27 Ноември, 2018 18:08 7 894 31

Продажбите на Tesla в Китай се сгромолясаха

  • tesla-
  • продажби-
  • търговска-
  • война-
  • китай

През изминалия месец Tesla е продала със 70% по-малко електромобили в Китай, отколкото през октомври 2017 г., съобщава Китайската асоциация на леките автомобили, цитирана от Reuters. Агенцията подчертава, че сривът се дължи на търговската война между САЩ и Поднебесната.

Цялата продукция на Tesla за китайския пазар се внася от Щатите, а реципрочните мита в размер на 40%, които въведе Пекин, повишават цените на бездруго скъпите калифорнийски електромобили. Това се случва на фона на безпрецедентен ръст в продажбите на екологични автомобили в Китай от средата на годината насам.

В опит да успокои инвеститорите миналата седмица Илон Мъск обяви, че Tesla ще намали цените на Model S и Model X за китайския пазар, за да ги направи "по-достъпни" и да тушира удара от митата. Компанията вече закупи и терен за бъдещата си фабрика в Шанхай - първата извън Щатите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грррр

    27 4 Отговор
    "През изминалия месец Tesla е продала със 70% по-малко електромобили в Китай, отколкото през октомври 2018 г." Явно че октомври е противоречив месец.
  • 2 боцмана

    99 2 Отговор
    На Китай и стига и една Тесла , от там нататък почва китайското производство.
  • 3 Сащ пътуват...

    56 13 Отговор
    Ще се получи супер ако световната търговия масово заобиколи сащ... На там вървят нещата. Тогава каквото си произведат това ще ядат, и колкото и каквито си родят щв са все техни, умни и красиви негри, индици, мексиканци пакистанци...

    Коментиран от #15

  • 4 среднощен

    16 3 Отговор
    В икономиката като наука има две основни операции - + и -...! Когато забравим, че в задачата има както "събиране" така и "изваждане", винаги решението ще бъде погрешно..! В "уравнението" наречено "съвременна геополитика", високи мита към основните търговски и политически партньори, които притежават голяма част от външния ти дълг, означава насочване на инвеститорите към страната контролираща дълга а не страната контролираща пазара..!

    Коментиран от #13

  • 5 Нормално

    19 8 Отговор
    Нормално само си представете 2020 Норвегия фалира и спира всички субсидии за Тесла(ел. коли) какво ще стане с Тесла???
    Единствено САЩ и УК вари ги печи ги там Теслите ще си вървят заради местното производство при едните и модата при другите. УК хората не могат да дишат без Апъл толкова са навътре във фенщината.

    Коментиран от #9

  • 6 Batushka

    13 8 Отговор
    Тръмпета много я разбира икономиката ....много....уж вежди да изпише пък очи вади...

    Коментиран от #17

  • 7 Driving pleasure

    12 7 Отговор
    Само ако знаете колко ми пука за кочината... колкото по-бързо африканеца забегне на Марс толкова по-добре

    Коментиран от #18

  • 8 Димов

    7 3 Отговор
    Оппаааа!...

    Коментиран от #10

  • 9 Норвегия крепи Тесла

    9 3 Отговор

    До коментар #5 от "Нормално":

    То защото Tesla да разчита на продажбите в Норвегия за да съществува! За цялата 2018 година са продали малко над 6000 броя Tesla там.

    Коментиран от #12

  • 10 Не викай опа преди да си скочил!

    8 11 Отговор

    До коментар #8 от "Димов":

    "Компанията вече закупи и терен за бъдещата си фабрика в Шанхай - първата извън Щатите." Вероятно това си го пропуснал? Произведените там електромобили няма да имат никакво мито, а ще са на конкурентноспособна цена. Дори батериите ще си произвеждат там сами, а няма да разчитат затова на местните фирми, както правят стогодишните. Фабриката ще заработи до две години, а не след пет, както при стогодишните.

    Коментиран от #11

  • 11 Driving pleasure

    14 7 Отговор

    До коментар #10 от "Не викай опа преди да си скочил!":

    Мдам и тъкмо излезе с 2 долара на печалба и то от продажба на ток и ще трябва да затвори още поне 2 милиарда ако не и повече :)
  • 12 Зорлем

    7 4 Отговор

    До коментар #9 от "Норвегия крепи Тесла":

    Е, нали все накъм Норвегия ни пращат да четем как ставала работата с ел. транспорта?

    Коментиран от #19

  • 13 гост

    9 6 Отговор

    До коментар #4 от "среднощен":

    Дам, и затова Тръмп може да си писка колкото иска, но големите компании започнаха да затварят заводи в САЩ и да правят колите там, където са им пазарите. Ето, Тесла ще прави в Китай, всички производители имат заводи с кооператори в Китай, но Тесла е първата със самостоятелен завод. Тръмп краткосрочно наду бюджета и американските производители са доволни, ала в средносрочен и дългосрочен план това е стабилна гавра и икономистите го знаят, корпорациите го знаят и не е случайно, че вече нямат мнозинство в сената. Просто самата политика на Тръмп е бум-уау-после дерзай. С китайците просто няма как да спечели, бъзика се с ЕС, но Китай носи почти всички блага и шегата му ще излезе скъпо на американците.

    Коментиран от #14

  • 14 Акциз

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Тръмп го остави той е ясен въпросът е че този модел се повтаря на много места, спират субсидиите и Тесла се оказва неконкурентно способна. Някъде и на това му намират цаката разбира се, спират субсидиите + забрана на ДВГ и готово или може би..... ааа липсват няколко милиарда от акциз ами сега???
  • 15 Луди

    11 4 Отговор

    До коментар #3 от "Сащ пътуват...":

    Пич, повярвай ми могат всичко сами да си произведат в САЩ. Имат и специалистите, и ресурсите и Ноу хау ... Ама ние сме живи умрели и разчитаме 90% на внос. Като почнеш от храната и стигнеш до най-модерните технологии ...
  • 16 Поредното доказателство

    6 2 Отговор
    След като дори с 40% по-скъпа цена, Тесла продължава да продава , дали ще спрат да я купуват, когато отпадне субсидията в САЩ, която представлява 6% от цената на Тесла? Според мен, цените на батериите паднаха последните години с доста пъти по толкова проценти, така че Тесла ще може да си позволи да свали цените с 6%, за да ги запази сегашните, че дори и по-ниски.
  • 17 Вог 853

    6 5 Отговор

    До коментар #6 от "Batushka":

    Понеже... в този форум 95%са шапкари ,,разбиращи,, от американска икономика, и визия за бъдещето на човечеството затова с голямо удоволствие им щракам МИНУСИ!!!!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Норвегия

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Зорлем":

    Норвегия е пример за това, как може пазарния дял на електричките да бъде по-голям от 50%. Само че Норвегия е твърде малка страна, за да повлияе по какъвто и да е начин на световното производство на електромобили, да не говорим на Тесла, която там не се продава кой знае колко, защото засега продава само скъпите си модели в Европа. Погледнато от тази гледна точка, всяко изказване че ако спрат субсидиите в Норвегия ще се съсипе Тесла, са меко казано глупави.

    Коментиран от #20, #29

  • 20 Модел

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Норвегия":

    Първо Норвегия е на 3то място след САЩ и Китай по продадени Тесли и второ говори се за повтарящ се модел а не да се вторачваш точно в Норвегия. Има вече няколко примера в които след спиране на субсидиите или както в Китай увеличаване на цената по друга причина Тесла се сгромолясва.

    Коментиран от #21

  • 21 Излез от модела

    0 4 Отговор

    До коментар #20 от "Модел":

    И какво стана когато намалеят продажбите? Само Тесла ли спира да продава? Вече няма на кого да се продават електрички ли? Дори напротив. всяка година в световен мащаб се продават около два пъти повече електрически автомобили отколкото предишната година. Напълно логично, това сваля цените на батериите увеличава развитието на зарядната инфраструктура, което от своя страна инициира още по-голямо търсене на електромобили, което отново сваля цените и развива инфраструктурата. Това е омагьосан кръг от който няма излизане вече. Цените на притежание на електромобил и автомобил с ДВГ в дългосрочен план вече се изравниха. Субсидиите помагат да се изравнят покупните цени, но с падането на цените на електромобилите и това няма да е необходимо вече, така че не се притеснявай за бъдещето на електромобилите, освен ако не ги забранят със закон.

    Коментиран от #22, #23, #27

  • 22 Упс!

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Излез от модела":

    В първото изречение на предишния пост имах предвид" И какво стана когато намалеят СУБСИДИИТЕ?
  • 23 Зорлем

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Излез от модела":

    "Цените на притежание на електромобил и автомобил с ДВГ в дългосрочен план вече се изравниха." Я, дай една калкулация как точно се получава това изравняване, че по моята (и не само моята) математика не излиза нещо точно така.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Повече километри

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "Зорлем":

    Направи си калкулацията за повече километри ще ти излезе сметката. Ако караш само по 10000 километра на година, няма как да ти излезе. Ако караш под пет хиляди километра, даже с такси ще ти е по-евтино отколкото да си плащаш само данъците и таксите на автомобила. Ако ще си правиш калкулацията за България, на хартия може и да ти излязат сметките, дори ще са много добри предвид ниската цена на тока, но на практика ще удариш на камък заради липсата на зарядна инфраструктура. За щастие, и наше нещастие, бъдещето на автомобилната промишленост по никакъв начин не зависи от България.

    Коментиран от #28

  • 26 Пазарна икономика

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Антиелектрика":

    не правиш разлика между себестойност и продажна цена. Нали знаеш как се определят цените. Те зависят от търсенето и предлагането, а не от себестойността на продукта. Производителите на батериите ще си ги продадат и без Audi, но Audi не може да си произведе електромобилите без батерии. Ето едни лесни милиони за производителите, които пък ще стимулират изграждането на нови фабрики за батерии и кръгът се затваря!
  • 27 Модел

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Излез от модела":

    В момента всеки говори за пазарна икономика, но всъщност се налага планова икономика от ерата на комунизма и петилетките. Няма лошо днес единият е под ножа утре ще бъде друг има защо да трепериш, какво ще стане с EV когато някое друго лоби надделее. Сега е модата на ел. колите има 1М привилегии за тях и 1М забрани и високи данъци за ДВГ така днес е устроена съвременната пазарна икономика.
  • 28 Зорлем

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Повече километри":

    А, тамън такъв като теб чакам да ми сметне един съвсем реален пример. Вярно става дума за България, но общо взето е приложим към по-голямата част от бяла Европа. Изнасям се да живея в къща с гараж извън София. За да ходя на работа и да возя децата насам-натам ще правя дневен пробег около 70-80км., болшинството извънградско без магистрала. Не ползвам синя/зелена дона. Така да се каже, почти идеална ситуация за ел. автомобил. Та, покажи ми, моля те, математически как точно ми е по-изгодно да си купя Лийф, ЗОЕ или ФВ Ъп, вместо еквивалентните им бензини!
  • 29 Петър Андонов

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Норвегия":

    При нас обаче ,повярвай ми, дори за София не стават електрички те,защото два пъти да изкачиш Цариградско и батерията ти е свършила.

    Коментиран от #30

  • 30 Боко е цар на пътищата

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Петър Андонов":

    Ей цял месец не съм минавал по Цариградско, а вече са го удължили с 200 километра? Браво Боко, 200 километра за месец са постижение. Сега на две минавания на Цариградско трябва да зареждаме батерията която издържа 500 км. Трябва да помислиш и за зарядни станции, че на Петър Андонов му е проблем да мине два пъти по Цариградско с електромобил. Страх го било да не му падне батерията.
  • 31 Извод

    0 1 Отговор
    Америка е велика сила !
    Икономиката и е десет пъти по-голяма от азиатския агресор-Русия!
    Всичко измислено в последният век е дело на германци и американци.
    Ушанките вече и ватенки не могат да направят.