15 Юни, 2018 18:11 9 781 15

Искате книжка от раз? Обучавайте се с татко си

  • шофьорски курс-
  • инструктор-
  • книжка

Кандидат-шофьорите вземат книжка много по-лесно ако са обучавани да карат от родителите си вместо от професионален инструктор, сочи ново изследване, поръчано от британския производител на автомобилни аксесоари Nextbase. В проучването са участвали 1 000 родители и децата им, съобщава Daily Mail.

Вероятността да изкарате шофьорския изпит от първи път ако сте обучаван от баща си е четири пъти по-голяма, отколкото с инструктор. По-добре от професионалистите се справят и майките, макар че при тях успеваемостта е два пъти по-ниска, отколкото при татковците.

Родителите също се чувстват по-спокойни и уверени, когато сами обучават децата си да шофират. 41% от бащите и майките смятат, че наследниците им възприемат и се научават да карат по-лесно под наставленията на родителите си. 35% пък признават, че са избрали такава форма на обучение, за да спестят пари.

18% от родителите обаче съжаляват за решението си да поемат ролята на инструктор. Те изтъкват стреса, напрежението и влошените в резултат на спорове с децата семейни отношения.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да да

    7 15 Отговор
    Не съм на това мнение. Колко съм ги чувал не мога да те науча на S класа и то автоматик, а така така си беше и правилно. С инструктор по закон. С по-малко нерви.
  • 2 Random

    5 11 Отговор
    Абе като се качиш от турбодизел на малолитражен атмосферен бензин с купе 1400 кила и някакси не е гот.
  • 3 Гост5

    33 3 Отговор
    Какви s класи,какви турбодизели бе . Най добре се учи начинаещ на стара кола пж възможност руска .тогава най усещш колата а и не може да се засили😁

    Коментиран от #4, #5

  • 4 onq s konq

    9 21 Отговор

    До коментар #3 от "Гост5":

    РОДИТЕЛСКО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ си е широко разпространеното схващане,че младият шофьор след курса трябва да кара стар автомобил за да се "донаучи",а ако го блъсне-да не съжаляваме!Точно защото е млад и неопитен МУ ТРЯБВА ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПРАВЕН И СЪВРЕМЕНЕН АВТОМОБИЛ С ДИНАМИКА И ПРИЛЕЖАЩИТЕ "ЕКСТРИ" ЗА СИГУРНОСТ!Факт си е обаче,че има немалко родители,купуващи на наследника си морга за 3 хил. лв с безобразни гуми и спирачки в плачевно състояние ,които упорито си мислят че вероятното "автопремеждие" би се изразило най-много в "леко чукване" или одраскване на боята.А като се случи фаталният край...

    Коментиран от #14

  • 5 Random

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гост5":

    Личен опит - Лада 2105 1300 се кара по-лесно от Volvo V40 1600.
    Всъщност Ладата е втората най-лесна за каране кола която съм карал, на първо е Mazda 323 BF 1.7 дизел.
    Иначе съм карал на баща му Touran-а 1.9 TDI 105(2007-8) и на братовчед ми A4 B6 1.9 TDI 130.

    Най-гадната за каране кола е Passat B3 1.6 . Ама то защото е била блъскана и сега на нищо не мяза(от далече не си личи, ама иначе е осукано купето и за нищо не става)

    Коментиран от #6

  • 6 Ин тимен

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Е, ти обади сравнение с Волвото и Ладата. Що да не сложим и Ауди ТТ кабриолет с Кадилак Субурбан, а?! Деу Матиз с Шевролет Тахо или Смарт с ВВ Каравел. Ладата е ПРЕКРАСНА кола за начинаещи шофьори, особено петицата, но предното предаване на Волво си е идеално за Севера ако нямаш пари за Субару(което е двигател боксер с 4х4). Абе има си спор в твоето предложение, голяма провокация вкарваш кое е по-добро за начинаещ. Дай да ги учим направо на ГАЗка, че после да им е лесно, а )))

    Коментиран от #12

  • 7 Антонн

    9 2 Отговор
    Няма трудна кола за каране,има можещи и неможещи.
    Кой ще да те учи,все тая.
    Инструктора обикновенно учи на идиотизъм,не на реални умения .
    По време на урок ако махнете табелката "У" и няма други знаци че автомобила е учебен.
    И продължите да карате,ще ви нахранят 80-90% от другите участници.
    В някои случаи дори и саморазправа може да има.
    ОК,никои не се е родил научен.
    Но това не е обучение,99.9 от преминали курс без да са карали преди това кола.
    Вземат ли книжка и са сами в колата,не знаят нито на къде са тръгнали нито какво правят.
  • 8 пост

    5 1 Отговор
    Бащата ако е някой нервен като мен, отрочето ще изяде безброй чистачки по главата.
  • 9 ГАЗ-24

    14 0 Отговор
    Инструкторът те учи как да вземеш изпита, а таткото - как да станеш добър шофьор. С 30 часа не става само, иска се и някой "стар" да те наглежда известно време.
  • 10 qwerty

    4 1 Отговор
    позната не се беше качвала на кола от10г, но си има книжка. просто нямаше възможност да си купи своя. сега си взе бмв 318и, но кара опреснителни курсове на астра дизел и сподели, че разликака между двата автомобила (нейно мнение) е огромна.
  • 11 smeh

    4 0 Отговор
    Навремето, като взех книжка, понеже карах най-добре от всички приятели, то бе една самоувереност, една радост...сега като се обърна назад, се кръстя, и си викам Господ ме опазил цял. Не, че съм бил безразсъден, но като всеки младеж и аз не съм минал без изпълнения. Които за жалост съчетани с липсата на опит, често водят до тежки последствия.

    Затова и тук ще се съглася с тезата на onq_s_konq, че за млади шофьори колите трябва да са максимално безопасни, и за да съм още по-краен - До 2-рата година, всяка кола карана от млад шофьор задължително с видеорегистратор, където по всяко време да може да се прегледа произволен момент, аджеба какви ги върши и как се справя нашето момче/момиче на пътя. Та така, докато книжката му виси на косъм, поне в началото докато се поотрака и понатрупа опит ще избягва да прави золуми и вероятността да пребие себе си или някой друг, поне малко мисля ще намалее.
  • 12 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ин тимен":

    Разликата е 200 до 400 кила.
    При 40 коня и немалко години разлика.

    Признавам и че волвото на което карам курсовете е таралясник, ама все пак.
  • 13 коня на оня

    2 0 Отговор
    мдаа..има резон в тая работа..лично аз съм много благодарен на тъста ми (бог да го прости) проф.водач от дълги години,който на практика ме научи да управлявам мпс...най -вече със практическите си съвети,които много са ми помагали в критични ситуаций.Разбира се благодарен съм и на инструктора ми ,истински професионалист ,който навремето не гледаше само как да те ''удари'' с часовете по кормуване,а проявяваше търпение и разбиране и на всеки помагаше и разясняваше.Това са двамата ,които са ми помогнали за 30 годишно безаварийно каране.БЛАГОДАРЯ ИМ.
  • 14 на оня коня

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    имаш право,..най важното е автомобила да е технически изправен,обут с добри гуми,карал съм и нови и ''таралясници'',но колите ми винаги са били добре поддържани.От изключителна важност е всеки водач да е добре запознат с устройството на автомобила,което не е кой знае каква философия,но това много ще помогне на всеки да следи състоянието на автомобила си..много помага и при срещата с разни самозвани ''майстори'' които за да сменят един тампон на реактивна щанга,ще ти сменят гарнитура на главата и заден ляв габарит(алъш-вериш да става,имам доста познати добри майстори и често съм бил свидетел какво става ,когато усетят че човек не разбира от у-во на автомобила...хеле пък ако е жена на какви комедий съм присъствал).И един съвет-винаги след ремонт искайте подменените части от автомобила си и по възможност присъствайте на самия ремонт..
  • 15 ОпОп

    0 0 Отговор
    Става се шофьор не с книжка, а с опит. Отделно има хора на които това нещо наистина не им се отдава. Имам оприятел, който е с голям опит и т.н., и все пак прави глупости - не ползва огледала, не може да паркира или взима доста пъти грепни/рискови решения. Вижда се, че колата го вози, а не той я кара.
    Важно е също така автомобила да е изправен, а някой свлеч за 550лв., който не знаеш къде ще му се откачи колелото. И най-важното е самосъзнанието. Ако сам не си направиш сметката от последствията при управление на 1+ тона метал със скорост 50+ км/ч е без никакво значение дали колата е дарак или ей сега излиза от магазина. Възпитание и самосъзнание !!!
    Успех на всички !