22 Март, 2010 10:48 21 903 33

Пазарът в България: Dacia Sandero Stepway

  • dacia sandero stepway-
  • dacia sandero-
  • dacia

Градски всъдеход

Увеличен клиренс и off-road визия са основните акценти в модификацията Stepway

Още при представянето на модела Sandero от компанията бяха изложили една странна модификация, разполагаща с по-различна визия. Основен акцент при нея беше ефектен бодикит, присъщ за автомобилите от класа на кросоувърите. Целта беше да се види реакцията на публиката за евентуално пускане на пазара на подобна версия. Явно французите са я одобрили, защото през май миналата година те официално показаха разновидността на Sandero, наречена Stepway.

Този автомобил вече е наличен и на нашия пазар, а основните разлики от неговия донор са свързани с увеличен клиренс и off-road визия. Моторната гама гама на Stepway разполага с набор от два двигателя - дизелов и бензинов - и впечатлява с ниска цена и доста прилично качество на изработка. Тестът, който направихме, засяга дизеловата версия, разполагаща с мощност от 70 к.с.

Екстериор
Вече стана ясно, че една от разликите на Stepway е свързана с визията. Спрямо класическото Sandero тази разновидност е с повишен с 20 мм клиренс, оборудвана е с ефектни лети джанти и разполага с интересен бодикит. Последният променя външността на колата, като наред с по-големия просвет я прави да изглежда като истински компактен кросоувър.

Още една от разликите е свързана с предните светлини. Тези на Sandero Stepway имат частично черни рефлектори - ефект, който придава повече динамика на автомобила. Иначе останалата част от външноста е идентична с тази на Sandero и впечатлява със стилни и същевременно модерни форми, присъщи за повечето автомобил от субкомпактния клас.

Интериор
Салонът впечатлява с простор и функционалност. Материалите са доста евтини и изглеждат така, но тяхната сглобка е на много високо ниво. Паразитни шумове и характерните за по-евтините коли поскърцвания тук няма. Уредите са конвенционални, предимно аналогови и изцяло разположени пред погледа на водача. Седалките не са големи, твърдички са, но дискомфорт не се усеща. Един от минусите е липсата на регулируем волан, като това не е компенсирано дори с вертикален реглаж на шофьорската седалка. Въпреки това по-високата позиция на водача е удобна. Отзад мястото за краката на пасажерите не е голямо, но е сходно с пространството при алтернативите от този клас. Багажникът е функционален, а асиметрично делимата задна седалка може значително да увеличи обема му.

Като цяло салонът е максимално опростен, стегнат и функционален.

Двигател и ходови характеристики
Както вече стана ясно Sandero Stepway се предлага с два двигателя - 1.6-литров бензин и тествания от нас 1.5-литров дизелов мотор. Нафтовата алтернатива е по-добрият, но и по-скъпият вариант за този автомобил. Въпреки това го препоръчваме, най-вече заради уникално ниския разход на гориво. Иначе мощността от 70 к.с. не предлага супер динамика, но пък е достатъчна за целевата група от т.нар. умерени водачи. Този агрегат е добре изпитан, предлага се в доста модели от гамата на Renault и Dacia, като още едно от предимствата му са ниските експлоатационни разходи. К9К моторът разполага с по два клапана на цилиндър, common rail и турбокомпресор. Всичко това води до равномерна и сравнително безшумна работа.

Що се отнася до окачването то е малко по-твърдо. Този факт се дължи на новите амортисьори, които компенсират крена в завои заради увеличения клиренс. Така возията не е мека, но е оптимална за подобен род автомобили. По-големият просвет обаче е идеален за родните пътища. На пръв поглед увеличението с 20 мм изглежда малко, но то е напълно достатъчно, за да може автомобилът да преодолява високи бордюри и с лекота да се справя с всякакви черни пътища.

Тези факти ни дават основание да изкажем мнение, че Sandero Stepway е добра алтернатива за градски автомобил е особено подходящ и за излети сред природата. Що се касае до движение с високи скорости, то Stepway не е най-удачният вариант. Това обаче в никакъв случай не означава, че не можете да се движите безпроблемно по магистралата с максилно допустимата скорост от 130 км/ч.

Цена
Марката Dacia отдавна вече е лидер сред т.нар. бюджетни автомобили. И модификацията Stepway не прави изключение. Бензиновата версия стартира от 17 950 лв с ДДС, а дизеловата е малко по-скъпа - 19 250 лв. Оборудването не е богато, но с изключение на климатик е включено всичко от първа необходимост. Така че ако сте от категорията умерени водачи, обичате риболова, например, но същевременно ви трябва субкомпактна градска кола, Sandero Stepway е едно от добрите предложения на нашия пазар.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигатели

Редови четирицилиндров
        два клапана на цилиндър
 Работен обем   1 461  куб. см
 Максимална мощност   50 Kw/ 68  к.с. при 4 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   160 Нм при  1 700 об/мин.
 Скоростна кутия   петстепенна механична
 Степен на сгъстяване   17.6:1
 Маса на единица мощност   17.9 кг/к.с. (24.3 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина  4 024 мм
  широчина 1 753 мм
   височина 1 550 мм
 Междуосие    2 588 мм
 Маса   1 216 кг.
 Допустимо натоварване   474 кг.
 Обем на товарния отсек
  320 / 1 200 л
 Вместимост на резервоара   42 л
 Разход на гориво:    
   градско 6.2 л/100км
   извънградско 4.8 л/100км
   комбинирано 5.3 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   16.7
Максимална скорост  км/ч.   150
Гуми отпред/отзад   195/55 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                        19 250 лв.

Базово оборудване

ABS - Антиблокираща спирачна система, AFU - Система за подпомагане при внезапно спиране, Стандартно отопление с 4 аератора на таблото и рециклиране на въздуха в купето, Въздушна възглавница за водача, Отопляемо задно стъкло и чистачка, Въздушна възглавница за пътника до водача, Автоматично осветление на багажника при отваряне, Предни предпазни колани регулируеми по височина, Специална тапицерия Stepway, Три задни триточкови предпазни колани, Функционална задна седалка на втори ред, делима в съотношение 2/3 и 1/3, Три задни подглавника регулируеми по височина, Защита на пешеходци при удар, Ниша в централната конзола, Метална защитна кора под двигателя, Ниши за багаж в предните врати, Електронен имобилайзер, Радио CD 2х15 W, Блокиране на задните врати за безопасност на деца, Черна маска на предните фарове, Сервоусилване на волана, Предни фарове за мъгла, Бордова диагностика, SUV брони в цвета на купето и черно, Хромирани елементи под праговете на вратите, Дистанционно централно заключване на вратите и багажника, Хромирани дръжки на вратите, Надлъжни релси на покрива в черно и хром, Предни ел. стъкла, Хромиран накрайник на изпускателната система, Тонирани стъкла, Заключване на капачката на резервоара, Звукова сигнализация за забравени светлини, Лети джанти, Стандартно резервно колело и др.

Допълнително оборудване
Климатик                             1 500 лв.
Кожен волан                          100 лв.


Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС

дискови вентилирани/ барабанни
Двигател   Редови четирицилиндров


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BatBoikoBatmobila

    20 8 Отговор
    За парите си е що годе добре... ама Dacia...
  • 2 BatBoikoBatmobila

    15 10 Отговор
    Това ще е от този тип автомобили, в който ще се мръщиш докато го караш :)

    Коментиран от #3

  • 3 6

    2011 0 Отговор

    До коментар #2 от "BatBoikoBatmobila":

    от 0 до 100 км/ч, сек
  • 4 васил

    11 12 Отговор
    каруцата(като всички други дачии),има мощностни характеристики по-лоши от 35 годишна жигула.Трябва да си пълен идиот за да дадеш 20 хилки за тая румънско-френска тенекия за сирене !!!!!
  • 5 Ime

    6 9 Отговор
    Kakva tenekia - jako plastmasa!
  • 6 1.9 dci

    16 3 Отговор
    aide kachvaite se na VW GOLF2 i izchezvaite:)))))))))
  • 7 Енев

    14 3 Отговор
    Stepway е много красиво возило! Френският Комън-Рейл е световно признат! Проблемът е че в Степуей е монтиран най-слабият дизелов мотор на Рено!!! 68 кончета са крайно недостатъчни да превозят 4-ма възрастни с багажа им на 10 дневна екскурзия!!! Цената също е доста висока - 19 250 лева базово за 68 коня е много за возило което е без задни ел.стъкла и въобще не предлага ЕСП дори и срещу доплащане!!! Отделно Степуей 1.5 ДЦИ 68 к.с. с обикновен климатик отпреди 18 години с врътки струва 21 500 лева!!!
  • 8 Name

    4 7 Отговор
    bee eftina kola :d biva za takiva oari 6a nameri6 li 4isto nova kola
  • 9 1

    4 6 Отговор
    qko dyrwo
  • 10 деп

    2 5 Отговор
    Поне 7 модела мога да изредя от първа ръка. Отделно че е смешно въобще да се нарече градски всъдеход един най-обикновен седан само с предно предаване и 68 коня! Доплащането за ЕСП е 716 лв. с ддс за новият Ситроен Це 3 - за Степуей въобще не се предлага!
  • 11 Стоянов

    10 2 Отговор
    А, бе "деп" много си ограничен. Авторът иска да ти каже, че това "чудо на румънско-френската технология" прилича на джипка или по-скоро на сув, но иначе си е градска кола с по-висок клиренс, ама малко акъл требе и тогава да пишете неграмотните си коментари.
  • 12 Стоянов

    11 1 Отговор
    Забравих - пак към "деп". Не се обиждай, но това може да е всичко друго ама не и седан, както пишеш в коментара си. Съветът ми е (без да се обиждаш) чети и не пиши
  • 13 Sasho

    7 4 Отговор
    Name за тези пари ще си вземеш кола на 3-4 години и 3 пъти по-здрава, красива и бърза
  • 14 UUU

    10 2 Отговор
    То ESP не се предлага и за Golf, пък това не му пречи да е най-продаваната кола в Европа. А C3-ката на Citroen не е много по-различна от Stepway - само дето е по-ниска и по-скъпа
  • 15 Ogi

    13 4 Отговор
    Критиците да замълчат пред цифрите. У нас купуването на стара кола е по-естествено от храненето, но в други страни не искат и да чуят за втора ръка. Факт е, че Дачиите са с изключително високи продажби на всякакви пазари, включително и в Европа. Не може мсички тези хора да са идиоти, а критиците във форума - умници. Не може!!!
  • 16 TROSHACHA DO N-13

    6 7 Отговор
    SASHO TUK SI ABSOLIUTNO PRAV !!!ZA 21.000 LEVA SHTE SKOCHA U BESNOTO SUBARU-FORESTER 2004GOD.+ TOVA I S TURBO DETO "NEMA SAMO VIZIA NA OFF ROAD"AMI SI E ISTINSKO TAKOVA I STAVA I ZA ASFALT I IZVUN NEGO ! A I ZA NELOSHI SKOROSTI! A DACHIATA POCHVA DA IMA PRETENCII ZA VSE POVECHE BANKNOTI NO ZASEGA SI E ABSOLIUTEN TUCH I NE ZASLUJAVA CENA PO VISOKA OT 13.000-14.000LV. S DDS I VSICHKI VUZMOJNI TAKSI.SORRY OBACHE OSHTE E NIKOIA ZA PO VISOKA CENA!!!KAKUV KLIRENS,KAKVI KACHESTVENI SGLOBKI,KAKVI 5 LEVA!??CENATA NADOLU I MARSH NAI-OTZAD NA OPASHKATA ZA KACHESTVO!!!
  • 17 boqn

    4 6 Отговор
    nz 20 bona za toq taralqsnik...prosto neznam..za 20 bona ako imam 6t6e si kupq luksozen prakti4en ikonomi4en nov KRASIV avtomobil..
  • 18 fi

    11 4 Отговор
    Яко облъчени фенове на вехта гъзарийка има тук. Нима Поло крос не е с 15 бона отгоре, а не предлага нищо повече? Ако бяха пуснали статия за Поло Крос със сигурност нямаше да събере толкова негативи. Заслужавате цял живот да карате 10 годишни кошници. Хак ви е!
  • 19 Карам Рено за сега...

    5 8 Отговор
    За тези пари скачам на една бавара петара 525d комън рейлка 163 коня или една Ц-класа на 6-7 години, че и ше ми останат 5 хилки ;) Дачиа само за служебна кола, само и единствено за служебна кола ;) Има други марки, които са в пъти по-добри за лична кола ;)
  • 20 4

    7 2 Отговор
    Не само, че няма да ти останат, ами няма и да ти стигнат. Ще седнеш в някой кошер смазан от каране и ще се чудиш кой балкан да хванеш. Сметка под 1000 лева за такъв тип автомобил няма! Те на запад са глупави хората, затова си купуват само нови автомобили. Комай само ние и руснаците обираме говната на Европа и си мислим, че караме коли...
  • 21 ickata

    4 4 Отговор
    ami priqtel kakvoto i da stava as nqma da dam 20 bona za taq koa...za 20 000 6e si kuqp djip ubiec i 6e e liksozen i 6e me vodi nasqkade i 6e s epobirame vsi4ki i tn...ne 4e avtomobila e bezmislen no as li4no bih go ispolzval za slujebni celi.isklu4itelno mi e antipati4en
  • 22 желязко

    1 3 Отговор
    az iam reno velsatis i sam dovolen no spored men daciata e palno darvo i ne me interesuvat da6ternite kompanii na reno
  • 23 Иван

    12 2 Отговор
    Като пропуснах половината неграмотни коментари на латиница по-нагоре, прочетох най-ползотворното. За разбиращите да кажа, новото си е ново. Не сме кой знае колко по-големи "тарикати" от тези на запад. Ако сте учили механика или физика ше ме разберете. Износването на един автомобил не идва само от търкалянето из магистралите, самата година на производство и стоенето на външни атмосферни условия си казват думата.
  • 24 D.S

    7 1 Отговор
    добра кола за бедни страни като България
  • 25 Geno

    2 7 Отговор
    Po - dobre Golf na 5-6 godini, otkolkoto nova Dacia,Kolegata Ivan mai e inziner,no da ne zabravia 4e dobre podyrzani ladi na koito ne im puka mnogo ot atmosfernite uslovia..a kolite ve4e gi i poncinkovat...
  • 26 Рено форевър

    2 5 Отговор
    Хора карам Рено, но да ви кажа и аз мисля така: за тия пари бих си купил страхотна лимузина, миниван, джип (немско, френско и др.) па макар и втора употреба, но на малко години и класно. Психология, но така разсъждавам. Това табло на Дачия направо ме дразни-на всички модели. Много са й парите. И с този среден разход направо те разстрелва. Това е разход на доста по-класни дизели (с доста повече кончета): говоря от опит.
  • 27 venci

    2 4 Отговор
    predi 2 godini brat mi se podlaga ot niskite ceni i si vze logan. vozi mnogo meko i e mnogo ikonomi4en 6 7 benzin no do tamm.chupi se hodovata chast dosta chesto ponqkoga dava drebni problemi s dvigatelq.drebni no gi dava ina4e stava za kola za rabota i za avtomobil koito trqbva da te prevozi to vka6ti do rabota i ot vka6ti do vilata.no koito iska da si vzima vsi4ki iame razli4ni vkusove i iziskvaniq
  • 28 slavi

    4 3 Отговор
    imam dacia logan ot godina i polovina pokaral sum i baq stari marki avtomobili v momenta karam i pasat.Na4etoh sa na glupostite na razni gazari s 20 godi6ni golfove.Novoto si e novo,koito ne e karal nova dacia ne znae kakvo e cenata si zaslujava.Po-dobre nova dacia otkolkoto star avtomobil na 5-6 godini.
  • 29 Стоян +

    13 0 Отговор
    Пазарът на нови коли в Германия паказа, че не малка част от германците предпочитат да си продадат стария голф и да си купят нова Дачия, защото това ги устройва напълно, те са практични и пресметливи хора, още повече в условия на криза.
  • 30 NewUser

    1 0 Отговор
    Dnes si porychah tova chudo. Shte vi kaja sled sedmica kak e :)
  • 31 Петко

    7 0 Отговор
    Колата е с интересен външен вид,добри показатели на двигателя и евтина поддръжка,а "разбирачите" под 30 год. които са карали нови коли само на сън да си вземат редовно дрогата и да не пишат повече отколкото са прочели някога.
  • 32 s a

    1 0 Отговор
    misly 4e kolata ne e 4ak tolkova lo6a pak i za na6ite pati6ta po dobre 4isto nova dacia otkolkoto nykoy 5 -6 godi6en golf kato se s4upi da se 4udi6 kvo stava prosto da poglednem kolko taksita ima s markata,dacia,a edno taksi minava mn pove4e kilometra ot vsyka dr kola a i s tozi dizayn misly 4e si zaslujava no ne pove4e ot 15000lv
  • 33 ЦИЦЕРОН

    4 0 Отговор
    Най-лошото на новата кола е,че веднъж,ако си имал нова,никога вече....ама НИКОГА ,няма да се навиеш да караш "луксозни" ТАРАЛЯСНИЦИ за същите пари .... На въпрос-Коя е най-хубавата кола ? Хенри Форд отговорил -НОВАТА ! /ако се сещате кой е Х.Форд /