През изминалия месец Tesla е продала със 70% по-малко електромобили в Китай, отколкото през октомври 2017 г., съобщава Китайската асоциация на леките автомобили, цитирана от Reuters. Агенцията подчертава, че сривът се дължи на търговската война между САЩ и Поднебесната.
Цялата продукция на Tesla за китайския пазар се внася от Щатите, а реципрочните мита в размер на 40%, които въведе Пекин, повишават цените на бездруго скъпите калифорнийски електромобили. Това се случва на фона на безпрецедентен ръст в продажбите на екологични автомобили в Китай от средата на годината насам.
В опит да успокои инвеститорите миналата седмица Илон Мъск обяви, че Tesla ще намали цените на Model S и Model X за китайския пазар, за да ги направи "по-достъпни" и да тушира удара от митата. Компанията вече закупи и терен за бъдещата си фабрика в Шанхай - първата извън Щатите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Грррр
18:12 27.11.2018
2 боцмана
18:14 27.11.2018
3 Сащ пътуват...
Коментиран от #15
18:19 27.11.2018
4 среднощен
Коментиран от #13
18:25 27.11.2018
5 Нормално
Единствено САЩ и УК вари ги печи ги там Теслите ще си вървят заради местното производство при едните и модата при другите. УК хората не могат да дишат без Апъл толкова са навътре във фенщината.
Коментиран от #9
18:44 27.11.2018
6 Batushka
Коментиран от #17
18:54 27.11.2018
7 Driving pleasure
Коментиран от #18
19:06 27.11.2018
8 Димов
Коментиран от #10
19:14 27.11.2018
9 Норвегия крепи Тесла
До коментар #5 от "Нормално":
То защото Tesla да разчита на продажбите в Норвегия за да съществува! За цялата 2018 година са продали малко над 6000 броя Tesla там.Коментиран от #12
19:15 27.11.2018
10 Не викай опа преди да си скочил!
До коментар #8 от "Димов":
"Компанията вече закупи и терен за бъдещата си фабрика в Шанхай - първата извън Щатите." Вероятно това си го пропуснал? Произведените там електромобили няма да имат никакво мито, а ще са на конкурентноспособна цена. Дори батериите ще си произвеждат там сами, а няма да разчитат затова на местните фирми, както правят стогодишните. Фабриката ще заработи до две години, а не след пет, както при стогодишните.Коментиран от #11
19:19 27.11.2018
11 Driving pleasure
До коментар #10 от "Не викай опа преди да си скочил!":
Мдам и тъкмо излезе с 2 долара на печалба и то от продажба на ток и ще трябва да затвори още поне 2 милиарда ако не и повече :)19:25 27.11.2018
12 Зорлем
До коментар #9 от "Норвегия крепи Тесла":
Е, нали все накъм Норвегия ни пращат да четем как ставала работата с ел. транспорта?Коментиран от #19
19:40 27.11.2018
13 гост
До коментар #4 от "среднощен":
Дам, и затова Тръмп може да си писка колкото иска, но големите компании започнаха да затварят заводи в САЩ и да правят колите там, където са им пазарите. Ето, Тесла ще прави в Китай, всички производители имат заводи с кооператори в Китай, но Тесла е първата със самостоятелен завод. Тръмп краткосрочно наду бюджета и американските производители са доволни, ала в средносрочен и дългосрочен план това е стабилна гавра и икономистите го знаят, корпорациите го знаят и не е случайно, че вече нямат мнозинство в сената. Просто самата политика на Тръмп е бум-уау-после дерзай. С китайците просто няма как да спечели, бъзика се с ЕС, но Китай носи почти всички блага и шегата му ще излезе скъпо на американците.Коментиран от #14
20:29 27.11.2018
14 Акциз
До коментар #13 от "гост":
Тръмп го остави той е ясен въпросът е че този модел се повтаря на много места, спират субсидиите и Тесла се оказва неконкурентно способна. Някъде и на това му намират цаката разбира се, спират субсидиите + забрана на ДВГ и готово или може би..... ааа липсват няколко милиарда от акциз ами сега???20:51 27.11.2018
15 Луди
До коментар #3 от "Сащ пътуват...":
Пич, повярвай ми могат всичко сами да си произведат в САЩ. Имат и специалистите, и ресурсите и Ноу хау ... Ама ние сме живи умрели и разчитаме 90% на внос. Като почнеш от храната и стигнеш до най-модерните технологии ...21:08 27.11.2018
16 Поредното доказателство
21:45 27.11.2018
17 Вог 853
До коментар #6 от "Batushka":
Понеже... в този форум 95%са шапкари ,,разбиращи,, от американска икономика, и визия за бъдещето на човечеството затова с голямо удоволствие им щракам МИНУСИ!!!!22:20 27.11.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Норвегия
До коментар #12 от "Зорлем":
Норвегия е пример за това, как може пазарния дял на електричките да бъде по-голям от 50%. Само че Норвегия е твърде малка страна, за да повлияе по какъвто и да е начин на световното производство на електромобили, да не говорим на Тесла, която там не се продава кой знае колко, защото засега продава само скъпите си модели в Европа. Погледнато от тази гледна точка, всяко изказване че ако спрат субсидиите в Норвегия ще се съсипе Тесла, са меко казано глупави.Коментиран от #20, #29
08:56 28.11.2018
20 Модел
До коментар #19 от "Норвегия":
Първо Норвегия е на 3то място след САЩ и Китай по продадени Тесли и второ говори се за повтарящ се модел а не да се вторачваш точно в Норвегия. Има вече няколко примера в които след спиране на субсидиите или както в Китай увеличаване на цената по друга причина Тесла се сгромолясва.Коментиран от #21
09:09 28.11.2018
21 Излез от модела
До коментар #20 от "Модел":
И какво стана когато намалеят продажбите? Само Тесла ли спира да продава? Вече няма на кого да се продават електрички ли? Дори напротив. всяка година в световен мащаб се продават около два пъти повече електрически автомобили отколкото предишната година. Напълно логично, това сваля цените на батериите увеличава развитието на зарядната инфраструктура, което от своя страна инициира още по-голямо търсене на електромобили, което отново сваля цените и развива инфраструктурата. Това е омагьосан кръг от който няма излизане вече. Цените на притежание на електромобил и автомобил с ДВГ в дългосрочен план вече се изравниха. Субсидиите помагат да се изравнят покупните цени, но с падането на цените на електромобилите и това няма да е необходимо вече, така че не се притеснявай за бъдещето на електромобилите, освен ако не ги забранят със закон.Коментиран от #22, #23, #27
09:19 28.11.2018
22 Упс!
До коментар #21 от "Излез от модела":
В първото изречение на предишния пост имах предвид" И какво стана когато намалеят СУБСИДИИТЕ?09:21 28.11.2018
23 Зорлем
До коментар #21 от "Излез от модела":
"Цените на притежание на електромобил и автомобил с ДВГ в дългосрочен план вече се изравниха." Я, дай една калкулация как точно се получава това изравняване, че по моята (и не само моята) математика не излиза нещо точно така.Коментиран от #24, #25
09:40 28.11.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Повече километри
До коментар #23 от "Зорлем":
Направи си калкулацията за повече километри ще ти излезе сметката. Ако караш само по 10000 километра на година, няма как да ти излезе. Ако караш под пет хиляди километра, даже с такси ще ти е по-евтино отколкото да си плащаш само данъците и таксите на автомобила. Ако ще си правиш калкулацията за България, на хартия може и да ти излязат сметките, дори ще са много добри предвид ниската цена на тока, но на практика ще удариш на камък заради липсата на зарядна инфраструктура. За щастие, и наше нещастие, бъдещето на автомобилната промишленост по никакъв начин не зависи от България.Коментиран от #28
10:02 28.11.2018
26 Пазарна икономика
До коментар #24 от "Антиелектрика":
не правиш разлика между себестойност и продажна цена. Нали знаеш как се определят цените. Те зависят от търсенето и предлагането, а не от себестойността на продукта. Производителите на батериите ще си ги продадат и без Audi, но Audi не може да си произведе електромобилите без батерии. Ето едни лесни милиони за производителите, които пък ще стимулират изграждането на нови фабрики за батерии и кръгът се затваря!12:57 28.11.2018
27 Модел
До коментар #21 от "Излез от модела":
В момента всеки говори за пазарна икономика, но всъщност се налага планова икономика от ерата на комунизма и петилетките. Няма лошо днес единият е под ножа утре ще бъде друг има защо да трепериш, какво ще стане с EV когато някое друго лоби надделее. Сега е модата на ел. колите има 1М привилегии за тях и 1М забрани и високи данъци за ДВГ така днес е устроена съвременната пазарна икономика.13:32 28.11.2018
28 Зорлем
До коментар #25 от "Повече километри":
А, тамън такъв като теб чакам да ми сметне един съвсем реален пример. Вярно става дума за България, но общо взето е приложим към по-голямата част от бяла Европа. Изнасям се да живея в къща с гараж извън София. За да ходя на работа и да возя децата насам-натам ще правя дневен пробег около 70-80км., болшинството извънградско без магистрала. Не ползвам синя/зелена дона. Така да се каже, почти идеална ситуация за ел. автомобил. Та, покажи ми, моля те, математически как точно ми е по-изгодно да си купя Лийф, ЗОЕ или ФВ Ъп, вместо еквивалентните им бензини!14:09 28.11.2018
29 Петър Андонов
До коментар #19 от "Норвегия":
При нас обаче ,повярвай ми, дори за София не стават електрички те,защото два пъти да изкачиш Цариградско и батерията ти е свършила.Коментиран от #30
15:22 28.11.2018
30 Боко е цар на пътищата
До коментар #29 от "Петър Андонов":
Ей цял месец не съм минавал по Цариградско, а вече са го удължили с 200 километра? Браво Боко, 200 километра за месец са постижение. Сега на две минавания на Цариградско трябва да зареждаме батерията която издържа 500 км. Трябва да помислиш и за зарядни станции, че на Петър Андонов му е проблем да мине два пъти по Цариградско с електромобил. Страх го било да не му падне батерията.20:36 28.11.2018
31 Извод
Икономиката и е десет пъти по-голяма от азиатския агресор-Русия!
Всичко измислено в последният век е дело на германци и американци.
Ушанките вече и ватенки не могат да направят.
23:27 28.11.2018