Last news in Fakti

19 Април, 2010 12:15 18 407 66

40 години ВАЗ 2101

  • lada

На днешния ден преди четиридесет години от конвейера на Волжския автомобилен завод слиза първият екземпляр от легендарния модел ВАЗ 2101. Първоначално колата се продава под името Жигули 2101, но впоследствие е преименувана на Лада 2101.

У нас този автомобил беше особено популярен под названието Жигула. Именно тази кола се произвежда от 1970 до 1986 година, като за основа руснаците използват модела FIAT 124. Разликите с италианския автомобил са в различното окачване, усилената каросерия и леко преработените скоростна кутия и двигател.

ВАЗ 2101 става родоначалник на още два емблематични модела - Лада 2105 и Лада 2107. На 19 април 1970 година, точно преди 40 години от конвейера на ВАЗ излизат едва шест автомобила - два сини и четири червени. Тяхното оборудване и въобще всички допълнителни детайли са италианско производство.

Всички автомобили, направени през първите четири месеца, са използвани за различни тестове и изпитания. Първите модели ВАЗ 2101 постъпват в продажба през месец август 1970-а. За периода на производство от легендарната соц. машина са направени 2.7 млн. автомобила.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivo

    51 10 Отговор
    bravo
  • 2 vlado

    53 10 Отговор
    legendaren avtomobil !!!
  • 3 Power

    44 7 Отговор
    Машала...УБАВИЦА ;)) !!!
  • 4 soc

    48 8 Отговор
    tova vreme nqma da se varne
  • 5 Димитър

    49 8 Отговор
    С тези автомобили израстнахме нашите родители имаха такива!Винаги ще си останат в историята на автомобилостроенето!
  • 6 marian

    24 66 Отговор
    dobre 4e gi nqma ve4e
  • 7 SIMEON

    22 67 Отговор
    gliam boklyk sa
  • 8 rado

    39 19 Отговор
    dobra masina za jalost e na iz4ezvane
  • 9 lokuma

    38 14 Отговор
    mnogo sa si hubavi jigulite!Na koito ne mu haresvat,zna4i negi e pritejaval.vseki mlad shofior prez otminalite 15 godini si e me4tal da ima takava.
  • 10 Mainata

    35 12 Отговор
    EE nai dobroto ot 60 godini na minalia vek ta do dnes ko e ima nova ot magazina ne bih se zamislil
  • 11 AYDIN

    33 11 Отговор
    DOBRA KOLA IMAH TAKAVA MODEL 1973
  • 12 zdraveca

    33 6 Отговор
    Красива кола с красива линия , доста лъскави детайли, не случайно най-скъпите коли в момента се връщат към тях. Спокойно може да се добави , че руснаците променят и задните спирачки от дискови към барабанни което за тежките руски условия може би е приемливо , но като цяло това намалява спирачния ефект.
  • 13 Илиян

    30 7 Отговор
    Много са хубави, и много паргави..... нали имам една Жигула 1200S Корекомска .... ::Д:ДД Много е запазена и нее тумбена .. бащата я пазил :)
  • 14 stoi4o

    35 6 Отговор
    ami za vremeto si besche nomer 1
  • 15 Creatine

    35 4 Отговор
    С този автомобил съм израстнал, винаги ще има носталгия като видя някоя запазена жигулетка ;) За времето си е ставал кола на годината ;)
  • 16 dako

    35 6 Отговор
    Великолепен автомобил, здрав, издръжлив и не претенциозен по отношение на подръжка. Автомобил достоен за уважение произвеждан почти половин век а не както сега моделите се сменят през 3-5г. Много по-добър е от свойя родител Фиат 124 /икономичност, здравина на двигател, возия и др./ Автомобил надживял времето си, автомобил достатъчно издръжлив за един човешки живот. За съжаление днешното руско автомобилостроене доста изостава или може би със старите технологий е по лесно за всички? С уважение към ВАЗ 2102
  • 17 Corolla

    41 6 Отговор
    Колкото и да мразя руското производоство има една кола,която не мога да не скрия че въпреки всичките и недостатъци(те са руски,а плюсовете явно са си италиански) я обичам...Това е старата лада на дядо ми,която е все още в движение 20 годишна и всеки ден пори нагоре по баирите и калищата без проблем,защото е висока и си е екстра за нашите пътища(не няма 4х4),на нея съм се научил да карам...И от тогава твърдя,че който се научи да кара Лада никоя друга кола после няма да му се опре!Честита ви годишнина вие направихте много хора щастливи!
  • 18 Лада 1200s

    30 3 Отговор
    Просто ВЕЛИКИ автомобили!
  • 19 klap4o

    11 14 Отговор
    кои карал карал кои не е да кара форд
  • 20 lada 2105

    15 4 Отговор
    bravo samo taka perfektni koli
  • 21 kokosan

    17 5 Отговор
    BEZOTKAZEN AVTOMOBIL.KUPIH IA NA 18 GOD.MODEL 1971GOD. KARAH IA PO4TI 10 GODINI.BE6E NA POVE4E OT 500 000 KILOMETRA.ZA TOVA VREME AZ NE SAM SMENIAL NI AMORTISIOR,NITO 6ARNIR.KOLATA BE6E V DVIJENIE DO KAM 2005 GOD.,OTAM NA TATAK I SE GUBIAT SLEDITE.MNOGO PARGAVA.VAZ 2107 IA KASAH VINAGI.PROSTO NAI DOBROTO SAVETSKO PROIZVODSTVO.CESTIT PRAZNIK VAZ 2101 JIGULI
  • 22 terzo

    17 3 Отговор
    перфектната за годините си кола.супер здрава и непретенциозна кола.Имал съм ваз 21013/1200s/-120км/ч на 2ра предавка!!!много басове спечелих
  • 23 bobi

    15 29 Отговор
    PULEN BOKLUK I ZA VREMETO SI NE E BILO NI6TO KOGATO NIE SME KARALI TOQ BOKLUK NORMALNITE XORA V NEKOMUNISTI4ESKITE STRANI SA KARALI MERCEDES BMW AUDI A NE KOMUNISTI4ESKI BOKLUK KATO TOZI
  • 24 terzo

    17 9 Отговор
    boby,май си доста малък и неук
  • 25 илиян

    26 5 Отговор
    които не е карал или имал такава не знае що е то тръпката от шофиране;)всеки път нещо ново я спирачки я центровка ама кефа е голям +1 супер кола
  • 26 Мистик

    18 6 Отговор
    bobi... Ти сигурно, и зад волан не си сядал, а коментираш, тая кола за времето си е била нещо голямо. Да караш такъв автомобил е все едно да си в машина на времето. Все още има някаква неуписуема красота в нея, дето автомобили от това време не са и мечтали...... Поклон
  • 27 Tarmyk

    20 4 Отговор
    БЕШЕ КОЛА МЕЧТА ЗА ВСИЧКИ МЛАДЕЖИ.И ДО СЕГА С НАШИТЕ ПЪТИЩА НЕ ЗАСЛУЖАВАМЕ ДРУГО,
  • 28 pesho

    23 14 Отговор
    ama vie seriozno li? te zdravi ama 4ak krasivi, koli me4ti i t.n.. XA XA XA
  • 29 sssss

    14 16 Отговор
    честит рожден ден на мойта хубавица. Искам да ви кажа че не само за времето си но и сега все още няма по добър автомобил. Няма BMW няма Mercedes сичко е зад неяя
  • 30 nik

    12 16 Отговор
    Да не се лъжем! Това си е контейнер с четири колела.
  • 31 mimo_87

    12 2 Отговор
    ami kakvo da kaja ba6tami e karal takava be6e zapazena kukla problmat im e 4e lesno si su4at gaza i se preobra6tat lesno
  • 32 simpson

    8 3 Отговор
    e nema spor tova e kola koqto nqma da se zabravi nishto 4e top gear gi kritikuvat tolko mnogo 4e rusnacite bili razvalili fiat 125 i ili napravili lada
  • 33 simpson

    6 1 Отговор
    malka pravopisna greshka dopusnah fiat 124 ne 125 ;]
  • 34 dilqn

    11 3 Отговор
    Legendaren model!I az imah 4estta da "prohodq" na takava i nikoga nqma da q zabravq!Klasika za vremeto si!Tezi tapaci ot top gear i bmw-to pliuqt i go slagat sled tehnite angliiski veliki koli taka 4e po skoro da ne im obru6tame vnimanie!
  • 35 ferari359

    14 5 Отговор
    До Боби Боби погледни през 1970 на какво приличат Audi i Bи колко от тях се движат ,помисли кога излезе Голф който е в класа на Жигулката ,аз лично съм имал всичко от соц.производството и мога да твърдя че сравнение с новите коли тая ги бие от всякъде пои дълголетие .Помисли и над това че Нива-та която бие всички намазани OFF Road коли е на базата на тая Жигулка .В момента всички нови коли са като китайска играчка лъскави и пълнии с дефекти сле 5 години никой даже не си спомна конкретния модел.
  • 36 aha

    11 5 Отговор
    mnogo dobra kola si e bila za vremeto !Sega nqma ka4estvo ni pri nemcite ni to pri qponcite!Da jivee kitai sled godini 6te smenqme vsqka godina kolata si nqma da zapomnim i registracioniq si nomer :D - imam vektra 97 i e s po-malko rajda ot mercedes E klasa 97g !!!!Edinstvenoto hubavo na novite koli e modernizaciqta i ikonomi4nosta na dvigatelite :)
  • 37 $46$

    10 3 Отговор
    На него съм сиземал книщката те това е колата за това:-)
  • 38 pif

    7 4 Отговор
    Legendaren aftomobil, novite aftomobili sa hubavi no jigulata e s predimstvo za nashte patishta.
  • 39 LX300

    5 6 Отговор
    vzima6 kola za 500 lv i parno za 5000. karal sam takava i trqbva da vi kaja 4e koito ne e karal ryska ma6ina da se zamisli dokato ne sa iz4eznali, 6toto ne ostanaxa mnogo
  • 40 lubomir v.tarnovo

    5 7 Отговор
    da tyka sam saglasen s tebe i az imah jigyla tatko mnogo si q paze6e mnogo ot avtomobilite na zapada ne mojeha da i se oprat po voziq naistina klimatik s taq kola ti e izli6en nqkoi 6te kajat stara 4anta; ama la4ena avtomobil kolto e ostanal v istoriqta i vinagi 6te ima ime
  • 41 Ferdo

    7 11 Отговор
    Abe vie savsem iztreshtiahte. Napravete si malka spravka kakvi koli sa se proizvejdali prez 70te v svobodnite darjavi. Stiga s tova kolhoznichesko mislene.
  • 42 ivko

    11 4 Отговор
    nqma po zdrawa ma6ina ot tazi
  • 43 Ogi

    7 3 Отговор
    Поздравявам всички за възторжените мнения. Автомобил класика в сектора на масовото производство. Само не мога да разбера защо в Италия остана недооценен, или се лъжа? Здрава и пъргава кола, с която просто хвърчах. Съжалявам само, че не й сложиха навреме 5-скоростна кутия, за да върви по-леко на дълъг път.
  • 44 роко

    7 2 Отговор
    много здрава имах комби като камион самиатоварил
  • 45 Emo

    9 2 Отговор
    много здрав автомобил едва ли някой западен щте издаржи толкова дълго време при тези пътища
  • 46 Emo

    9 3 Отговор
    много здрав автомобил едва ли някой западен щте издаржи толкова дълго време при тези пътища
  • 47 kobra

    10 2 Отговор
    жигулата не е маневрена но иначе е здрава но коравата си остава МОСКВИЧ
  • 48 marsi

    8 1 Отговор
    tova e to kola :) :P
  • 49 Васил

    8 4 Отговор
    от толко маневри с жигулата така съм заякнал,че като се кача на некоя западна кола имам чувството,че ше откъсна волана :Д
  • 50 Васил Т

    9 0 Отговор
    да не забравяме и ВАЗ 21013 който с леки подобрения е първоприемник на базовия ВАЗ 2101 и се произвеждаше до 1988-89г.паралелно с останалите модификации на марката ВАЗ
  • 51 V.ILIEV

    8 0 Отговор
    Много са добри и издражливи.....Преди 2 години карах Жигула 1300s (междинка се води, ВАЗ-21011 Но са тромавички.....
  • 52 geni

    10 0 Отговор
    za tazi kola ima pesen(jiguli ti si stra6na kola)mnogo qka ma6ina.dokazala se e v vremeto.nqma da te ostavi na patq.
  • 53 ЛАДА

    7 0 Отговор
    ВСЕ ОЩЕ ИМА ЖИГУЛА-1979 НАБОР.ВЪРВИ МНОГО ДОБРЕ.Е ВЕЧЕ Е ПОРЪЖДЯСАЛА,НО ВСЕ ОЩЕ Е МНОГО ДОБРЕ!.АБЕ КОЙТО СЕ Е УЧИЛ ДА КАРА НА ЛАДА ИЛИ МОСКВИЧ МОЖЕ ДА КАРА ВСЯКА ДРУГА КОЛА.
  • 54 вальо

    12 0 Отговор
    вазовете са на светлинни години от другите автомобили.Всеки средно грамотен човек може да я управлява и поддържа.Тя е образец на съвременното автомобилостроене.Новите западни самобръсначки могат само да носят вода на жигулката.И ЗАПОМНЕТЕ един човек и да иска не може да счупи едно ново Жигули.
  • 55 lada

    7 0 Отговор
    az karam jigula i mnogo zapadni avto. mi dishat gazovite izpareniq ot.........
  • 56 USA

    6 0 Отговор
    аз съм на 14 и се уча да карам на ЛАДА, а при тия западните/източните коли има ограничена видимост, и на тях трудно се става шофьор :Д .. а колкото до ладата - никога не е ходила на автосервиз, сега е на 22 год. и на 125 000 км .. Дядо ми има жигули, обаче го спря от движение щот дигнаха данъка, имам голяма носталгия за Жигулито, вече го няма ;( ;( ;(
  • 57 vaz 2103

    3 0 Отговор
    samo LADA koito se upitva da kaje ne6to ubidno za tazi kola zna4i nqkoi VAZ goe skusal na putq i dobre sie poplakal gorkiq
  • 58 :)

    2 0 Отговор
    imam 1 golqma mechta da pochnat otnovo da se proizvejdat jigylitata ili pone da se proizvejdat novi chasti.Iskam da si imam 1 takava i da si q poddarjam no prosto neinoto vreme e bilo predi mnogo godini :) moje da ne sym karal no sym se vozil imaxme takava ot dqdo mi na tatko mi do mene ne e stignalo za sajalenie
  • 59 blade_85

    2 0 Отговор
    super ma6ina da im e 4estita godi6ninata, a za takiva razbira4i kato bobito,vaob6te ne trqbva da im se dava i snimki da si pravqt sas takiva avtomobili
  • 60 Goro

    1 0 Отговор
    Klasika v ganra
  • 61 Пламчо

    2 3 Отговор
    Висок разход на гориво,на 120000 трябва смяна на сегменти,на третата година почваш да сменяш части вече циклично - едно си сменил, друго се обади,поне съм честен, лишен от емоции и обективен технически.Купуваш я за 8000лв нова и за сто хиляди км я плащаш още веднъж за ремонти, за бензина сметка няма да правя.Но това е било налично, това се е карало.
  • 62 integrale4life

    4 0 Отговор
    Все пак руските коли едва ли не могат да се ремонтират с подръчни материали. Едно време в Русия е имало автосервизи през 500 км и са им били нужни коли, които да издържат много време без повреда, да се ремонтират лесно и с евтини части. Така, че Жулиетките са си страхотни машини. :D
  • 63 PERO

    1 0 Отговор
    Имам лада 1500S 1986г. вече "подмладена" с двигател на Жигули ))))).Незаменим офроуд автомобил по време на лов.Минавал съм през много места където съвременни возила не са успявали, може би защото не ми е жал за нея но ЕВАЛА.
  • 64 ndn

    0 0 Отговор
    ei bobi ti znae6 li 4e v nekomunisti4eskite strani sa karali fiat seat i murat 124smnogo shodni s jigula 2101 taka 4e mn ne prikazvai predi da si se osvedomil dori i v anligliq gi e imalo onzi den prodavaha edna v edin ngliiski sait taka 4e po4eti parvo pointeresuvai se pove4e i togava komentiral
  • 65 Fiestata91

    2 0 Отговор
    EDNA LEGENDA !!!!!!!
  • 66 a

    0 0 Отговор
    kolata koqto poddarja balgariq v dvijenie