Last news in Fakti

3 Декември, 2018 20:13 5 128 13

Всъдеход с водно предаване

  • ferox advanced vehicles-
  • azaris-
  • bmw-
  • всъдеход

Австралийската компания Ferox Advanced Vehicles Corporation демонстрира работещ прототип на всъдеход с хидравлично задвижване на колелата. Основният двигател на шестколесния Azaris е боксер от мотоциклет BMW 1200 GS, който захранва помпа. Тя пък нагнетява работна течност с 95-процентово съдържание на вода към четири мотора на задните колела.

Устройството им е доста просто. Във всеки от тях се нагнетява работната течност, която завърта чрез лопатки външния корпус, а той на свой ред - колелата.

Според инженерите на Ferox ефективността на хидравличните двигатели достига 98%. Всеки тежи по 11.3 кг и на теория може да предава въртящ момент от 680 Нм към колелата.

Чрез регулиране на потока и налягането на течността всяко от четирите задни колела на Azaris може да се управлява индивидуално по аналогия с електромоторите. Австралийците са нарекли системата Fluid Vectoring. Благодарение на нея хидромоторите могат да действат и като спирачка.

От Ferox смятат мотоциклетния двигател за временно решение и планират да го заменят с електромотор. Следващата стъпка ще бъде разработване на акумулатори като част от система за рекуперация на кинетичната енергия.

Австралийците твърдят, че уникалното задно окачване всъдеходът буквално се плъзга по пътя без никакви вибрации и удари, характерни за традиционните конструкции. Повечето компоненти на ходовата част са разработени самостоятелно от Ferox.

В носачите, например, са скрити коаксиални тръбопроводи. Течността за задвижване на хидравличните мотори преминава под високо налягане през вътрешната секция и се изтегля обратно към помпата под ниско през външната.

Амбициите на Ferox са да бъде произведена ограничена серия от Azaris. Всъдеходите ще бъдат колекционерска ценност и всеки ще струва около 500 000 австралийски долара (€323 991).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Во свете

    6 21 Отговор
    Ета невазможжжжна(ПУТЯ)

    Коментиран от #7

  • 2 Емил

    21 3 Отговор
    Нищо ново! Подобни системи (хидростатика) се ползват за тежки машини вече над 70 г.! До скоро цената на хидромоторите беше много висока за това не се прилагаше масово.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 4х4

    13 1 Отговор
    За толко пари трябва да се продава с ремарке, в което има ферари...
  • 5 Разбирач

    20 3 Отговор
    Малко странно ми звучи тази теория, с електро-мотор, който ще е в ролята на водна помпа,да тласкаш вода към колелата... Загубите ще са в пъти по-големи, ако вместо това използваш електромотори директно на задвижващите колела. Това е като да направиш парно на ток и от загрятата вода да топлиш бойлера и да си мислиш че ти е по-ефективно от колкото ако го загряваш с неговия си нагревател на ток.

    Коментиран от #8

  • 6 Muha

    4 2 Отговор
    Колеги инжинер е правено а вие не сте инжинери
  • 7 пиздин

    2 6 Отговор

    До коментар #1 от "Во свете":

    нивата е по-добра. мдааааа....
  • 8 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Разбирач":

    Идеята е, е че ел. моторът е тежък и това създава големи инерционни моменти на колелото при движение върху неравности. Съответно се променя управлението при по-висока скорост и за зафишава изискването към окачването. Най-вероятно идеята може да се реализира и с най-обикновенна верига. Идеята на водната магистрала, че посредством скачени съдове с произволна форма, можеш да реализираш предаването на въртящ момент към всички колела. А ел. моторът/помпа/двигател/редуктор и тях подобни силови трактове, можеш да разположиш неподвижно по рамата.
  • 9 куку руку ку

    6 1 Отговор
    Интересно, хидро-мотори на вода. А какво ще правим зимъска?

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "куку руку ку":

    Хидромотор не означава че работи с вода,а работи с така нареченото хидравлично масло или по точно флуид! Но когато някой направи забележка на журналиста че пише глупости му трият коментара !

    Коментиран от #13

  • 11 Димов

    3 2 Отговор
    Тъпите колички за косене на трева са на такъв принцип, само че с масло. Какво толкова?
  • 12 Зорлем

    7 1 Отговор
    Преди 10-15 години Ямаха даже имаха сериен мотор с такова задвижване на предното колело - Yamaha WR450 2-Trac. Дори май го пуснаха един-два пъти на рали Дакар. Не съм сигурен обаче защо не се наложи като концепция. В София имаше поне един такъв, но не знам дали все още се движи.
  • 13 куку руку ку

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Знам какво е хидро-мотор. Работата ми е свързана с машини, в които масово се използват. Но тук изрично е казано 95% Н2О...