Last news in Fakti

4 Май, 2018 18:19 9 058 20

Първата Sierra RS500 Cosworth си търси купувач

  • ford-
  • sierra-
  • rs500-
  • cosworth-
  • търг-
  • аукцион

Британската аукционна къща Silverstone Auctions организира търг за продажбата на Ford Sierra RS500 Cosworth от 1987 г. Автомобилът е първият произведен екземпляр от рядката версия.

RS500 е една от най-редките модификации на и бездруго ценната Sierra RS Cosworth. В края на 80-те години на миналия век са построени едва 500 такива коли. За сравнение от "обикновения" RS Cosworth са произведени 5 545 екземпляра.

Освен че е първият от ограничената серия, автомобилът от снимките е предсерийна версия. Сглобен е от инженерите на Ford, а не от подизпълнителя Tickford, на който е възложено производството на RS500.

Специалната модификация е създадена с цел легализиране на редица нови технически решения в спорта. RS500 се отличава от стандартния Sierra RS Cosworth по доработения двигател с по-здрав цилиндров блок, турбокомпресор Garrett T04, междинен охладител с по голям дебит, инжекцион с два реда дюзи и високопроизводителна бензинова помпа. Мощността е 224 к.с., но състезателите отбори с лекота я увеличават до 400 и повече коня.

Измененията по външния вид на RS500 имат чисто функционален характер. На мястото на фаровете против мъгла има въздухозаборници, под предната броня има сплитер, а под антикрилото на третата врата е монтиран спойлер.

През последните 29 години първият RS500 не е бездействал. Пробегът на колата е 42 000 мили (67 578 км), а през 1989-а дори е катастрофирала сериозно. Въпреки това от Silverstone Auctions се надяват да я продадат за сума между £90 000 и £120 000 (€102 065 - €136 088), тъй като след удара е възстановена качествено, а документацията ѝ е изрядна.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 внwn

    66 0 Отговор
    Страшен автомобил
  • 2 Иве

    49 1 Отговор
    Красивото си е красиво.
  • 3 toxic

    22 6 Отговор
    Имал съм нормалната версия,задно предаване.Разплаквах 325,първото турбо куатро и тн на всеки светофар.Обачееееее за 5000км,диф на салата,2турбини,1съединител и не помня кво още,но кефът е пълен,беше на 75000км кат и се метнах.Ноооо кеф цена няма.0,9-1,0 налягане и по големи дюзи

    Коментиран от #6

  • 4 123

    34 0 Отговор
    Имах нормална бензинова, 2.0, около две години. Прекрасен автомобил. Имаше малко ръжда, но механиката беше супер. Прост и надежден автомобил. Многото добър за времето си!
  • 5 Запалил един форд и го кръстили фокус!

    13 36 Отговор
    Кенеф най страшен! Най хубавия форд е продадения, стара Българска поговорка:-)
  • 6 Антон

    15 18 Отговор

    До коментар #3 от "toxic":

    И какво като си ги разплаквал.
    Виж сега къде са форд, виж разплаканите къде са.

    Коментиран от #7

  • 7 Алфа Ромео

    15 2 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Ами къде да са, правят много добри коли на добри цени, получаваш това за което плащаш няма огромна надценка за емблема.
  • 8 Бичето

    5 0 Отговор
    Направихме такъв в казармата с двигател от газка
    Сиерата летеше докато не гризна дървото
  • 9 onq s konq

    8 14 Отговор
    Километража му е едвам до 170 ! На моито беенве е до 240 за сравнение !

    Коментиран от #11, #18

  • 10 Читател

    21 3 Отговор
    170- мили, едвам до 260км/час. За човека с беенвето.
  • 11 Гост

    13 2 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Тоя форд ще превърти километража на твойто бмв. Така че млъкни
  • 12 Кофти

    2 23 Отговор
    Курник!.. През 80-те може и да е бил нещо, но сега сме 2018 и 224 коня имат и Ладите ... Какво толкова му се прехласвате все едно е някоя екзотика, най/обикновен дърт Форд, че и грозен!

    Коментиран от #13, #15, #16, #19

  • 13 Антон

    7 11 Отговор

    До коментар #12 от "Кофти":

    Е аз се опитах тактично да им го кажа , ама ти удари десетката.
  • 14 Лино

    13 0 Отговор
    Еееее хора, много уважавам този модел, навремето в такъв си направих сефтето с една словакиня, чак тавана оплисках.
  • 15 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #12 от "Кофти":

    Така ли? А твоята кола дали прави за 6 секунди от 0 до 100 км/ч, като е 30 години по-нова?
  • 16 Ancient evil

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Кофти":

    Вярно, че е дърт и грозен,ама ще мине покрай тебе с такъв ряз, че нарао шти спре часовника.
  • 17 АЛФА Q4

    4 1 Отговор
    Имам чувството че всички дето ПАРАДИРАД за BMW тata са абсолютно ограничени селчовци
    А и бая неграмотните. На това автомобилче вдигат двойно мощността и пак здраво.Защо непременно трябва да си показвате магарията( ЕСТЕСТВЕННО на мегдана) Щото в реалния живот сте мижитурки.А тук непременно ще ви чуят.Грозилки история е това и по цената личи че е уважаван автомобил
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Гост2

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Кофти":

    Това е кола за колекционери. Какъв е смисъла да се сравнява с нови коли не знам. Форд си има сериозни фенове, явно не и в България, но в Англия има много направени Фокуси по 700-800 к.с. Някои хора по селата виждат само БМВ и си мислят, че това е върха на сладоледа...
  • 20 кокото

    1 0 Отговор
    От старото по-хубаво няма ..... новите пластмасови курници са пълен боклук натъпкан със жици и електрони, малко прах и влага и .... ЧАО