Отговор на този въпрос ни дават експертите от Motor1, които правят тест драйв на различни автомобили, изпитвайки ги по един и същи маршрут. Така те определят точният разход на гориво, който е независим от показанията на борд компютъра. Маршрутът е с дължина 360 километра и се засича от "пълно до пълно".
Сега, в полезрението попада бензиновата версия на най-малкото (към момента, защото предстои премиерата на още по-компактен кросоувър с име Kamiq) SUV, носещо наименованието Karoq. Тестовият модел е с предно предаване, с 1.5-литров бензинов TSI мотор и с фирмената седемстепенна роботизирана DSG трансмисия. Компактният кросоувър с дължина 4.38 метра и с маса около 1.4 тона демонстрира доста приличен разход на гориво.
Средният разход, който показва след 360 километровият пробег е 5.25 литра на 100 километра. Това означава, че с един литър бензин, могат да бъдат изминати 19.05 километра. Как стои въпросната Skoda спрямо преките конкуренти? Оказва се, че разходът не е от най-ниските.
По същото трасе и със същата скорост "еднокласници" дават по-нисък разход. По-конкретно те са: Seat Ateca 1.0 TSI Ecomobil Advance (5.05 л/100 км или 19.8 км/л), Audi Q2 1.4 TFSI S tronic (5.03 л/100 км или 19.88 км/л), Opel Grandland X 1.2 (5 л/100 км или 20 км/л) и Hyundai Kona 1.0 T-GDI (5 л/100 км или 20 км/л).
Безспорен лидер до момента е Seat Arona 1.0 TSI с резултат 4.95 л/100 км или 20.2 км/л. Представителите на FCA - Fiat 500X Cross 1.3 T4 DDCT (6 л/100 км и 16.6 км/л) и Jeep Renegade 1.0 T3 (6.3 л/100 км или 15.8 км/л) харчат повече от бензиновия Karoq. Интересно е и сравнението с 4х4 дизеловата версия на Karoq. Тя е със същата мощност от 150 конски сили, но разходът и е 4.8 л/100 км или 20.8 км/л.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рено Каптур
Коментиран от #2, #4, #20
11:21 11.02.2019
2 AUDI
До коментар #1 от "Рено Каптур":
ахахахахахахахаххахахахахахах11:24 11.02.2019
3 Иван
Ей на давам старт: вчера след около 370 км 2/3 магистрала и 1/3 извънградско със спокойно каране в рамките на ограниченията и понякога съвсем малко отгоре 5,3 с 3,0 TDI и 287 кс...какво да ги гледаме тея 1,0 или другите мандавошки бензинови 1,2 1,4 1,5 и така нататък къде е на магарето к..ра къде на козата..п.та..
Коментиран от #6
11:46 11.02.2019
4 Читател
До коментар #1 от "Рено Каптур":
Поздравявам те, за невероятното чувство за хумор, което притежаваш!11:47 11.02.2019
5 Смолата
12:22 11.02.2019
6 smeh
До коментар #3 от "Иван":
Колега това по борд компютър, или го засича по колонка? Щото и при мене с 3.0тди кватро 300+кс, под 6/100 извънградско мога единствено, ако хвърля ласо да се закача към някой камион. И това ти говоря без резки ускорения. Обикновенно се въртя около 8.5 с моя стил на каране, а в града си е твърдо 12, че даже и малко отгоре ако реша, че на всеки светофар ще бъда първа кола :)Коментиран от #14
13:01 11.02.2019
7 Киро
13:04 11.02.2019
8 гост
13:23 11.02.2019
9 123
Коментиран от #10, #11
15:30 11.02.2019
10 Max
До коментар #9 от "123":
Ами да дойда с една такава дизелова и ако успееш да и свалиш разхода до 3-4 направо ще ти я подаря!!! Айде стига с тия хуморески за разход като на платноходка.Коментиран от #13
15:58 11.02.2019
11 гост
До коментар #9 от "123":
Така е. Не може да се сравняват 1.0тси и 1.5тси, напълно адекватен разход дава за толкова голяма разлика в кубатура и тип двигател. Разликата е, че този един литър като го настъпиш и няма да има никой, а при 1.5л имаш едни 50кс отгоре и 50% въртящ момент повече на същата маса, което прави много голяма разлика при еластичност и доускорение. Моите наблюдения са, че кубатурата си е кубатура и повечето такава при еднакъв тип двигател, купе, гориво, скорости и т.н. разтоварва работата на двигателя и в реални условия е по-икономична, по-бърза и по-еластична. Например равнявате четирицилиндров редови с атмосферно пълнене с кубатура 2.0л и 2.5л. тогава ще разберете каква е разликата и къде е плюса на кубатурата.15:59 11.02.2019
12 Потребител
17:19 11.02.2019
13 123
До коментар #10 от "Max":
Давай, готов съм. С Октавия 1.9/2.0 - 105/140 к.с. съм правил 4.0/4.1 по резервоар. Новите дизелчета са още по-икономични. На климатик, но в рамките на ограниченията - 80-90.А аз какво да направя като с разни френско-италиански автомобили сте свикнали колата да гори поне 10.
Коментиран от #15
17:39 11.02.2019
14 Иван
До коментар #6 от "smeh":
ти си най-вероятно с нещо по-тежко аз съм с А4 с ремапинг. нормално е...осебнно лятото при мен разхода при внимателно шофиране пада с 2 на сто спрямо зиматаКоментиран от #17
17:48 11.02.2019
15 smeh
До коментар #13 от "123":
Такъв разход с двигателите които си споменал е постижим в много "идеални" условия и изключително плавно шофиране. В родната действителност, където единия кара с 40, а другия с 140, резките ускорения и спирания са неизбежни => разхода се вдига. Отделно спазвайки безсмислените ограничения тип 40/50км/ч, които са под път и над път с цел хранилки, а не реална безопасност, допълнително се утежнява сметката. Та затова казвам, съгласен съм, но с мнооого уговорки за този разход :)Коментиран от #19
18:00 11.02.2019
16 Яииии
19:55 11.02.2019
17 Гост
До коментар #14 от "Иван":
Това, което пишеш са измислици-премислици. 3-литров дизел в София няма как да падне под 2 в час пик!20:13 11.02.2019
18 Бай Тошо
22:07 11.02.2019
19 123
До коментар #15 от "smeh":
Естествено, че при идеални условия и само извънградско. Там ограничения от 40-50 са рядкост. Също не казвам, че всеки път разходът ми е такъв. Но на Шкодите разходите не са много далеч от написаното в книжката, особено ако шофьорът е внимателен. При градско каране разликите се вдигат, особено в София, където сигнализацията няма никакво съобразяване с пътната обстановка и кръговите движения са екзотика само тук там.08:54 12.02.2019
20 Стоян
До коментар #1 от "Рено Каптур":
Пежо и рено да си ходят у франсето! Заради жена ми и двете марки по няколко модела сме имали и всяка година редовно в сервиз за по нещо! Аз лично съм с шкода и за 10 години два пъти е влизала в сервиз.23:49 07.05.2019