Кандидат-шофьорите вземат книжка много по-лесно ако са обучавани да карат от родителите си вместо от професионален инструктор, сочи ново изследване, поръчано от британския производител на автомобилни аксесоари Nextbase. В проучването са участвали 1 000 родители и децата им, съобщава Daily Mail.
Вероятността да изкарате шофьорския изпит от първи път ако сте обучаван от баща си е четири пъти по-голяма, отколкото с инструктор. По-добре от професионалистите се справят и майките, макар че при тях успеваемостта е два пъти по-ниска, отколкото при татковците.
Родителите също се чувстват по-спокойни и уверени, когато сами обучават децата си да шофират. 41% от бащите и майките смятат, че наследниците им възприемат и се научават да карат по-лесно под наставленията на родителите си. 35% пък признават, че са избрали такава форма на обучение, за да спестят пари.
18% от родителите обаче съжаляват за решението си да поемат ролята на инструктор. Те изтъкват стреса, напрежението и влошените в резултат на спорове с децата семейни отношения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да да
18:36 15.06.2018
2 Random
19:37 15.06.2018
3 Гост5
Коментиран от #4, #5
20:14 15.06.2018
4 onq s konq
До коментар #3 от "Гост5":
РОДИТЕЛСКО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ си е широко разпространеното схващане,че младият шофьор след курса трябва да кара стар автомобил за да се "донаучи",а ако го блъсне-да не съжаляваме!Точно защото е млад и неопитен МУ ТРЯБВА ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПРАВЕН И СЪВРЕМЕНЕН АВТОМОБИЛ С ДИНАМИКА И ПРИЛЕЖАЩИТЕ "ЕКСТРИ" ЗА СИГУРНОСТ!Факт си е обаче,че има немалко родители,купуващи на наследника си морга за 3 хил. лв с безобразни гуми и спирачки в плачевно състояние ,които упорито си мислят че вероятното "автопремеждие" би се изразило най-много в "леко чукване" или одраскване на боята.А като се случи фаталният край...Коментиран от #14
21:54 15.06.2018
5 Random
До коментар #3 от "Гост5":
Личен опит - Лада 2105 1300 се кара по-лесно от Volvo V40 1600.Всъщност Ладата е втората най-лесна за каране кола която съм карал, на първо е Mazda 323 BF 1.7 дизел.
Иначе съм карал на баща му Touran-а 1.9 TDI 105(2007-8) и на братовчед ми A4 B6 1.9 TDI 130.
Най-гадната за каране кола е Passat B3 1.6 . Ама то защото е била блъскана и сега на нищо не мяза(от далече не си личи, ама иначе е осукано купето и за нищо не става)
Коментиран от #6
22:33 15.06.2018
6 Ин тимен
До коментар #5 от "Random":
Е, ти обади сравнение с Волвото и Ладата. Що да не сложим и Ауди ТТ кабриолет с Кадилак Субурбан, а?! Деу Матиз с Шевролет Тахо или Смарт с ВВ Каравел. Ладата е ПРЕКРАСНА кола за начинаещи шофьори, особено петицата, но предното предаване на Волво си е идеално за Севера ако нямаш пари за Субару(което е двигател боксер с 4х4). Абе има си спор в твоето предложение, голяма провокация вкарваш кое е по-добро за начинаещ. Дай да ги учим направо на ГАЗка, че после да им е лесно, а )))Коментиран от #12
22:47 15.06.2018
7 Антонн
Кой ще да те учи,все тая.
Инструктора обикновенно учи на идиотизъм,не на реални умения .
По време на урок ако махнете табелката "У" и няма други знаци че автомобила е учебен.
И продължите да карате,ще ви нахранят 80-90% от другите участници.
В някои случаи дори и саморазправа може да има.
ОК,никои не се е родил научен.
Но това не е обучение,99.9 от преминали курс без да са карали преди това кола.
Вземат ли книжка и са сами в колата,не знаят нито на къде са тръгнали нито какво правят.
23:04 15.06.2018
8 пост
07:33 16.06.2018
9 ГАЗ-24
08:56 16.06.2018
10 qwerty
10:05 16.06.2018
11 smeh
Затова и тук ще се съглася с тезата на onq_s_konq, че за млади шофьори колите трябва да са максимално безопасни, и за да съм още по-краен - До 2-рата година, всяка кола карана от млад шофьор задължително с видеорегистратор, където по всяко време да може да се прегледа произволен момент, аджеба какви ги върши и как се справя нашето момче/момиче на пътя. Та така, докато книжката му виси на косъм, поне в началото докато се поотрака и понатрупа опит ще избягва да прави золуми и вероятността да пребие себе си или някой друг, поне малко мисля ще намалее.
11:21 16.06.2018
12 Random
До коментар #6 от "Ин тимен":
Разликата е 200 до 400 кила.При 40 коня и немалко години разлика.
Признавам и че волвото на което карам курсовете е таралясник, ама все пак.
13:16 16.06.2018
13 коня на оня
22:25 16.06.2018
14 на оня коня
До коментар #4 от "onq s konq":
имаш право,..най важното е автомобила да е технически изправен,обут с добри гуми,карал съм и нови и ''таралясници'',но колите ми винаги са били добре поддържани.От изключителна важност е всеки водач да е добре запознат с устройството на автомобила,което не е кой знае каква философия,но това много ще помогне на всеки да следи състоянието на автомобила си..много помага и при срещата с разни самозвани ''майстори'' които за да сменят един тампон на реактивна щанга,ще ти сменят гарнитура на главата и заден ляв габарит(алъш-вериш да става,имам доста познати добри майстори и често съм бил свидетел какво става ,когато усетят че човек не разбира от у-во на автомобила...хеле пък ако е жена на какви комедий съм присъствал).И един съвет-винаги след ремонт искайте подменените части от автомобила си и по възможност присъствайте на самия ремонт..22:51 16.06.2018
15 ОпОп
Важно е също така автомобила да е изправен, а някой свлеч за 550лв., който не знаеш къде ще му се откачи колелото. И най-важното е самосъзнанието. Ако сам не си направиш сметката от последствията при управление на 1+ тона метал със скорост 50+ км/ч е без никакво значение дали колата е дарак или ей сега излиза от магазина. Възпитание и самосъзнание !!!
Успех на всички !
14:36 19.06.2018