ФАКТИ.БГ

Колко харчи новата Skoda Karoq?

Публикувана: 11 Февруари, 2019 11:16
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16416
Колко харчи новата Skoda Karoq?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Отговор на този въпрос ни дават експертите от Motor1, които правят тест драйв на различни автомобили, изпитвайки ги по един и същи маршрут. Така те определят точният разход на гориво, който е независим от показанията на борд компютъра. Маршрутът е с дължина 360 километра и се засича от "пълно до пълно".

Сега, в полезрението попада бензиновата версия на най-малкото (към момента, защото предстои премиерата на още по-компактен кросоувър с име Kamiq) SUV, носещо наименованието Karoq. Тестовият модел е с предно предаване, с 1.5-литров бензинов TSI мотор и с фирмената седемстепенна роботизирана DSG трансмисия. Компактният кросоувър с дължина 4.38 метра и с маса около 1.4 тона демонстрира доста приличен разход на гориво.

Средният разход, който показва след 360 километровият пробег е 5.25 литра на 100 километра. Това означава, че с един литър бензин, могат да бъдат изминати 19.05 километра. Как стои въпросната Skoda спрямо преките конкуренти? Оказва се, че разходът не е от най-ниските.

По същото трасе и със същата скорост "еднокласници" дават по-нисък разход. По-конкретно те са: Seat Ateca 1.0 TSI Ecomobil Advance (5.05 л/100 км или 19.8 км/л), Audi Q2 1.4 TFSI S tronic (5.03 л/100 км или 19.88 км/л), Opel Grandland X 1.2 (5 л/100 км или 20 км/л) и Hyundai Kona 1.0 T-GDI (5 л/100 км или 20 км/л).

Безспорен лидер до момента е Seat Arona 1.0 TSI с резултат 4.95 л/100 км или 20.2 км/л. Представителите на FCA - Fiat 500X Cross 1.3 T4 DDCT (6 л/100 км и 16.6 км/л) и Jeep Renegade 1.0 T3 (6.3 л/100 км или 15.8 км/л) харчат повече от бензиновия Karoq. Интересно е и сравнението с 4х4 дизеловата версия на Karoq. Тя е със същата мощност от 150 конски сили, но разходът и е 4.8 л/100 км или 20.8 км/л.

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Рено Каптур
1 Отговор
със сигурност няма да разбере, защото те манипулират всичко вагинясниците - купете си премиум кола на честна и социално отговорна марка като Рено, с класи над този скучен паркетник са

Коментиран от #2, #4, #20


Оценка:
-55 +25

AUDI
2 Отговор

До коментар #1 от "Рено Каптур":


ахахахахахахахаххахахахахахах

Оценка:
-12 +32

Иван
3 Отговор
Тез надали са карали с повече от 90 и са ускорявали до там за 20 секунди. Сега ще се почне аз толкова аз онолкова правя....
Ей на давам старт: вчера след около 370 км 2/3 магистрала и 1/3 извънградско със спокойно каране в рамките на ограниченията и понякога съвсем малко отгоре 5,3 с 3,0 TDI и 287 кс...какво да ги гледаме тея 1,0 или другите мандавошки бензинови 1,2 1,4 1,5 и така нататък къде е на магарето к..ра къде на козата..п.та..

Коментиран от #6


Оценка:
-15 +23

Читател
4 Отговор

До коментар #1 от "Рено Каптур":


Поздравявам те, за невероятното чувство за хумор, което притежаваш!

Оценка:
-6 +36

Смолата
5 Отговор
Какъв е тоя резервоар - от пълно до пълно 360 км.

Оценка:
-15 +3

smeh
6 Отговор

До коментар #3 от "Иван":


Колега това по борд компютър, или го засича по колонка? Щото и при мене с 3.0тди кватро 300+кс, под 6/100 извънградско мога единствено, ако хвърля ласо да се закача към някой камион. И това ти говоря без резки ускорения. Обикновенно се въртя около 8.5 с моя стил на каране, а в града си е твърдо 12, че даже и малко отгоре ако реша, че на всеки светофар ще бъда първа кола :)

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +22

Киро
7 Отговор
Най-добрия модел на шкода - остави я

Оценка:
-8 +12

гост
8 Отговор
Това, което съм забелязал е, че немците на всичко дават крайно нереални данни за разход, а французите например си посочват реален разход. Гледаш по книжка 8л. смесено и колата харчи толкова, а ФВ го пишат 6л. смесено, колата обаче харчи 8-9л. в реални условия. Същото беше и с Грейт Уол: малките им коли бяха посочили над 7л смесен разход и хората викаха, че били лакоми, защото конкуренцията им харчела по 5л. Реално обаче излиза, че Волекс спокойно си кара със среден под 7л., докато едно поло със 100кс макар и да му е даден 5.5л среден, то не пада под 7л. Или честността при разхода се наказва с ниски продажби, а наглостта на немците, макар и доказана, си им носи печалбите.

Оценка:
-5 +22

123
9 Отговор
Хе, хе - преки конкуренти. Да бяхте сравнявали същите модели с по-големия двигател - 1.5-ци поне. Нормално е по-малкото двигателче, особено ако се кара на тест - тоест по-внимателно, да даде малко по-нисък разход. Иначе, интересно с какви гуми са провеждани тестовете, защото ако сега са го правили за Шкодата - тя е със зимни гуми и сто процента дава по-висок разход летен тест, при който гумите са летни. За бензинов двигател петичка е отличен разход надълго. Вероятно с ниска скорост и без пътници този модел спокойно слиза и под 5. За момченцата с 300+ коня, ако този модел беше с дизелов двигател щеше да слезе между 3 и 4. И също тук говорят за реален разход, а не по бордкомпютъра.

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-4 +6

Max
10 Отговор

До коментар #9 от "123":


Ами да дойда с една такава дизелова и ако успееш да и свалиш разхода до 3-4 направо ще ти я подаря!!! Айде стига с тия хуморески за разход като на платноходка.

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +9

гост
11 Отговор

До коментар #9 от "123":


Така е. Не може да се сравняват 1.0тси и 1.5тси, напълно адекватен разход дава за толкова голяма разлика в кубатура и тип двигател. Разликата е, че този един литър като го настъпиш и няма да има никой, а при 1.5л имаш едни 50кс отгоре и 50% въртящ момент повече на същата маса, което прави много голяма разлика при еластичност и доускорение. Моите наблюдения са, че кубатурата си е кубатура и повечето такава при еднакъв тип двигател, купе, гориво, скорости и т.н. разтоварва работата на двигателя и в реални условия е по-икономична, по-бърза и по-еластична. Например равнявате четирицилиндров редови с атмосферно пълнене с кубатура 2.0л и 2.5л. тогава ще разберете каква е разликата и къде е плюса на кубатурата.

Оценка:
-1 +4

Потребител
12 Отговор
Не искам и да чувам даже за марки като .шкода сеат и темподобни .

Оценка:
-13 +2

123
13 Отговор

До коментар #10 от "Max":


Давай, готов съм. С Октавия 1.9/2.0 - 105/140 к.с. съм правил 4.0/4.1 по резервоар. Новите дизелчета са още по-икономични. На климатик, но в рамките на ограниченията - 80-90.
А аз какво да направя като с разни френско-италиански автомобили сте свикнали колата да гори поне 10.

Коментиран от #15


Оценка:
-11 +9

Иван
14 Отговор

До коментар #6 от "smeh":


ти си най-вероятно с нещо по-тежко аз съм с А4 с ремапинг. нормално е...осебнно лятото при мен разхода при внимателно шофиране пада с 2 на сто спрямо зимата

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +1

smeh
15 Отговор

До коментар #13 от "123":


Такъв разход с двигателите които си споменал е постижим в много "идеални" условия и изключително плавно шофиране. В родната действителност, където единия кара с 40, а другия с 140, резките ускорения и спирания са неизбежни => разхода се вдига. Отделно спазвайки безсмислените ограничения тип 40/50км/ч, които са под път и над път с цел хранилки, а не реална безопасност, допълнително се утежнява сметката. Та затова казвам, съгласен съм, но с мнооого уговорки за този разход :)

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +11

Яииии
16 Отговор
2.4/5/200кс.12на 100/газ/ градско/ 150км.ч /магистрал.

Оценка:
-2 +0

Гост
17 Отговор

До коментар #14 от "Иван":


Това, което пишеш са измислици-премислици. 3-литров дизел в София няма как да падне под 2 в час пик!

Оценка:
-0 +2

Бай Тошо
18 Отговор
Каквито са хората, такива станаха и колите

Оценка:
-0 +3

123
19 Отговор

До коментар #15 от "smeh":


Естествено, че при идеални условия и само извънградско. Там ограничения от 40-50 са рядкост. Също не казвам, че всеки път разходът ми е такъв. Но на Шкодите разходите не са много далеч от написаното в книжката, особено ако шофьорът е внимателен. При градско каране разликите се вдигат, особено в София, където сигнализацията няма никакво съобразяване с пътната обстановка и кръговите движения са екзотика само тук там.

Оценка:
-0 +1

Стоян
20 Отговор

До коментар #1 от "Рено Каптур":


Пежо и рено да си ходят у франсето! Заради жена ми и двете марки по няколко модела сме имали и всяка година редовно в сервиз за по нещо! Аз лично съм с шкода и за 10 години два пъти е влизала в сервиз.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Том Ханкс
Американският актьор заяви, че имат диабет тип 2, защото на младини водел нездравословен начин на живот и е бил част от „мързеливото“ американско поколение
Имам диабет, защото съм идиот"

Още бисери