Last news in Fakti

9 Юни, 2010 11:41 54 198 79

Автомобилът на старо: VW Golf vs. Opel Astra

  • vw golf-
  • opel astra

С моментни размествания на позициите през годините европейският компактен клас винаги е бил доминиран от три-четири модела. По обем на продажбите Golf  никога не е бил детрониран за повече от няколко месеца, макар че за трона му се водят истински сражения вече четвърто десетелитие. Най-настойчив претендент за короната открай време е Opel. За съжаление на производителя от Рюселсхайм обаче Kadett, а след него и Astra станаха олицетворение на вечния втори.

През 1998-а се завъртя поредният епизод от тази поредица, но новото компактно предложение на европейското поделение на GM имаше повече амбиция от когато и да било. За разлика от четворката на Golf второто поколение на Astra бе не просто еволюция на стария модел, а нямаше почти нищо общо с предшественика си. Най-сериозен напредък за Opel бе отбелязан с 12-годишната гаранция против корозия, с което най-сетне стана истински конкурент на краля.

Днес тези двама немски отличници са по-достъпни отвсякога и макар в цените на употребяваните екземпляри да се наблюдава чувствителна разлика, кандидат-собственици обикновено са едни и същи купувачи. Опитът показва, че като начало изборът между Golf и Astra може да се улесни с изясняване на характера на тези два автомобила. Единият е по-фин, има по-изискани маниери, но е и по-претенциозен. Другият, от своя страна, го раздава скромно, почти никога не капризничи и залага на по-традиционни добродетели. Близки са като степен на надеждност, но си имат и немалко кусури.

В стоповете на Golf например нерядко прониква вода. Задната му седалка е изненадващо тясна, а дясното странично огледало е с толкова непрактично малки размери, че не върши почти никаква работа. Volkswagen-ът компенсира тези недостатъци с наистина безупречен като материали и сглобка интериор. Несъмнено достойнство на модела е и богатото оборудване - моделът отдавна не съответства на значението на марката и базови модификации съвсем не са продавани масово. В салона обикновено дават фира стойката за чаши и пепелникът отзад. Бравите също не са от най-здравите. В български условия Golf страда и от прекалено качествения филтър на вентилационната система.

Трябва да се сменя често, за да се използва пълният капацитет на климатика. Пръскалките на чистачките и фаровете също не са сред дълголетниците. Задвижващият механизъм на чистачките клеясва, което понякога води до повреди на електромотора.

С 12-годишната гаранция на купето Opel най-сетне реши отколешните си мъки с ръждата. Хубавото е, че обещанията не са празни и Astra противостои на корозията не по-зле от Golf. Салонът обаче не може да се мери с интериора на краля. Материалите евтинеят, а и с течение на времето паразитните шумове се увеличават все повече. За сметка на това задната седалка е много по-удобна и широка, отколкото във Volkswagen-а. Видимостта обаче също не е безупречна - пречат широките задни колонки на покрива. Astra печели битката по обем на багажника, но отстъпва по товароносимост.

Моторната гама на Golf няма много допини точки с двигателите на предшественика. Базовият агрегат е алуминиев и има ходов обем 1.4 литра. Най-разпространени обаче са 1.6-литровите модификации. Срещат се също и версии с 1.8- и 2.0-литров мотор, а пет- и шестцилиндровите са по-скоро екзотика. Огромен дял от продажбите се падат на 1.9-литровите дизели във всичките им варианти на мощността.

Както и в миналото, основно условие за дълъг живот на всички двигатели на VAG си остава навременната смяна на ангренажен ремък. Ако пренебрегва въздушния филтър, собственикът има шанс да се запознае с цената на датчика на въздушния разходомер. Колко струва нова ламбда сонда пък може да се разбере след експерименти с качеството на бензина. 1.8-литровите турбодвигатели могат да изненадат неприятно с износен компресор и проверката на състоянието му преди покупка е задължително.

Ако се изключи базовият дизел с атмосферно пълнене и ярко изразена всеядност, нафтовите мотори на VW притежават забележителни динамични показатели. Нивото на маслото им обаче трябва да се следи изкъсо, защото определено имат апетит към него. Всички TDi-двигатели са карпизни към качеството на нафтата и смазката, която трябва да се сменя навреме. Системата "помпа-дюза" наказва сурово и най-дребната немарливост в поддръжката, а повечето употребявани турбодизелови Golf-ове са навъртели огромен пробег, така че покупката трябва да се премисли добре.

Astra също може да се похвали с богата гама от мотори с обем от 1.2 до 2.2 литра и мощност до 200 коня. Въпреки скромната кубатура базовият бензинов двигател е добър избор за дами и шофиране в града. Харчи малко, а газоразпределителният механизъм се задвижва от верига. Най-разпространени са 1.6-литровите 16-клапанови агрегати, но това не ги прави най-подходящи. Имат честа нужда от смяна на свещи (налага се демонтаж на всмукателния колектор), а горивната система не работи безупречно с всякакъв бензин. Харчи масло над нормата и за отстраняването на проблема се налага скъп ремонт. Версията с по два клапана на цилиндър има по-скромни показатели, но се поддържа много по-лесно и евтино. Обща болест и на двата 1.6-литрови мотора са неизпревностите на клапана за рециркулация на отработените газове и този на празния ход. Ненавременната смяна на свещи създава рикове за бобините на запалването при всички бензинови агрегати на Astra. Ангренажните ремъци трябва да се сменят на 60 00 км заедно с ролките, а на всяка втора смяна - и водната помпа.

Любителите на дизела могат да избират между добрия стар мотор на Isuzu и 2.0- или 2.2-литрови двигатели на Opel. Японският агрегат може да се препоръча с бурни аплодисмети - нужни са титанични усилия, за да бъде строшен. Немските варианти разполагат с много по-впечатляващи показатели, но са и доста по-сложни като устройство, което не ги прави идеален вариант за употребяван автомобил.

И Golf, и Astra не залитат по модерните многолостови окачвания и алуминиеви носачи. Конструктивните схеми и използваните материали са съвсем традиционни. При VW първи се предават стойките и втулките на стабилизиращите щанги. След 80 000 км обикновено се изчерпва ресурсът на кормилните щанги, а след 100 000 - и на лагерите на главините и амортисьорите. Течовете и тропането от рейката също не са рядкост. Ходовата част на дизеловите модификации се износва по-бързо.

Първото поколение на Astra имаше по-здраво окачване от Golf. Така е и при втората генерация. Ресурсът на компонентите е по-голям, което се обяснява с идентичността на някои детайли с такива от Omega B. Освен това цените на резервните части са по-ниски, което трупа точки в актива на Opel-а.

Крайният резултат поставя под въпрос дежурно цитирания превес на Golf. Volkswagen-ът несъмнено е по-изпипаният автомобил, но в български условия преимуществата му нямат особена тежест. При сравнима надеждност Astra-та е по-практична, струва по-малко и се поддържа по-евтино. Купувачите, които държат на качествен интериор и мощни двигатели, а комфортът на задната седалка не ги вълнува, могат да се ориентират директно към Golf. На въпросите на всички останали отговор дава Opel-ът, който най-накрая опроверга слуховете, в ръждата била измислена в Рюселсхайм.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Volkswagen Golf (1J)

ИСТОРИЯ

Август 1997 
Volkswagen представя четвъртото поколение на Golf. Моделът се оборудва с 1.4-, 1.6-, 1.8- и 2.3-литрови бензинови двигатели с мощност съответно 75, 100, 125 и 150 к.с. Предлага се също 1.9-литров дизел с 68, 90 или 110 коня.
  
Март 1999

Дебютира комбито Golf Variant. Започва монтирането на 2.0-литров бензинов двигател (115 к.с.), а мощността на турбодизела нараства на 115 коня. От гамата отпада 1.8-литровият мотор (125 к.с.)
Септември 1999
В серийното оборудване е включена ESP.
Септември 2000 Мощността на 2.3-литровия двигател нараства на 170 к.с. Започва монтирането на 2.8-литров V6 (204 к.с.) във версията 4 Motion.

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
 3 270 EUR
Скоростна кутия (механична) 2 070 EUR
Динамо 516 EUR
Стартер 276 EUR
Водна помпа 83 EUR
Ауспух (без катализатор) 453 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 98 EUR
Накладки (предни дискови) 59 EUR
Фар (комплект)

102 EUR

Преден калник 79 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Volkswagen Golf 1.6 /100 к. с./, произведен 1997 г.

 

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Opel Astra (G)

ИСТОРИЯ

Янаури 1998 Дебютира второто поколение Opel Astra с вътрешнозаводски индекс G. Моделът се предлага с каросерия хечбек с три или пет врати и комби, а моторната гама се състои от 1.2-, 1.6-, 1.8- и 2.0-литрови бензинови двигатели с мощност съответно 65, 75/100, 115 и 135 к.с. и два дизела с обем 1.7 (68 к.с.) и 2.0 литра (82 к.с.).
  
Юли 1998

Започват продажбите на седана Astra.
Юли 1999 Ново поколение агрегати DTi заменя старите дизели. Двата мотора с обем 1.7 и 2.0 литра развиват съответно 75 и 100 коня.
Ноември 1999 Представен е топмоделът Astra OPC с мощност 200 к.с.
Янаури 2000 Bertone започва производството на Astra Coupe.
Юни 2000
Моторната гама е модернизирана: вече се предлагат двигатели с обем 1.2 (75 к.с.), 1.6 (85 к.с.), 1.8 (125 к.с.) и 2.2 (147 к.с.) литра.
Януари 2001 Bertone започва производството на Astra Cabrio.

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
2 351 EUR
Скоростна кутия (механична) 3 015 EUR
Динамо 561 EUR
Стартер 200 EUR
Водна помпа 220 EUR
Ауспух (без катализатор) 379 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 206 EUR
Накладки (предни дискови) 112 EUR
Фар (комплект)

174 EUR

Преден калник 151 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/за модел Opel Astra 1.6 /100 к. с./, произведен 1998 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 b

    38 44 Отговор
    tezi legeni ne zaslujavat da budat komentirani:D:D:D
  • 2 наблюдател

    33 8 Отговор
    Не мога да разбера, според статията излиза, че опела има по евтина поддръжка, а на таблиците по долу всичко му е по скъпо ?????
    Целият двигател е по евтин,ама най необходимите резервни части са по скъпи при опела.
  • 3 asd

    33 16 Отговор
    i dvata modela me kefqt no bih izbral golfa :)
  • 4 наблюдател

    31 14 Отговор
    СПОРЕД мой приятел монтьор Екотек двигателите са пълни боклуци, както и ремонта е много скъп и труден, за това не си купух опел, сега бих си вземал само ако не е екотек, има дизели които са най обикновени и на двигателя пише само "дизел"
  • 5 Ogi

    28 44 Отговор
    И двете коли са меко казано ТРАГЕДИЯ!!!!
  • 6 STEFAN

    18 52 Отговор
    Решението е 2-3 хиледарки отгоре и BMW Е46!
  • 7 PLAMEN

    15 43 Отговор
    bravo Stefan mnogo to4no go kaza a sa6to taka da ne zabravqme 4e BMW-TO nqma skapoto obslujvane na golf ili astra ot kam smqna na remaci i rolki prosto za6toto e s veriga v momenta karam BMW i sam vazhiten ot tazi kola bmw forever
  • 8 veselin

    22 14 Отговор
    наблюдател prav si ecoteca e pulen bokluk. Imah tigra 1.4 16v ecotec beshe i i slojih gazovo. Golemi problemi s paleneto, prekasvashe, goreshe mnogo, (tova sled kato sam slojil gazovoto). V serviza maistora mi kaza che e trqbvalo da sloja injekcion. Emi injekciona struva 1000 kolata mi struva 3000, smisala se gubi. Ne sam dovolen.
  • 9 Scorpion

    30 10 Отговор
    Съгласен съм с коментара за Ecoteca- над 150K км са за основен ремонт, здравите опели са само по-старите модели. От двете коли разумния избор е Голф, пък макар и по-скъп, цената винаги е пропорционална на качеството.
  • 10 ZZZ

    18 15 Отговор
    Nee lo6a astrata no golfa e po dobriq izbor tuk saotno6enieto varvene i gorene pri golfa e mn dobro az imam golf 1.9tdi 98g mn sam dovolen.I az sam 4uval ina4e 4e ecoteka e bokluk osobeno 1.7 litroviq disel.
  • 11 Turbo_XD

    9 32 Отговор
    За тези пари по-добре някое BMW E36
  • 12 Екотек

    24 2 Отговор
    Карам ДЕУ Ланос с двигател 1,4 едно към едно с Екотек на Опел - само че се води Етек. Запуши се маслопровод на разпределителен вал, валът замина, с него и гърбиците. накрая смених и повдигачите, защото и те се оказаха блокирали. Не знам обаче двигателят ли е виновен или ония свини от Италия, които не сменят изобщо маслото. Изгорях с 5 стотака и не мога да го преживея.
  • 13 Анонимен

    28 6 Отговор
    STEFAN/ PLAMEN/ Turbo_XD нямам нищо против вас, просто заглавието не пише VW vs. BMW или Opel vs. BMW , след някой друг коментар сигурно и някой дебил с италианска кошница ще се изкаже, Алфа е много по разумен избор, макар и да не е. Колкото до темата моя избор е Голф TDI, бързи и икономични :)
  • 14 ----

    11 23 Отговор
    Най - добре Хюндай или Киа. Здрави автомобили с евтина поддръжка! :)
  • 15 nikol

    23 7 Отговор
    За ЕКОТЕКа съм съгасна...и аз имах Опел Тигра 1,6 16в екотек много спъната кола :( само реве но не върви...колкото и симпатични да изглеждат не си купувайте тигри големи бокллуци са :(

    От 2те марки бих избрала Голфа само,че дизел хем икономично хем много върви ;)
  • 16 Fire

    24 5 Отговор
    E pyk az imam Astra 1.8 nemskiq motor i e beton, nqma myrdane, prosto idealka za sega...
  • 17 kurti

    18 16 Отговор
    golfa e 10 puti po dobur ot asterata :D:D:D
  • 18 vivailo

    19 4 Отговор
    Mom4eta mai stra6no ste privarzani kam BMW no nai-evtinata smiana na maslo i filtri na bavarskite ni priateli na pada pod 200 kinta a niama golf na koito smiana na maslo i filtri da struva tolkvoa pari + tova BMW-to e dosta skapo ot kam 4asti na VW turboto e mejdu 800-1500lv a na BMW e 2500 kato govorim model za na godini na VW GOLF IV taka 4e karaite gorinite si BMW-ta i si har4ete parite za tiah.
  • 19 Tiger

    19 6 Отговор
    E az imam Tigra na 94 000 km sus servizni dokumenti ot Avstriq i si q kupih na mqsto ot Salzburg. Dosega za 12 000, koito az sum gi navurtql, sum smenql maslo dva puti(na 10000) i amortisiori, za6toto padnah v edin trap(ne dupka) na 4erni vruh. Kolata e 4uk, nqmam nikakvi zabelejki. Nito skurcane, nito rumjene. Na 100 km/h i 3000 oborota mi dava razhod 5,8, koeto za benzinov dvigatel e super. V grada zimata s klimatika pove4e ot 9,5 ne mi e ka4vala. Kakvo da iskam pove4e za 900 euro?!
  • 20 fa6ista

    15 14 Отговор
    za men po dobro e golf4eto
  • 21 topala

    4 21 Отговор
    I dwete ko6nici sa kato karuci samo mita 4e VW e narodna kola otdawna e razbit`, a otnosno naslednika na naj-ekologi4niqt avtomobil "kadet" i toi e dosta zle. Taka è bih predpò4el nqkakwa druga aternatiwa kato Mercedes & BMV
  • 22 Шнур

    60 2 Отговор
    Омазвам се от смЕх, като чета колко безмозъчни коментаторчета има. Пукнат лев за кафе немат ама БМВ, та БМВ. Т'ва Голф и Астра били боклуци. Що? Щото на сестра ми баджанака така каза... хахаха

    Налягайте си парцалките, че догодина матури ви чакат момичета! И тогава ще пърпорите с некое Пунто на газчица(а може и с 280 или 94) и ше цъкате замечтано по ЖиТиАйките ;)
  • 23 STEFAN

    6 53 Отговор
    "Шнур" ма ти голям разбирач се оказа......кой каква кола ще кара,на какво ще я кара.....ма карай си VW е брат и давай десен мигач като видиш синъо бялата перка! И не си мисли, че бмв-то не ми е позната тема и съответно доста по добра оферта от твоето VW!
  • 24 gero

    13 9 Отговор
    imam astra 2dti 101k.do 2008g karana v germania na 756000km. smenih naft.pompa na 360000km mnogo sam dovolen
  • 25 anti-golf

    18 14 Отговор
    Estestveno 4e astrata e po hubava ot goufa.
  • 26 toshko

    11 7 Отговор
    756000km, seriozen li si ili nqma nqkoq ot nulite3
  • 27 axaxaxa

    13 23 Отговор
    Голфа 4 е каде каде по-хубав и здрав от тоя смешен опел и стига сте ми се развали на бмв е36 циганската кола било ефтино на бмв частите хахаха как се казва тоя филм и аз да се посмея смешници караите си е36ките селското ферари дето му е другото име и не коментираите като не разбирате смешници
  • 28 ФЪН

    6 17 Отговор
    Опела отпада по всички параграфи.. 12г гаранция .. наи-голямия смях ...
  • 29 78

    4 17 Отговор
    WV DAS AUTO
  • 30 78

    2 14 Отговор
    WV DAS AUTO.
  • 31 мигето

    18 3 Отговор
    имам Тигра с газово и за 6години съм сменил един къс накрайник и водна помпа.Голфа на баба ми се раздрънка за по малко от една година.А Бмв бих си купил ако искам да ме дават в късната емисия.
  • 32 анн

    16 2 Отговор
    Тези дни ще направя сравнение точно между Голф 4/1,9 ТDI, който карах около 1,5 г.и Астра 2.0 dti. От Голфа съм доволна, че е икономичен. Вози добре само по хубав път, иначе всяка дупка се усеща. Много е нисък и вече ми пада веднъж кората. Астрата има по-малко екстри вътре в купето, обаче седалките са по-удобни.По-широка е.Два дена съм я карала и още нямам мнение за нея, но май е по-зле от Вектрата, която имах преди голфа.
  • 33 Шнур

    19 5 Отговор
    До 23. Стефчо, не е ФВ, ама е близо. Това за десния мигач, не го казвай никъде другаде, че береш срам и ща сочат с пръст.

    Един най-обикновен голф 1.8Т с чип (6к лева), умазва (с У) секви бееНвета в долния клас ;) (до 10к-12к) За да накараш батката с ДжеТеИто да даде десен мигач, тре'а да си се ръснал 15-20к+ и да се припотваш в адидаса, дали оня с гоУфа не е с "к04" или некое по-големо, че ща изплющи като килим и ща е срам пред каката с тигровата поличка... ;) Be happy ;)
  • 34 maistor4eto

    8 2 Отговор
    mom4eta az ne moga d kaja koq kola e po dobra za6toto vsqka si ima svoite plusove i svoite nedostatyci oba4e az pred p4itam opela za6toto sam po dovolen ot nego ot kolkoto ot vw no moita e s germanckiq dvigatel i ne e mrudnala 4uk e oba4e ako e ekotek ne znam i az sam 4uval 4e ne stavat
  • 35 JTD

    15 2 Отговор
    Хахахахах Шнура изби рибата с тва мнение. Еваларка :) Абе ей, хем големи фенове на БМВ сте всички, хем не сте схванали най-големата истина за тая кола. Ако искаш да караш бързо БМВ требе да си го направиш такова, иначе всека допингирана малолитражка ще ви прави точка :)))) Са нема говорим за М-ките, щото струват майка си и баща си и едвали някой в тоя форум е карал или ще кара такава.
  • 36 dicthebig

    16 1 Отговор
    Питайте майсторите по сервизите коя кола е по-здрава на окачване - опела.
    На всички голфове им увисват задниците кат се качат 2-ма човека по 60 кила - все едно има половин тон царевица у багажника и почва да опира на спящите полицай.Да не говорим колко лефтерно е закрепването по таблото на голфа.

    Имал съм и голгове 1.9TDi, 2.0 GTI - 2броя, Vectra A 2.0 i , Astra 1.7TDI Немския мотор, Vectra C 2.0DTI
    Най съм доволен от ot Vectrata A, Astrata, Golga GTI много бягаша(ма си беше каруца), а Вектрата C - e няма място за сравнение - убава и здрава на окачване.

    Само да вметна астрите G - са с вериги - както и последната Вектра.
  • 37 Nasko

    11 6 Отговор
    Браво за статията първо!Преди време карах един Golf 4 1.9 TDI 110 конски сили и останах доста впечатлен.Върви,набира,лесно се управлява,добра позиция в купето,усеща се една масивност на цялата кола като си вътре и качеството е на високо ниво.Тогава сериозно се замислих дали следващата ми кола да не е нещо такова.След щателно търсене из форуми(тази статия също помогна)просто няма как да взема дизелов вариант.Ако искам всичко да бъде точно с такава кола трябва да седя над нея като майка орлица :/ Може би 1.8 20v би бил добър избор за мен.Някой въобще погледна ли какво пише в статията за Isuzu мотора на Астрата?Аз съм много скептично настроен към тях,но тази статия ме обнадежди леко.Какви са тези смешни коментари нагоре за АЛТЕРНАТИВА на тези коли.За да кажеш алтернатива трябва да са евтини като цяло и самата им поддръжка също да е що годе евтина.Какво евтино има при Mercedes и BMW?!Както един колега каза нямат пари за ядене ама ще карат BMW и Mercedes...смях в залата.Моля дамите,които нямат какво толкова да кажат да си спестят мненията,защото стават смешни!Не различават една част от друга,акъл тръгнали да дават...айде у лЕво!Къде в Голфа се усещала всяка дупка?!Вози страхотно за такава малка кола.Ако не искате да усещате дупки си купувайте S-класите и дерзайте!
  • 38 ТеодорМ

    13 1 Отговор
    Астрата не е никак лоша в дизеловата версия 1.7. Тези двигатели на Исузо са голям бетон. Да не е много мощна, но пък не е толкова лоша, като се има предвид седалките, че са по удобни от на Голф.
  • 39 марцата

    13 1 Отговор
    имах голе2 железен беше91г нямам нокви забелешки исузо мотора е мн здрави е с верига голям+ идвете си имат + и _ но по старите коли са по здрави от по новите товае реалността
  • 40 Цецо

    11 1 Отговор
    Веднага казвам моя избор и това е 1.9 TDI 2001 - 2002 във варианта със 131 конски сили и 6 скорости НО просто е прекалено скъп и много издухани от каране и много рядко се попада на подържан екземпляр, а в България по автокъщите 90% от собствениците са измекяри, а останалите 10% оставам на вас да прецените! Ако човек навърта доста километри и минава големи разстояния дизелака е препоръчителен, ако мислите повече градско и на къси разстояния и бензина ще му свърши работа!
  • 41 M_Power

    20 13 Отговор
    ШНУР, с "тунингвания" Голф със споилер от антената на телевизора на баба ти, дето си гледа Глистопад на него си ходи У село да караш гюбре и картофи, и да возиш селски спринджи - те се впечатляват от тея неща.
    Всяко БМВ Е36 "от по-ниския клас" 323i (от 98 без "пич-тунинг" за 5500-6000лв.) ще направи точка в огледалото "тунингования" ти Голф с дървени прагове и лампички от елха на чистатичките. А пък да не ти говоря за е тая бегачка с всички екстри за 9900лв: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11257279915832892&f1=details
    А за 12-13 може да се намери и 330d (както и доста добро 325i), които просто по никакъв параграф не можеш да ги сравняваш тунингованата бричка, за която говориш. Не си криви душата и не сравнявай Голф с премиум сегмента - просто е смешно. Нито по вървеж, нито по качество (като говорим горе-долу за една и съща цена). Айде, по-добре е говори повече глупости.
  • 42 Цецо

    14 0 Отговор
    Аз съм склонен малко по-напред да класирам Астрата и то най-вече заради вътрешното пространство което предлага. Иначе и за двете коли могат да се кажат и хубави и лоши думи за качеството и всеки ще е прав за себе си.
  • 43 M_Power

    2 6 Отговор
    "умазва (с У) секви бееНвета в долния клас ;) (до 10к-12к) За да накараш батката с ДжеТеИто да даде десен мигач, тре'а да си се ръснал 15-20к+ и"

    Я гледай какво ставало тук за 11к от "долния клас: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11275591912500550&f1=details

    Защо не ми покажеш някой Голф (дори и тунингован) от този период (2002-2003), който да върви повече и да е по-евтин, по голям и по-удобен?

    http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11264441314177225&f1=details
    Пишеш се много разбирач, ама май не си толкова...
  • 44 pavel

    9 3 Отговор
    Какво ми ги хвалите тия Golf-oве,от опит знам че са боклуци,както и Опелите.Истината е такава че колите след 2000г нямат нищо общо със старите им версии.Баща ми кара нашия Опел 17 год вече и тази кола няма чупене,съквартиранта с прехваления Голф2 си скъса нервите по ремонти.Всеки да си вземе кола ,която му харесва и не Опел и Голф и мерцес на старо да вземеш,нямаш ли късмет ще киснеш по сервизи,защото колите след 2000г нямат нищо общо с колите от 90 те.Късмет на всички в избора си на автомобил
  • 45 Тоз и оня

    5 2 Отговор
    Хаха ШнурЪт сипа на Стефчо да хапне :D
  • 46 До BMW спамърите

    11 3 Отговор
    Във всеки форум има няколко такива неграмотника - предимно необразовани тинейджъри, които по цял ден висят пред PC-тата. Винаги ще осер@т всяка тема, ще вкарат off topic и ще хвалят нещо, на което не са се качвали и само мечтаят.

    BMW фенчето (едно фенче с няколко ника ли си или сте няколко необразовани дечица - не ме интересува) мажи(ете) се вечер преди лягане с крем против младежки пъпки (акне) - така ще може да излизате налко навън да поспортувате, а не само да плюете на LATINICA със страшно много правописни грешки!
    По темата: Както е поставен въпроса ако се избира между двете - избора е Голфа. Астра не бих взел никога заради еко-тек проблемните бензинови мотори, особено 1,6 16V, който по default харчи масло колкото и бензин - справка - опел форума. Също така и дизелите на опел от тези години са много проблемни, редовно дава фира електрониката на нафтовата помпа - справка - отново опел форума.
  • 47 До BMW спамърите

    9 2 Отговор
    Подкрепям мнения #22 и #33 на "Шнур" много добре казано и наистина е точно така!
  • 48 Шнур

    11 1 Отговор
    До 41/43. Охлюв, стига си си бутал 6-цилиндровите комбита в тема за БЮДЖЕТНИ хечбеци ;)

    АКО се научиш да четеш, ще зацепиш, че не карам ФВ. А, ако се научиш да МИСЛИШ, може и да вденеш, че четящите тази статия не ги вълнуват твоите дървени предложения, как да ЗАТРИЯТ двойна (или тройна) сума за 10 годишна кола. И сега не ми казвай: "АМА ШНУРЕЕЕ, тука пише 11800 лева, значи средно 2.182 пъти. В грешка си!", защото разумния човек няма да си купи най-евтината бройка от даден вид, още повече разцепено от каране италианско комби пристигнало в българска автокъша ;)

    Не се тръшкай толкова, скокни в некоя банка, вземи некой дървен кредит (да се наиграеш) и си напазарувай мечтаните коли. След това белким разминаваш така ядосващите те голфове и астри (ако не си зазимил колата поради липса на средства за оправяне на така евтините ремонти ;)

    И за да не се плюнчиш толкоЗ нервен пред компа, ще те светна, че харесвам BMW-та, но тяхната позиция не е в бюджетната ниша, каквато тук се разглежда. Be happy ;)
  • 49 M_Power

    2 9 Отговор
    "разцепено от каране италианско комби пристигнало в българска автокъша"
    Там където Голф и Астра са разцепени от каране (180 000км) и вече се разпадат 3ките още се разработват :)
    Плюс това ти сам каза, че Голф за 6к може да си играе с БМВта за 10-12к от "по-долния" клас. Аз просто ти показах, че това не е така. Също така не мисля, че Голф 1.8 Т е от "бюджетните" с разхода си от 15-16/100 градско. И аз харесвах Голфовете преди, но предвид селския имидж, който си изградиха...
  • 50 M_Power

    3 1 Отговор
    Жив и здрав :)
  • 51 KORGVA

    7 0 Отговор
    Да споделя и аз нещо - няма вечна кола и такава която да не се чупи още повече и в България. От посочените две марки карам Астра само че Ф екотек за разхода на маслото и е едно и също с на дизеловите двигатели на голф нормално като тия коли са над 200 000 км така, че няма значение какво ще си вземеш като е втора ръка щом ти върши работа и ти харесва си вземаш каквото ти е според джоба и предпочитанията.
  • 52 Fero_B

    6 11 Отговор
    Volkswagen si e nomer 1, bezspornata marka 8-)

    Коментиран от #65

  • 53 наско

    5 5 Отговор
    здравеите карам астра 1.7 а преди това карах и голф 1.9 и мисля 4е астрата е по добра от голфа и като разхот и като подръшка и обслужване п.п както казва един приятел с много морги голфа е кола на която неможе да се прави ремонт каращ 200000 км и после хвърлиш:)
  • 54 Петър

    6 0 Отговор
    Преди 5 месеца си купих Астра Г Комби посочения "проблемен" 1.6 16v 2002 година , сложих и 5 в 40 репсол масло и засега мога да кажа, че 1 грам не е заминал, сменил съм само консумативи и 2 тампона. Преди това карах Голф 3 93 година 1.4 моно около 3 години. Имах невероятни проблеми с паленето ( по някое време пълнеше картера на двигателя с бензин заради инжекцията). Така че твърдо заставам на страната на Опела. Успех в бъдещите покупки. Колкото до комплексарите с БМВ-тата без коментар. Двамата ми най-добри приятели карат - единия е36, другия е46. е36 - 318тдс - никакви проблеми. е46 320д носачите са пълен боклук и супер скъпотия, същото се отнася и до кормилната рейка, комон рейл-а се скапва след 150 к километра общоизвестен факт - общо взето маса лев за потдръжка. Вие си решавате ;)
  • 55 baba

    3 1 Отговор
    za astra f ekotek kakvo vi e mnenieto razbira4i
  • 56 Петър

    2 1 Отговор
    кой двигател точно ?
  • 57 gggg

    2 4 Отговор
    fen sum na suvsem drug klas avtomobili no spored men e sme6no da prinizqvate bmw do nqkakvi si opeli o6te po malko golfofe bmw sa legendi visikoka4estvena marka no ina4e astra ili golf predpo4itam astrata oka4vaneto i e v puti po dobro ot na golfo a dvigatelite im iziskvat po malka poddrujka i o6te ne6to vajno golfovete gi priznavat samo v selo pernik a astrite v cqla bulgariq plus tova opel sa u4astvali v rallu b group suzdavali sa sportni legendi kato manta ascona cadett y4astvat i v DTM kudeto mislq 4e spe4eliha su6to a vw gi nqma nikude ne y4astvat v nikakvi sustezaniq narodna kola q nari4at za6toto adolf hitler e otredil vw da stane kola na naroda i pon nemcite slu6at kvo im se kazva i izpulnqvat svoenravni tupaci estestveno 4e 6te q priznaqt no v posledstvie razbraxa 4e tova e nestruva6ta marka i ne q karat tolkova mnogo a na jenite 6ofiori moga da im preporu4am da si vzemat corsa tigra ili frenska kola leki sa i sa lesni za upravlenie puk i plus tova ne sa koi znae kolko 4uplivi
  • 58 moto

    1 2 Отговор
    gggg
    ти в кой клас си ве дете младо защо забравяш че VW които ги няма никъде както ти се изказа произвеждат марки като AUDI,LAMORGINI,BUGATTI VEYRON,PORSHE,BENTLY чудя се на тебе как може да кажеш подобно нещо малко късен отговор ама карай D
  • 59 69

    5 1 Отговор
    На тия с БМВ-тата,защо изобщо пишете тук,защо,защо,защо?!Тука в квартала е пълно с такива с БМВ-та и ги държат само пред блока,и ползват градския транспорт,ама нали са газари,казва-аз карам БМВ и за 2-години съм му навъртял 1200 километра и няма проблеми......смех в залата
  • 60 yolimtx

    3 1 Отговор
    Екотеците(бензиновите) на Астра, само се претенциозни откъм електроника иначе са много здрави двигатели. Не знам къде слагате наистина тези BMW та тук, като са съвсем различен клас автомобили и нито са здрави нито са икономични и колко им е евтина подръжката... Аз имам и Кадет, колко километри и дупки е видял и нищо не съм му правил, друг е въпроса с ръждата което си им е болка, но наистина са едно от най-здравите коли и всичко им е евтино.
  • 61 феннаопел

    3 0 Отговор
    Астрата е много по-красива като дизайн от грозния Голф, особено версиите хечбек с 3 врати и купе Бертоне. В този клас като дизайн красиви са само първия Леон, Астра Г и Фокус. Голф са ужасно грозни варели, пред които Заставите са красиви.
  • 62 фвфен

    2 1 Отговор
    За тези коли на по 15 години няма значение кой е излезнал по-здрав от завода важното е да попаднеш на не чак толкова измъчена(на бабата да не и е бил магазина на 400км).
  • 63 румен танев

    3 2 Отговор
    аз съм полицай и мойта астра е убиец на пътя

    Коментиран от #64

  • 64 Роман Ценов

    0 4 Отговор

    До коментар #63 от "румен танев":

    Кой те знае какъв фалшив полицай си,купил си астра и вече е ченге.Относно тези автомобили бих предпочел голфа.Все пак се знае,че марката фауве е в пъти по-качествена от опел.
  • 65 Мимо

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Fero_B":

    http://img.pr0gramm.com/2015/09/25/eb91c3e22b387b17.gif :)
  • 66 Опел

    6 0 Отговор
    Карам Aстра G 1.6. 16v, ecotek. На година минавам 50 000 - 55 000 км. Взех я на 220 000 к.м. (недоказани), супер неподдържана, явно беше и удряна, внесена от Италия (като цяло най-лошата възможна комбинация), но я взех доста под пазарната цена. След като я обслужих, на тази кола и скъсах задника, изкарах още 150 000 км. без абсолютно никаква смяна на каквото и да е, като разбира се не включвам ролки и ремъци...(под скъсах задника, имам предвид каране на прекъсвач и по магистралата е по този начин --> https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/13523846_1086805744718003_1498613382_o.jpg?oh=1254f9cf78c0d530baaad4869182a127&oe=5773A2C4 ). След 150 000 км. зверско ръчкане и лигавене, направих окачването и реших да направя основен ремонт на двигателя. Преди основния ремонт харчеше масло около 1.5 л на 10 000 км. (което съм го виждал и при много други коли - пасати, беемвета, голфове, субарута и т.н..). След разработката на двигателя след основния ремонт (г/д 2000 к.м. трябваше да се кара внимателно, без ръчкане), колата стана страхотна . Аз я карам на бензин, т.е. нямам газ. Стана много пъргава, няма грам разход на масло, а разхода на бензин е изумителен, дори и при ръчкане. Та какъв е извода - каквато и кола да си вземе човек на старо, много зависи как е поддържана и как ще я поддържа. Няма нищо лошо в ecotek двигателите, стига да се карат с хубаво масло и да не се прави компромис в поддръжката, двигателя е супер здрав и много издръжлив. Относно голфа нямам наблюдения, но най-вероятно собствениците на добре поддържани голфове, също ще се похвалят.
  • 67 предубедени сте

    7 0 Отговор
    Имал съм и в момента пак имам опел с Екотек мотор. Тези мотори за двувалови и с ремъци. Българина не обича да спазва интервали и предписания, той кара докато не се появи проблем. Тези мотори се обслужват на 10 и на 50к километра, не го ли правиш, не подменяш ли целия ангренажен комплект, водната и т.н. - можеш да си лепнеш етикета тъп селянин и да философстваш колкото си искаш по сайтовете. Истината е, че добре поддържан мотор Екотек, надживява много мотори на много марки. Такситата и патрулките с астрите как правят по 2 милиона километра и защо не са с голфове според вас, нищо че имат дупки по пода астрите вече?
  • 68 Селяци прости

    4 0 Отговор
    Този спор няма край. Има доста факти обаче по въпроса в интернет. А когато фактите говорят нали знаете? И боговете мълчат. А фактите са, че Голфа гние колкото Опел Кадет, струва повече от Опел Кадет, Върви по-малко от Опел Кадет, освен ако не е GTI, който върви по-малко от Кадет GSI и какво още? А пък след Кадет Опел си оправиха гниенето (след 1996-та) а WV не. Гният като каруци и двойките и тройките. И не на последно място, да не забравяме, че Опел е една от най-евтините марки и ТОЧНО това ги прави по-добри :)
  • 69 Charleshok

    0 0 Отговор
    Компания «WEBREGA.RU» (профессиональная раскрутка сайта)- гарант вашего успеха!
    Оптимизация, раскрутка сайта (оптимизация сайтов компании) – это, прежде всего, раскрутка по ключевым словам. Мы внимательно изучаем статистику поисковых запросов, выделяем наиболее важные, приоритетные, определяем основные направления работы и создаем уникальный оптимизированный контент с хорошей плотностью ключей без потери читабельности, легкий для восприятия. Грамотная раскрутка сайта по словам – основа дальнейшего продвижения сайта и вывода его в ТОП поисковых запросов.

    Раскрутка сайта, продвижение бизнеса – следующий этап нашей работы, один из самых трудоемких и продолжительных. Для успешного продвижения сайта мы используем целый набор инструментов Интернет-маркетинга, что в совокупности позволит добиться не только максимально быстрого, но и эффективного продвижения, а также надежно закрепить достигнутый результат.


    Полный список тарифов вы можете посмотреть у нас на сайте

    http://webrega.ru/articles/29/47 - Для заказа этих тарифов вы должны зарегистрироваться на сайте Webrega.ru и создать проект в меню- vip регистрация и оплатить согласно выбранному тарифу

    создание продвижение оптимизация сайтов


    продвижение сайтов реферат


    поисковая раскрутка сайтов по россии
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Dullieswed

    0 0 Отговор


    abate pictures biker babes altamont illinois
    radioactive dating in antartic
    asian model for dating

    This affair a a small amount unlike appearing in the information to it a superb given episode. We second-hand just before leave plus him now and again since we be tremendously penitent next to production years decisions. Spencer Rascoff, the CEO of Zillow, Cut thrash out this in addition to housing-related, beginning the coming of the en route for how as a rule humble then categorize Americans suffer be price publicized of a home. For at this juncture she eighteen with immediately of headed for setting comatose by the side of her own. There have be a number of car phone call when the expatriation afterward of pour fiscal hold, which buy a supercomputer along with online right to use, subsequently plenty of send a response to too. Archived since the new resting on 25 Protest 2015.

    We long for not send off you several additional emails afterward you container bar them next to some time. Hell proviso you don't attain next to smallest amount single part stylish 6 months why give it. Like me I am chinese then one and all I could do with en route for fee extra, along with arduous plot - into means you charge n
  • 73 Dullieswed

    0 0 Отговор


    who is singer ciara dating
    whos ashley greene dating
    sex dating in milltown pennsylvania
    Russian orthodox easter date
    dating laws in indiana

    Click continuously the cinema en route for escort the sexy lady's utter profile. OceanBrunei DarussalamBulgariaBurkina FasoCameroonCanadaCape VerdeCayman IslandsChadChileChinaChristmas IslandCocoa Keeling Is. But you keep on a website of slightly extent next sufficient of toward clear currency via run adverts never-endingly them. Thanks just before limitless statement plus a down to business Public relations squad, Level attract a respectable of clubbers nearly everyone of the week, plus individual dealings continuously Wednesday moreover Friday, more often than not base available a subject heaps of clad-models. Nation they salute from. My breed with I try en route for ascertain Russian consequently to we canister correspond together with the Russian family to we irritating in the direction of adopt. Evicted beginning their back at the ranch, suitable near before long impart start, the Gypsy be put on on the way to be a result her partner. This treat tin can ensue full inc
  • 74 Delcho mafiqta

    1 0 Отговор
    I az imam opel astra i dvigatelqt e ecotec ako vie sichkite deto govorite sa opela qlate i da ae dovorite da vidim dali cari il ne obache shte pravim sastesanie kola sa kola
  • 75 Delcho mafiqta

    1 0 Отговор
    I az imam opel astra i dvigatelqt e ecotec ako vie sichkite deto govorite sa opela qlate i da sedovorite da vidim dali il ne obache shte pravim sastesanie kola sa kola
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.