29 Април, 2018 12:00 33 596 24

Трябва ли да балансираме гумите всеки сезон?

  • гуми-
  • баланс
Трябва ли да балансираме гумите всеки сезон? - 1

Най-общо казано балансирането на гумата означава да се направи точен център на тежестта на колелото, който да съвпадне с оста на въртене. Това се постига със закрепване на тежести на по-леката страна на колелото. Кога обаче трябва да се прави този баланс?

Когато гумата се демонтира от джантата и на нейно място се монтира нова, балансирането е задължително. Смята се дори, че след изминаване на няколко километра новата гума се разбалансира леко и трябва отново да се провери. Последното не е задължително, но е препоръчително.

Когато обаче са налични зимни и летни гуми на отделни джанти, например, балансът се прави по съвсем други критерии. Поглеждайки в инструкциите на повечето автомобили, виждаме, че производителят препоръчва баланс на всеки 10 000 - 15 000 километра. И ако за един сезон изминавате по-малко, не се нуждаете от баланс.

Всичко това обаче е "на хартия" и нерядко се случват изключения. Те могат да се разберат по-лесно от опитен водач и доста трудно от начинаещ. Просто трябва да се следи поведението на автомобила. Ако се усеща "биене" във волана, можете да направите баланс на гумите. В противен случай такъв не е необходим. Отзад дисбалансът се усеща по-трудно, но не и ако е силен.

Разбалансирането може да стане от крива джанта, балон на гумата и от още редица други механични повреди. Нашият съвет, особено ако сам сменяте зимните с летни гуми и те са на отделни джанти, е да покарате два-три дни. За този период гумата ще се избави от леките деформации причинени от съхранението.

И ако не усещате никакви вибрации при различни скорости, баланс не се налага. Изминете ли с един комплект гуми 15 000 километра, не е зле да им направите баланс дори да няма вибрации. Най-общо казано баланс е наложителен при следните случаи:

Изминавате повече от 15 000 на сезон.
След последното балансиране колелото попада в голяма дупка с висока скорост.
Усещате вибрации - не отлагайте балансирането за по-нататък.
Начинаещ водач сте и не можете да определите кога гумата се нуждае от баланс.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ванко

    31 4 Отговор
    полезно, но малко да се отплесна от платното и съм попаднал в дупка излиза че всеки месец трябва да ходя да ми я балансират
  • 2 Някой

    24 6 Отговор
    На голям цолаж джанти (над 18 ) на малко места могад да направят хубав баланс ,ходиш и си късаш нервите при 3-4 ма гумаджии и туко виж някъде ги оцелят.
  • 3 Андрей Николов

    57 13 Отговор
    Всеки ден трябва да ги балансираме! Сутрин като станем - баланс, вечер преди лягане пак баланс! Все пак гумаджиите деца хранят, кредити изплащат и тн!
  • 4 Андрей Николов

    47 10 Отговор
    НАПРАВИ БАЛАНС - СПАСИ ГУМАДЖИЯ ОТ ГЛАД!
  • 5 dsadsa

    18 6 Отговор
    Къде да отида в Бургас за добър баланс? При едните имам вибрации при 90км/ч., при другите при 120, при третите от 80 нагоре.. Къде МОГАТ да правят баланс??????? Става дума за 15 цола джанти по дяволите!!!!!!!!!

    Коментиран от #6, #10

  • 6 Митко

    7 6 Отговор

    До коментар #5 от "dsadsa":

    Сервиз мото уни в славейков,до шоурума на Мазда!
  • 7 Митко

    32 2 Отговор
    След всяко прибиране вечер от работа,минаваш през гумажия,изправяш джанти,балансираш гуми и се прибираш!Няма начин на другия ден да избягаш от всички дупки,ама никакъв!
  • 8 Средна възраст

    21 1 Отговор
    Техниката сложна,народа прост!Тази статия е за бройка!
  • 9 К.К.

    32 1 Отговор
    Моите сами се балансират, на отиване на работа по един начин на връщане по друг, само балансиращи са в зависимост от дупките.
  • 10 Гадина

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "dsadsa":

    Имаш нещо криво, било гума или джанта.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Тиражиа

    4 2 Отговор
    Ся ск педставете как спирам камьона баррабар с ремаркетата и да ми направят баланс . . . Тес 18 парчета до де ги свали и тури наново . . . Ще му се опнат жиличките на тоя дет ша варти с ключето. Ама живот е ко да прайш то и навсякъде е така. Инв Русия и в украйна и на всякъде. Ха ся някои ще ме пита що само Русия и украйна споменавам
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гатузо

    2 2 Отговор
    наи добрите гумаджии са в Карлово опитаите там
  • 16 Селянин

    3 1 Отговор
    Сутрин ставаш и си вземаш душ,после балансираш гумите,на обяд хапваш,душ и баланс при друг майстор,а вечерта първо баланс и душ (баня) преди лягане,тъка са културните хора,а ние на село душ веднъж в седмицата,а баланс от смяна на смяна на гумите.
  • 17 гост

    6 2 Отговор
    аз всяка сутрин си ги балансирам при гумаджията , хвърлям им 20 лева е паля , нали деца хранят тия хора , и резервната балансирам ей така за спорта
  • 18 аожаож

    5 3 Отговор
    ако караш до 80-100 км/ч никакъв баланс не ти трябва , вече след 120 почва леко да бие ама след 160 се успокоява само волана трепти по-нервно така
  • 19 Селянин

    6 1 Отговор
    Леле как не се сетих за резервната гума,мерси колега,отивам направо на баланс,после душ евентуално
  • 20 Бат Пешо

    5 1 Отговор
    Най-обичам да им балансирам женките на гумаджиите! :-)))))
  • 21 Койчо

    4 2 Отговор
    Преди дни сменя зимни с летни гуми. С всеки вид и минавам по около 8 хиляди километра. Исках баланс на летните. Имаше дисбаланс при 3 от 4-те гуми. Според мен, на 5-6 хиляди км. пробег е желателно да се прави баланс. Всеки има мнение.
  • 22 Койчо

    1 1 Отговор
    Преди дни сменя зимни с летни гуми. С всеки вид и минавам по около 8 хиляди километра. Исках баланс на летните. Имаше дисбаланс при 3 от 4-те гуми. Според мен, на 5-6 хиляди км. пробег е желателно да се прави баланс. Всеки има мнение.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ASD

    1 1 Отговор
    Имам два комплекта гуми с джанти. Зимни с метал и летни с алуминиеви. Летните не бяха мръднали при проверката на баланса от миналата година. Обаче е много важно как се затягат винтовете, защото това също може да доведе до дисбаланс.
    Металните джанти се кривят повече, но се поправят, а алуминиевите се пукат при това доста лесно при студено време.

    Моето мнение е че на смяна си трябва проверка, но то се усеща като вдигнеш над 110км/ч.