Бюджетните автомобили обикновено нямат нужда от реклама. Продават се не заради дизайна или техническите характеристики, а заради ниската цена. От друга страна примитивната конструкция, базовите удобства и противоречивата външност отблъскват купувачите, които предпочитат да добавят някой лев и да си вземат по-сериозна кола, пък било то и на старо.
Един от първите модели, които се сблъскват с този проблем, е Костенурката на Volkswagen. Когато започва вносът в Съединените щати, малкото немско автомобилче трябва да се бори за клиенти с тогавашните американски шосейни дредноути, а рекламистите са принудени да проявяват чудеса от изобретателност, за да го направят продаваемо.
"Рано или късно жена ви ще се прибере вкъщи с най-добрата причина да имате Volkswagen". Толкова политически некоректна реклама надали би отпечатал и най-смелият издател днес. Слоганът обаче уцелва право в целта евтиното и просто обслужване на Костенурката.
"Надеждният туристически автомобил", "Кралят на ролерите" и "Изключителен комфорт" звучат като взаимоизключващи се хвалби - особено по адрес на Messerschmitt KR200, който по същество си е моторетка с тандемно разположение на местата. Как се изминават няколкостотин километра на задната седалчица на такава рикша с дете са си знаели само немските семейства от 50-те.
Щатските рекламисти изобщо не се опитват да лъжат и мажат, наричайки Subaru 360 "Евтин и грозен". Японското супермини има "физиономия, която само майка би обичала", но пък струва под $1 300 и изминава по 66 мили с галон (3.6 л/100 км).
"Някакъв вярно откраднал такъв" е друг опит на американските рекламисти да привлекат вниманието на купувачите към продукт на Volkswagen - този път T1. Микробусът изглежда толкова нелепо по щатските пътища, че самоиронията остава единственият му коз.
"Не можахме да го направим по-бърз, по-вместителен или по-евтин и затова го боядисахме. Citroen 2CV се произвежда толкова дълго, че дори разноцветната окраска се поднася като епохална новост.
"Поема пет пъти повече жени от Lamborghini" си е самата истина за Daihatsu Hijet.
"Ако орежем ъглите, ще загубите полезен обем" - така Volkswagen обяснява странната задница на Polo.
"Не се смейте" - още една реклама на Костенурката от времената на американския ѝ дебют. Честта да кара Volkswagen, а не Chevrolet или Ford с нормални размери, се е паднала на полицай Х. Уилкинсън от Алабама, който в един слънчев ден на 1965-а не само подгонил заподозрян, а дори успял да го залови. За година и половина на служба колата се нуждаела само от нов съединител и реглаж на клапаните.
"Новата Super Strada е проектирана да поема петима възрастни. Или един Ford Escort." Fiat не се свени да рита открито конкуренцията по пищялите.
"Нормално управление, закрит салон, скорост 60 км/ч, седалка като фотьойл" и куп други железни аргументи за покупката на Peel P50... По-ирония на съдбата недоразумението от тази реклама се харчи доста скъпо днес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Max
13:02 10.08.2018
2 738
Коментиран от #3
16:39 11.08.2018
3 Хенри Фокс
До коментар #2 от "738":
Кои са хубавите???23:11 11.08.2018