Австралийската компания Ferox Advanced Vehicles Corporation демонстрира работещ прототип на всъдеход с хидравлично задвижване на колелата. Основният двигател на шестколесния Azaris е боксер от мотоциклет BMW 1200 GS, който захранва помпа. Тя пък нагнетява работна течност с 95-процентово съдържание на вода към четири мотора на задните колела.
Устройството им е доста просто. Във всеки от тях се нагнетява работната течност, която завърта чрез лопатки външния корпус, а той на свой ред - колелата.
Според инженерите на Ferox ефективността на хидравличните двигатели достига 98%. Всеки тежи по 11.3 кг и на теория може да предава въртящ момент от 680 Нм към колелата.
Чрез регулиране на потока и налягането на течността всяко от четирите задни колела на Azaris може да се управлява индивидуално по аналогия с електромоторите. Австралийците са нарекли системата Fluid Vectoring. Благодарение на нея хидромоторите могат да действат и като спирачка.
От Ferox смятат мотоциклетния двигател за временно решение и планират да го заменят с електромотор. Следващата стъпка ще бъде разработване на акумулатори като част от система за рекуперация на кинетичната енергия.
Австралийците твърдят, че уникалното задно окачване всъдеходът буквално се плъзга по пътя без никакви вибрации и удари, характерни за традиционните конструкции. Повечето компоненти на ходовата част са разработени самостоятелно от Ferox.
В носачите, например, са скрити коаксиални тръбопроводи. Течността за задвижване на хидравличните мотори преминава под високо налягане през вътрешната секция и се изтегля обратно към помпата под ниско през външната.
Амбициите на Ferox са да бъде произведена ограничена серия от Azaris. Всъдеходите ще бъдат колекционерска ценност и всеки ще струва около 500 000 австралийски долара (€323 991).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Во свете
Коментиран от #7
20:41 03.12.2018
2 Емил
21:13 03.12.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 4х4
21:50 03.12.2018
5 Разбирач
Коментиран от #8
22:29 03.12.2018
6 Muha
23:19 03.12.2018
7 пиздин
До коментар #1 от "Во свете":
нивата е по-добра. мдааааа....07:12 04.12.2018
8 Гост
До коментар #5 от "Разбирач":
Идеята е, е че ел. моторът е тежък и това създава големи инерционни моменти на колелото при движение върху неравности. Съответно се променя управлението при по-висока скорост и за зафишава изискването към окачването. Най-вероятно идеята може да се реализира и с най-обикновенна верига. Идеята на водната магистрала, че посредством скачени съдове с произволна форма, можеш да реализираш предаването на въртящ момент към всички колела. А ел. моторът/помпа/двигател/редуктор и тях подобни силови трактове, можеш да разположиш неподвижно по рамата.07:13 04.12.2018
9 куку руку ку
Коментиран от #10
08:20 04.12.2018
10 Гост
До коментар #9 от "куку руку ку":
Хидромотор не означава че работи с вода,а работи с така нареченото хидравлично масло или по точно флуид! Но когато някой направи забележка на журналиста че пише глупости му трият коментара !Коментиран от #13
08:38 04.12.2018
11 Димов
08:38 04.12.2018
12 Зорлем
09:27 04.12.2018
13 куку руку ку
До коментар #10 от "Гост":
Знам какво е хидро-мотор. Работата ми е свързана с машини, в които масово се използват. Но тук изрично е казано 95% Н2О...10:22 04.12.2018