Федералната транспортна служба на Германия (KBA) заплаши с отнемане на регистрацията собственици на дизелови автомобили на VW Group с манипулирани вредни емисии. Властите в Хамбург и Мюнхен вече спират от движение някои модели на Audi и Volkswagen с екологичен сертификат Евро 5, чиито собственици са пренебрегнали многократните напомняния за сервизните акции за преоборудване, организирани от концерна, съобщава Automotive News Europe.
Според Automobilwoche по баварските пътища продължават да се движат хиляди дизелови автомобили с манипулиращ софтуер. На собствениците им е осигурен гратисен период за отстраняване на проблема, но мнозина злоупотребяват с това.
"Сервизните акции [за засегнатите автомобили на VW ] са задължителни. Неизправните коли ще бъдат спирани от движение. Собствениците имаха година и половина - предостатъчно време да посетят сервизите", гласи изявлението на Федералната транспортна служба.
Според KBA до юни тази година са били преоборудвани 95% от 2.46-те милиона автомобила, засегнати от дизеловия скандал в Германия. С отнемане на регистрацията са заплашени едва 0.6% от собствениците, които не са си направили труда да закарат колите си за безплатен ремонт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дръгел
17:07 16.08.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 българче
Коментиран от #21
17:17 16.08.2018
4 Eeee
Коментиран от #36, #39
17:24 16.08.2018
5 Пеуник
17:27 16.08.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Васил
По- голяма мръсотия и по- голяма разправия от нафтата - нема.
Коментиран от #9, #16
17:28 16.08.2018
8 Driving pleasure
Въпреки че зъм заклет фен на бензинките не виждам нищо лошо в дизела и с удоволствие бих карал едно Евро 5 Пасатче с ДСГ - перфектна комбинация за дълъг път.
А вие си ревете - на никого не пречите :)
Коментиран от #17, #40
17:31 16.08.2018
9 Driving pleasure
До коментар #7 от "Васил":
Глупости! Служебното ЦРВ на за 250 000 км и освен масла нищо не е барано а го взехме втора ръка на 100 хил (по километраж). Убит от каране дизел "милионер "може и да е мръсен - но запазен на 150 хил има огромен ресурс и е нещо много приятно за каране с огромния си въртящ момент.А съм карал и на газ - убаво е щото е евтино ама от там насетне си е трън в з***ка да обслужваш 2 системи.
Коментиран от #11, #29
17:36 16.08.2018
10 така е
17:47 16.08.2018
11 Хонда
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Хонда си е Хонда приятелю!Коментиран от #13
17:49 16.08.2018
12 Driving pleasure
А мислил ли си, че в БГ идват едни изцедени коли и за това "за нищо не стават"? Че не може Голф 5ца в БГ да е 6000 лева с транспорт и печалба за търговеца, а същия като параметри Голф в Германия да е 5000 евро... Няма лоша кола - има зле поддържана кола и изцедена.
Коментиран от #31
17:55 16.08.2018
13 Driving pleasure
До коментар #11 от "Хонда":
Все тая човече - предната беше Пежо горе долу пак такива км му навъртяхме, на колегата Сеат-а освен километраж издъжаше и на тунинг - както казах въпросът е в поддръжката. Не споря, че има дизели които не са за пътя щото пушат на кремиковски комин... ама ако се загледаш ще откриеш и много бензинки с издухан двигател които пушат не по-малко. Истината е, че евро 5ците са с екологична и здрава техника а презадоволените западноевропейци се престарават в идиотщината си!Коментиран от #14
18:04 16.08.2018
14 ккк
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Прав си. Затова си има класове по евро стандартите, но при нас с права тръба през КАТ минават... Ама нали Кака Данче купи уреди за мерене, но не се разбра какво и по колко ще мерят...18:08 16.08.2018
15 Whatever man
Коментиран от #23
18:10 16.08.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 112
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Те хората си ревът ама и ти се тровиш стях и всички твои близки. Радвай се щото после ще си патиш, то неусетно идва.Коментиран от #18, #37
19:28 16.08.2018
18 Иво
До коментар #17 от "112":
Не може така - дизелите така, дизелите онака. Ако ще се забранят дизелите, ще се забранят и бензините, че и те в момента в следствие на директното впръскване не са от най-чистите като вредни емисии.23:48 16.08.2018
19 vasik atanasova
Коментиран от #33
23:59 16.08.2018
20 AutoFactor
00:06 17.08.2018
21 Top Cars
До коментар #3 от "българче":
Хайдеее реши проблема..странно ми е ти с какво се придвижваш може би велосипед00:32 17.08.2018
22 Бг шофьор
00:44 17.08.2018
23 Vorsprung durch Technik
До коментар #15 от "Whatever man":
На немски приятелю VW се чете "фао ве", та от там VW-та (фао ве - та) - фолксваген в мн.ч. Ето научи нещо ново ;)Коментиран от #47
02:12 17.08.2018
24 Беро
06:21 17.08.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Кабадър
Коментиран от #28
08:12 17.08.2018
27 123
Дори и с манипулиран софтуер, един такъв дизел е по чист от всяка втора кола в България. Ама месните инженери чули недочули, и се почва веднага. Я като толкова знаете проверете за скандали с другите марки.
Субару със заварките от вчера и липсата на контрол преди година, японците със педала на газта и възглавниците, корейците и пак японците с разхода на гориво, и още и още!
Когато съдите, не си затваряте едното око!
А щом ФВ продава толкова коли, и то на цена почти двойна на еквивалентен японски, значи нещо има което кара хората да ги укриват, ама какво ли..., това в месната кръчма не се преподава!
Коментиран от #43
08:57 17.08.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Сашо
До коментар #9 от "Driving pleasure":
И какво толкова и обслужваш на газовата уредба? Моята е на 6 години и не съм пипнал нищо.Коментиран от #34
10:26 17.08.2018
30 Ерик
11:17 17.08.2018
31 Max
До коментар #12 от "Driving pleasure":
5000 € за голф5 ???? Ти си мнооого болен мозък. За съжаление за глупостта лечение няма!Коментиран от #38
11:33 17.08.2018
32 Jajaja
12:04 17.08.2018
33 Автомонтьор
До коментар #19 от "vasik atanasova":
Това е истински боклук.12:41 17.08.2018
34 Автомонтьор
До коментар #29 от "Сашо":
Като караш по 5-6 Хил. Км годишно...12:43 17.08.2018
35 Ники
Коментиран от #45
13:00 17.08.2018
36 Гост
До коментар #4 от "Eeee":
Как прецени че е пълен боклук .14:14 17.08.2018
37 Driving pleasure
До коментар #17 от "112":
Човеко, не знам с кое се тровя повече - с боклуците в храните, с прахоляците по нашите пътиша или със саждите от ТЕЦ и комини от отопление... Дизелите са последна грижа! Специално за БГ ако може да заменим дъртите таралясници с евро5 дизел ще ме направили огромен скок - а и проблема с дизелите е само в най-големите градове.Да не говорим, че със синтетичните горива които се разработват дизеловия двигател става в пъти по-екологичен от всеки вибратор на ток и само водородната технология може да му е конкуренция откъм екология.
Пак казвам - любител съм на бензинките, но не виждам нищо ама нищо лошо в дизеловите
14:23 17.08.2018
38 Driving pleasure
До коментар #31 от "Max":
Колега вместо да говориш глупости отвори мобиле.де задай търсене на голф 2008-9 до 150 000 км и гледай! Цените са от 5000 евраци нагоре - не гледай БГ цените ти казах в БГ се продават за по 6000 лева на 150 хил карана от германска баба... ама като платиш и не успееш даже до в къщи да стигнеш набързо разбираш че си си купил служебен таралясник на милион и педесе хиляди... не се изказвай неподготвен :)Коментиран от #44
14:26 17.08.2018
39 Гост
До коментар #4 от "Eeee":
Най гадната кола на света!!!15:14 17.08.2018
40 Гостилничаря
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Онзи ден две такива пасатчета пристигнаха в един от нашите сервизи с пукнати глави, редовния номер на ВАГините.21:03 17.08.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Бубу
До коментар #27 от "123":
С тази разлика, че японците взимат мерки веднага. Субару дават чисто нова кола в замяна на проблемната. А Тойота и за педала на газта и за възглавниците направи акции из целия свят и то своевременно. Даже производителя на самите възглавници, фирмата Таката, фалира. Това се казва да поемеш отговорност. А немците се криха като мишки и ако не ги бяха разобличили, то никога нямаше да кажат нищо. Даже след като гръмна фолксваген, останалите марки от ваг мълчаха още 2 години и накрая започнаха да излизат една по една. Не ми ги приравнявай защото разликата в поведението след допусната грешка е огромна! Да не говорим, че грешките при японците са многократно по-малко на брой.17:58 18.08.2018
44 Дормео
До коментар #38 от "Driving pleasure":
А защо все немските такива идват бе джингиби? Винаги немските се падат таралясници, а от 4те японски, които съм купувал(пак внос от западна европа) само едната се оказа малко калпава(макар, че за 3 години още не е влизала в сервиз за ремонт), а другите 3 са чук.Ще ти кажа защо - защото японците работят качествено, а немците не!
18:01 18.08.2018
45 нали така
До коментар #35 от "Ники":
Другият проблем е, че немската кола се води млада първите 10 години, докато японските и до 20 години държат яко и безпроблемно.18:03 18.08.2018
46 бмв
04:54 19.08.2018
47 Гостилничаря
До коментар #23 от "Vorsprung durch Technik":
На немски, приятелю, се чете "фаУ ве", не "фаО ве"! Ето че и ти научи нещи ново.......!11:21 31.03.2019