Още от заглавието сме сигурни, че аудиторията ще се раздели на две групи - едните, които подкрепят дизеловите автомобили и другите, харесващи бензиновите. Ако обаче ви предстои покупка на нов автомобил и се чудите бензинов или дизелов да е той, то не е лошо да видите интересното сравнение, което ви показваме. То е направено от специалистите от "За Рульом" и в него се сравняват две SUV-та. По-конкретно става дума за Volkswagen Tiguan TSI и TDI. Бензиновото VW е с мотор 1.4 литра и мощност 150 конски сили, а дизеловото е с двулитров двигател със същата мощност.
Заводски данни
Първо хвърляме поглед на заводските данни. Ускорението на бензиновото VW е само със стотна по-добро от това на дизела или с други думи незабележимо - 9.2 сек срещу 9.3 секунди. На хартия разходът на гориво в градски, извънградски и в смесен цикъл е 8,8 / 5,6 / 6,8 л / 100 км и 7,6 / 5,1 / 6,1 л / 100 км, съответно за бензиновата и за дизеловата модификации. Разликата в масата на автомобилите е 100 килограма в полза на бензиновия 1.4-литров TSI вариант.
Дино стенд
Специалистите от "За Рульом" качват двата автомобила на динамометричен стенд, където Tiguan 1.4 TSI показва 147.3 к.с., а 2.0 TDI - 153.5 к.с. След това с професионална апаратура измерват ускорението от 0 до 100 км/ч, където отново има разминаване. Дизеловият вариант се оказва с близо секунда по-бърз от бензиновия. Разликата се отдава на трансмисията, защото при бензиновата версия тя е по-старата шестстепенна автоматична, а при дизеловата - седемстепенната DSG кутия.
Реален разход
За да изчислят реалният разход на гориво, руснаците изминават с двата автомобила един и същ маршрут, като той минава през подчертано градски трафик, извънградски и накрая е отчетен и смесен цикъл. Дизеловият Tiguan предсказуемо побеждава, но разликите не са чак толкова големи. Дизелът харчи средно с 1.5 литра по-малко на 100 километра пробег.
Изводи и препоръки
Естествено и двата вариант си имат плюсове и минуси. Дизеловият е по-скъп за поддръжка и обслужване, но пък е по-икономичен, особено извън града. Така че ако изминавате над 30 000 км на годишна база, то дизелов вариант е оправдан за вас. Но ако управлявате автомобила си предимно в града, а на година въртите пробег от порядъка на 10 - 15 000 километра, то определено е по-изгодно да заложите на бензина.
Много хора предпочитат дизеловата алтернатива и заради по-високия въртящ момент на ниски обороти, както и заради по-големия автономен пробег. Други пък не харесват шумът, издаващ се от дизеловите двигатели. Дизелът е по-ликвиден при препродажба, но и както споменахме - по-скъп за поддържане. Много е важно да знаете как и за какво ще използвате автомобила си, преди да преминете към избор между бензин и дизел.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 вижся
11:02 26.06.2018
2 Morgoth
11:05 26.06.2018
3 кратко и ясно
Коментиран от #34
11:05 26.06.2018
4 TDI
11:06 26.06.2018
5 сашо
Коментиран от #36
11:11 26.06.2018
6 Д'мин
11:12 26.06.2018
7 боб чорба
Коментиран от #105, #156
11:13 26.06.2018
8 dsadsa
11:13 26.06.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Townboy
Коментиран от #95, #139
11:21 26.06.2018
11 да бе
3.45 лв х 2000 (сметнато за 200ооо км пробег) = 6900 лв. спестени от гориво, при смесен цикъл. При преобладаващо по-дълги пътувания може да стигне и 10ооо лв. спестени при препродажбата на колата след ~ 200ооо km.
Това си е още една кола или добра част от първоначална вноска за нова.
Факт - в ценовата листа на VW Tiguan за този бензинов агрегат пише, че:
1.4 TSI BMT ACT 4MOTION* 6MT 110кВ/150 кс.
* Двигателят не може да бъде поръчан. Предлагат се само складови автомобили.
Коментиран от #14, #24, #32, #153
11:22 26.06.2018
12 гост
Коментиран от #90
11:33 26.06.2018
13 Иван
11:34 26.06.2018
14 dizel
До коментар #11 от "да бе":
На теория е така, но... дюзи, маховик, турбо и ДПФ са 4 агрегата, чийто ремонт може да изяде спестеното. Всичко зависи от това, на каква (нова) кола ще попаднеш.Коментиран от #25
11:36 26.06.2018
15 morski
11:37 26.06.2018
16 А82
11:41 26.06.2018
17 гост
Коментиран от #19
12:09 26.06.2018
18 Matador
Коментиран от #21, #130
12:15 26.06.2018
19 morski
До коментар #17 от "гост":
автомобил с евро 6 дизелов двигател е по екологичен от електромобил и от всеки бензин и няма място в европа където да не можеш да отидеш... но ако искаш вярвай на полуграмотните български журналистиКоментиран от #74, #81
12:16 26.06.2018
20 Реалист
Коментиран от #50
12:17 26.06.2018
21 шруум гъбков
До коментар #18 от "Matador":
ти що не си гледаш кравите ами се напъваш тукаКоментиран от #28
12:17 26.06.2018
22 ИВАН
12:24 26.06.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Петър
До коментар #11 от "да бе":
Къде са ти всички останали много по-високи разходи? Къде ти е двумасовия маховик? За да караш плащаш десетки други неща, не само литър гориво по-малко.12:49 26.06.2018
25 гост
До коментар #14 от "dizel":
Дам. Един съединител е 1700лв, търбото рециклирано към 700лв, ново към 1500-2000лв. За почистване на ДПФ, както се прави в нормалните страни да не говорим, у нас се реже, нали сме много интелигентни и препълнените онкоцентрове нямат нищо общо с нашето поведение. Имах дизел и го карах на 50% олио, но пак си гориш нафта. Газ или бензин, това е. По-добре парников газ отколкото канцерогенен, от жегата може да се спасиш, но от рака не. Лошото е, че твоят избор няма нищо общо с избора на съседа ти и така той може да те трови и да се радва, а ти да караш колело и пак да умреш от рак. При липса на държавата, каквато е лесно видима, няма какво друго да се случи.Коментиран от #26, #44, #57
12:50 26.06.2018
26 пейо
До коментар #25 от "гост":
Такава ни е държавата такива са ни и прегледите. Всички казвате дизели ама карате с изрязани дпф-и и катализатори. Като ви кажат 2000лв за нов и почвате да мигате на парцали и да ходите за премахване. В коя друга държава ще ви позволят или колата ще мине преглед с премахнати агрегати?12:58 26.06.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 vasik atanasova
Коментиран от #33
13:23 26.06.2018
30 да бе
Напомням, че темата е за избора между бензин или дизел, ама сравнението е между двата почти нови тигуана по-горе.
А вие почнахте да ми говорите за маховици, дпф-и дюзи и т.п. Това вече си е приказка за нашите бракми, не за онези по-горе. :)
Един колега не разбрах дали се хвали, или се оплаква, че бил карал на олио. Ами аз карам на авио-дизел, не пестя от качеството на горивото. ДПФ нямам фабрично. Маслото ми е точното за мотор с помпа-дюза и плащам скъпо, за да е това, което трябва. Моторът само с качествено гориво (не от бидоните от тировете), точното масло и поне среден клас филтри се отплаща с липса на проблеми, вече два пъти по двеста хиляди...поне за толкова знам.
На който не му допада дизела, да кара на газ/бензин. Няма лошо. Карал съм доста бензинови коли, и малки и големи мотори, и на газ и без газ. Само проблеми с тая газ, запушени бензинови дюзи, майстори, турбото не ще като на бензин...аман. После две дизелови съм имал досега - ами да ви кажа, може да е от възрастта вече, но дизелът ми допада повече и все повече. Особено как спокойно и мощно върви навсякъде. Не гоня, не бързам, не се ядосвам на бързащите...добре ми е.
Лек и безавариен път на всички колеги.
Коментиран от #149
13:55 26.06.2018
31 Грую
13:55 26.06.2018
32 Грешка
До коментар #11 от "да бе":
Пич много ти е грешна сметката ,не си го сметнал правилно 790 лв е разликата за 20000к километра.Коментиран от #113
13:58 26.06.2018
33 бенЦин
До коментар #29 от "vasik atanasova":
Най-сетне един точен, лаконичен и прям коментар. Нека всички, които са фенове на дизела да търсят марки коли във сайтовете, които са баш премиум - Ламборгини, Ферари, Астън мартин, Мазерати, Бугати, Ролс-Ройс, Ягуар, Порше, и американски лимузини и класики и др. и да съпоставят отношението коли - бензин/дизел....14:04 26.06.2018
34 куку руку ку
До коментар #3 от "кратко и ясно":
И двата не стават... не стават за газифициране. А там е екологията (и икономията) за в момента.14:06 26.06.2018
35 Боян
Коментиран от #38, #39
14:14 26.06.2018
36 Dizela
До коментар #5 от "сашо":
И за онова Аудио дето три години подред удряне всички бензини на Лю май от земята14:25 26.06.2018
37 Госта
14:32 26.06.2018
38 да бе
До коментар #35 от "Боян":
Това дизел и газ съм го чел, но не съм виждал монтирано. Скъпо ли е да се сложи?А идеята дизел с ДПФ май не е от най-добрите или може би тук не се почистват филтрите адекватно и хората се принуждават да ги демонтират. Примерът, за който знам е - отива мой приятел на сервиз за почистване на ДПФ, с гаранционна кола. Половин час му я държали на максимални обороти, за да прегорели саждите във филтъра. Самата кола си променяла газоразпределението при задръстване на филтъра, за да повиши температурата в изпускателната ситема и така да прегаря частиците. И къде отиват а газовете - навън. Като едно време филтрите на заводските комини - денем филтрират, нощем ръчно си ги изпускат в атмосферата. След смяна на маслото, на всеки 5К км си намираше маслото много над максимума, защото нафтата отишла в маслото при промененото газоразпределение. И сменяше и масло на 5К и така на почна всеки 5К км. - чистене на филър - смяна на масло. Ами махна цялата кола накрая заради тоя филтър.
14:32 26.06.2018
39 куку руку ку
До коментар #35 от "Боян":
То може да се сложи газ на всяка кола, и на дизел, и на TSI/FSI/GDI бензинки, но трябва да се смесва с основното гориво. Не може да вървят само на газ.14:34 26.06.2018
40 Гост
Дизел без турбо е пълен мъртвец, а бензин с турбо е истинска бегачка!
14:45 26.06.2018
41 Митко
14:56 26.06.2018
42 гост
Ако трябваше да си карат колите на бензин повечето щяха да са с карти за градския транспорт - ама иначе тука се правят на много отворени тарикати :)
Коментиран от #155
14:58 26.06.2018
43 Алфа Ромео
15:03 26.06.2018
44 Знайко
До коментар #25 от "гост":
При работа, дизеловия двигател отделя азотни окиси и сажди, докато бензиновият оставя коктейл от канцерогенни съединения. Четете малко бе хора. Метана и пропан-бутана са друго нещо.Коментиран от #48, #49
15:11 26.06.2018
45 ьяаьяаьяаа
15:11 26.06.2018
46 Карачо
Дизела при всички случай излиза по-скъпо.
Първо, като купуваш колата дизела е по-скъпата кола и за да избиеш разликата трябва да караш около 150 000 км. Тъкмо си избил разликата и вземе, ти гръмне турбото. Хайде 5 000 лв. назад. Тъкмо го оправиш и вземат дюзите да дадат фира. Хайде и там от 1000+ лв за дюза. Махнеш го и този проблем и дойде ред на ГНП, партикел филтър, маховик и т.н. Изобщо дизелаците са голяма набутвация. Изобщо не се лъжете! Малката разлика в цените на горивата и разхода са измамно нещо. За дизела, като цяло плащате много повече.
Ако искате да имате икономичност и висок въртящ момент, то хибрида на бензин е най-доброто. А ако му сложиш и газова уредба на хибрида ще ти излезе още по-евтино. Но хайде да не е хибрид, че много хора се плашат от тази дума. Нека да е бензин на газ или метан. Срещу това нафтовите печки нямат шанс. И най-важното няма да ви трага, вибрира и мирише на нафта.
З
Нафтата е за трктористи и камионаджии, а не за леки коли!
15:14 26.06.2018
47 Коня на Оня
Коментиран от #60
15:15 26.06.2018
48 Гост
До коментар #44 от "Знайко":
Азотни окиси и сажди вика не са канцерогенни? И я ни назови кои са тези канцерогенни съединения отделяни от бензина, които ги няма при дизела? Май ти си този, който трябва да чете.15:29 26.06.2018
49 гост
До коментар #44 от "Знайко":
Да напишеш подобна глупост и да казваш на хората да четат. Смешник.Коментиран от #55
15:30 26.06.2018
50 ЖПеец
До коментар #20 от "Реалист":
Щото си прост...15:36 26.06.2018
51 пост
15:56 26.06.2018
52 GST
15:56 26.06.2018
53 Тонката
Коментиран от #69
16:07 26.06.2018
54 Иоуееееее
Най добре електрически.
16:35 26.06.2018
55 Знайко
До коментар #49 от "гост":
https://auto.offnews.bg/news/Test_8/Dizelat-nevinagi-zamarsiava-poveche-ot-benzina_28887.htmlМного бързаш да обиждаш бе гостенино. Това е признак комплексарщина.. (ама ти си знаеш)
16:39 26.06.2018
56 Йордан
16:44 26.06.2018
57 Петър
До коментар #25 от "гост":
Абсолютно точно! Държавата ни е управлявана от хора с двутонни дизели. Няма как да бъдат забранени. Човекът с газовия москвич да бъде убит. Колата ме е на повече от 30.16:48 26.06.2018
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 YAVUZ
Коментиран от #64, #65
16:58 26.06.2018
60 Карачо
До коментар #47 от "Коня на Оня":
А някой кара ли те да си вземаш ТСИ. В таста са го ползвали, но явно заради това да ги сложат на кантар двете и да са с принудително пълнене. Твърдо съм против принудителното пълнене за коли, които са за семейни нужди. И особено с малък литраж и турбо. Просто ресурса им е много намален, проблемите гарантирани и главоболията не много по-малко от тези с турбо дизелите. Сигурен съм, че на този Тигуан, ако му бяха сложили атмосферен двигател с 2 л и около 150 к.с. щеше да харчи по-малко от този миксер 1,4 с турбина. И трансмисията да е механична. Тези двойните съединители са само за лаици, които ще реват един ден, като им се прецака. А те задължително се прецакват. Рядко изкарват над 200 000 км без проблеми. А получили се проблем смяташ над 5000 лв за ремонт или още толкова за нова. Та, ако някой иска сигурна кола и да не му харчи много и да не се набутва за ремонти варианта е атмосферен бензинов двигател около 2 л. с механична трансмисия или автомат на Aisin.Примерно модела Warner AW TF-80SC/81SC е много добър и надежден без проблеми. Добри са автоматите и на Хонда, както и Jatco JF613E е добро попадение. тези с многото скорости ги забравете, но най-добре е пак казвам ръчката. Вече, ако решите слагате газ, ако ще карате повече от 20 000 км на година или, ако не ви се занимава си карате на бензин и си свиркате пък тарикатите с нафтовите печки и крадената нафта да му мислят! Те най-много страдат от тарикатлъците си.
Коментиран от #102
16:59 26.06.2018
61 34444
Изобщо добре са си направили математиката автопроизводителите.
17:05 26.06.2018
62 А БЕ
17:07 26.06.2018
63 БОКО
17:09 26.06.2018
64 Карачо
До коментар #59 от "YAVUZ":
Хайде бе! Сигурен ли си? Карал съм доста нафтови печки, но винаги съм казвал и пак ще го повторя, че от бензина по-хубаво няма. Всъщност има и това е електричката, но там има други проблеми с пробег, зареждане, цена и т.н.В момента също имам дизеларка освен другите ми бензинови коли. Ползвам е само и единствено да дърпам ремарке и да е товаря! За такива трактористки неща дизела става, но не и за лека кола семейна. Това, че ти си с малък стаж и опит при автомобилите не значи, че можеш да даваш подобни некомпетентни мнения. Запазвай ги за себе си моля. Дизела е за трактористи. В Европа лека-полека започват да им увират главите. Балканските глави обаче са по-трудни за увиране и пак ще сме бунището на дичелите. А такива, като теб подклаждат тази малоумна идея да караш дизел и да си мислиш, че е по-евтино при условие, че проблемите, които има при дизелите и които един ден се случват ще ти изядат всичката икономия и дори ще си вътре. Жалко само, че си се мъчил през годините да ти трака, мирише и вибрира. За черните сажди които излизат отзад да не говорим. Те са жива отрова. Именно заради това ги забраняват на много места, а по белия свят не ги карат изобщо, а само в бедна и пърчава Европа дето „богаташите“ евгогейци си купуват коли за по 50-100 000 евро, а пестят центове за гориво и си вземат нафтова печка. Аре те са лесни ще си платят като се окоти нещо. Не разбирам обаче бедните мишки какво търсят при дизела? Особено дизел нов внос.Думи нямам за липсата на
17:11 26.06.2018
65 Гост
До коментар #59 от "YAVUZ":
И кои са тези случаи в които дизела бие бензина освен в икономията? Нито е по-бърз, нито е по-тих, нито е с по-висока скорост! Като почнете да пишете глупости, само защото имате печки, та чак не се усещате!Коментиран от #66
17:28 26.06.2018
66 бай той
До коментар #65 от "Гост":
По брой ремонти дизела няма стигане. И то точно новите и капризни дизели. Ама то момчето от де да знае. Така са ми казвали и така повтаря тук, като папагал. Това не са едновремешните атмосферни дизели, които бяха вечни. Сега са съвсем други и колкото по-далече стоиш от тях, толкова по-добре за джоба ти.Коментиран от #68
18:00 26.06.2018
67 лимонад
и едното с турбо и другото. на бензина сменяш свещи - на дизела - не. цената на дюзите е идентична. за нормалната поддръжка - филтрите и те са еднакви. последно време и цената на бензина е по-висока, макар и малко.
моля, някой да ми каже, че не разбирам.
бензина май е с верига, която се сменя на 200 000. дизела е с ангренаж, който за 2 смени до 200 000 излиза колкото да смениш веригата на другото.
Коментиран от #71
18:00 26.06.2018
68 лимонад
До коментар #66 от "бай той":
колега, не говори за проблеми в дизела, като имаш насреща официално признатият за най-проблемен двигател на VW - 1.4TSI.неща от сорта - ми той TSI ще е на по-малко км , като го вземеш на 10г. също не са релевантни. Хората сравняват нови коли.
Не защитавам дизела. Но нека гледаме обективно на нещата.
Самият факт, че се говори за дизели на 500к+ км, а бензиновите все са под 200к е показатален, кое издържа повече и кое с какъв потенциал и предназначение е било
Коментиран от #72
18:04 26.06.2018
69 лимонад
До коментар #53 от "Тонката":
Тонка, в сайта на VW влизал ли си да видиш кое с какво се продава и за колко пари?конфигурациите са си баш както са ги тествали и така се продават. не са като лего - дай тука още една степен на скоростната кутия, ма да не е 2ра задна.
аз пък да ти кажа - предпочитам дизел с автоматична кутия, отколкот бензина с 6ст ръчна. но това си е мое предпочитание пак.
Коментиран от #126
18:10 26.06.2018
70 лилипутин
18:13 26.06.2018
71 Гост
До коментар #67 от "лимонад":
Айде бе. Да си чувал за подгряващи свещи на дизела? И те се сменят ако не знаеш. На бензина колко често мислиш се сменят свещите, които са по 10 лв/бр, та изобщо го броиш за разход?А да си чувал, че и бензините са с ремък, не само с вериги? А да си чувал, че проблем на дизела е и помпата, която е 5 пъти по-скъпа от тази на бензина?
Пък за късите скорости и ужасното тракане на дизела, изобщо да не говорим какъв отврат са!
Коментиран от #77
18:13 26.06.2018
72 пейо
До коментар #68 от "лимонад":
Тука не е малко така. Навън дизел се купува ако караш много. Бензин се взема ако караш малко. Разликата в данъците и таксите са коренно различни за двата вида автомобили. Няма толкова луд германец който да кара по 10к на година и да плаща тройно по скъпите такси на дизела.18:15 26.06.2018
73 Vin Dizel
18:15 26.06.2018
74 Да да
До коментар #19 от "morski":
Даже и от газ е по-чист! Пробвай да работиш с мотокар на дизел евро 6 и електрокар в затворено помещение- склад. Ако не е голям след 1 час ще те питам има ли разшика! След 2 часа или ти или мотокара ще изгаснете! За смрадта която се създава,само ще вметна! Сега си представи 100 печки на кръстовище в час пик и 100 елки в хубавд ден без вятър!Коментиран от #100
18:46 26.06.2018
75 onq s konq
18:47 26.06.2018
76 жигитайците
19:05 26.06.2018
77 лимонад
До коментар #71 от "Гост":
тук говорим за конкретни автомобили и двигатели. Точно 1.4 TSI е с верига. Имам такова ауди и знам за какво говоря. Имам и пасат с дизелов двигател. Мога да направя разлика.И свещи за 10 лв няма за тия, ако сложиш подобни - по добре не сменяй старите. Освен това свещите на бензина се сменят като консуматив, а на дизела - ако изгорят. 1 дизелова свещ е 30-40 лв в официален сервиз. Една бензинова за аналогичен двигател е 25-30. в повечето случаи - дизелови свещи се сменят за първи път на 4-5та година или на 150-200к км. До тогава си сменил доста комплекти бензинови.
на дизеловите двигатели маслото се сменя на 25-30к км, на бензиновите на 15к.
Ако сравняваме обикновен бензинов двигател с турбо дизел - някои от коментарите ти имат смисъл, но не и 1.4 TSI vs 2.0TDI.
в сума класации - 1.4TSI e представен като най-чупливия, докато 2.0TDI - най-безпроблемен и икономичен. за 2.0 TDI - имаше негативна статистика с помпи дюзите само, но това беше преди 10г.
Айде със здраве. Кой каквото иска - това да кара. Все още на дизеловите слагат по-добри трансмисии, все още бензиновите са в най-ниската и евтина конфигурация на модела. Всички тия неща не са без причина.
19:12 26.06.2018
78 Пешо
19:24 26.06.2018
79 Ангел
19:31 26.06.2018
80 Пешо
19:37 26.06.2018
81 Да да
До коментар #19 от "morski":
Даже и от газ е по-чист! Пробвай да работиш с мотокар на дизел евро 6 и електрокар в затворено помещение- склад. Ако не е голям след 1 час ще те питам има ли разшика! След 2 часа или ти или мотокара ще изгаснете! За смрадта която се създава,само ще вметна! Сега си представи 100 печки на кръстовище в час пик и 100 елки в хубавд ден без вятър?19:49 26.06.2018
82 Гоце
20:11 26.06.2018
83 Дългия
Коментиран от #85, #88
20:22 26.06.2018
84 Петър
Я сега си кажете честно, колко от Вас карат само и единствено на бензин?
Коментиран от #92
21:16 26.06.2018
85 123
До коментар #83 от "Дългия":
И какви точно модели имаш?Щото май нещо доста послъгваш!
А иначе по темата, за тези 2 модела, нещата са 50/50., ако говорим за нови. Този 1.4 двигател на ФВ е наистина добър, и няма нищо общо с първото ТСИ. Поддръжката и на двата е солена, но едва ли собствениците ги бърка.
За нас бедняците, ако ни питаш, най добре ни е с някои 1.6 или 2.0 японски двигател. Дам, стават, ама не вървят пусто като турбинираните.
22:08 26.06.2018
86 Гост
22:09 26.06.2018
87 Deathless91
22:15 26.06.2018
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Форд Ф-150.
Дизела е отпаднен продукт от бензина.
Бензинец с турбинка,е яко удоволствие.(друго си е да ,,съскаш'').Тука в бг,се гледа факта ,заплата, която е съпоставима с няколко държави в Африка. При Руские старите Краз,ГАЗ,Маз и тем подобни са повечко на бензинец,е има и дизелови,В УСА Peterbild и МАCK са си на бензин.
22:16 26.06.2018
90 EVO
До коментар #12 от "гост":
Затвори се за един час в гараж със съвременна работеща кола с бензинов, а след това с дизелов двигател. След това говори за тровене(не се заяждам, просто пробвай) . Тази атака срещу дизелите в медиите е абсолютно целенасочена. Западняците, на част от които ремонтирам колите по цял ден карат твърде много дизели и сега, психирани от тая атака със сигурност ще теглят нови кредити за "екологичните" бензинови коли. Що не кажат колко е живота на тоя 1,4 двг 150 коня натоварен и с 4Х4.22:17 26.06.2018
91 Real
22:18 26.06.2018
92 гостенин
До коментар #84 от "Петър":
Аз карам само на бензин и на ток. Имам хибрид. Това ми е втори. За дизел изобщо не искам да чувам. Отдавна съм ги отсвирил тракалниците. Чистичко ми е, не мирише, няма тракане и вибриране, няма нищо. Пълна тишина. А за икономията да не отварям приказка. Дизелите пасти да ядат. Ама вие си ги карайте де щом ви харесват. Лошо няма. Нали и в сервизите трябва хляб да ядат...Коментиран от #94, #103
22:20 26.06.2018
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Бръм
До коментар #92 от "гостенин":
http://elevatingsound.com/the-top-30-quietest-cars-a-cabin-noise-test-by-auto-bild/ - Чукча писател, чукча не читател...Като чуя, че дизела тракал и бил шумен и веднага ми става ясно колко неук (да не използвам по тежки епитети) индивид е който го казва и че съвременен дизел даже не е и доближавал... Цървульо с кошница на газ за икономия, ма да не се излага се изкарва еколог! Смех...
22:32 26.06.2018
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Гост 2
22:44 26.06.2018
97 Теодор
22:47 26.06.2018
98 piupi
карам бмв 320 автомат 8 степенен гори 4.2 исван града 120 км /час
в града 8 - 10 литра сами направете имали смисал като в града по 10 км на ден карам
второ безиновите коли са мнго по малко карани
Дисел некаран ниама и са на 250 000 км малките коли Корса
дригите са над 300 000 смешное да мислите друго .
23:18 26.06.2018
99 666
Коментиран от #101, #109
23:26 26.06.2018
100 morski
До коментар #74 от "Да да":
хайде ти пробвай да работиш в помещение, в което е включен комина на теца, от който си зареждаш електрокара... преди няколко месеца имаше изследвеане, което показва, че според енергийният микс на Германия, един модерен дизел е по екологичен от един електромобил... това, че отровите не излизат от ауспуха до теб, не ги игнорира...Коментиран от #131
23:49 26.06.2018
101 Паразит
До коментар #99 от "666":
Ти си бог,хвала тебе,а ние сме паразити23:53 26.06.2018
102 Антон 1
До коментар #60 от "Карачо":
Трилитров турбо дизел , редови !Автомат на ZF !!
Въздушно окачване и “стъклопакет “!
Тоест , тишина и комфортно , динамично управление !
Разбира се , добри доходи !
Икономията е майка на мизерията !
Лека нощ !
Коментиран от #104
23:56 26.06.2018
103 Антон 1
До коментар #92 от "гостенин":
Точната сума използва “каране “!Любителите на автомобилите и хората изпитващи удоволствие от шофирането ме използват думата “каране” или “ кола “!
Говорим за автомобил и шофиране !
Карат хората от т.А до т.Б !
Такива са се изказват в БГ Мама !:)
00:00 27.06.2018
104 Гост
До коментар #102 от "Антон 1":
Е точно ти с дизела да казваш, че икономията е майка на мизерията, звучи абсурдно! Я вземи вместо 3-литров турбодизел, 3-литров турбо бензин и пак говори кое е по-хубаво!Коментиран от #106
07:32 27.06.2018
105 гощо
До коментар #7 от "боб чорба":
Ще готвиш ли с тази газ. И като я сложиш и дизела заминавал след него заминава и багажника ти. Естествено,че дизел.Казвам го като човек карал едва 2 дизелови автомобила. Бензина е безмислен ако не е някакви големи кубатури и много цилиндри.07:57 27.06.2018
106 Амтон 1
До коментар #104 от "Гост":
И това е вярно ! Но ме мисля ,че трилитров дизел е мизерия ! Имах предвид малолитражки на газ или малък бензин , дизел !Но в крайна сметка , човек който само се придвижва с МПС-то няма нужда от това за което пиша . Това е за фенове ,които обаче могат да си го позволят . Всеки со прави избора . Не налагам критерии , просто споделям моята предпочотаноя . Нямал съм голям бензинов автомобил . Сигурно е голям кеф !
Коментиран от #145
08:01 27.06.2018
107 Хитрото
08:15 27.06.2018
108 Филип
08:29 27.06.2018
109 Друг паразит
До коментар #99 от "666":
Като гледам май ти си паразита в тази държава. Заради такива, като теб другите страдат и няма никога на забранят раковите дизели.Коментиран от #123
08:32 27.06.2018
110 Бай Оня
Ало това е трето поколение ТСИ ЕА211 1.4ТСИ 150 с ремьк!
Няма нищо общо с този с верига и е един отличен двигател.
Коментиран от #111
08:43 27.06.2018
111 Лимонад
До коментар #110 от "Бай Оня":
Като дойде време да може да си го позволиш - кажи ми... преди това лаладжийски неща не говори. Като говорим за чисто нови - пак предпочитам дизела 2.0 - 240кс. Няма нищо общо с тия 150 на 1.4 бензин... ти си купи бензина - с тенденция за газ след това - да ти е евтинко.Коментиран от #121
08:56 27.06.2018
112 Бай Тошо
09:01 27.06.2018
113 да бе
До коментар #32 от "Грешка":
Може да греша колега, не съм безгрешен. Ти не се влияй от моето смятане, а разкажи за твоята методика, как я пресмяташ разликата в парите за гориво между бензин и дизел, за 200 000 (двеста хиляди) км. каране, при по-малък среден разход от 1.5 литра на 100 км. в полза на дизела, че да я изкараш 790 лева общо?Пак казвам, че според мен резултатът е едни спестени 6900 лв. при каране на дизел, при цена средно 2.30 лв. за литър. Отделно от това, личният ми опит с двата вида горива (не намесвам газови уредби и хибриди) е, че в смесен цикъл, бензиновата ми гори 10-12л на 100, а дизеловата - 5.5-7л. на 100, което е разлика, много над гореспоменатите 1.5 литра - реално са 3-5 литра/100 км. Всеки да си направи сметката.
09:53 27.06.2018
114 Кибик
09:55 27.06.2018
115 Skk
09:59 27.06.2018
116 ЯАОЖГТНВМ
ЗА АРИСТОКРАЦИЯТА,БОГАТИТЕ И ВЛАСТИМАЩИТЕ БЕЗУСЛОВНО БЕНЗИНА И ТЕ ТОВА КАРАТ.ДА СТЕ ВИДЕЛИ ХОРА С ПАРИ ДА КАРАТ НАФТОВА ПЕЧКА.
СЛАБИТЕ СТРАНИ НА ДИЗЕЛА 2 УПОТРЕБА СА БЕЗБРОЙ НО ОСОБЕНО ЧЕ СА НА МНОГО ДИЛОМЕТРИ КОЕТО ВОДИ ДО ГОЛЕМИ ПРОБЛЕМИ С ДЮЗИ,МАХОВИЦИ КЛАПАНИ ЗА ОТРАБОТЕНИ ГАЗОВЕ АВТОМОТИЦИТЕ С ВАРИАТОРИ И СЛОЖНАТА ЕЛЕКТРОНИКА.
Коментиран от #118
10:31 27.06.2018
117 12345
А за дизела - май, май само в Европа се води такъв спор. По цял свят леките автомобили са преимуществено бензинови:
Япония
Южна Корея
Китай
Австралия
САЩ/Канада
Южна Америка пак са бензин/биоетанол.
Изобщо само в Европа дизелите са над 10% от леките автомобили.
Сори!
11:05 27.06.2018
118 576576
До коментар #116 от "ЯАОЖГТНВМ":
Ами видял съм - собственик на фирма с годишна печалба над 20 милиона лева има цял дизелов автопарк - 740D, X5 30D - 3 броя / за всеки от семейството. Разбира се понеже е фен има и 6-ца кабрио с турбо бензинов мотор 400+ кончета11:08 27.06.2018
119 комшията
11:10 27.06.2018
120 Спортиста
Коментиран от #122
11:25 27.06.2018
121 Гост
До коментар #111 от "Лимонад":
Да ти имам логиката. Кой нормален човек би сравнил 1,4 бензин с една турбина с 2,0 литра дизел с ДВЕ ТУРБИНИ??? Дори 2,0 бензин с една турбина на новия Тигуан, дава същото ускорение, а е с 20 к. с. по-малко и една турбина по-малко.Така, че недей да пишеш смехории. Всички истински спортни автомобили са на бензин!!!
Коментиран от #124
11:34 27.06.2018
122 Гост
До коментар #120 от "Спортиста":
Да бе, батериите и електромагнитното поле са много полезни, нали? Аман от еко джендъри!11:36 27.06.2018
123 666
До коментар #109 от "Друг паразит":
😂😂😂 Така е, прав си😂😂😂12:26 27.06.2018
124 до гост
До коментар #121 от "Гост":
какво ме брига мене колко броя турбини има едно и колко другото бе мозъчен тръст ? :) Аз я взимам колата да я карам и ме интересува само колко струва , колко върви и колко харчи !Коментиран от #125, #127
13:36 27.06.2018
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Тонката
До коментар #69 от "лимонад":
Ами доколкото виждам има и 6 степенна ръчка на дизела. Щеше да е много по коректно да сравнят еднаквите скоростни кутии. Колкото до цената - тя не ме интересува и не разбрах какво искаш да кажеш. Колкото до предпочитания, всеки предпочита дизел и тайно мечтае за бензин с надпис RS, AMG или M :) Поне аз съм така. Поздрави.15:26 27.06.2018
127 Гост
До коментар #124 от "до гост":
На "бе" ще говориш на баща си. Като има статия за съпоставки в техническо отношение между дизел и бензин, на никой не му пука твоето мнение какво си купуваш ти. Ти си НИКОЙ, разбра ли?!Коментиран от #135
15:49 27.06.2018
128 Normality was established
17:09 27.06.2018
129 бай. ГАНЯ селендура
17:26 27.06.2018
130 d3v1lStaR
До коментар #18 от "Matador":
А и не само до коментар 18. Дами и господа, сравнителната статия има за предмет ЧИСТО НОВИ АВТОМОБИЛИ. При тях, до 200 000 километра не се налага смяна на всички тези неща, които сте описали (Клапи, дюзи, съединители, турбини и тн). В случай, че се наложи, обаче, колата е гаранционна (вече почти няма автомобилен производител, който да дава под 200 000 км гаранция и/или 5 години, а в случай, че такъв има, е налице допълнителна застраховка за удължаване на гаранцията), така че не се притесняваш от това. ДИЗЕЛ на старо, втора употреба, от Горубляне, както се описва тук из коментари - да, не си струва, тъй като има огромен риск да се наложи да смениш всички тези чаркове на тая 15 годишна кошница, дето ще купиш, незнайно от къде внос и с колко предходни собственика, всеки минал по 200 000 - 300 000 километра. Но ако трябва да избираш между бензинов и дизелов мотор при покупка на чисто нова кола- всеки, който кара над 25 000 - 30 000 на година, средно, избира дизеловият... И не ми говорете тука за бензин ГАЗ, защото става дума за НОВИ автомобили. НОВИ. При тях газ не се слага, освен в много, ама много редки случаи, в които излизат от завода с монтирана газова уредба.... такава се слага употребявани автомобили извън гаранция. Но за жалост, половината от коментиралите тук това не го знаят и си говорят за дъртите коли, които са имали неприятния късмет първо да купят, после да ремонтират, и си говорят едно и също. Замислете се, преди да почнете да хейтите и моя комеКоментиран от #132, #134
18:41 27.06.2018
131 Да да
До коментар #100 от "morski":
Дай линк към изследването! Специално в Германия в почивен ден 60% от ел.енергията се генерира от ВЕИ! В работните процента спада на 30 но не там не спират да затварят ТЕЦ-ове с въглища и да монтират нови ВЕИ! До 2-3 години е напълно възможно ВЕИ да достигнат 50% в работни дни и 80 в почивните! Това в комбинация с батериите на колите ще позволи равномерно натоварване и пълноценно използване на генерираната от ВЕИ енергия предлагайки по-ниски цени в часивоте със свръх проузводство и по-високи в часовете с дефицит на енергия от ВЕИ! Както е горе-дол и сега, само че следят потреблението като цяло!Коментиран от #136
20:33 27.06.2018
132 Да да
До коментар #130 от "d3v1lStaR":
Аз примерно съм фен на Шкода! Харесвам Рапид! О ,чудо! Има го със заводска газ! При 6-7 на сто разход на газ, за каква математика става на въпрос! 6-7 лв ,а извънградско 5 лв.на 100 км. ! Ама нали,то Шкода не е кола, Рапид е смотан,ще му се счупи нещо,щото е на газ! Ама вдига само 180! Дизела гори по 3,5 на сто,но в цена пак е по-скъпо!20:49 27.06.2018
133 стефчо
20:59 27.06.2018
134 Их мен
До коментар #130 от "d3v1lStaR":
Ти май никога не си карал нова кола. Моята нямаше фабрична газова и и сложиха тук в БГ преди да я взема. Така мина ГИ през лизинг а , а застрахователя взимаше повече пари заради по-високата стойност на автомобила.21:20 27.06.2018
135 до Гост
До коментар #127 от "Гост":
Със комплексари отдавна съм разбрал че не се спори - особено по технически теми където се опитват да компенсират невежеството си с избиване на комплекси :)Коментиран от #137
09:23 28.06.2018
136 Зорлем
До коментар #131 от "Да да":
Според германския федерален енергиен министър не е точно така, както го описваш, и той говори за някакви 15% ВЕИ енергия и борба да станат 30%, но какво ли разбира пък точно той. А и предполагам така или иначе вече се е продал на нефтено-газовата мафия като Шрьодер:https://www.youtube.com/watch?v=2gLK8UjXNNA
14:08 28.06.2018
137 Гост
До коментар #135 от "до Гост":
Я първо се научи да пишеш правилно! После виж дали имаш в постовете си една техническа думичка и накрая вземи се погледни в огледалото и там ще видиш кой е комплексарът! Аман от дизелджии, които си мислят, че са много важни и знаещи. Жалка картинка си!Коментиран от #140
18:47 28.06.2018
138 Спас
19:24 28.06.2018
139 Теодор
До коментар #10 от "Townboy":
Защо модератора ми маха коментара аз просто казаха (и пак казвам) пише се CNG-compressed natural gas а не SNG00:37 29.06.2018
140 до Гост
До коментар #137 от "Гост":
Само за да ти стане ясно че нищо не ти е ясно - карам S4 V8 - и знам за автомобилите повече от колкото можеш да осмислиш понеже това е свързано с професията ми :) Така че ако можеш да се осъзнаеш къде се намираш остани си със здраве ;)Коментиран от #141
09:40 29.06.2018
141 Гост
До коментар #140 от "до Гост":
Какво си тръгнал да се хвалиш с 15 годишна S4-ка? Карай си я със здраве и си мечтай за дизел, защото твоята харчи 25/100 и сигурно е на газ. Аре у лево.Коментиран от #142
12:37 29.06.2018
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 тятт
09:18 30.06.2018
145 Азазел
До коментар #106 от "Амтон 1":
Голям кеф е. Дори и на 15-годишна кола.13:11 30.06.2018
146 965
16:08 30.06.2018
147 до 965
09:50 02.07.2018
148 Бензин за мен
Бензин-ако е втора ръка и никой не знае на колко км е колата,или пък си ръчкаджия и не караш много километри на година и не си за едни 3,5 лева на 100 км като мен и си купуваш нова бензинова без турбо - да се кефиш на звука и пиленето на 7-8000 об/мин.(слагаш 100 октана за повече кеф)!
Винаги съм гледал с учудване големите дизелови кораби дето ги взимат уж на 150 000 км.а тя пуши и трови с канцерогенни сажди дори и собственика си!Била 4-5 годишна,нали затова са я взели -навъртат им 400 000 км за 4 години - за това са "корабите" да изминават хиляди километри,продават я като и вземат ресурса!Много рядко се намира дизелов кораб наистина некаран толкова и читав,всеки бърза да го вземе- пък и те не са много евтини ,кой си продава скъпия кораб без пари!
22:24 05.07.2018
149 Петрола
До коментар #30 от "да бе":
Две дизелови коли съм имал,като ти е тежък крака -първо убих турбините,добре че ми е професия,поръчах си от Ибей ЮКей втора ръка турбокомпресори(не рекъндишън)наистина бяха читави-късмет ,че и бяха жълти стотинки(под 200 паунда) и си ги монтирах сам,изчистих си интеркулерите,тръбите,картер,масла,абе всичко както си му е реда!Вървяха повече от преди-явно на много "малко" км са били,а ми ги продадоха на по 160-170 000 км(да бе!)После ЕГР-а,взе да ми писва - механично вечно затворен,актуатора(соленоида) закачен за кабела да го вижда компа,но пак сигурно трупа грешки-понеже вече по обратна връзка положението на клапана е все едно и също!Както и да е,ако бях отишъл на сервиз -отиде ми икономията от гориво!Да не говорим че дизела гори малко само ако не го натискаш,при мен това е изключено,тъй че градско пак ми гореше 10 л.!Та дизела си е една чиста набутвация,само ако го купиш нов и мноо...ого караш на година има смисъл !22:46 05.07.2018
150 яяяяяяя
09:29 06.07.2018
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Гост
До коментар #11 от "да бе":
В тези 10000лв. извади поне 4000лв. които си платил повече за дизелов двигател и прибави по-скъпото обслужване гаранционно +разноски за адблу и ще сведеш разликата под 4000лв. В магазините си имат програми и смятат всички разноски. До 10000км. годишен пробег - бензин. При 15000км. на година газ и бензин излизат едно и също. При над 20000км. дизел. Тези сметки са при закупуване на чисто нов автомобил. Останалите сметки са кръчмарски.23:54 28.04.2019
154 plamen
22:18 22.02.2020
155 Гост
До коментар #42 от "гост":
Незнам за теб но аз карам 2.0турбо бензин само на бензин и пак го избутвам по евтино от 2.0тди карам около 20к на година23:46 07.05.2020
156 MAK
До коментар #7 от "боб чорба":
слагаш газ и скапваш двигатела за 50 000 км. после плашташ куп ремонти и накрая ефтиното излиза супер скапо!!! много прост народ с теа газови уредби!!! аз карам голф 3 тди гори ми 3.7/100 дизел натоварена с багаж и 4 човека и покривам еко нормите изцяло вапреки че сам махнал катализатора!!! но много са грижа за колата си!!! сменявам кабели сас специални за по добро изгаряне!!!Коментиран от #157
08:20 25.11.2020
157 ььь
До коментар #156 от "MAK":
Това дето казваш че газта скапва двигателя за 50К не е вярно. Аз си купих преди години стар Форд Мондео на 11години на бензин на 120'000км (а може да са били и 220'000) от горубляне. Сложих му газ и сега колата е на 235'000км. на 25 години. През цялото това време не съм имал никакъв проблем с газта, никакъв ремонт на двигателя и дори сега спокойно на газ вдигам 180-200-220 км/час. !!! Ако щете вярвайте. Разлика в мощността на безин и газ няма никаква. Освен доливане на масло и гарнитура на горният капак и ангенажен кит двигателят не е виждал ремонт/маистор и тн..НИКАКЪВ Това е за изминатите от мен 110К км на газ. Колата е доста стара и вече не си правя експерименти с по 180км/чс и нагоре но 120/140/160 са ми редовни. Вече ще я сменям че почнаха други ремонти(съединител, скоростен лост, климатик, олюпена боя, лампички по таблото, предница-правя я редовно, гърнета). Ами такситата дето карат на метан/някой на газ по 500К-700К. ЗА КАКВО ИЗНОСВАНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ ОТ ГАЗ ГОВОРИМ ??? Вярно може да има малко но аз не съм го усетил и в рамките на жизненият цикъл на една кола на старо 200К не е от никакво значение. Преди съм карал ЛАДА на газ пак около 100К на газ и там нямаше износване на двигателя.18:56 30.07.2021