW

Оценка:
-3 +4

boreto2
25 Отговор
Публикувано във факти.бг: Шофьорът на такси от Украйна управлява Skoda Octavia и без особени проблеми изминава по 200 000 километра годишно. Като разделя на 365дена: тоя шофьор да не е робот. Нали прави гуми, зарежда, не е писано за сменник. Тоя не спи ли, не яде ли.????????

Оценка:
-3 +17

Пазарен Либерализатор
26 Отговор
Преди да тръгна пускам печката в джипа, като се кача двг е топъл, имам парно, паля, чакам 2-3 мин да си разбие маслото и потеглям. Да, печката яде дизел, но пък е гадно в колата да е ледник.

Оценка:
-2 +13

Антон 1
27 Отговор
Абе сякаш новия Супърб -добър !
Бяло комби , дизел , автомат ,4х4 ,Laurin end Klement с панорамен покрив !

Оценка:
-6 +6

Я.Петров
28 Отговор
Имам си Фабия 1,4тд на 100 000 и смених съединител , задни накладки и цилиндърчета, предни дискове с накладки, нa 120 000 комплект ремъци.Не че имаше нужда, но си я карам предимно градско. Сега е на 145000 - биалеки и прахоуловители на задни амортисьори.Колицата си е супер. Вдига 185 , подържа тихо140-150, харчи малко. Супер си е колицата. сервизите ето е 2 пъти по евтино от wv. Пазя си и гофа 2 Гти, но той е друга бира. Не е докосвал газ - 300000 и си е ок. Шкодето и то си е стегнато. Караш и поддържаш. И те туй то.

Оценка:
-2 +13

qqqqq
29 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Имаш ли си и най малка идея за ДВГ. Не коментирай факти които не разбираш.

Оценка:
-0 +7

Scania R580
30 Отговор
Е какво толкова невероятно ти се струва,че навърта по около 550 км на ден, особенно за такси.Аз дето ходя до работа и да взема жената само на ден правя по 70-90 км.,че и отгоре.

Оценка:
-4 +3

фабия н
31 Отговор

До коментар #22 от "Яхахахах":


до ахахах Каква кола караш ве ,много сме любопитни?

Коментиран от #44


Оценка:
-0 +3

ВАГ
32 Отговор
Хах ,факт след факт ... кога Хонда ,Тойота ,Мазда или друга турска помивка с японско име на тези км.

Оценка:
-11 +6

тойота
33 Отговор
Тойота и хонда са на светлини години пред умрелия ти ВАГ.Наскоро имаше тойота на 1.6 млн км и на собсвеника му дадоха нова.Това от ВАГ незнаят какво е ,да дадат нещо те само взимат.Марката която най-много набляга на резеервни части .Защо ли ?!?!

Коментиран от #35, #36, #55


Оценка:
-14 +19

Готин
34 Отговор

До коментар #1 от "калекс":


3 целиндровия мотор ли е

Оценка:
-0 +2

ВАГ
35 Отговор

До коментар #33 от "тойота":


Това ,че си поправял 20 и кусур годишен ФВ е нормално .Резервните части са за България след като дойдат тук по автокъщите с оригиналните части на по милион км. А Тойотата е нещо като Пежо сглобено в Турция ,нищо японско освен името.

Оценка:
-4 +10

ВАГ
36 Отговор

До коментар #33 от "тойота":


На човека са му дали нова Тойота защото това е единичен случай ,чудо.Ако започнат да дават нови фолксвагени за всеки който е навъртял 1,5млн ще фалират.

Оценка:
-10 +12

37
Този коментар е премахнат от модератор
Сталин
38 Отговор
Не е имала газова уредба.Като караш на бензин мотора има мазане и докато при газта няма.Скъпото излиза евтино хората са я измислили да караш на бензин .Бях чел че ако навърташ до 12-15 хиляди километра годишно е излишно да слагаш газ .

Коментиран от #64


Оценка:
-12 +5

baruta
39 Отговор
Май повечето от тук пишещите никога не са се качвали в нов автомобил!!!

Оценка:
-1 +8

Някой
40 Отговор
Аз пък карам Субару:) Препоръчвам го ма всеки. Преди тва имах две хонди, монтьорите ми и те карат японки. Разликата е, че бюджетен японски издържа на повече бой отколкото среден, че и висок клас евеопейски автомобил. А за момента частите за японски са по-евтини. Като стъпя на педала и остават някъде назад, даже на кръстовище са ме питали с какъв двигател съм:) Но всеки автомобил се чупи рано или късно, няма смисъл от това заяждане. Седнали тук някви да ми хвалят шкода...смешно е просто:)

Коментиран от #56


Оценка:
-14 +7

Светльо Чернев
41 Отговор
Шкода Октавия III. Единственото нещо, което ме успокоява е, че ще я продам бързо. Единственото хубаво нещо в тази кола е големия багажник и наистина ниската цена.

Оценка:
-6 +5

Casil
42 Отговор

До коментар #16 от "Пешо":


Кои колеги- някой смрадлив Албанец или румънец ли, щото друг няма кой да ти върне километража в Европа!

Оценка:
-2 +3

SubaruVarna
43 Отговор
Съвсем нормално бензинов - атмосферен и съвсем обикновен ретро мотор - 1.6 л. 75 коня бензин с ръчна ск.кутия при положение че се слага масло навреме и според производителя и не се вкарва в червената зона да издържи 1 милион. - 2.0 тди 140 коня обаче с ДСГ - не издържа повече от 150 000 км. и 6 г. без скъп ремонт за над 2500 лв. с частите и труда в Бош сервиз Варна-Пловдив!

Коментиран от #68


Оценка:
-4 +6

Ахахахах
44 Отговор

До коментар #31 от "фабия н":


шофирам порше 2017, за забавление имам гтр.
Това обаче не означава че нямам мнение за служебните коли които сме купили във офиса.
Доволен ли си?

Коментиран от #52, #53


Оценка:
-5 +2

Iron Maiden
45 Отговор
Номерът е, че колата работи почти през цялото време. То не знам дали мотора може да изтине като хората преди следващото му палене.

Оценка:
-0 +10

Гого
46 Отговор

До коментар #1 от "калекс":


Имам такъв автомобил, карам го като такси,вече е на 309 000 и никакви проблеми,освен ходова част,но това е нормално за нашите пътища.

Оценка:
-0 +6

Спиро
47 Отговор
Този модел, но с двигател 1.9tdi/105к.с..... бях очарован. Никакви техн.проблеми, икономичен и бърз.
"Сбогуваха" ме с него на 200+ х.км. Имаше и чип за проследяване но така и не я намериха.
Силно препоръчвам комбито.

Оценка:
-0 +6

123
48 Отговор
Двигателя на кой е, не е ли на VW? Същия който се слагаше и на Голф 5 и Ауди А3?

Оценка:
-0 +2

Гост
49 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Съмнявам се ди си чел/имал книжка на кола. Ти си престъпно невеж.

Оценка:
-1 +2

Гого
50 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Имаш ли си представа от коли изобщо ?

Коментиран от #57


Оценка:
-1 +2

Механикът
51 Отговор

До коментар #23 от "до 1":


Това да не е москвич да го разработваш.На нещо друто качвал ли си се?

Оценка:
-0 +2

123
52 Отговор

До коментар #44 от "Ахахахах":


Добре, браво. Сега бързо ставай, обличай се и на работа, че в трамвайното депо се чудят къде е ватмана на трамвай № 7 и защо не е вече на тръстиката. А ако искаш да се изказваш за Шкода, в обедната почивка отскочи до някой шоурум и покарай някой модел, ама преди това се изтупай, че може да не те пуснат в магазина.

Коментиран от #54


Оценка:
-0 +11

ХОХО
53 Отговор

До коментар #44 от "Ахахахах":


Малко елементарна психология. От правописа ти и това, което си скалъпил като текст съдя, че в най-добрия случай работиш като шофьор във фирма, в чийто парк има Порше, което може би си карал, но по-вероятно е да го гледал само отвън. А за забавление - тоест личната ти кола е - GT-R в най-добрия случай модела до 2002 г., която си купил издухана 8-ма ръка от Европа и трудно ти стига заплатата да я поддържаш. Та за забавление основно лежиш под нея и я поправяш, вместо да я караш. Като гледам по кое време си се добрал до компютъра, явно шефът ти те държи до късно да го чакаш пред ресторанта, в който вечеря. Та, съветът ми е - мани го тоя Нисан и си вземи една Шкода и ще ти остава повече време да я караш, вместо да ремонтираш.

Оценка:
-0 +11

Ахахахах
54 Отговор

До коментар #52 от "123":


Братче питаш ме, отговарям ти какви коли притежавам. Разбираш ли. Не ти пиша за бугати и макларън. Ако искаш вервай.
Искам да го светна онзи другия палячо, че нисана е р35,2017 , купен нов, като цената му при вносителя е по-евтина от нова базова ес класа. Сега застани на някой голям булевард в София и виж колко нови ес класи и поршета се карат. И ще си отговориш че подобна играчка може да притежават много хора.Говоря ти модели 2016-2017.
И смешника явно като чуе гтр си представя някакъв хипер кар, който видиш ли няма как да е истински.

Коментиран от #69, #70


Оценка:
-7 +1

55
Този коментар е премахнат от модератор
Европеец
56 Отговор

До коментар #40 от "Някой":


Може би се състезаваш с таксита, защото всяко немско V6 дизел 4х4 от ново поколение ще ти развали настроението! Ходи на тестдрайв, пробвай, ще ти стане ясно..

Оценка:
-1 +5

Гост 1
57 Отговор

До коментар #50 от "Гого":


Разбирам как да си купя натокана бегачка! Такива като тебе дето разбирате ми правите колата по 2-3 в официалния сервиз, а когато аз плащам заплатите ви ти стоиш в халето отзад !!!

Оценка:
-2 +0

вече с новия супърб
58 Отговор
Факти от личния ми опит.
трета Шкода карам вече, първо взех фабия комби, купена в Б-я, на 5 г. с 1,4 бензин двг с верига - продадох я на един приятел, в момента е на 365 хил. км. и си върви без някакви ремонти по двг - освен нов термостат, всичко друго - консумативи. После Октавия 1, с 1,6 бензин 101 к.с. от шоурума - върнах им я на 180 хил.км. - почти 8 години, имах смяна на 2 датчика, единия беше за нивото на масло, другия не помня - щета окол 180 лв и накрая - смяна на кабелите към свещите - супърба е на почти 2 години - без 4 месеца, 43 хил.км. 1,4 TSI- нищо не е правено. Имам опит само с бензинови мотори на VW - за тези 13 години вече с Шкода и да искам, не мога да се оплача. (Имам от 7 години Хонда ЦРВ, 2000 м3 140 к.с. бензин - не съм имал грижи с джипчето, ама си е дърво, не е особено удоволствие да го шофираш, за разлика от Супърба:-))

Коментиран от #61


Оценка:
-1 +8

Гост 2 оригинала
59 Отговор
Значи и ФВ можел да прави двигатели издържащи милиони! Бравос!

Оценка:
-0 +1

Груйо
60 Отговор
Е какво сега ще ме агитирате да си купя Шкода? Не ща!

Оценка:
-5 +2

Леле
61 Отговор

До коментар #58 от "вече с новия супърб":


Стига бе, това е перверзия - размера на суперб с 1.4 двигател.
Да сравняваш джипчето на хонда със суперб е нелепо. По добре сравнявай шкодата с акорд или легенд.

Коментиран от #62


Оценка:
-3 +4

вече с новия супърб
62 Отговор

До коментар #61 от "Леле":


така е колега, и на мен ми се вижда перверзия 1,4 двг за над 1,5 т. кола, ама 150 к.с. са си наред, върви много добре колата, въобще не мога да се оплача - а иначе сравнявам това, което съм карал и имам личен опит (преди да купя супърба един приятел ми даде 5-цата си за няколко дена (дизел 2010, сега не мога да кажа колко коня беше, но знам, че ще ме разпердушинят феновете на бмв, но като усещане возенето и шофирането на супърба ми хареса повече - sorry:-)

Коментиран от #63


Оценка:
-1 +5

Йото
63 Отговор

До коментар #62 от "вече с новия супърб":


Новия Супърб е много добър, ако имаш пари за 2.0 дизел 190 коня си заслужава. Без да се обиждат японските фенчета, но за едната недоказана надеждност да карам леген с гадно пътно поведение и скопена динамика няма как да стане.
Плащам си, ремонтирам каквото трябва, но си гледам кефа и съм седнал на удобна седалка и стискам красив волан. Със здраве.

Оценка:
-1 +7

ония там
64 Отговор

До коментар #38 от "Сталин":


При ДВГ с газова уредба мазането и по - добро, зящото горивото постъпва в газообразна фаза и не отмива масления филм по цилиндъра.

Коментиран от #66, #76


Оценка:
-5 +3

Тошко
65 Отговор

До коментар #23 от "до 1":


Я обясни какво е разработка че да се понаучим.Ти май живееш още в ерата на жигули и москвич. Нормално е първите 1000 км да си внимателен докато разбереш че всичко е ОК.по колата,дори да е нова

Оценка:
-0 +2

Хомофоб
66 Отговор

До коментар #64 от "ония там":


Ходи почети малко за двигатели и пак пиши. Очевидно не си наясно как работи пълната инжекция.

Оценка:
-0 +1

sdi
67 Отговор
Фабиа фейслифт 2006 с 1.9 SDI е най-железния автомобил през последните години. Карал съм служебна такава над 90 000 км и абсолютно нищо не и се развали, само консумативи. Оставих я на 297 хил. и продължава да си перка още.

Оценка:
-1 +2

filo
68 Отговор

До коментар #43 от "SubaruVarna":


1.6 MPI не е 75 коня, а е 105 коня съвременен двувалов бензинов мотор с 16 клапана. Това не е мотор от голф 2

Оценка:
-1 +3

123
69 Отговор

До коментар #54 от "Ахахахах":


Не се обиждай, че не ти вярвам. Ама човек за да изкара пари за да си купи подобни автомобили трябва да е поне грамотен, какъвто ти не си.
Грешките, които правиш показват, че си слушал активно в училище някъде до около 4-5 клас.
Е има изключения, ама в този ред на мисли - трябва да си поне Азис, който печели по друг начин.

Оценка:
-0 +3

фабия
70 Отговор

До коментар #54 от "Ахахахах":


Не ги слушай трамвая е по -скъп от нисана!Май в реалния живот караш асансьора?

Коментиран от #71


Оценка:
-0 +2

Ахахахаах
71 Отговор

До коментар #70 от "фабия":


И на двамата ви пожелавам да си купите по-хубави коли от мойте, или поне такива каквито са ви на сърце.

Коментиран от #72


Оценка:
-1 +3

фабия
72 Отговор

До коментар #71 от "Ахахахаах":


Благодаря за пожеланието!

Оценка:
-0 +2

skoda
73 Отговор
Карал съм 3 служебни шкоди , все чисто нови карани само от мен .Рапида е пълна скръб незнам как го сравнявате с тойота ,хонда или пежо изпбщо.Още преди 50к км здаде багажа.Фабията е същия боклук.И накрая шкода ОСТАВИ Я (octavia),за която се надявах че няма да е толкова зле все пак нова кола в началото бях доволен докато не я покарах малко и не започнаха и при нея проблеми.Ваг.ните си ги карайте вие.

Коментиран от #74


Оценка:
-4 +2

фабия
74 Отговор

До коментар #73 от "skoda":


Ми то нали знаеш за служебната кола и чуждата жена -кокали няма

Оценка:
-0 +1

75
Този коментар е премахнат от модератор
Хост
76 Отговор

До коментар #64 от "ония там":


А иначе тече в цилиндъра като река и го къпе, чак коълен камън хваща.. стига глупости!

Оценка:
-1 +0

Автомат.
77 Отговор
Страхотен мотор.Жалко че спряха да го правят за Европа.В Русия още правят и на новата Octavia с 1.6 и 6 степенен автомат.Е няма толкова здрава и готина кола!

Оценка:
-0 +1

Тиквата
78 Отговор
Той ако я кара така кротко, тя може и още един милион да изкара!

Оценка:
-0 +0

Тиквата
79 Отговор
И не се лъжете за Тойотите и за Пежотата, че били по-добри от Шкодите..... Ама друг път! Колегите непресъснато реват от служебните Короли, а жените им - от личните Пежота. Единствено хубавото на Пежотата е лесното паркиране..... А Королата - голяма работа, че са й удурдисали външността. Проблемите обаче - са много повече! Докато Шкодите - така си и останаха с малко проблеми!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери