17 Май, 2018 12:16 37 405 46

Може ли ВАЗ-2101 да мине преглед на TÜV?

  • ваз-
  • 2101-
  • жигули-
  • tüv-
  • tuv-
  • технически преглед

Живеещ в Германия руснак опита да мине на технически преглед ВАЗ-2101 с пробег 12 600 км. Макар и впечатлени от изключителното състояние на "жигулата" обаче, експертите на TÜV не издали необходимия сертификат, разказва самият "Иванич Гайкокрут" в клип в YouTube.

Механиците в сервизния център на германската асоциация за технически надзор, където колата претърпяла пълна диагностика, останали поразени колко е запазена. Те нямали никакви забележки към механиката, спирачките, ходовата част и купето, но нямало как да пренебрегнат вроден конструктивен недостатък на модела.

ВАЗ-2101 не разполага с аварийни светлини, които са задължителни по немското законодателство. Този пропуск обаче бил лесно отстраним и "Иванич Гайкокрут" най-вероятно вече кара "жигулата" си по немските пътища с напълно изрядни документи.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 гамена

    59 20 Отговор

    До коментар #1 от "Боздуган":

    духай супата и си лягай
  • 3 БАЙ ГАН4О

    98 23 Отговор
    Ами ретро кочините на милионерите данеби да имат аварийни тогава защо ги карат а
  • 4 Граф Монте Христо

    102 18 Отговор
    Това е една перфектна кола от миналото /по-новите модели ръждясват/, чакаше се по 20-25 години на опашка за жигули. Сeга минахме на западни коли и по мое мнение Голф 2 е много по-добър от новите модели /асоциирам го с жигули/...:):)

    Коментиран от #7, #10, #37

  • 5 Драскотина

    122 14 Отговор
    Да споменем ,че около 80% от автомобилите по нашите пътища ,не биха минали TUV.

    Коментиран от #19, #30

  • 6 Емил

    23 50 Отговор

    До коментар #1 от "Боздуган":

    Български, но си получават заплатите в рубли и затова са толкова криви и недоволни! Само гледай след колко секуди ще ми затрият поста!
  • 7 Емил

    32 9 Отговор

    До коментар #4 от "Граф Монте Христо":

    Ако говориш за ФИАТ 124 си прав, жигулата си е жигула!

    Коментиран от #8

  • 8 Граф Монте Христо

    59 16 Отговор

    До коментар #7 от "Емил":

    Да де копие е 1 към 1 от фиат, ама за нашите джобове жигулката си беше добра кола. Западни коли можеха да си позволят малък кръг от хора, а и жигулата е единствената руска кола от миналото която си върви все едно е излязла през 2016 от завода...:):) Говориме за руски коли по улиците на Москва естествено, а не за Жигули в България..:):) Има разлика и в жените по улиците в Москва и жените по улиците в България /асоциацията не е случайна/..:):)

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    46 12 Отговор

    До коментар #8 от "Граф Монте Христо":

    Не е 1:1 с фиата. Фиатът е използван за база, но има много конструктивни промени по мотора, купето и окачването. Приличат си много, но не са един и същи автомобил. Затова по-скоро може да твърдим, че фиатът е използван за база на жигулата.

    Коментиран от #11, #24, #29

  • 10 Козара

    47 3 Отговор

    До коментар #4 от "Граф Монте Христо":

    Така е голф 2 много добър автомобил, от руски каски ли е правен, от къде това желязо - не знам, но няма ръждясване, относно моторите нямам какво да кажа 1.6д няма убиване, бензиновите също бяха много хубави... Абе славни времена бяха и ладата и голфа - тръгнеш на някъде без присеснения от електроники, пласмаси и капризни двигатели...
  • 11 Random

    57 9 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Най-накрая един с мозък!
    Нито двигател, нито скорости, нито окачване, нито купе са 1:1.
    Двигателя няма нищо общо, скоростите са по-здрави, окачването е подсилено, а купето е от по-дебела ламарина.

    Коментиран от #13, #46

  • 12 чичоХ

    27 1 Отговор
    Фиат 124 беше автомобил на годината за 1966г.Двигате-
    ля му е с долен разпределителен вал и с изключение на
    някой части се различава от този на 2101.
  • 13 комбат

    10 31 Отговор

    До коментар #11 от "Random":

    Разликата от Фиат беше само в съединителя ,на жигулата не ставаше оригиналният от Фиат и в дръжките на вратите които на фиата бяха с ръкохватка ,иначе всичко друго си беше еднакво .

    Коментиран от #21

  • 14 М124

    24 1 Отговор
    Абе я бегайте у леву москвичо на дедо е номер 1
  • 15 таралясници

    21 6 Отговор
    Те дизеловите Фолксфагени минават в Германия, ама в Америка? Нещо им се стъжни живота с измамните програми на БОШ!
  • 16 Slaviii

    38 1 Отговор
    жигулата за времето си е бил автомобил добър или лош без значение част от миналото ни а човек не трябва ад се срамува от миналото
  • 17 гост

    7 1 Отговор
    Ретро и каравани минават в друг клас с други регистрационни табели и нищожно нисък данък поради минималната им употреба по пътищата.
  • 18 Гогъл

    1 3 Отговор
    Едва ли я кара някъде 😁
  • 19 Коча

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "Драскотина":

    А онези 20% които биха минали става само да се изсе..еш в тях!
  • 20 ггддтт

    10 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Може ли ВАЗ-2101 да мине преглед на TÜV?

    Може, ама няма смисъл!
  • 21 qqqqqq

    15 2 Отговор

    До коментар #13 от "комбат":

    Значи явно не си виждал Фиат 124. Визуално двете коли си приличат, но има много разлики. Под предния капак абсолютно всичко е различно. На времето имах възможност да ги сравнявам. Тези разлики който си изброил са верни но има още много.
  • 22 Радо

    4 6 Отговор
    Това не е ВАЗ 2101, а е Лада 1200...двигателят е еднакъв, има леки разлики в купетата.
  • 23 дедо ви

    6 11 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "ВАЗ-2101 не разполага с аварийни светлини" ---аз не помня жигула без аварийни....освен ако нещо е повредено.
  • 24 W126 300SEL

    16 1 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Браво! Благодаря! Най-после знаещ човек. Омръзна ми цял живот да слушам невежи глупаци, че са едни и същи коли. Още един път повторете на идиотите, че това са различниииииииииии двигатели.
  • 25 Public Owner Sofia skin head 88

    9 41 Отговор
    Нормално да не мине прегледа. Тоя руски кенеф само пречи на екологията и противоречи на всякакви технологии. Каруца на колела, недоразумение в автомобилостроението. Не завива, не набира, не спира. Вози ужасно. Няма никакви система за елементарна безопасност. Тази гротеска даже нямала аварийни, пази боже. Най-доброто за всички руски коли е да отидат за скрап, че иначе само пречат на екологията и здравето на хората.

    Коментиран от #26, #34

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Петърчо

    5 22 Отговор
    Тази кола не е безопасна, коланите не се опъват, купето е на ниво шестдесетте години на миналия век, и т.н. Да си я кара руснака.
  • 29 Пенсионер

    11 1 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Оригиналния Фиат 124 е с повдигачи на кобилиците , с дискови спирачки на четирите коле , по лек е /840/ кг. по нисък е и вози по добре. Руснаците модернизират двигателя с горен разпределителен вал , усилено окачване и е по тежък.Познавам човек с Фиат чието купе изгни. Закупи купе Жигули , прехвърли двигателя и изкара още 20г.
  • 30 ДДД

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "Драскотина":

    ама тоя е щял да мине
    ама как да обясни че руските коли
    не се развалят и нямат нужда от авариини
    немските да

    Коментиран от #42

  • 31 ВАГ

    9 7 Отговор
    Коментари.ру пак къртят, фиата бил копиран от жигулата ...оф боже ,слез и си прибери отпадъка
  • 32 ха ха

    7 12 Отговор
    Русофилите да не дават акъл, а да си карат те ладите
  • 33 emo

    7 0 Отговор
    Тава е автомобилът на 60 години на миналия век италиански с подобрена и усилена конструкция за тогавашния СССР " Ханс " къкво очаква да притежава и да съответства на стaндартите на TÜV .
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Жиката

    0 4 Отговор
    Ха ха. Копчето за аварийните се намира долу в дясно на волана.

    Коментиран от #36, #39

  • 36 ДО МАЛКИЯ

    8 0 Отговор

    До коментар #35 от "Жиката":

    МОДЕЛИТЕ НА 2101 ДО 1983 Г НЯМАТ АВАРИЙНИ.
  • 37 Спиро

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "Граф Монте Христо":

    И тези ръждясват.
    Помня когато бях малък, пред блока имаше една толкова прогнила, че една брезичка беше минала през дупка в калника.
    Признавам им на руснаците че могат оръжия да правят, но в полезните неща не ги бива особено
  • 38 Лада

    5 3 Отговор
    Защо са и аварини като не аварира. И не пушат като тези с евро стандарти.
  • 39 Бенц

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Жиката":

    Малко , кръгло, червено бутонче..
  • 40 Абсурдистанец

    6 0 Отговор
    Хубави или не това бяха автомобилите на миналия век. Аз останат впечатлен от здравината им.
  • 41 крюшо

    2 0 Отговор
    лукс -идеята на миналия век! всего хочет поддержка !
  • 42 Франс

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "ДДД":

    Затова с инструментите в багажника можеш дс направиш основен ремонт на пътя

    Коментиран от #43

  • 43 Stefko88

    0 3 Отговор

    До коментар #42 от "Франс":

    Като автомонтьор ти казвам.
    Ключ ти трябва само за гуми. Колата е за каране не за правене.
    В книжката която ти дават с колата трябва да пише как се пуска радиото, как се местят седалките , къде е аптечката , кое какво означава на таблото.... А тия дават схема на инсталацията! Т е купуваш конструктор и боклук който ще ремонтираш , не караш , а ремонтираш. Хубавата кола пише как да се ползва Съветския нужник как да поддържаме недостойния му живот на ръждив варел.
  • 44 БГбг

    3 0 Отговор
    Колата е Ваз -21011 Разликата от Ваз -2101 е в двигателя с по- голяма кубатура и в купето.
    Ваз -21011 1300куб. Наличие на вентилационни отвори в задната колона на купето и от двете страни. И бронята е по-различна.
    Ваз -2101 1200куб.

    Коментиран от #45

  • 45 Петър

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "БГбг":

    Това е ВАЗ 21013, 1200s
  • 46 шофьор

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Random":

    ПАК един без мозък !На първите Жигули в БГ на главите на болтовете по двигателя пишеше FIAT...а ЧУПЕХА НОСАЧИ на всеки 2-ри завой взет на скорост - колхозниците не можеха да ги изкопират !