Last news in Fakti

14 Януари, 2019 17:42 14 701 29

Кореец стана американска кола на годината

  • автомобил на годината-
  • конкурс-
  • детройт 2019

Жури от 54 журналисти на салона в Детройт обяви победителите в конкурса за "Северноамерикански автомобил на годината". Тройката на финалистите в категориите "лека кола", "всъдеход" и "пикап" е избрана измежду 26 модела.

Първо място сред леките коли печели седанът Genesis G70 на луксозната марка на Hyundai. Кореецът надделява над Honda Insight и Volvo S60/V60.

Hyundai триумфира и при всъдеходите с Kona. Журито е избрало корейския кросоувър пред Acura RDX и Jaguar I-Pace.

За "Най-добър пикап" е избран Ram 1500. Освен него за титла в категорията се бориха също Chevrolet Silverado 1500 и GMC Sierra 1500.

Победители в миналогодишното издание на конкурса станаха съответно Honda Accord, Volvo XC60 и Lincoln Navigator, а през 2017 г. - Chevrolet Bolt, Honda Ridgeline и Chrysler Pacifica.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 коментатор

    61 13 Отговор
    Отдавна Хюндай марка се кара по целият свят !

    Коментиран от #2, #5, #26

  • 2 гост

    22 3 Отговор

    До коментар #1 от "коментатор":

    Хундай залагат повече на новите технологии, но Киа са с по-ниски цени и съотношението цена/качество е по-добра при тях. Специално Киа Стоник е доста по-добре вместо Кона, но Кона пък се предлага с мощен двигател и 4х4, което отсъства при Стоник. За малък и леко повдигнат хечбек, прост и просторен и до 25-28х.лв Стоник няма равен.

    Коментиран от #16, #22

  • 3 учуден

    34 2 Отговор
    тея корейци ги мислех за много задръстени като бях малък

    Коментиран от #27

  • 4 педал

    17 5 Отговор
    Абе тука чух КОНА,та като стар колоездач да ви светна:Кона е много яка канадска фирма за велосипеди!

    Коментиран от #20

  • 5 Random

    8 33 Отговор

    До коментар #1 от "коментатор":

    Като подбиват цените на мицубиши с модели на базата на японската марка с японски двигатели, остава и да не "цъфтят". Като нямат никаква развойна дейност а разчитат на копиране много ясно че могат да си позволят да продават на ниски цени.

    Коментиран от #7, #11, #13

  • 6 хехехехе

    12 4 Отговор
    Като въведат напълно джендрясването, заглавието ще може да се сбъдне и буквално - някакъв кореец да се идентифицира сексуално като автомобил, и да спечели съответния конкурс в САЩ.

    Коментиран от #18

  • 7 Bingo

    23 4 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Митсубиши откакто се хванаха с франсетата са много зле. Аз не виждам нито един детайл копиран от японците, които изостанаха много със скучните си модели. Я сравни Kona с ASX втория все едно е от миналия век. Корейците дръпнаха много последните години, и ако ги няма предрасъдаците щяха да са много по-напред в Европа.

    Коментиран от #17

  • 8 Borislav Popov

    11 4 Отговор
    Много интересно !!! В класацията за американски автомобил????......-няма такъв !!!!!!!!! ....Само при пикапите имат участие .Само дето много ми е интересно как го няма Форд ф 150 , ф350, ф650, ф750 ??!!!!......Щото там умират за такива камиони!!
  • 9 Plameni

    15 2 Отговор
    Напълно безполезна класация за българите
  • 10 В Америка имали......

    5 1 Отговор
    Дачии..........
  • 11 Hyundai Europe

    15 1 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Отдавна корейците не ползват нищо на базата на Митсубиши. Последно това беше през 96-99г. с модела Галопер. От тогава насам си правят моделите сами. И освен това вече са най-големия автомобилен производител, произвеждат от леки автомобили, тежкотоварна техника, и са най-големия производител на корабни двигатели и кораби в света, така че за какви японци и какво ти Митсубиши ми говорите?

    Коментиран от #23

  • 12 миро

    24 0 Отговор
    5 години карах служебен ХЮНДАЙ 1.5 CRDI и с ръка на сърцето мога само да кажа няма такова издръжливо идьото здраво животно ,пенсионирахме я на над 400 хил км тая кола не мръдна не се счупи не се развали нищо по нея ,здраво каране само в лютеницата ,до тогава гледах на тази марка с насмешка.Но сега са ми еталон за здрава кола ...

    Коментиран от #15

  • 13 Oven

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Копират ли? Имаш ли корейска кола,гледал ли си под апака? Не ,нали?

    Коментиран от #24

  • 14 Алфа Ромео

    7 1 Отговор
    Брей, тия корейци много дърпат последните години!
  • 15 гост

    7 0 Отговор

    До коментар #12 от "миро":

    КИА СИИД същата работа 4г 385 хил.км лично за мен това е супер здрава кола
  • 16 куку руку ку

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Като вземеш в предвид, че Киа е подразделение на Хюндай... Много ясно, че основният продукт (Хюндай) ще бъде приоритетен пред допълващият (Киа). Т.е. Киа е евтината масовка, е Хюндай по-елитното возило.
  • 17 Вихъра

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Bingo":

    Не знам дали на всички ви е ясно, че Хюндай/Киа имат доста сериозна централа в Кьолн, развойна дейност и т.н. Не ги величая, фен съм на други марки.. Мисълта ми е такава, отвориха се към идеята за по-добра естетика, функционалност и иновации. Успеха не закъсня, след като дръпнаха водещи кадри от BMW и VAG. Успяха да избягат от традиционната посредственост на японските марки и както се вижда вече са пред тях. Само се запитайте какво бихте избрали между Кия Сийд, Хюндай И30 и Тойота Аурис?? Никога не бих взел тойотата, зашото е грозна, посредствена, грозен интериор, смешна динамика!!
  • 18 Окончателно

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "хехехехе":

    Окончателно примит мозък...
  • 19 1914

    4 0 Отговор
    Аз карах i30 и съм много доволен!
  • 20 Боко

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "педал":

    А и аз да ви светна,кона'в Португалия означава
    ..тка !та се чудя там под какво име ще се продава!?да не стане като с Митсубиши в Испания защото там pajero значи друго!ха хаа
  • 21 Георгиев

    2 0 Отговор
    Генезис Q 90 100000 км велик автомобил
  • 22 Genesis

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Kia e собственост на Hyundai
  • 23 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Hyundai Europe":

    Затова всичккте им двигатели са копирани от Мицубиши, нали? i30 N е с деигателя на Evo X, Alpha двигателя който доскоро ползваха за по-малките модели е чисто 4G1 Orion, а Beta е 4G6. Theta пък е 4B11, вярно, част от Global Engine Alliance са (Chrysler, Mitshibishi, Hyundai), но главата си е японска. Версиите на Мицубиши до 2011г имат маслени инжектори отдолу, а на Хюндай никога не са имали, освен на турбо варианта на i30 N. В резултат на кофти проектирана охладителна система, много двигатели започват да горят масло поради системно прегряване (Теория ДВС - украинец, не е руснак, кара 124-ка).

    Коментиран от #25

  • 24 Random

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Oven":

    Аз не, имам приятел с Хюндай Акцент, двигателя е чисто копие на 4G1. Смешното е че корейците са изкопирали 4G1 с обеми 1.3 и 1.5,но не и 1.6. В резултат от това, 1.6 има различен диаметър и ход на буталото, а на 1.3 и 1.5 са идентични.
  • 25 Кирчо

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Random":

    Брат, какво ми цитираш двигатели?? Журналистите избират автомибил за конкретната година, не ги интересуват двигатели с технология от преди 20 години! Аз не съм виждал НОРМАЛЕН човек с пари в джоба, да си каже сега ще си направя кефа и да отиде в шоурум на Мицубиши (умираща марка от която едва ли някой се интересува вече).
  • 26 сащо

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "коментатор":

    Хюндай малко по малко започва да диша във врата на Тойота. Аз много се колебая дали следващата ми кола да не е Соната или i40. Ама и тойотите са много корави, много съм доволен от Королата.
  • 27 8190

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "учуден":

    Е те преди 20 години наистина бяха задръстени. Ама много дръпнаха. При немците пък е обратната тенденция. До към 2000 година немските коли бяха еталон за надеждност. Сега са по-калпави от френските даже. Светът се променя :)
  • 28 КОРЕЙОМАНИАК

    1 0 Отговор
    Браво, само корейското още е истинско и достъпно за нормалните хора, ако не знаете Хюндай разбива вече 5 години и германските автомобили, особено след като си построи там и завод ,а в момента в БГ има Санта ФЕ на такива добри цени, че просто да се чудиш, това е първия и последен СУВ за който се е чакало от 3 до 6 месеца да си купиш нов като излиза, и не случайно!
  • 29 БАРС

    1 0 Отговор
    Има хора се чудят как така дръпнаха та цял екип от немци от ауди отидоха преди 6-7 години в Хюндай и КИА за повече пари така че не се чудете