Майнц, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
В разгара на лятото марката Opel проведе "сборен" тест драйв на SUV-гамата си, която към момента се състои от трима основни играчи - Crossland X, Mokka X и Grandland X. Първият представлява субкомпактен кросоувър, предназначен основно за градска среда и насочен към младежката аудитория. Crossland X впечатлява с икономични агрегати и с качествена сглобка, но липсата на съществени иновации го прави атрактивен основно заради по-ниската му цена. Вторият кросоувър Mokka X е единственият с 4х4 задвижване и след обновлението си продължава да се продава с доста приличен успех. За него обаче сме писали доста, а и новостите и при него съвсем не са много. Така че ще обърнем основно внимание на най-големия и най-нов представител на марката, носещ обозначението Grandland X и по-конкретно на две от новите модификации.
Като цяло Grandland X е нещо като преоблечен миниван с леко повишена проходимост. За последната се грижат основно по-високият клиренс и система, наречена IntelliGrip (при Peugeot тя се нарича Grip Control), която оптимизира работните алгоритми на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване към пътните условия. Повечето от дизеловите и бензинови двигатели в гамата са стандартни, разполагат с оптимална динамика и впечатляват основно с икономичност. Сред новостите, които германците демонстрираха, ни впечатлиха най-много три доста нестандартни иновации за Opel - новата осемстепенна автоматична трансмисия - и два от двигателите - 1.5-литров дизелов мотор и, забележете..., 1.2-литров бензинов агрегат с турбокомпресор! Тази модификация я изпробвахме предпремиерно, като продажбите ѝ ще стартират по-късно през годината.
Що се касае до дизела, основният му коз е икономичността, която в града е под 6 литра на 100 километра, а на извънградско може да падне и на 4.5. Моторът е изключително безшумен, а "тягата" - абсолютно достатъчна за привидно голямото купе. Интерес за нас представляваше и шайбата IntelliGrip, която е разположена в хоризонталната част на централната конзола, а целта ѝ е да замести донякъде липсата на 4х4 система. Разполага с режими за сух асфалт, за сняг, за кал и за пясък. Системата IntelliGrip, която оптимизира работата на двигателя и на ESP-то, определено не може да замести напълно 4х4 предаването, но е отличен вариант за леки офроуд терени, както и за зимните пътни условия у нас. Иначе воланът е информативен, реакциите мигновени, а возията е по-скоро твърда. Това създава лек дискомфорт по разбити пътища, но пък от друга страна прави колата много стабилна в завои, макар налице да е по-висок център на тежестта.
1.2-литровият бензинов агрегат с турбо е в комбинация с осемстепенната автоматична трансмисия и въпреки странната схема, при която скоростната кутия е по-голяма по размери от основния агрегат, този силов тракт си върши работата учудващо прилично - при това говорим за агрегат с... три цилиндъра. Истинска атракция, но, повярвайте ни, колкото и странна да е тази комбинация в такъв голям кросоувър, моторчето се справя с лекота. То е разработка на Peugeot, но е отлично адаптирано към Grandland X. Минусът му е малко по-слабото доускорение, но предвид икономичността, която е сравнима с тази на дизела и относително ниската цена на модификацията, определено си заслужава да му се обърне внимание.
130-те конски сили и 230-не Нм въртящ момент няма как да не ви изненадат с възможности. Който и от вариантите на Grandland X да изберете обаче, знайте, че ще се сдобиете с ефектно изглеждащо SUV, което ще задоволи претенциите на голяма част от любителите на подобни возила, като очарова с функционалност и практичност. В момента у нас все още липсва комбинацията трицилиндров мотор и осемстепенна трансмисия, но тя ще се прояви съвсем скоро - през есента. Иначе версияат вече може да се поръча у нас. Ето и актуалната ценова листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
10:51 02.08.2018
2 Караиванов
Коментиран от #11
10:52 02.08.2018
3 БОКЛУЦИ
Коментиран от #15
11:00 02.08.2018
4 Miro
Коментиран от #5, #7
11:01 02.08.2018
5 Грую
До коментар #4 от "Miro":
Като когато на котка го намъкне магаре!11:04 02.08.2018
6 Townboy
Коментиран от #69
11:15 02.08.2018
7 123
До коментар #4 от "Miro":
Същото като на Форд, т.е. чук!Новите технологии не са за изхвърляне ....
11:16 02.08.2018
8 браво
11:18 02.08.2018
9 Джудже
11:28 02.08.2018
10 гост
Коментиран от #14, #70
11:43 02.08.2018
11 123
До коментар #2 от "Караиванов":
Какво бюджетно виждаш в автомобил, който при средното си оборудване на среден кросоувър струва 50-60 000 лева. А на всичкото отгоре няма 4х4. А иначе Опел никога не са били някакъв еталон за качество, а сега в комбинация с Пежо, ми се струва, че човек трябва да е голям оптимист да си купи подобна машина.11:54 02.08.2018
12 Ицо
Коментиран от #13
11:54 02.08.2018
13 Хихих
До коментар #12 от "Ицо":
Тогава си вземи "авторитетния" V8 на БМВ от Х6М.На 30К км го хвърляш и ще се убедиш в немското "качество".Коментиран от #19
12:20 02.08.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 КАТ
До коментар #3 от "БОКЛУЦИ":
Точно това щях да напиша, следва двуцилиндров мотор с въздушно охлаждане, а който си мисли,че това е нискобюджетен вариант, да не забравя, че двигателчето ще изкара доста по малко.12:49 02.08.2018
16 Добавка към 15
13:10 02.08.2018
17 незнайко
13:13 02.08.2018
18 Алфа Ромео
13:23 02.08.2018
19 Алфа Ромео
До коментар #13 от "Хихих":
До 80-100 000 км може да изкара при добър късмет, няма кахъри за 7000 евро си вземаш друг мотор.13:28 02.08.2018
20 Ръждевски
13:49 02.08.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 инженера
заплати чакат всеки месец тия от опел , всяка техника е така, да изкара до края на гаранцията
що ривете не мога да ви разбера?
коя нова техника изкарва повече от гаранцията си?
13:59 02.08.2018
23 гост
Старият ни Вартбург изкара 160х.км без ремонт, а е технология от 60те години. Тук сравнявате технология, материали и производственни толеранси подобрявани и достигнали много високо ниво. Няма място за сравнение, нито ресурса им е малък, нито са слаби, нито работят лошо. Не може да сравниш този нов турбиниран двигател с такъв отреди 20 години , екотек, например. Покарайте ги и вижте, мен ме впечатли колко добре върви и колко малко гори.
Коментиран от #55
14:43 02.08.2018
24 123
Ако половината от пишещите се качат да го покарат даже няма и да разберат колко цилиндъра е! По скоро ще се чудят и маят на звука и вървежа!
Ама нали сме все инженерно насочен форум, няма начин някои прясно 'завършил' да не се покаже колко е компетентен...
Коментиран от #31, #36, #49
14:45 02.08.2018
25 bbibb
1.4i и тя беше много читава.
15:04 02.08.2018
26 гост
15:08 02.08.2018
27 газо
15:09 02.08.2018
28 Тум
Коментиран от #29
15:09 02.08.2018
29 123
До коментар #28 от "Тум":
Не пренебрегвай скоростната кутия! Тази тук е със 8 степени! Повярвай ми, както и да го караш, компютъра винаги ще е сложил най подходящата, тоест тази която е в най оптималния диапазон на въртящия момент според оборотите.Коментиран от #30, #32
15:33 02.08.2018
30 Тум
До коментар #29 от "123":
Абсолютно сте прав, но не това е нещото, което искам да акцентирам. Да скоростната кутия ще подбере подходящи условия до колкото е възможно, но за тази мощност от този обем е нужна по-голяма компресия, неимоверно увеличаваща работната температура. Турбо-нагнетателя също спомага за по-високата температура. Напълно съм съгласен че конструкторите са го изчислили повече от адекватно, но в случай смятам че тези цифри за разход са по-скоро маркетинга стараещ се да има по-ниски показатели от конкуренцията.Коментиран от #33
15:41 02.08.2018
31 Да бе
До коментар #24 от "123":
130 коня бензин на 3000 оборота я пак?????1300кг я пак????
Коментиран от #37, #41
16:22 02.08.2018
32 Я пак
До коментар #29 от "123":
СК не е панацея, като няма мощност ще го форсира двигателят на високи обороти и ще го скапе.Коментиран от #39, #42
16:24 02.08.2018
33 123
До коментар #30 от "Тум":
Маркетинг, маркетинг, ама са близо, и то доста. Новите двигатели са ефективни, и ако си добър драйвер, повтарям, добър, то ще постигнеш наистина впечатляващи за големината на колата разходи. Ако си перде, все тая с какъв двигател си!16:27 02.08.2018
34 xzcvxcv
16:31 02.08.2018
35 Алфа Ромео
Коментиран от #64
16:32 02.08.2018
36 Sgroko
До коментар #24 от "123":
Малко се съмнявам - 230Нм при 3000об., по-скоро при 4500-5000об.16:32 02.08.2018
37 123
До коментар #31 от "Да бе":
Оборотите са за въртящият момент, а не за мощността! Не си ме прочел правилно.А и се оказва, че е наличен още на 1750 оборота!
Теглото ниско ли ти се струва? Братчето от Пежо е толкова. Това колко мислиш че е? А?
16:34 02.08.2018
38 дружба
Коментиран от #48, #50
16:41 02.08.2018
39 123
До коментар #32 от "Я пак":
Естествено, но броя на предавките позволява да се поддържат оптимални обороти в по голям диапазон.Едно е от 8 предавка да те свали на 6 та, а съвсем друго от 6 та да слизаш на 4 та, защото на 5 та не ти достига, ама пък оборотите за 4 та са високи! Това при директно сравнение между ръчка 6 ск. и автомат 8 ск.
Увеличеният брой предавки предполага по голям брой предавателни отношения, тоест високите обороти са се опитали инженерите да ги минимизират разполагайки по голям брой зъбни колела разпределяйки равномерно мощността.
Коментиран от #40
16:44 02.08.2018
40 Я пак
До коментар #39 от "123":
То хубаво ама като нямаш мощност, като увеличаваш предавките най-много да се задаваш.Коментиран от #44
17:11 02.08.2018
41 Опела
До коментар #31 от "Да бе":
Ами то се вдига и капака, приятел. Не се кара,само..... " карам вече 470000хл опеееел зафираааа+веригааа17:48 02.08.2018
42 Опела
До коментар #32 от "Я пак":
Кола се гледа не се кара самоооо17:52 02.08.2018
43 Опела
17:55 02.08.2018
44 123
До коментар #40 от "Я пак":
Няма как да стане, защото съвременните автомати ги управляват компютри по умни от всички нас тук (трудно за вярване), и винаги се грижат да има достатъчен приток на гориво.Пробвай някой път с автомат да качиш баир на автопилот и ще видиш какво ще направи колата!
Коментиран от #45, #46
18:08 02.08.2018
45 Опела
До коментар #44 от "123":
Ами качва и добре тегли зафирката18:18 02.08.2018
46 Я пак
До коментар #44 от "123":
Като няма мощност ще качи оборотите, какво да стане. Като свали предавката какво мислиш че става???Днес на червено, утре на червено и после в сервиза.
Коментиран от #51
18:28 02.08.2018
47 Някой
Сега някой си нов голям автомобил,3 тона,7 местен, 4 аспуха,премиум клас - 10 ст кутия и 1.2 литров 3 цил. с 3 турбини и вътре набит с китайска пластмаса...После защо обожаваме автомобилите от 80-те и 90-те.Никога няма да изплащам някой кенеф като днешните Форд,Опел,Рено.Напук на всички ''европейци'' Предпочитам Стара S класа в която да инвестирам,щото после като се качите,се започва ''ама то много тихо вътре'' '' ъх пък на моята кия,бутоните взеха да се изтриват нещо'' ''ехеее,ама то 200 не се усещат в стария ти мерцедес,много леко се карал ''....
Коментиран от #53
18:34 02.08.2018
48 Хахаха
До коментар #38 от "дружба":
Карам една стара Калибра-150к.с и двигателя и купето са ОК.Чупих няколко ск. кутии, докато попадна на читава.Колата се кара ежедневно,често и до изключвател и е здрава19:19 02.08.2018
49 Boxer
До коментар #24 от "123":
Разликата между двигатели с 3 и 4 цилиндъра ,с еднакви мощности, е във вибрациите. Пиковете на наляганията/вибрациите/ мощността се делят на броя на цилиндрите. За това по-луксозните автомобили имат по 10-12 цилиндъра. Не е проблем да се конструира и едноцилиндров двигател със същата мощност, но уравновесяването му в автомобил, ще бъде проблем. На дълъг път, вибрациите предизвикват умора. Според мен, 4 цилиндров боксер или V образен безинов двигател и респективно 6 цилиндъра за дизелов двигател са минимумът за нормално шофиране. Останалото е подигравка на автомбилните концерни спрямо нас.Коментиран от #52, #56
20:06 02.08.2018
50 Алфа Ромео
До коментар #38 от "дружба":
Астра Ф със старите мотори много корава кола, ако не беше прословутата ръжда щеше да е доста добра кола.20:25 02.08.2018
51 123
До коментар #46 от "Я пак":
Абе, не те бива много със колите, май?Какви прекъсвания, загасвания и червени обороти те гонят? Много преди да навредиш на двигателя електрониката ще те спре, това не е старата кола. Хайде стига, че размихме нещата..
Коментиран от #59
20:54 02.08.2018
52 123
До коментар #49 от "Boxer":
Защо ли си мисля, че точно пък 3 цилиндровия е по балансиран от такъв с 4?Никой не се бъзика с теб, като искаш цилиндри, вземи си, всички марки имат 6 ци поне, е, говоря за по скъпите. Ама там гроздето е с друга цена...
Коментиран от #62, #73
20:59 02.08.2018
53 123
До коментар #47 от "Някой":
Аха, до момента в който не седнеш в нова S класа, 6 так, би турбо, който ще те кара да се нас...аш всеки път на кикдаун.... А за лукса, возията и визията да не говорим! Нищо, ама нищо общо със старата, даже не са и от една вселена!Само се доближават по солената си поддръжка. Хайде моля те, недей да сравняваш кон с магаре!
21:07 02.08.2018
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 селянин
До коментар #23 от "гост":
Преди четвърт век съм карал три цилиндрово Тико..0,8 двг от сузуки,гуми 12 ки..нема вибрации,нема трансформации,над милион км,носи и на газ,за такси и до 200км е идеално,лагери му слагах от перла 05,лесна подръжка побългарена.А бе тия дизелаци 1,5..2.0,не са ли от Рено-Нисан,тук само че са с малко повече коне.22:25 02.08.2018
56 Кало
До коментар #49 от "Boxer":
Най добре балансирания двигател е 6 цилиндров редовоКоментиран от #63
22:28 02.08.2018
57 Коки
22:30 02.08.2018
58 пиу пиу
22:54 02.08.2018
59 Я пак
До коментар #51 от "123":
Е ти много буквално взе нещата а идеята не схвана та незнам кой е зле с колите.За да поддържаш някаква скорост ти трябва определена мощност, за баира още по-голяма мощност или ако си натоварен.
Тоест ти ще си на 6000 оборота и на 4 а аз ще съм на 3000 оборота и на 6 примерно, сега светна ли ти???????
23:25 02.08.2018
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Хаха
00:03 03.08.2018
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 BOXER
До коментар #56 от "Кало":
По-добре балансиран от 6 цилиндров BOXER?!01:42 03.08.2018
64 Лимонад
До коментар #35 от "Алфа Ромео":
Все си мисля, че трябваше да си развиват Корса, Астра, мокка и една баничарка и да не се занимават с друго. Като гледам ценовата листа - не ми се виждат много конкурентни на останалите марки... но те си знаят... за всеки влак си има пътници. Дано им стигат да си покриват разходите.07:34 03.08.2018
65 1234
Коментиран от #66
08:44 03.08.2018
66 Консуматив
До коментар #65 от "1234":
Е как консуматив на 300 000км, сменяш го и продължаваш напред.08:47 03.08.2018
67 Зигмунд
08:58 03.08.2018
68 Borislav Popov
09:31 03.08.2018
69 мокка
До коментар #6 от "Townboy":
карам опел мокка 4х4 1.4 турбо бензин 140 конски сили от 1г и половина, мога да кажа, че джипката се държи много ама много добре както през зимата така и през лятото, харчи малко върви много добре, а до коментарите на злобарите със старите бараки ще кажа като видите нов опел направете път не се правете на тарикати с автомобили на 100 годиниКоментиран от #72
09:36 03.08.2018
70 PlimP
До коментар #10 от "гост":
пак ще пиша, щото някой гълфон трие, кво му е хубавото, тва чудо няма ресурс, особено като знам кога са първите смени на маслото, турбините много обичат да работят с масло на 30 000км., като му изтече гаранцията се почва едно слагане на "качествени" масла и резултатът е трагичен, кубатурата дава КПД-то, тия трубинки са вместо обем и за кво мислиш,ч е са му набутали 8степ. автомат, иначе тия 130к.с. няма да тръгнат и на 4х4 даже, смях в залата, имал въртящ момент, за 1500об. не е имане, да не говорим ако някой роден газаджия се разпише, с тия малки клапанчета в главата мноого ще страда собственика, ако изкара 150 000км. пак добре, цялата сехема е заради икономия на скапаното гориво, но то дали ще хвърлиш пари з аремонти или за гориво е все тая, не всъщност не е, щото на бензиностанцията не можеш да си сише нов автомат или бутала, ходиш в сервизчето и яко секс09:57 03.08.2018
71 Даунсайнзинг - шит
10:08 03.08.2018
72 Алфа Ромео
До коментар #69 от "мокка":
Къ пък можа на тая мокка ли е нескафе ли е да му кажеш джипка!12:05 03.08.2018
73 BOXER
До коментар #52 от "123":
Разликата между 3,4,5,6 и 8 цилиндрови двигатели, само от работните тактове е дадена в : https://www.youtube.com/watch?v=eusyBOvrqrc (между 3-та и 5-та минута).Не можах да намеря графики на вторичните инерционни моменти (които са по вертикалната и хоризонталната равнина ) и се поемат от тампоните / купето. За тяхното гасене могат да се сложат допълнителни валове с противотежести, въртящи се с 2 пъти оборотите на коляновия вал (това си има своите минуси).
Отделно ако е BOXER, 4 цилиндров - там няма сравнение - буталата се уравновесяват взаимно, противотежестите на КВ са нищожни в сравнение с редови двигател и вибрациите също...
12:14 03.08.2018
74 Виктор
17:25 03.08.2018
75 Българин
14:41 08.01.2020