Last news in Fakti

26 Юни, 2018 10:59 65 127 157

Бензинов или дизелов автомобил да изберем?

  • volkswagen-
  • бензин-
  • дизел
Бензинов или дизелов автомобил да изберем? - 1

Още от заглавието сме сигурни, че аудиторията ще се раздели на две групи - едните, които подкрепят дизеловите автомобили и другите, харесващи бензиновите. Ако обаче ви предстои покупка на нов автомобил и се чудите бензинов или дизелов да е той, то не е лошо да видите интересното сравнение, което ви показваме. То е направено от специалистите от "За Рульом" и в него се сравняват две SUV-та. По-конкретно става дума за Volkswagen Tiguan TSI и TDI. Бензиновото VW е с мотор 1.4 литра и мощност 150 конски сили, а дизеловото е с двулитров двигател със същата мощност.

Заводски данни
Първо хвърляме поглед на заводските данни. Ускорението на бензиновото VW е само със стотна по-добро от това на дизела или с други думи незабележимо - 9.2 сек срещу 9.3 секунди. На хартия разходът на гориво в градски, извънградски и в смесен цикъл е 8,8 / 5,6 / 6,8 л / 100 км и 7,6 / 5,1 / 6,1 л / 100 км, съответно за бензиновата и за дизеловата модификации. Разликата в масата на автомобилите е 100 килограма в полза на бензиновия 1.4-литров TSI вариант.

Дино стенд

Бензинов или дизелов автомобил да изберем?


Специалистите от "За Рульом" качват двата автомобила на динамометричен стенд, където Tiguan 1.4 TSI показва 147.3 к.с., а 2.0 TDI - 153.5 к.с. След това с професионална апаратура измерват ускорението от 0 до 100 км/ч, където отново има разминаване. Дизеловият вариант се оказва с близо секунда по-бърз от бензиновия. Разликата се отдава на трансмисията, защото при бензиновата версия тя е по-старата шестстепенна автоматична, а при дизеловата - седемстепенната DSG кутия.

Реален разход
За да изчислят реалният разход на гориво, руснаците изминават с двата автомобила един и същ маршрут, като той минава през подчертано градски трафик, извънградски и накрая е отчетен и смесен цикъл. Дизеловият Tiguan предсказуемо побеждава, но разликите не са чак толкова големи. Дизелът харчи средно с 1.5 литра по-малко на 100 километра пробег.

Изводи и препоръки

Бензинов или дизелов автомобил да изберем?


Естествено и двата вариант си имат плюсове и минуси. Дизеловият е по-скъп за поддръжка и обслужване, но пък е по-икономичен, особено извън града. Така че ако изминавате над 30 000 км на годишна база, то дизелов вариант е оправдан за вас. Но ако управлявате автомобила си предимно в града, а на година въртите пробег от порядъка на 10 - 15 000 километра, то определено е по-изгодно да заложите на бензина.

Много хора предпочитат дизеловата алтернатива и заради по-високия въртящ момент на ниски обороти, както и заради по-големия автономен пробег. Други пък не харесват шумът, издаващ се от дизеловите двигатели. Дизелът е по-ликвиден при препродажба, но и както споменахме - по-скъп за поддържане. Много е важно да знаете как и за какво ще използвате автомобила си, преди да преминете към избор между бензин и дизел.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вижся

    21 136 Отговор
    голф GTI Mark VII Performance Pack 230 к.с. комбиниран разход 6.4 и екстри събиращи се в книги по големи от китайски телефонен указател
  • 2 Morgoth

    61 12 Отговор
    30k на година, това беше сметката и преди години, когато си купувах Авенсис. Под това бензин, над него дизел, а около него което по те кефи.
  • 3 кратко и ясно

    150 66 Отговор
    Бензин !

    Коментиран от #34

  • 4 TDI

    95 145 Отговор
    Само ДИЗЕЛ
  • 5 сашо

    167 80 Отговор
    нафтата е за камионите

    Коментиран от #36

  • 6 Д'мин

    118 33 Отговор
    Бензин, ама не турбилирани миксери 1.4,1.6...
  • 7 боб чорба

    227 82 Отговор
    Слагам един газов инжекцион на бензина и дизела отива у ляво !!! Тя Европа ги забранява дизелите ма ние нали живеем в каменната ера ..

    Коментиран от #105, #156

  • 8 dsadsa

    85 6 Отговор
    Според личните нужди.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Townboy

    112 21 Отговор
    Бензин хибрид на газ (LPG или SNG).

    Коментиран от #95, #139

  • 11 да бе

    19 35 Отговор
    1.5 литра х ~2.30 лв = 3.45 лв/100 км. в полза на дизела.
    3.45 лв х 2000 (сметнато за 200ооо км пробег) = 6900 лв. спестени от гориво, при смесен цикъл. При преобладаващо по-дълги пътувания може да стигне и 10ооо лв. спестени при препродажбата на колата след ~ 200ооо km.
    Това си е още една кола или добра част от първоначална вноска за нова.

    Факт - в ценовата листа на VW Tiguan за този бензинов агрегат пише, че:

    1.4 TSI BMT ACT 4MOTION* 6MT 110кВ/150 кс.
    * Двигателят не може да бъде поръчан. Предлагат се само складови автомобили.

    Коментиран от #14, #24, #32, #153

  • 12 гост

    120 39 Отговор
    Върви го обясни това на мнозинството от български собственици на дизели с годишен пробег от 5х.км на година. Въпросът е, че на Запад стар дизел се таксува с няколко стотин евро годишно, а у нас е 10евро и не се прави разлика дали е бензин или дизел, дали е пречистен или не. Аз залагам на бензин, при подходящ двигател дава разход с литър над дизелов двигател, но не тровиш себе си и хората около теб, което е много по-важно отколкото това дали ще дадеш 2-3лв повече на седмица щом даваш по 20-30лв за цигари за същия период.

    Коментиран от #90

  • 13 Иван

    25 8 Отговор
    Не се спомена нищо за данъка ,еднакъв ли е?
  • 14 dizel

    91 11 Отговор

    До коментар #11 от "да бе":

    На теория е така, но... дюзи, маховик, турбо и ДПФ са 4 агрегата, чийто ремонт може да изяде спестеното. Всичко зависи от това, на каква (нова) кола ще попаднеш.

    Коментиран от #25

  • 15 morski

    119 113 Отговор
    Само технически неграмотен човек може да пренебрегва плюсовете на дизела, истерията с антидизел движението е подхваната от ограничени чиновници и подхранвана от пишман еколози неосъзнаващи, че модерният дизелов двигател си остава един от най-екологичните агрегати...
  • 16 А82

    115 76 Отговор
    Разбира се, че бинзин. Дизела е за трактори, кари високоповдигачи, камиони, бусове, пътностроителна техника, минно дело и т.н.
  • 17 гост

    60 42 Отговор
    Защо не споменахте най-важното, че с дизел в някои държави не можеш изобщо да караш градско ? Иначе, дизелът е перфектен за кораби и камиони, но дори и те биха могли да имат по-добро КПД с електродвигател. Въпросът е дали все още е достатъчно развита технологията, за да се получи по-добра ефикасност.

    Коментиран от #19

  • 18 Matador

    119 49 Отговор
    За големите експерти дали бензин или дизел, не ми говорете за икономичност при дизела, че като ви влезе дизеловата каруца на 1 000 000 вкарана на Горубляне в сервиза и тези спестени стотинки от гориво стават по 3-4 цифри левове за рмеонт в сервиза, турбинка, клапи, отклонение на дюзи, дпф манджи и т.н. На - 15 градуса чакате 10 мин в кошарата и се молете да запали и накрая казва ЪЪЪЪ нее хахах Карайте си бензиновите здрави коли,за по сирумасите една газчица,правете по на често реглаж на клапанчета, заради газта и си свиркайте...И на вс отгоре забравих да спомена, нафтата ни тука е пълна боза, хвърляя дюзички, като конфетки :D :D

    Коментиран от #21, #130

  • 19 morski

    83 66 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    автомобил с евро 6 дизелов двигател е по екологичен от електромобил и от всеки бензин и няма място в европа където да не можеш да отидеш... но ако искаш вярвай на полуграмотните български журналисти

    Коментиран от #74, #81

  • 20 Реалист

    54 15 Отговор
    Аз живея на 150 метра от магистралния път и какам на ГАЗ!!! Излиза че Аз пазя Всички а мен Никой.

    Коментиран от #50

  • 21 шруум гъбков

    22 32 Отговор

    До коментар #18 от "Matador":

    ти що не си гледаш кравите ами се напъваш тука

    Коментиран от #28

  • 22 ИВАН

    67 39 Отговор
    И децата знаят, че дизела е с по-високо КПД, оттам нататък, усвоявайки по-добре енергията в горивото, биха могли да дойдат и екологични ползи - в никакъв случай, дизела не може да бъде пренебрегван.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Петър

    42 10 Отговор

    До коментар #11 от "да бе":

    Къде са ти всички останали много по-високи разходи? Къде ти е двумасовия маховик? За да караш плащаш десетки други неща, не само литър гориво по-малко.
  • 25 гост

    74 21 Отговор

    До коментар #14 от "dizel":

    Дам. Един съединител е 1700лв, търбото рециклирано към 700лв, ново към 1500-2000лв. За почистване на ДПФ, както се прави в нормалните страни да не говорим, у нас се реже, нали сме много интелигентни и препълнените онкоцентрове нямат нищо общо с нашето поведение. Имах дизел и го карах на 50% олио, но пак си гориш нафта. Газ или бензин, това е. По-добре парников газ отколкото канцерогенен, от жегата може да се спасиш, но от рака не. Лошото е, че твоят избор няма нищо общо с избора на съседа ти и така той може да те трови и да се радва, а ти да караш колело и пак да умреш от рак. При липса на държавата, каквато е лесно видима, няма какво друго да се случи.

    Коментиран от #26, #44, #57

  • 26 пейо

    81 10 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Такава ни е държавата такива са ни и прегледите. Всички казвате дизели ама карате с изрязани дпф-и и катализатори. Като ви кажат 2000лв за нов и почвате да мигате на парцали и да ходите за премахване. В коя друга държава ще ви позволят или колата ще мине преглед с премахнати агрегати?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 vasik atanasova

    51 26 Отговор
    всички топ модели са бензинови

    Коментиран от #33

  • 30 да бе

    87 16 Отговор
    Приемете го като отговор на всички коментирали ме по-долу.
    Напомням, че темата е за избора между бензин или дизел, ама сравнението е между двата почти нови тигуана по-горе.
    А вие почнахте да ми говорите за маховици, дпф-и дюзи и т.п. Това вече си е приказка за нашите бракми, не за онези по-горе. :)
    Един колега не разбрах дали се хвали, или се оплаква, че бил карал на олио. Ами аз карам на авио-дизел, не пестя от качеството на горивото. ДПФ нямам фабрично. Маслото ми е точното за мотор с помпа-дюза и плащам скъпо, за да е това, което трябва. Моторът само с качествено гориво (не от бидоните от тировете), точното масло и поне среден клас филтри се отплаща с липса на проблеми, вече два пъти по двеста хиляди...поне за толкова знам.
    На който не му допада дизела, да кара на газ/бензин. Няма лошо. Карал съм доста бензинови коли, и малки и големи мотори, и на газ и без газ. Само проблеми с тая газ, запушени бензинови дюзи, майстори, турбото не ще като на бензин...аман. После две дизелови съм имал досега - ами да ви кажа, може да е от възрастта вече, но дизелът ми допада повече и все повече. Особено как спокойно и мощно върви навсякъде. Не гоня, не бързам, не се ядосвам на бързащите...добре ми е.
    Лек и безавариен път на всички колеги.

    Коментиран от #149

  • 31 Грую

    31 4 Отговор
    На вода вече няма ли? Стига с тези нефтопродукти!
  • 32 Грешка

    19 8 Отговор

    До коментар #11 от "да бе":

    Пич много ти е грешна сметката ,не си го сметнал правилно 790 лв е разликата за 20000к километра.

    Коментиран от #113

  • 33 бенЦин

    26 20 Отговор

    До коментар #29 от "vasik atanasova":

    Най-сетне един точен, лаконичен и прям коментар. Нека всички, които са фенове на дизела да търсят марки коли във сайтовете, които са баш премиум - Ламборгини, Ферари, Астън мартин, Мазерати, Бугати, Ролс-Ройс, Ягуар, Порше, и американски лимузини и класики и др. и да съпоставят отношението коли - бензин/дизел....
  • 34 куку руку ку

    11 5 Отговор

    До коментар #3 от "кратко и ясно":

    И двата не стават... не стават за газифициране. А там е екологията (и икономията) за в момента.
  • 35 Боян

    11 11 Отговор
    Дизел с газова уредба имам такъва и съм минал около 10000км.газта вдига мощността и намалява разхода 4л. бензин 2л. газ,гривната смес изгаря напълно тоест без черен дим

    Коментиран от #38, #39

  • 36 Dizela

    6 13 Отговор

    До коментар #5 от "сашо":

    И за онова Аудио дето три години подред удряне всички бензини на Лю май от земята
  • 37 Госта

    31 10 Отговор
    Аман от разбирачи.Не можете да си смените чистачките ама сте гледали филми и давате акъл.Просто дизела е по издръжлив двг.С него се навиват повече км и от там идва икономията.Говоря за нови автомобили а не отпадаците в автокъщите.
  • 38 да бе

    18 6 Отговор

    До коментар #35 от "Боян":

    Това дизел и газ съм го чел, но не съм виждал монтирано. Скъпо ли е да се сложи?
    А идеята дизел с ДПФ май не е от най-добрите или може би тук не се почистват филтрите адекватно и хората се принуждават да ги демонтират. Примерът, за който знам е - отива мой приятел на сервиз за почистване на ДПФ, с гаранционна кола. Половин час му я държали на максимални обороти, за да прегорели саждите във филтъра. Самата кола си променяла газоразпределението при задръстване на филтъра, за да повиши температурата в изпускателната ситема и така да прегаря частиците. И къде отиват а газовете - навън. Като едно време филтрите на заводските комини - денем филтрират, нощем ръчно си ги изпускат в атмосферата. След смяна на маслото, на всеки 5К км си намираше маслото много над максимума, защото нафтата отишла в маслото при промененото газоразпределение. И сменяше и масло на 5К и така на почна всеки 5К км. - чистене на филър - смяна на масло. Ами махна цялата кола накрая заради тоя филтър.
  • 39 куку руку ку

    11 6 Отговор

    До коментар #35 от "Боян":

    То може да се сложи газ на всяка кола, и на дизел, и на TSI/FSI/GDI бензинки, но трябва да се смесва с основното гориво. Не може да вървят само на газ.
  • 40 Гост

    32 11 Отговор
    Как може да се сравнява 1,4 бензин с 2,0 дизел и после да се изтъква, че дизела имал по-добро ускорение?
    Дизел без турбо е пълен мъртвец, а бензин с турбо е истинска бегачка!
  • 41 Митко

    26 33 Отговор
    Аз до сега никой майстор на коли не съм видял да кара бензин всички майстори карат дизел и аз гледам от тях
  • 42 гост

    55 31 Отговор
    Тия тука дето викат "Бензин" са душили бензин само като сипват веднъж в месеца по малко колкото да има за припалване на АГУ`то …
    Ако трябваше да си карат колите на бензин повечето щяха да са с карти за градския транспорт - ама иначе тука се правят на много отворени тарикати :)

    Коментиран от #155

  • 43 Алфа Ромео

    53 5 Отговор
    По-голям атмосферен мотор на пропан-бутан и ръчни скорости, ако искате да карате и да ремонтирате минимално.
  • 44 Знайко

    21 22 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    При работа, дизеловия двигател отделя азотни окиси и сажди, докато бензиновият оставя коктейл от канцерогенни съединения. Четете малко бе хора. Метана и пропан-бутана са друго нещо.

    Коментиран от #48, #49

  • 45 ьяаьяаьяаа

    26 10 Отговор
    БЕНЗИН!!!
  • 46 Карачо

    52 23 Отговор
    Пълни простотии!
    Дизела при всички случай излиза по-скъпо.
    Първо, като купуваш колата дизела е по-скъпата кола и за да избиеш разликата трябва да караш около 150 000 км. Тъкмо си избил разликата и вземе, ти гръмне турбото. Хайде 5 000 лв. назад. Тъкмо го оправиш и вземат дюзите да дадат фира. Хайде и там от 1000+ лв за дюза. Махнеш го и този проблем и дойде ред на ГНП, партикел филтър, маховик и т.н. Изобщо дизелаците са голяма набутвация. Изобщо не се лъжете! Малката разлика в цените на горивата и разхода са измамно нещо. За дизела, като цяло плащате много повече.
    Ако искате да имате икономичност и висок въртящ момент, то хибрида на бензин е най-доброто. А ако му сложиш и газова уредба на хибрида ще ти излезе още по-евтино. Но хайде да не е хибрид, че много хора се плашат от тази дума. Нека да е бензин на газ или метан. Срещу това нафтовите печки нямат шанс. И най-важното няма да ви трага, вибрира и мирише на нафта.
    З
    Нафтата е за трктористи и камионаджии, а не за леки коли!
  • 47 Коня на Оня

    28 6 Отговор
    Твърдо съм за бензина! Само че АГУ на ТСИ малко тегава работа. Но при качеството и цената на дизела в нашата родина по-добре си е бензиновия агрегат.

    Коментиран от #60

  • 48 Гост

    29 10 Отговор

    До коментар #44 от "Знайко":

    Азотни окиси и сажди вика не са канцерогенни? И я ни назови кои са тези канцерогенни съединения отделяни от бензина, които ги няма при дизела? Май ти си този, който трябва да чете.
  • 49 гост

    19 6 Отговор

    До коментар #44 от "Знайко":

    Да напишеш подобна глупост и да казваш на хората да четат. Смешник.

    Коментиран от #55

  • 50 ЖПеец

    1 7 Отговор

    До коментар #20 от "Реалист":

    Щото си прост...
  • 51 пост

    5 7 Отговор
    Батко кара бензин, направен на хибрид: вода и бензин. В момента съм с 25% по-нисък разход. До скоро беше 18-20%, а мога да го подобря до 30-35% по-нисък разход на бензин. А как отлепя зверо с две горива...
  • 52 GST

    14 11 Отговор
    До автора на статия, разлика в разхода от 1,5 л. на 100 км не е никак малко пич.
  • 53 Тонката

    33 2 Отговор
    Е как може да сравняват уж 2 еднакви автомобила, а на дизела скоростната кутия е по новият модел - с една предавка в повече. Естествено, че ще даде по добър разход. Несериозна работа.

    Коментиран от #69

  • 54 Иоуееееее

    9 17 Отговор
    И двата нестават.
    Най добре електрически.
  • 55 Знайко

    3 10 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    https://auto.offnews.bg/news/Test_8/Dizelat-nevinagi-zamarsiava-poveche-ot-benzina_28887.html
    Много бързаш да обиждаш бе гостенино. Това е признак комплексарщина.. (ама ти си знаеш)
  • 56 Йордан

    11 24 Отговор
    От много години карам дизел.сега имам фокус дизел.и нов и стар пак ще карам дизел.никога на газ или електрически
  • 57 Петър

    16 3 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Абсолютно точно! Държавата ни е управлявана от хора с двутонни дизели. Няма как да бъдат забранени. Човекът с газовия москвич да бъде убит. Колата ме е на повече от 30.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 YAVUZ

    24 31 Отговор
    Дизелът след 2000 година при всички случаи бие бензина. Всеки който е минал от бензин на дизел никога вече не ще чуе за бензин .

    Коментиран от #64, #65

  • 60 Карачо

    14 8 Отговор

    До коментар #47 от "Коня на Оня":

    А някой кара ли те да си вземаш ТСИ. В таста са го ползвали, но явно заради това да ги сложат на кантар двете и да са с принудително пълнене. Твърдо съм против принудителното пълнене за коли, които са за семейни нужди. И особено с малък литраж и турбо. Просто ресурса им е много намален, проблемите гарантирани и главоболията не много по-малко от тези с турбо дизелите. Сигурен съм, че на този Тигуан, ако му бяха сложили атмосферен двигател с 2 л и около 150 к.с. щеше да харчи по-малко от този миксер 1,4 с турбина. И трансмисията да е механична. Тези двойните съединители са само за лаици, които ще реват един ден, като им се прецака. А те задължително се прецакват. Рядко изкарват над 200 000 км без проблеми. А получили се проблем смяташ над 5000 лв за ремонт или още толкова за нова. Та, ако някой иска сигурна кола и да не му харчи много и да не се набутва за ремонти варианта е атмосферен бензинов двигател около 2 л. с механична трансмисия или автомат на Aisin.
    Примерно модела Warner AW TF-80SC/81SC е много добър и надежден без проблеми. Добри са автоматите и на Хонда, както и Jatco JF613E е добро попадение. тези с многото скорости ги забравете, но най-добре е пак казвам ръчката. Вече, ако решите слагате газ, ако ще карате повече от 20 000 км на година или, ако не ви се занимава си карате на бензин и си свиркате пък тарикатите с нафтовите печки и крадената нафта да му мислят! Те най-много страдат от тарикатлъците си.

    Коментиран от #102

  • 61 34444

    15 4 Отговор
    Разлика от 1,5 литра на 100 км при сегашните цени значи че за първите 100 000 км ще спестите 3500 лева. Горе долу 4 хиляди е по-скъп дизела от магазина за масов автомобил спрямо сравним бензин.

    Изобщо добре са си направили математиката автопроизводителите.
  • 62 А БЕ

    26 17 Отговор
    СЕЛЯНИЯ КУПВАМЕ СИ БАРОВСКИ АВТОМОБИЛИ, А СЛАГАМЕ ГАЗ ,ТОВА Е САМО В БЪЛГАРИЯ ! ГОЛЯМ ГО ВАДИМ ПЪК МЕК !
  • 63 БОКО

    38 6 Отговор
    Бензин за спорт,дизел за транспорт!
  • 64 Карачо

    25 11 Отговор

    До коментар #59 от "YAVUZ":

    Хайде бе! Сигурен ли си? Карал съм доста нафтови печки, но винаги съм казвал и пак ще го повторя, че от бензина по-хубаво няма. Всъщност има и това е електричката, но там има други проблеми с пробег, зареждане, цена и т.н.
    В момента също имам дизеларка освен другите ми бензинови коли. Ползвам е само и единствено да дърпам ремарке и да е товаря! За такива трактористки неща дизела става, но не и за лека кола семейна. Това, че ти си с малък стаж и опит при автомобилите не значи, че можеш да даваш подобни некомпетентни мнения. Запазвай ги за себе си моля. Дизела е за трактористи. В Европа лека-полека започват да им увират главите. Балканските глави обаче са по-трудни за увиране и пак ще сме бунището на дичелите. А такива, като теб подклаждат тази малоумна идея да караш дизел и да си мислиш, че е по-евтино при условие, че проблемите, които има при дизелите и които един ден се случват ще ти изядат всичката икономия и дори ще си вътре. Жалко само, че си се мъчил през годините да ти трака, мирише и вибрира. За черните сажди които излизат отзад да не говорим. Те са жива отрова. Именно заради това ги забраняват на много места, а по белия свят не ги карат изобщо, а само в бедна и пърчава Европа дето „богаташите“ евгогейци си купуват коли за по 50-100 000 евро, а пестят центове за гориво и си вземат нафтова печка. Аре те са лесни ще си платят като се окоти нещо. Не разбирам обаче бедните мишки какво търсят при дизела? Особено дизел нов внос.Думи нямам за липсата на
  • 65 Гост

    26 10 Отговор

    До коментар #59 от "YAVUZ":

    И кои са тези случаи в които дизела бие бензина освен в икономията? Нито е по-бърз, нито е по-тих, нито е с по-висока скорост! Като почнете да пишете глупости, само защото имате печки, та чак не се усещате!

    Коментиран от #66

  • 66 бай той

    23 11 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    По брой ремонти дизела няма стигане. И то точно новите и капризни дизели. Ама то момчето от де да знае. Така са ми казвали и така повтаря тук, като папагал. Това не са едновремешните атмосферни дизели, които бяха вечни. Сега са съвсем други и колкото по-далече стоиш от тях, толкова по-добре за джоба ти.

    Коментиран от #68

  • 67 лимонад

    8 14 Отговор
    кое е по-скъпото за обслужване между тия 2те ?
    и едното с турбо и другото. на бензина сменяш свещи - на дизела - не. цената на дюзите е идентична. за нормалната поддръжка - филтрите и те са еднакви. последно време и цената на бензина е по-висока, макар и малко.
    моля, някой да ми каже, че не разбирам.
    бензина май е с верига, която се сменя на 200 000. дизела е с ангренаж, който за 2 смени до 200 000 излиза колкото да смениш веригата на другото.

    Коментиран от #71

  • 68 лимонад

    7 10 Отговор

    До коментар #66 от "бай той":

    колега, не говори за проблеми в дизела, като имаш насреща официално признатият за най-проблемен двигател на VW - 1.4TSI.
    неща от сорта - ми той TSI ще е на по-малко км , като го вземеш на 10г. също не са релевантни. Хората сравняват нови коли.
    Не защитавам дизела. Но нека гледаме обективно на нещата.
    Самият факт, че се говори за дизели на 500к+ км, а бензиновите все са под 200к е показатален, кое издържа повече и кое с какъв потенциал и предназначение е било

    Коментиран от #72

  • 69 лимонад

    4 9 Отговор

    До коментар #53 от "Тонката":

    Тонка, в сайта на VW влизал ли си да видиш кое с какво се продава и за колко пари?
    конфигурациите са си баш както са ги тествали и така се продават. не са като лего - дай тука още една степен на скоростната кутия, ма да не е 2ра задна.
    аз пък да ти кажа - предпочитам дизел с автоматична кутия, отколкот бензина с 6ст ръчна. но това си е мое предпочитание пак.

    Коментиран от #126

  • 70 лилипутин

    19 21 Отговор
    само тъпите карат дизел.
  • 71 Гост

    14 13 Отговор

    До коментар #67 от "лимонад":

    Айде бе. Да си чувал за подгряващи свещи на дизела? И те се сменят ако не знаеш. На бензина колко често мислиш се сменят свещите, които са по 10 лв/бр, та изобщо го броиш за разход?
    А да си чувал, че и бензините са с ремък, не само с вериги? А да си чувал, че проблем на дизела е и помпата, която е 5 пъти по-скъпа от тази на бензина?
    Пък за късите скорости и ужасното тракане на дизела, изобщо да не говорим какъв отврат са!

    Коментиран от #77

  • 72 пейо

    11 5 Отговор

    До коментар #68 от "лимонад":

    Тука не е малко така. Навън дизел се купува ако караш много. Бензин се взема ако караш малко. Разликата в данъците и таксите са коренно различни за двата вида автомобили. Няма толкова луд германец който да кара по 10к на година и да плаща тройно по скъпите такси на дизела.
  • 73 Vin Dizel

    15 6 Отговор
    нито бензин нито дизел поради кризата в Б-я само на газ. ;)
  • 74 Да да

    13 8 Отговор

    До коментар #19 от "morski":

    Даже и от газ е по-чист! Пробвай да работиш с мотокар на дизел евро 6 и електрокар в затворено помещение- склад. Ако не е голям след 1 час ще те питам има ли разшика! След 2 часа или ти или мотокара ще изгаснете! За смрадта която се създава,само ще вметна! Сега си представи 100 печки на кръстовище в час пик и 100 елки в хубавд ден без вятър!

    Коментиран от #100

  • 75 onq s konq

    11 9 Отговор
    Добре са си свършили работата руснаците,но то въпросният тест би трябвало да се приеме само като ОРИЕНТИР - не и като категорично формиране на мнението на купувача.В случая разходът на гориво действително е само 1,5 л/100 ,но това са сравнително слаби двигатели-при мощност от 200-250к нагоре разликата в разхода става доста очебийна.Неприятен бил шума на дизела...така е,но това се отнася САМО ЗА 4-ЦИЛИНДРОВИТЕ ДВ-ЛИ!При 6 цилиндровите и нагоре РАЗЛИКА В ШУМА НЯМА!Беля па-скъпа поддръжката на дизела-Кое е по-скъпо-гумите ли,тампоните,накладките спирач. дискове,носачите,акумулатора,ремъците и веригата ли...КОЕ?А може би тенекиите и стъклата?И накрая:Нормално е дизела да има МНОГО ПО-ДЪЛЪГ ПРОБЕГ до осн. ремонт,по простата причина че има ПО-ВИСОК ВЪРТЯЩ МОМЕНТ И Е ПО-НИСКО ОБОРОТЕН.Което е абс логично,защото по-малко движение на частите-по-малко износване!
  • 76 жигитайците

    19 4 Отговор
    За всички дето споменават за проблемите с дизелите - това са ВАШИТЕ проблеми на половинмилионниците, а не са проблемите на немеца, купуващ нова кола и който тая кола дето се продава тука с вече ВАШИТЕ а не неговите проблеми, реално я е изхвърлил...
  • 77 лимонад

    13 7 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    тук говорим за конкретни автомобили и двигатели. Точно 1.4 TSI е с верига. Имам такова ауди и знам за какво говоря. Имам и пасат с дизелов двигател. Мога да направя разлика.
    И свещи за 10 лв няма за тия, ако сложиш подобни - по добре не сменяй старите. Освен това свещите на бензина се сменят като консуматив, а на дизела - ако изгорят. 1 дизелова свещ е 30-40 лв в официален сервиз. Една бензинова за аналогичен двигател е 25-30. в повечето случаи - дизелови свещи се сменят за първи път на 4-5та година или на 150-200к км. До тогава си сменил доста комплекти бензинови.
    на дизеловите двигатели маслото се сменя на 25-30к км, на бензиновите на 15к.
    Ако сравняваме обикновен бензинов двигател с турбо дизел - някои от коментарите ти имат смисъл, но не и 1.4 TSI vs 2.0TDI.
    в сума класации - 1.4TSI e представен като най-чупливия, докато 2.0TDI - най-безпроблемен и икономичен. за 2.0 TDI - имаше негативна статистика с помпи дюзите само, но това беше преди 10г.
    Айде със здраве. Кой каквото иска - това да кара. Все още на дизеловите слагат по-добри трансмисии, все още бензиновите са в най-ниската и евтина конфигурация на модела. Всички тия неща не са без причина.
  • 78 Пешо

    18 7 Отговор
    Само дизел няма свещи ,няма гърнета няма кабели няма карбуратори,няма испарител няма бомба багажника и то дизел до 2003 г на четворката голф веча съм на 880000 само съединител правих.
  • 79 Ангел

    17 10 Отговор
    Отидох в моргата да търся двигател дизел за аудито поне моя гръмна заради една пружина на гнп те в моргата ми казах господине ние ги даваме за скрап никой не ги търси щото това не се чупи.
  • 80 Пешо

    3 8 Отговор
    Останаха що търся двигател те просто казаха няма тези двигатели не се чупат дазелите и ние ги даваме за скрап щото не ги търсят
  • 81 Да да

    2 10 Отговор

    До коментар #19 от "morski":

    Даже и от газ е по-чист! Пробвай да работиш с мотокар на дизел евро 6 и електрокар в затворено помещение- склад. Ако не е голям след 1 час ще те питам има ли разшика! След 2 часа или ти или мотокара ще изгаснете! За смрадта която се създава,само ще вметна! Сега си представи 100 печки на кръстовище в час пик и 100 елки в хубавд ден без вятър?
  • 82 Гоце

    13 1 Отговор
    Ще спомена и аз нещо за електричките, защото и те бяха намесени в някои от коментарите по-нагоре...имам един приятел, който си взе Nissan Leaf и на всеки изминати 100 км трябва да вади щепсела и да търси контакт:)) Така, че е още рано електричките напълно да се конкурират с двигателите с вътрешно горене. Човек ще кара ли или все ще виси да зарежда и да си губи времето?
  • 83 Дългия

    12 7 Отговор
    100% бензин.В момента имам едни и същи фолксвагени 2.0 дизел и 1.4 бензин.От сега казвам,че бензина на годишна база е по евтин за обслужване от всякъде разликата е 1000 лв.Минавам по 70 000 на кола за дизела трябва да правя дюзи 1600 лв.съединител 1000 лв.вероятно и турбо още 600-700 лв.За бензиновия сменям свещи и ремъци и ролки за около 650-700 лв.и това е .Сериозни проблеми с бензина не съм имал и двете коли се използват за разносна търговия дизел повече никога.Газ при 7 /100 по 1,02 =7.14 лв.дизел 5-5.5 по 2.24= 11.2 разлика от 4 лв.на 100 км.за 60-70000 км.си правете сметката.

    Коментиран от #85, #88

  • 84 Петър

    9 5 Отговор
    В статията никъде не видях думата “газ”, а на по-голямата част от коментиращите само газ им е в главата.
    Я сега си кажете честно, колко от Вас карат само и единствено на бензин?

    Коментиран от #92

  • 85 123

    6 1 Отговор

    До коментар #83 от "Дългия":

    И какви точно модели имаш?
    Щото май нещо доста послъгваш!
    А иначе по темата, за тези 2 модела, нещата са 50/50., ако говорим за нови. Този 1.4 двигател на ФВ е наистина добър, и няма нищо общо с първото ТСИ. Поддръжката и на двата е солена, но едва ли собствениците ги бърка.
    За нас бедняците, ако ни питаш, най добре ни е с някои 1.6 или 2.0 японски двигател. Дам, стават, ама не вървят пусто като турбинираните.
  • 86 Гост

    1 7 Отговор
    На ток и чист въздух.На скрап.Стига сме субсидирали петролните магнати.Плащаме си собствената смърт.
  • 87 Deathless91

    2 7 Отговор
    Според мен най-добре бензин, но и дизела си има предимства. Най-лошото възможно нещо е бензин обърнат на газ, особено ако е с малка кубатура, тогава двигателя си заминава много бързо.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Форд Ф-150.

    3 5 Отговор
    Искаш да се возиш евтинко и чисто-газчица или електро (ако имаш пара за първоначална инвестиция).
    Дизела е отпаднен продукт от бензина.
    Бензинец с турбинка,е яко удоволствие.(друго си е да ,,съскаш'').Тука в бг,се гледа факта ,заплата, която е съпоставима с няколко държави в Африка. При Руские старите Краз,ГАЗ,Маз и тем подобни са повечко на бензинец,е има и дизелови,В УСА Peterbild и МАCK са си на бензин.
  • 90 EVO

    11 6 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Затвори се за един час в гараж със съвременна работеща кола с бензинов, а след това с дизелов двигател. След това говори за тровене(не се заяждам, просто пробвай) . Тази атака срещу дизелите в медиите е абсолютно целенасочена. Западняците, на част от които ремонтирам колите по цял ден карат твърде много дизели и сега, психирани от тая атака със сигурност ще теглят нови кредити за "екологичните" бензинови коли. Що не кажат колко е живота на тоя 1,4 двг 150 коня натоварен и с 4Х4.
  • 91 Real

    11 3 Отговор
    Изглежда никой от пишещите не кара едновременно чисто нови автомобили за сравнение. В случая винаги дизел. При внимателно подбран автомобил втора употреба също дизел. Пишещите за газ също са прави донякъде, а и разликата в разходите не е чак толкова голяма, а през зимата и на по-малки разтояния почти я няма в сравнение с неудобствата.
  • 92 гостенин

    11 14 Отговор

    До коментар #84 от "Петър":

    Аз карам само на бензин и на ток. Имам хибрид. Това ми е втори. За дизел изобщо не искам да чувам. Отдавна съм ги отсвирил тракалниците. Чистичко ми е, не мирише, няма тракане и вибриране, няма нищо. Пълна тишина. А за икономията да не отварям приказка. Дизелите пасти да ядат. Ама вие си ги карайте де щом ви харесват. Лошо няма. Нали и в сервизите трябва хляб да ядат...

    Коментиран от #94, #103

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Бръм

    10 8 Отговор

    До коментар #92 от "гостенин":

    http://elevatingsound.com/the-top-30-quietest-cars-a-cabin-noise-test-by-auto-bild/ - Чукча писател, чукча не читател...
    Като чуя, че дизела тракал и бил шумен и веднага ми става ясно колко неук (да не използвам по тежки епитети) индивид е който го казва и че съвременен дизел даже не е и доближавал... Цървульо с кошница на газ за икономия, ма да не се излага се изкарва еколог! Смех...
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Гост 2

    4 5 Отговор
    На 15 най много 20-тата минута си умрял.От въглеродният окис.За какъв час говориш.Да нямаш в в предвид електрически автомобил.
  • 97 Теодор

    4 3 Отговор
    А тея па точно ваг ли решиха да вземат дето имат най верните данни. А и тоя па тси какъв букук е поддържаш турбина поддържаш директен инжекцион каква е разликата с дизела като и газ не можеш да му слобиш
  • 98 piupi

    3 5 Отговор
    истината е бензин с турбо
    карам бмв 320 автомат 8 степенен гори 4.2 исван града 120 км /час
    в града 8 - 10 литра сами направете имали смисал като в града по 10 км на ден карам
    второ безиновите коли са мнго по малко карани
    Дисел некаран ниама и са на 250 000 км малките коли Корса
    дригите са над 300 000 смешное да мислите друго .
  • 99 666

    4 15 Отговор
    За мен за всеки е различно, ако минаваш над 50 Хил км. На година дизела е по рентабилен но по важно е да вдигнат данаците за старите дръгели. Аз плащам над два бона данък на година и още 12 бона за каско и искам да си карам спокойно без да ми се пречкат разни паразити с таратайка и за по 2000лв .

    Коментиран от #101, #109

  • 100 morski

    10 3 Отговор

    До коментар #74 от "Да да":

    хайде ти пробвай да работиш в помещение, в което е включен комина на теца, от който си зареждаш електрокара... преди няколко месеца имаше изследвеане, което показва, че според енергийният микс на Германия, един модерен дизел е по екологичен от един електромобил... това, че отровите не излизат от ауспуха до теб, не ги игнорира...

    Коментиран от #131

  • 101 Паразит

    5 2 Отговор

    До коментар #99 от "666":

    Ти си бог,хвала тебе,а ние сме паразити
  • 102 Антон 1

    10 7 Отговор

    До коментар #60 от "Карачо":

    Трилитров турбо дизел , редови !
    Автомат на ZF !!
    Въздушно окачване и “стъклопакет “!
    Тоест , тишина и комфортно , динамично управление !
    Разбира се , добри доходи !
    Икономията е майка на мизерията !
    Лека нощ !

    Коментиран от #104

  • 103 Антон 1

    7 0 Отговор

    До коментар #92 от "гостенин":

    Точната сума използва “каране “!
    Любителите на автомобилите и хората изпитващи удоволствие от шофирането ме използват думата “каране” или “ кола “!
    Говорим за автомобил и шофиране !
    Карат хората от т.А до т.Б !
    Такива са се изказват в БГ Мама !:)
  • 104 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #102 от "Антон 1":

    Е точно ти с дизела да казваш, че икономията е майка на мизерията, звучи абсурдно! Я вземи вместо 3-литров турбодизел, 3-литров турбо бензин и пак говори кое е по-хубаво!

    Коментиран от #106

  • 105 гощо

    6 5 Отговор

    До коментар #7 от "боб чорба":

    Ще готвиш ли с тази газ. И като я сложиш и дизела заминавал след него заминава и багажника ти. Естествено,че дизел.Казвам го като човек карал едва 2 дизелови автомобила. Бензина е безмислен ако не е някакви големи кубатури и много цилиндри.
  • 106 Амтон 1

    2 2 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    И това е вярно ! Но ме мисля ,че трилитров дизел е мизерия ! Имах предвид малолитражки на газ или малък бензин , дизел !
    Но в крайна сметка , човек който само се придвижва с МПС-то няма нужда от това за което пиша . Това е за фенове ,които обаче могат да си го позволят . Всеки со прави избора . Не налагам критерии , просто споделям моята предпочотаноя . Нямал съм голям бензинов автомобил . Сигурно е голям кеф !

    Коментиран от #145

  • 107 Хитрото

    9 2 Отговор
    Формула 1 на нафта къде е тоя филм , пушещите дърти галфонски голфове по БГ пътищата трябва да се ограничат сериозно или да се забранят
  • 108 Филип

    8 9 Отговор
    Кви дизелови автмобили ??? Турбо, дюзи, помпи, подгряващи свещи, маховици, вериги, дпф филтър какво ли още и като го сумирате в пари ето ви 3 бензинови коли..Дизела е за камионите, селскостопанските машини т.н. Като искате коли, джипове, бъгита, мотори ситее е на бензин. Формули, рали коли състезания, пустините състезания с мотори, пистови мотори, защо си мислите че вс е на бензин, защото бензиновите машини са издръжливите машини това е..Какви разходи ми дрънкате тука, спорят дизел бензин. Естествено че бензин!!
  • 109 Друг паразит

    3 4 Отговор

    До коментар #99 от "666":

    Като гледам май ти си паразита в тази държава. Заради такива, като теб другите страдат и няма никога на забранят раковите дизели.

    Коментиран от #123

  • 110 Бай Оня

    4 1 Отговор
    Имал сьщия двигател с верига бил хахах!!
    Ало това е трето поколение ТСИ ЕА211 1.4ТСИ 150 с ремьк!
    Няма нищо общо с този с верига и е един отличен двигател.

    Коментиран от #111

  • 111 Лимонад

    6 2 Отговор

    До коментар #110 от "Бай Оня":

    Като дойде време да може да си го позволиш - кажи ми... преди това лаладжийски неща не говори. Като говорим за чисто нови - пак предпочитам дизела 2.0 - 240кс. Няма нищо общо с тия 150 на 1.4 бензин... ти си купи бензина - с тенденция за газ след това - да ти е евтинко.

    Коментиран от #121

  • 112 Бай Тошо

    4 1 Отговор
    Според джоба
  • 113 да бе

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "Грешка":

    Може да греша колега, не съм безгрешен. Ти не се влияй от моето смятане, а разкажи за твоята методика, как я пресмяташ разликата в парите за гориво между бензин и дизел, за 200 000 (двеста хиляди) км. каране, при по-малък среден разход от 1.5 литра на 100 км. в полза на дизела, че да я изкараш 790 лева общо?
    Пак казвам, че според мен резултатът е едни спестени 6900 лв. при каране на дизел, при цена средно 2.30 лв. за литър. Отделно от това, личният ми опит с двата вида горива (не намесвам газови уредби и хибриди) е, че в смесен цикъл, бензиновата ми гори 10-12л на 100, а дизеловата - 5.5-7л. на 100, което е разлика, много над гореспоменатите 1.5 литра - реално са 3-5 литра/100 км. Всеки да си направи сметката.
  • 114 Кибик

    1 1 Отговор
    Под 30000 км на година - гроздова, над 30000 - грозданка.
  • 115 Skk

    6 0 Отговор
    Нагкеден пример защо няма да си купя кола от магазина. Едни пари хвърлени на вятъра. И двете струват майка си и баша си. Дизела с наща нафта ще умре на 150 000 км. А бензина с тоя 1.4 tsi, ще е мъртав още преди него. И какво става даваш едни 50 000 да караш 3 години и после му взимаш едни 15 к ако още се движи. То по добре под наем да го вземеш това 10к на година да му плащаш пак е същото. Те затова оперативния лозинг стана модерен.
  • 116 ЯАОЖГТНВМ

    1 6 Отговор
    ЗА НОВА И В ГАРАНЦИЯ ДО СРЕДЕН КЛАС АВТОМОБИЛ И ЗА ОБИКНОВЕН ЧОВЕК И ОСОБЕНО ЗА ПРОСТОЛЮДИЕТО Е ДИЗЕЛА.
    ЗА АРИСТОКРАЦИЯТА,БОГАТИТЕ И ВЛАСТИМАЩИТЕ БЕЗУСЛОВНО БЕНЗИНА И ТЕ ТОВА КАРАТ.ДА СТЕ ВИДЕЛИ ХОРА С ПАРИ ДА КАРАТ НАФТОВА ПЕЧКА.
    СЛАБИТЕ СТРАНИ НА ДИЗЕЛА 2 УПОТРЕБА СА БЕЗБРОЙ НО ОСОБЕНО ЧЕ СА НА МНОГО ДИЛОМЕТРИ КОЕТО ВОДИ ДО ГОЛЕМИ ПРОБЛЕМИ С ДЮЗИ,МАХОВИЦИ КЛАПАНИ ЗА ОТРАБОТЕНИ ГАЗОВЕ АВТОМОТИЦИТЕ С ВАРИАТОРИ И СЛОЖНАТА ЕЛЕКТРОНИКА.

    Коментиран от #118

  • 117 12345

    4 3 Отговор
    Като гледам колко пъти беше оплюта газта в темата мога само да кажа - ей това холандците, такситата в Япония и Южна Корея - сигурно са много прости хора щом карат на газ.

    А за дизела - май, май само в Европа се води такъв спор. По цял свят леките автомобили са преимуществено бензинови:
    Япония
    Южна Корея
    Китай
    Австралия
    САЩ/Канада
    Южна Америка пак са бензин/биоетанол.

    Изобщо само в Европа дизелите са над 10% от леките автомобили.

    Сори!
  • 118 576576

    0 2 Отговор

    До коментар #116 от "ЯАОЖГТНВМ":

    Ами видял съм - собственик на фирма с годишна печалба над 20 милиона лева има цял дизелов автопарк - 740D, X5 30D - 3 броя / за всеки от семейството. Разбира се понеже е фен има и 6-ца кабрио с турбо бензинов мотор 400+ кончета
  • 119 комшията

    4 0 Отговор
    карат ги дизелите само защото лесно дигат коне с чип/ремап и дигат конските сили до космоса, а след това 2 чанти с пари за демпфери, дюзи и накрая ти идва акъла че за тея пари можеше да караш е60 ХАХАХАХ
  • 120 Спортиста

    2 6 Отговор
    Най-добре на ток, и без това след 50 години горе-долу всички ще са на ток ! Така не се замърсява природата !

    Коментиран от #122

  • 121 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #111 от "Лимонад":

    Да ти имам логиката. Кой нормален човек би сравнил 1,4 бензин с една турбина с 2,0 литра дизел с ДВЕ ТУРБИНИ??? Дори 2,0 бензин с една турбина на новия Тигуан, дава същото ускорение, а е с 20 к. с. по-малко и една турбина по-малко.
    Така, че недей да пишеш смехории. Всички истински спортни автомобили са на бензин!!!

    Коментиран от #124

  • 122 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #120 от "Спортиста":

    Да бе, батериите и електромагнитното поле са много полезни, нали? Аман от еко джендъри!
  • 123 666

    1 2 Отговор

    До коментар #109 от "Друг паразит":

    😂😂😂 Така е, прав си😂😂😂
  • 124 до гост

    4 6 Отговор

    До коментар #121 от "Гост":

    какво ме брига мене колко броя турбини има едно и колко другото бе мозъчен тръст ? :) Аз я взимам колата да я карам и ме интересува само колко струва , колко върви и колко харчи !

    Коментиран от #125, #127

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Тонката

    5 0 Отговор

    До коментар #69 от "лимонад":

    Ами доколкото виждам има и 6 степенна ръчка на дизела. Щеше да е много по коректно да сравнят еднаквите скоростни кутии. Колкото до цената - тя не ме интересува и не разбрах какво искаш да кажеш. Колкото до предпочитания, всеки предпочита дизел и тайно мечтае за бензин с надпис RS, AMG или M :) Поне аз съм така. Поздрави.
  • 127 Гост

    4 5 Отговор

    До коментар #124 от "до гост":

    На "бе" ще говориш на баща си. Като има статия за съпоставки в техническо отношение между дизел и бензин, на никой не му пука твоето мнение какво си купуваш ти. Ти си НИКОЙ, разбра ли?!

    Коментиран от #135

  • 128 Normality was established

    7 8 Отговор
    Който може да си позволи,кара бензин.Който не може,кара дизел и обяснява на останалите,че е супер.
  • 129 бай. ГАНЯ селендура

    7 6 Отговор
    Турбо дизелите почти не се различават вече по мощност от бензиноеите коли, но харчат по малко .
  • 130 d3v1lStaR

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "Matador":

    А и не само до коментар 18. Дами и господа, сравнителната статия има за предмет ЧИСТО НОВИ АВТОМОБИЛИ. При тях, до 200 000 километра не се налага смяна на всички тези неща, които сте описали (Клапи, дюзи, съединители, турбини и тн). В случай, че се наложи, обаче, колата е гаранционна (вече почти няма автомобилен производител, който да дава под 200 000 км гаранция и/или 5 години, а в случай, че такъв има, е налице допълнителна застраховка за удължаване на гаранцията), така че не се притесняваш от това. ДИЗЕЛ на старо, втора употреба, от Горубляне, както се описва тук из коментари - да, не си струва, тъй като има огромен риск да се наложи да смениш всички тези чаркове на тая 15 годишна кошница, дето ще купиш, незнайно от къде внос и с колко предходни собственика, всеки минал по 200 000 - 300 000 километра. Но ако трябва да избираш между бензинов и дизелов мотор при покупка на чисто нова кола- всеки, който кара над 25 000 - 30 000 на година, средно, избира дизеловият... И не ми говорете тука за бензин ГАЗ, защото става дума за НОВИ автомобили. НОВИ. При тях газ не се слага, освен в много, ама много редки случаи, в които излизат от завода с монтирана газова уредба.... такава се слага употребявани автомобили извън гаранция. Но за жалост, половината от коментиралите тук това не го знаят и си говорят за дъртите коли, които са имали неприятния късмет първо да купят, после да ремонтират, и си говорят едно и също. Замислете се, преди да почнете да хейтите и моя коме

    Коментиран от #132, #134

  • 131 Да да

    0 4 Отговор

    До коментар #100 от "morski":

    Дай линк към изследването! Специално в Германия в почивен ден 60% от ел.енергията се генерира от ВЕИ! В работните процента спада на 30 но не там не спират да затварят ТЕЦ-ове с въглища и да монтират нови ВЕИ! До 2-3 години е напълно възможно ВЕИ да достигнат 50% в работни дни и 80 в почивните! Това в комбинация с батериите на колите ще позволи равномерно натоварване и пълноценно използване на генерираната от ВЕИ енергия предлагайки по-ниски цени в часивоте със свръх проузводство и по-високи в часовете с дефицит на енергия от ВЕИ! Както е горе-дол и сега, само че следят потреблението като цяло!

    Коментиран от #136

  • 132 Да да

    2 3 Отговор

    До коментар #130 от "d3v1lStaR":

    Аз примерно съм фен на Шкода! Харесвам Рапид! О ,чудо! Има го със заводска газ! При 6-7 на сто разход на газ, за каква математика става на въпрос! 6-7 лв ,а извънградско 5 лв.на 100 км. ! Ама нали,то Шкода не е кола, Рапид е смотан,ще му се счупи нещо,щото е на газ! Ама вдига само 180! Дизела гори по 3,5 на сто,но в цена пак е по-скъпо!
  • 133 стефчо

    8 2 Отговор
    Екологичност от бедняци не търсете никъде по света,тя е за тези дето имат пари! Бедния кара стара нафтова бангия от 93-ти набор дето прави димна завеса като даде газ,и жули кюмюр в печката зимата. Това е положенито,нека тези в НОрвегия и Холивуд да пазят природата-те могат да си го позволят!
  • 134 Их мен

    2 1 Отговор

    До коментар #130 от "d3v1lStaR":

    Ти май никога не си карал нова кола. Моята нямаше фабрична газова и и сложиха тук в БГ преди да я взема. Така мина ГИ през лизинг а , а застрахователя взимаше повече пари заради по-високата стойност на автомобила.
  • 135 до Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #127 от "Гост":

    Със комплексари отдавна съм разбрал че не се спори - особено по технически теми където се опитват да компенсират невежеството си с избиване на комплекси :)

    Коментиран от #137

  • 136 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #131 от "Да да":

    Според германския федерален енергиен министър не е точно така, както го описваш, и той говори за някакви 15% ВЕИ енергия и борба да станат 30%, но какво ли разбира пък точно той. А и предполагам така или иначе вече се е продал на нефтено-газовата мафия като Шрьодер:

    https://www.youtube.com/watch?v=2gLK8UjXNNA
  • 137 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #135 от "до Гост":

    Я първо се научи да пишеш правилно! После виж дали имаш в постовете си една техническа думичка и накрая вземи се погледни в огледалото и там ще видиш кой е комплексарът! Аман от дизелджии, които си мислят, че са много важни и знаещи. Жалка картинка си!

    Коментиран от #140

  • 138 Спас

    6 3 Отговор
    Какво му е скъпото на дизела? На всеки сервизен интервал с маслото му сменявам турбина, кулер, ГНП, дюзи-комплект /разбира се/, съединител също в комплект с маховика, ДПФ - задължително, ангренажните вериги. На два интервала колянов вал, бутала, разпределителни валове и др.. Само не пипам подгревните свещи, вече 400 000 км си карам с оригиналните.
  • 139 Теодор

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Townboy":

    Защо модератора ми маха коментара аз просто казаха (и пак казвам) пише се CNG-compressed natural gas а не SNG
  • 140 до Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #137 от "Гост":

    Само за да ти стане ясно че нищо не ти е ясно - карам S4 V8 - и знам за автомобилите повече от колкото можеш да осмислиш понеже това е свързано с професията ми :) Така че ако можеш да се осъзнаеш къде се намираш остани си със здраве ;)

    Коментиран от #141

  • 141 Гост

    5 5 Отговор

    До коментар #140 от "до Гост":

    Какво си тръгнал да се хвалиш с 15 годишна S4-ка? Карай си я със здраве и си мечтай за дизел, защото твоята харчи 25/100 и сигурно е на газ. Аре у лево.

    Коментиран от #142

  • 142 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 тятт

    4 1 Отговор
    В САЩ, Канада, Австралия, Южна Африка, Китай, богатите арабските държави в Близкия изток няма дизелови леки автомобили. Всичко е бензин, обикновено V6 и нагоре. Дизел са само камионите. А в бедна Европа умират за дизелови малолитражки. Включително германците от цицилък налагат дизела при леките автомобили.
  • 145 Азазел

    1 0 Отговор

    До коментар #106 от "Амтон 1":

    Голям кеф е. Дори и на 15-годишна кола.
  • 146 965

    3 4 Отговор
    Мисля че правилното сравнение е между два двигателя с еднакъв обем например 2.0 TSI и 2.0TDI. Тогава всички преимущества ще са разбира се за бензиновия :) не е редно да се сравнява малолитражка 1.4 с двигател 2.0
  • 147 до 965

    3 0 Отговор
    Кой всички ? По-малкия въртящ момент или по-големия разход ?
  • 148 Бензин за мен

    2 1 Отговор
    Дизел-ако си пачка и си го купиш нов и си го гледаш отвсякъде,хубава нафта и т.н. !Ще си краш безпроблемни едни 300000-400000 км(те така и правят на Запад-после за България) и ще си свиркаш!
    Бензин-ако е втора ръка и никой не знае на колко км е колата,или пък си ръчкаджия и не караш много километри на година и не си за едни 3,5 лева на 100 км като мен и си купуваш нова бензинова без турбо - да се кефиш на звука и пиленето на 7-8000 об/мин.(слагаш 100 октана за повече кеф)!
    Винаги съм гледал с учудване големите дизелови кораби дето ги взимат уж на 150 000 км.а тя пуши и трови с канцерогенни сажди дори и собственика си!Била 4-5 годишна,нали затова са я взели -навъртат им 400 000 км за 4 години - за това са "корабите" да изминават хиляди километри,продават я като и вземат ресурса!Много рядко се намира дизелов кораб наистина некаран толкова и читав,всеки бърза да го вземе- пък и те не са много евтини ,кой си продава скъпия кораб без пари!
  • 149 Петрола

    3 4 Отговор

    До коментар #30 от "да бе":

    Две дизелови коли съм имал,като ти е тежък крака -първо убих турбините,добре че ми е професия,поръчах си от Ибей ЮКей втора ръка турбокомпресори(не рекъндишън)наистина бяха читави-късмет ,че и бяха жълти стотинки(под 200 паунда) и си ги монтирах сам,изчистих си интеркулерите,тръбите,картер,масла,абе всичко както си му е реда!Вървяха повече от преди-явно на много "малко" км са били,а ми ги продадоха на по 160-170 000 км(да бе!)После ЕГР-а,взе да ми писва - механично вечно затворен,актуатора(соленоида) закачен за кабела да го вижда компа,но пак сигурно трупа грешки-понеже вече по обратна връзка положението на клапана е все едно и също!Както и да е,ако бях отишъл на сервиз -отиде ми икономията от гориво!Да не говорим че дизела гори малко само ако не го натискаш,при мен това е изключено,тъй че градско пак ми гореше 10 л.!Та дизела си е една чиста набутвация,само ако го купиш нов и мноо...ого караш на година има смисъл !
  • 150 яяяяяяя

    2 1 Отговор
    ако има от къде някой да те снабдява с нафта примерно от локомотивите дизела печели
  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "да бе":

    В тези 10000лв. извади поне 4000лв. които си платил повече за дизелов двигател и прибави по-скъпото обслужване гаранционно +разноски за адблу и ще сведеш разликата под 4000лв. В магазините си имат програми и смятат всички разноски. До 10000км. годишен пробег - бензин. При 15000км. на година газ и бензин излизат едно и също. При над 20000км. дизел. Тези сметки са при закупуване на чисто нов автомобил. Останалите сметки са кръчмарски.
  • 154 plamen

    2 0 Отговор
    Предстои ми покупка на автомобил ,но съм в задънена улица.Според мен в момента Бг търговците на автомобили се опитват яко да ни изклатят.Взимат евтини дизели и ги предлагат на реална цена за бг ,а бензиновите са завишили с по 2 хиляди за да ви изглеждат дизелите евтини.Както се казваше някога - Забога братя не купувайте.Ако имате познати в чужбина да си вкарате нещо ,заобиколете тия таргаши.
  • 155 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Незнам за теб но аз карам 2.0турбо бензин само на бензин и пак го избутвам по евтино от 2.0тди карам около 20к на година
  • 156 MAK

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "боб чорба":

    слагаш газ и скапваш двигатела за 50 000 км. после плашташ куп ремонти и накрая ефтиното излиза супер скапо!!! много прост народ с теа газови уредби!!! аз карам голф 3 тди гори ми 3.7/100 дизел натоварена с багаж и 4 човека и покривам еко нормите изцяло вапреки че сам махнал катализатора!!! но много са грижа за колата си!!! сменявам кабели сас специални за по добро изгаряне!!!

    Коментиран от #157

  • 157 ььь

    1 0 Отговор

    До коментар #156 от "MAK":

    Това дето казваш че газта скапва двигателя за 50К не е вярно. Аз си купих преди години стар Форд Мондео на 11години на бензин на 120'000км (а може да са били и 220'000) от горубляне. Сложих му газ и сега колата е на 235'000км. на 25 години. През цялото това време не съм имал никакъв проблем с газта, никакъв ремонт на двигателя и дори сега спокойно на газ вдигам 180-200-220 км/час. !!! Ако щете вярвайте. Разлика в мощността на безин и газ няма никаква. Освен доливане на масло и гарнитура на горният капак и ангенажен кит двигателят не е виждал ремонт/маистор и тн..НИКАКЪВ Това е за изминатите от мен 110К км на газ. Колата е доста стара и вече не си правя експерименти с по 180км/чс и нагоре но 120/140/160 са ми редовни. Вече ще я сменям че почнаха други ремонти(съединител, скоростен лост, климатик, олюпена боя, лампички по таблото, предница-правя я редовно, гърнета). Ами такситата дето карат на метан/някой на газ по 500К-700К. ЗА КАКВО ИЗНОСВАНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ ОТ ГАЗ ГОВОРИМ ??? Вярно може да има малко но аз не съм го усетил и в рамките на жизненият цикъл на една кола на старо 200К не е от никакво значение. Преди съм карал ЛАДА на газ пак около 100К на газ и там нямаше износване на двигателя.